4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 18:16

@_mjwb: Waarom moet je van jezelf persé die eiwit smoothie drinken? Het is bij hardlopen niet echt een must namelijk. Krijg je een schaaltje kwark met wat fruit en eventueel wat muesli wel weg? Dan zou ik eerder daarvoor kiezen en anders niets. Ik ben een beetje teruggekomen op mijn "eiwit-is-alles-visie" nadat ik er een aflevering van Keuringsdienst van waarde over heb gezien. Ik sport nog wel, maar mijn eiwit- en supplementen inname is veel minder hoog dan normaal. Toch maak ik nog progressie en merk ik daar niet zozeer verschil in. Wow, 30.000 stappen, dat heb ik volgens mij nog nooit gehaald. Zou doodmoe worden van al dat gesleep met die paarden. Ik ben heel benieuwd naar je recept voor je low-cal sushi! Heb je ook een foto?

Welkom Independence! Ik ga mee met de rest. Ik ben ook wel benieuwd wat je precies eet en drinkt. Zelfs als je een tijd je calorieën hebt ingevoerd blijft schatten erg moeilijk. Ik voer al jaren calorieën in en als ik het losser laat zit ik in mijn hoofd toch vaak veel lager dan in werkelijkheid. Olie kan ook veel doen, evenals bijvoorbeeld een handje noten, daar pak je toch snel veel meer van dan je denkt. De verbrandde calorieën van beweging zou ik überhaupt niet invoeren of iets mee doen, vaak klopt dit niet en het kan ervoor zorgen dat je denkt dat je meer mag eten. Fitnesshorloges ben ik ook niet zo'n fan van, heb niet het gevoel dat het super accuraat te meten is.

@Castilja: Fijn dat je je schoolopdracht hebt kunnen afronden en weer lekker kunt sporten volgende week.

Je bbq klinkt super lekker Emma! Heb je die broodjes met jackfruit eerder gemaakt? Ben daar best nieuwsgierig naar.

Vervelend linoleum, ik heb er ook veel last van.. Wel een prima lijstje vandaag. Ik moet eigenlijk ook nog even gaan wandelen vanavond.

@Marlinde: Ontbijt bevalt mij toch ook niet goed, al vind ik het heerlijk om te doen (:+), ik heb super snel weer honger en ga dan geheid over mijn calorieën heen.. Lekker lijstje heb je! Is het niets fysieks kunnen doen zonder ontbijt niet gewoon wennen? Het zou ook tussen je oren kunnen zitten. Normaal gesproken ga ik het liefst Crossfitten als ik aan het einde van mijn fast zit, dus na 14/15 uur niets te hebben gegeten. Zit het ook niet in de weg, haha. Maar ik vast al 5 jaar inmiddels. Eerder deed ik dat ook niet.

@m9ara: Ik ben wel een beetje jaloers, ik zit de laatste tijd juist makkelijk veel te hoog in mijn calorieën. Mooi lijstje, ik heb nu zin in meloen. En goede tip van linoleum, magere kwark voor volle kwark in de plaats is een hele goede. Nog veel lekkerder ook :+

@Kim: Ja, ik heb normaal ook niks met hardlopen. Heb super snel blessures dus ik kan het eigenlijk niet regelmatig doen. Normaal doe ik het ook alleen als het in de workout geprogrammeerd zit, maar dan zijn het vaak stukjes van 400-800 meter. Nu ging ik ook eigenlijk wandelen, maar ik had fijne schoenen aan dus ik besloot stukjes te joggen tussendoor. En uiteindelijk dus 4/5 km aan 1 stuk gerend. Volgende keer doe ik wel hardloopkleding aan, want ik had normale kleding aan en het was bloedheet en iedereen keek me heel raar aan :'). Jij hebt altijd zo'n lekker divers lijstje, je eet goed gevarieerd!

@Sneeuwvlok23: Je brownies klinken goed! Heb je een receptje? Schuldgevoelens tijdens/na eten zijn nooit goed en ook niet nuttig, je voelt je er alleen maar naar door, hoewel ik het wel herken.. Vandaag een goed lijstje! Tosti's kunnen best prima, als je ze inderdaad niet in roomboter bakt (doe ik ook het liefst :Y) ). Ketchup valt qua calorieën best mee.

@Laura82: Als mijn man (als ik die had :+) me thuis zou opwachten met wijn, toastjes met zalm en cambozola zou ik ook niet weigeren. Heerlijk! Balen dat jullie reisje niet door kan gaan.

Mijn lijstje is om te janken, ik heb gefaald :'). Ik zou dus vanaf vandaag beginnen met de ramadan. Netjes om 05:45 uur opgestaan om te ontbijten. Daarna kon ik niet meer slapen en toen was ik al een soort wandelend lijk. Ik had ook gelijk vanaf een uur of 10 knallende koppijn. Halverwege de middag ging ik bijna van mijn stokje en heb besloten dat dit echt niets voor mij is en heb toen een mini eetbui gehad. Het is ook precies het tegenovergestelde ritme dan wat ik gewend ben. Normaal vast ik tussen 20uur en 12-14:00 uur. Nu moest ik eigenlijk juist laat op de avond nog eten en dus heel vroeg op om weer te eten terwijl ik dan totaal geen honger heb. Ik baal wel een beetje dat ik het niet kon volhouden, maar mijn gezondheid is voor mij toch het belangrijkste en dit voelde niet oké zo zonder water. De eetbui was uit frustratie. Mijn lijstje valt nu wel opeens heel hoog uit, maar dat is dan maar even zo, dat compenseer ik morgen wel weer.

O: drie American pancakes met stroop, 200 gram Skyr met 125 gram blauwe bessen -790 kcal
T: honey pops met halfvolle melk, een rijstwafel met runderrookvlees, cup-a-soup kip en twee Snickers crisp (oeps) -790 kcal
A: maaltijdsalade Hollandse garnalen en 1,5 glas witte wijn -484 kcal
Totaal: 2064
B: 6 km wandelen

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 19:15

Maanlicht - Dat mag ik eigenlijk niet zeggen hier in dit topic maar zonder die shake en de twee protein bites (die heb ik wel opgegeten) zat ik maar op 1150 kcal (afgerond) en anders rond de 1400 kcal. Die bites heb ik wel op maar de shake ging gewoon niet. Misschien omdat het ook al 9/half 10 ‘s avonds was en ik eigenlijk niks meer eet na 8 uur. Misschien is dat er zo ingebrand dat ik daardoor geen hap meer naar binnen krijg, of in dit geval een slok. Achteraf had ik ook gewoon een banaan kunnen eten of iets anders wat ik misschien wel wegkreeg maarja ik ben blond :')

Ik vind het echt vreselijk om met al die paarden te zeulen. Wat een irritante onopgevoede beesten zijn het, echt stuk voor stuk. Ik zeg ook minstens 50 keer per werkdag dat ik paarden haat en dat het achterlijke dieren zijn := :')

Super jammer dat het niet gelukt is! Maar je hebt het geprobeerd en dat is al super knap! +:)+
Ondanks de vreetbuien en de kcal ziet je lijstje er super, super lekker uit! <3

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 19:52

Ik wil even duidelijk maken dat crashen niét mijn doel is. Ik wil op een gezonde manier en blijvend mijn eetgedrag veranderen.
Maar ik ben sowieso geen grote eter. Ik ben vooral aangekomen sinds ik bepaalde medicijnen gebruik icm passief gedrag door depressie. En natuurlijk een ongezond eetpatroon.
Mijn BMR komt op 2053, dat heb ik nu ook in MFP ingesteld. Bewegen wordt automatisch geïmporteerd, maar ik lees al dat ik daar niet te veel naar moet kijken.
Mijn lijstje van vandaag:
O: magere yoghurt met cruesli (yoghurt geschat en cruesli gewogen) (309)
L: 2 kaiserbroodjes met aardbeien (250)
T: ontbijtkoekreep en limonade (203)
A: portiebakje patat (geschat op 200g) met curry en een frikandel met curry (568)
D: perenvla (140)
Kom ik op 1470kcal.
Ik eet 's avonds altijd nog wel iets, afhankelijk van waar ik zin in heb.
Tussendoor drink ik thee of water, dus daar komen de kcal ook niet bij.
Ben benieuwd naar jullie feedback. Nogmaals, dit lage kcal aantal is dus niet mijn uitgangspunt.

MarlindeRooz

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:26

Wat voor kaiserbroodjes heb jij dan? Bij mij zijn die al 175 kcal per broodje... en je kan ipv magere yoghurt ook volle gebruiken. En 200 gram patat is toch ook meer dan 500 kcaL? Tenminste airfryer en frituur patat wel... en alleen een frikandel is al 200 kcal. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:26

Jackfruit heb ik idd eerder gemaakt! ik vind het fijn omdat het zoooo laag in kcal is maar met wat kruiden flink lekker op smaak te brengen. Ik doe het altijd met een beetje kruiden naar smaak en dan wat barbecuesaus. Op een broodje, heerlijk <3

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:14

MarlindeRooz schreef:
Wat voor kaiserbroodjes heb jij dan? Bij mij zijn die al 175 kcal per broodje... en je kan ipv magere yoghurt ook volle gebruiken. En 200 gram patat is toch ook meer dan 500 kcaL? Tenminste airfryer en frituur patat wel... en alleen een frikandel is al 200 kcal. :=

Ah, de patat zie ik inderdaad! De frikandel had ik al op 220. De kaiserbroodjes heb ik gescand in de app, dus daar lijkt niet veel mis te gaan.
De yoghurt is heel simpel: ik krijg volle yoghurt niet naar binnen :')

Ik ga komende dagen het topic even doorlezen :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 21:42

Maar met die 400 kcal extra voor de patat kom je dus op 1800 kcal uit. Geen idee wat je BMR + pal is maar goed.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:24

Emmaa_ schreef:
Jackfruit heb ik idd eerder gemaakt! ik vind het fijn omdat het zoooo laag in kcal is maar met wat kruiden flink lekker op smaak te brengen. Ik doe het altijd met een beetje kruiden naar smaak en dan wat barbecuesaus. Op een broodje, heerlijk <3

Ohh dat klinkt echt super lekker! Ik ga dat ook proberen.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:11

Independence als ik naar je lijstje kijk zie ik dat je veel producten eet die je beter (gedeeltelijk) kunt vervangen als je af wil vallen. Ook zit je qua kcal nog niet helemaal goed maar daar is hierboven al wat van gezegd. De meningen verschillen hier wat over door de zoetstoffen, maar ik drink zelf altijd de zero variant van limonade/ijsthee/fris. In een gewoon glas limo zit al snel 80 kcal (en relatief veel koolhydraten) en het is binnen twee seconden op. Vind ik persoonlijk super zonde. In ontbijtkoek en cruesli zit erg veel suiker maar daar heb je ook gezondere varianten van als je even zoekt, zou me daar eens in verdiepen. :) Friet en perenvla zou ik bewaren voor een cheatday; een keer in de week eet je dan waar je zin in hebt. Ik geef altijd de tip aan mensen die binnen komen om je eens in macro's te verdiepen; dat heeft mij enorm geholpen om meer inzicht te krijgen in wat ik precies eet. Door een andere Bokker hier (Linoleum) richt ik me de laatste tijd voornamelijk op mijn eiwitinname en bouw de rest eromheen. Macro's geven je inzichten in hoeveel koolhydraten, vetten en eiwitten je binnen krijgt, wordt ook door topsporters etc gebruikt maar het moet door het vele afwegen van wat je eet wel wat voor je zijn. Ik zat op een plateau toen ik alleen kcal telde; vervolgens ben ik door macro's nog 7 kilo af gevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:18

Ik ben in het principe best van if it fits your macro's, dus imo moet perenvla best in een gezond dieet te verwerken zijn zonder dat het gereserveerd hoeft te worden voor een cheatday. Maar als je zoekende bent en misschien niet verzadigd genoeg kan je imo wel het eea veranderen naar langzame koolhydraten (volkoren producten, havermout etc) zodat je langer verzadigd bent.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:21

Ik eet relatief koolhydraatarm en bij mij is het niet goed in te passen, als je andere percentages hebt wel inderdaad.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:39

@_mjwb, Een plaattaart is eigenlijk een platte hartige taart. Vaak gemaakt met bladerdeeg maar dat vind ik zelf te vettig, dus maak ik altijd een flammkuchen achtig deeg.
Lekker zeg die sushi! Ik ben wel benieuwd wat je hebt gedaan om het low kcal te maken!

@MarlindeRooz, heel net en lekker lijstje! Zo zie je dat je met kleine aanpassingen vaak vrijwel hetzelfde kan blijven eten. Afvallen kan gewoon terwijl je heerlijk eet :D

@Maanlicht, Ik kan me je teleurstelling voorstellen, maar het is al goed dat je een poging hebt gedaan! Het idee erachter was hartstikke mooi. Ik vind het aantal kcal uiteindelijk ook reuze meevallen!

@Independence, Ik denk, zoals anderen ook wel suggereren, dat je lijstje als alles helemaal correct geteld was, wat hoger uit zal vallen. Inderdaad bijv. door de broodjes en friet. Eerlijk gezegd zie ik vaak dat mensen die wat willen afvallen in de veronderstelling zijn dat ze weinig kcal eten en vervolgens verbaasd zijn dat ze niet afvallen. Belangrijk dus om hier heel kritisch op te zijn voor jezelf! :) Zoals anderen ook aangeven kan je je beter focussen op voedzamere keuzes. Friet etc. hoef je echt niet volledig te bannen, maar zou ik niet zomaar op een ‘standaard’ dag nemen. De tip om je te verdiepen in macro’s lijkt me nuttig!

Gisteren is het aantal kcal me gelukt! Nu weer lang weekend, eens zien of het me weer lukt om te cheaten met beleid ipv opeens +4000 kcal :+
Ik heb zo’n gevoel dat het wel gaat lukken, is voor mij echt een mentale overwinning! Normaal was het altijd streng regime door de weeks en als ik het gevoel ‘yes cheatday’ had gingen alle remmen los en kon ik niet stoppen met eten.

Vandaag:
O: 250gr magere kwark met een appel en 10gr whey crispy
T: 1 protein bite
L: 2 witte bolletjes met filet american en oude kaas met stroop
D: Pannenkoeken :D
Hiermee kom ik uit op 1850, maar er zal nog wel ergens wat te snacken bijkomen. En dat is helemaal prima.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:03

Mara - Ik heb je een pb gestuurd!
Klinkt heel lekker die plaattaart! Super goed dat je kcal gelukt is! Ik duim voor je maar het komt vast wel goed als je nu al het gevoel hebt dat het gaat lukken.

Mijn lijst vandaag:
M - sushi tonijnsalade rol
T - eiwit koffie smoothie en protein bite
A - pasta met tomaat, spinazie, kip en boursin
T - halve bak Griekse yoghurt (met een speculaasje als we dat hebben)

Ik ga zo meedoen aan de Corona 5K Run op Strava. Ik ben heel benieuwd! :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:17

Mjwb sorry dit heb je volgens mij echt al tien keer gezegd maar ik vergeet het iedere keer; maak je die proteïne balls zelf of bestel je die? :')

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:39

Castilja schreef:
Mjwb sorry dit heb je volgens mij echt al tien keer gezegd maar ik vergeet het iedere keer; maak je die proteïne balls zelf of bestel je die? :')

Hahah geen probleem! Het zijn de protein bites van Body&Fit :D

https://www.bodyandfit.com/nl-nl/Produc ... /p/p_53638

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:25

Thank you!! Ik heb er nu een screenshot van gemaakt op mijn telefoon dus ik kan het nu niet meer vergeten :D Ik ga ook weer wat bij B&F bestellen, toch makkelijker om met goede macro's aan je doelen te komen. Ik eet nu veel kaas en eieren maar dat is ook niet alles. Heb je nog andere favorieten? Die whey crispy wil ik ook wel eens proberen, volgens mij lijkt het op poffs die ik als kleine mini girl door mijn yoghurt gooide. Jeugdsentiment ;(
Ik had gisteren niet gezond gegeten en vandaag cheatday, morgen even netjes en maandag koningsdag. Ben niet veel geks van plan (tja, wie wel lol) maar vrees toch dat het niet de meest gezonde dagen worden. Vandaag wel een stukje gewandeld en gisteren een dik uur gefietst. Heb komende week vakantie en wil echt even het sporten weer oppakken; ik ga dinsdag even van die weerstandsbanden aanschaffen om te kunnen trainen. Heb een ab-wheel en rol daar toch regelmatig mijn studio mee door, dus als het in huis is gebruik ik het wel. :+

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:41

Ik vind de Whey Perfection Cookies&Cream heel erg lekker! En de protein bites!

De Whey Perfection Vanille vind ik om te drinken niet lekker maar ik gebruik die wel vaak voor als ik ga bakken. Dat kan je eigenlijk door alles heen gooien voor extra eiwitten :)

Die Whey Crispy lijkt me ook echt lekker alleen daar heb ik geen ervaring mee. Misschien die ook maar bestellen de volgende keer!

Dit was mijn lading van de week :=
Spoiler:
Afbeelding

Ohja Koningsdag! Nou daar hoort wel een tompouce bij :') <3

Leuk vooruitzicht, lekker vakantie en sporten! :D

Ik heb net 5K gelopen 5:19/km in 26:51 min :D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:04

Klinkt als heel veel stappen mjwb! Het was idd een heerlijk ijsje, gehaald bij de ijsboerderij hier in het dorp. Dus ook nog eens zelfgemaakt ijs, zo lekker :9 Lekker zeg die sushi! Graag recept delen!

Tosti eet ik idd vrij vaak na tips van hier! Bij mij wel iets meer kcal, omdat ik halvarine gebruik om de kanten mee in te smeren en iets meer kaas, maar ik weet het meestal wel in te passen in mijn dag.

Independence, als je niet afweegt, kun je idd nooit helemaal precies kcal tellen. Schatten is gewoon niet zo nauwkeurig. Wat voor kaiserbroodjes had je? Ik denk inderdaad dat je wel iets hoger uitkwam qua kcal hoor. Geeft niks, maar wel goed om jezelf bewust van te zijn. Ik ga inderdaad mee met de anderen, ik denk dat je een aantal producten beter kunt vervangen (of nog beter, je bewust moet worden van het aantal kcal) om af te vallen. Dan kun je het wel inpassen in je dag, maar eet je niet te veel.

Mara, als je het vergelijkt met normale chocomel, valt het een beetje tegen, maar als je dat niet doet en het wat vaker drinkt, is het heel goed te doen! Een goede vervanger dus :j Hopelijk haal je vandaag de 1800 kcal wel! Mooi lijstje! Lekker die meloen :9 Klinkt heerlijk die plaattaart!

Sneeuwvlok, ik ben ook wel benieuwd naar het recept van de brownies! Ze klinken heel goed! Als die 600 het waard waren, is het helemaal prima!

Laura, toastjes met zalm :9 Die zou ik zeker niet weigeren!

Castilja, superfijn dat je gisteren je schoolproject kon afronden, dat zal vast een hele opluchting zijn! Fijn ook dat je weer lekker kunt sporten volgende week!

Emma, heerlijk lijstje weer! Oeh die jackfruit klinkt echt superlekker!

Marlinde, lekker en mooi lijstje!

Jip (mag ik je voortaan zo noemen? Je naam schoot me eindelijk weer te binnen haha!), Superjammer dat het niet gelukt is! Ik snap dat je teleurgesteld bent, maar het is al supergoed dat je een poging hebt gedaan.

Ik heb helemaal niks met If It Fits Your Macro's, te veel moeite voor mij namelijk haha! Maar ik denk idd ook dat perenvla prima in een normale dag kan, zonder het meteen te verplaatsen naar een treatday. Als je die methode wil gaan gebruiken, is het wel belangrijk om goed naar je percentages te kijken.

Bij ons liggen de tompoezen al klaar in de vriezer hoor!

Gisteren 's avonds trots op mezelf. Mijn vader had brownies gekregen van zijn werk, ze waren echt goddelijk, maar alsnog maar een klein stukje genomen.
O: twee boterhammen met Philadelphia. (217)
L: cherrytomaatjes, vier boterhammen met zalm, kip kerrie, grilworst en goudsalami. (524)
T: volkoren cracker met fruitspread 65% en chocomel 0% suiker toegevoegd. (140)
A: broodjes bruin, roomboter, rauwkost huissalade, rauwkost andere salade, drumstick (gekruid), kipsaté en satésaus. (1144)
T: aardbeien en brownie. (72)
B: 5000 stappen, 10 minuten fietsen en 60 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 2097.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 09:40

Wat goed m9ara dat je zoveel vertrouwen in jezelf hebt! You can do it!

@_mjwb: Hoe ging je run? Super netjes je tijd!

Haha @Castilja: ik zie je helemaal als een soort rups door je huis rollen met je ab wheel _O-

@Kim: Haha, tuurlijk mag je me Jip noemen! "If it fits your macro's" staat er eigenlijk juist voor dat je alles mag eten, zolang het binnen je macro's past. Dus niet altijd even gezond. Volgens mij doe je dat zelf ook haha. Ik ben er ook wel fan van, al denk ik dat ik meer progressie zou behalen als ik het niet zou doen, maar in deze tijd laat ik dat even los. Goed dat je het bij een klein stukje brownie hebt kunnen houden, een overwinning!

Het is voor mij weer de tijd van de maand en ik ben heel gevoelig haha. Heb vanmorgen al ergens om gehuild uit ontroering en ga nu pancakes maken :+.

O: American pancakes met suiker, kaneel en banaan
T: magere kwark met blauwe bessen
L: twee gebakken eieren met spinazie en runder rookvlees
A: Thais gehakt met spinazie, paprika en een beetje rijst
T: twee glazen wijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 10:32

_mjwb schreef:
Fading - Zo is het! Je bent veel beter af zonder hem! Lekker skeeleren en genieten van het weer. Fijn dat je gewoon op je gewicht blijft. Dat maakt het eten een stuk leuker! En chocolade mag wel op dit moment :D

Ja maar echt, wauw ik had gewoon geen toekomst met die jongen en ik heb dat gewoon niet zo hard ingezien. Ik en mensen in mijn omgeving zeggen ook echt pfff je bent zoveel beter af zonder hem. Dus ja, ik heb hele lieve vrienden en familie (die me zover het kunnen opvangen) <3

Emmaa_ schreef:
Ik ben vandaag alvast een klein beetje aan het balansen omdat ik morgen ga barbecuen. Ik ga straks zelf briochebroodjes bakken om de vegaburgers en jackfruit op te doen en die zijn een whopping 500 kcal per stuk, dus dat compenseren is wel nodig := Gelukkig ben ik de enige vega en kan ik dus wat beter inschatten wat ik precies wil qua vlees. Maar alsnog gaat morgen mijn derde dramadag van de week worden :')

Oeeeeh, hoe heb je die briochebroodjes gemaakt? Daar ben ik wel benieuwd naar hihi!

linoleum schreef:
Ik voelde me weer super gestresst en slecht van de week. Dus even weer wat rust en ritme proberen te vinden. Baal er echt van hoeveel invloed deze hele situatie op mij heeft.

Ja pffff, ik ben ook wel echt klaar met die corona, ik hoop oprecht dat het vanaf mei beter gaat en het een beetje versoepeld kan worden.

Ik ben echt VOLOP aan het skeeleren, ik heb het helemaal te pakken <3
Gisteren naar mijn moeder geskeelerd maar uh.... Dat was stiekem verder dan ik toch had gedacht dus ik zit nu mijn enkel te koelen omdat die toch wel weer een beetje erop gekregen heeft. Maargoed even naar de sportwinkel straks voor een betere ondersteuning, mijn enkel blijft sinds mijn blessure toch een rottige plek, dus als ik dat kan oplossen met wat ondersteuning is dat top!

Lijstjes maken doe ik nog niet, vrijdag BBQ, gisteren Pizarette oops! Wil vanaf maandag wel weer een beetje op gaan letten, want heb me echt vol gesnoept en gevroten de afgelopen dagen. Ik zit dus weer bijna op mijn streefgewicht *\o/*

Afbeelding

Dagen ervoor ook al 8/12/13km geskeelerd, dus vandaag even wandelen om aan mijn stappendoel te komen en verder een rustige dag. Wilde eigenlijk gaan skeeleren, maar met mijn enkel moet ik dat gewoon echt even niet doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 10:51

_mjwb schreef:
Die Whey Crispy lijkt me ook echt lekker alleen daar heb ik geen ervaring mee. Misschien die ook maar bestellen de volgende keer!

Aan whey crispy zit geen smaak! Is echt puur 'crunch'.

@Fading: met bloem, melkpoeder, ei, suiker, beetje zout, boter en koud water! En dan een uur laten rijzen, 12 uur in de koelkast, nog 2/3 uur laten rijzen als ze gevormd zijn en dan afbakken met een beetje eiwit er overheen gesmeerd en wat sesamzaadjes erop. Ze waren echt SUPER lekker en hielden hun vorm ook heeeeel goed met een burger, maar ze waren 500 kcal per stuk en dat kan je ook echt wel merken, je zit er super vol van. Op zich niet het einde van de wereld voor een keertje maar ook niet echt geschikt voor de wekelijkse burger :+

Ik ga de boel vandaag weer ff oppakken. Gister bbq gehad, daarvoor ook een paar dagen matig gegeten. Vandaag dus gewoon weer even gezond en voedzaam.

O: Havermout met havermelk, blauwe bessen en een beetje honing (313)
L: Orzo met oesterzwammen en courgette (455)
T: Twee gekookte eieren (146)
A: Kikkererwtencurry met pandanrijst en gebakken uitjes (640)
In totaal zou ik hiermee op 1554 uitkomen. Voor mij eigenlijk in die zin een 'perfecte' dag. Als ik toch te hongerig ben pak ik een cup a soup tomaat of een klein handje lays oven baked naturel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:01

Emmaa_ schreef:
_mjwb schreef:

Aan whey crispy zit geen smaak! Is echt puur 'crunch'.

@Fading: met bloem, melkpoeder, ei, suiker, beetje zout, boter en koud water! En dan een uur laten rijzen, 12 uur in de koelkast, nog 2/3 uur laten rijzen als ze gevormd zijn en dan afbakken met een beetje eiwit er overheen gesmeerd en wat sesamzaadjes erop. Ze waren echt SUPER lekker en hielden hun vorm ook heeeeel goed met een burger, maar ze waren 500 kcal per stuk en dat kan je ook echt wel merken, je zit er super vol van. Op zich niet het einde van de wereld voor een keertje maar ook niet echt geschikt voor de wekelijkse burger :+

Ik ga de boel vandaag weer ff oppakken. Gister bbq gehad, daarvoor ook een paar dagen matig gegeten. Vandaag dus gewoon weer even gezond en voedzaam.

O: Havermout met havermelk, blauwe bessen en een beetje honing (313)
L: Orzo met oesterzwammen en courgette (455)
T: Twee gekookte eieren (146)
A: Kikkererwtencurry met pandanrijst en gebakken uitjes (640)
In totaal zou ik hiermee op 1554 uitkomen. Voor mij eigenlijk in die zin een 'perfecte' dag. Als ik toch te hongerig ben pak ik een cup a soup tomaat of een klein handje lays oven baked naturel.

Klinkt idd heeeeel makkelijk! Nu heb ik het voordeel dat ik op mijn werk vienna mix kan meenemen waar me briochebollen van maken, maar misschien is dit wel een keer leuk, heb toch tijd te veel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:02

Ja het is geen ingewikkeld deeg hoor. Ik heb hem een kwartier in een keukenmachine laten jengelen, een beetje in een soort bol gevormd en toen in een bak gekwakt. Bij het vormen heb ik de individuele bolletjes wel nog even goed gekneed, ook nog even met wat meer bloem. Ze waren nog een beetje plakkerig en uiteindelijk zijn ze daardoor aan de buitenkant ook redelijk 'knapperig' geworden.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:10

Maanlicht schreef:
Haha @Castilja: ik zie je helemaal als een soort rups door je huis rollen met je ab wheel _O-

Precies wat ik doe <<) Haha ik zie mezelf in mijn hoofd nu ook als een rups door mijn kamer gaan, dankjewel Maanlicht :')

Wow jongens ik kom er nu pas achter dat je op je laptop onder het witte vlak om te typen het hele topic door terug kan scrollen. Fijn dat ik daar na al die tijd eens achter kom :+
Wat goed Kim je lijst! Ik heb die chocolademelk ook in de koelkast staan, heel lekker. Je hebt ook nog de light versie van de AH in kleine pakjes, die is nog wat lekkerder maar zit wel iets vet in.

Mygod ik heb gister echt slecht gegeten; sushi. We kregen gratis toetjes van het restaurant bij onze bestelling. Enorm veel wijn op. Zoutjes. Ben op de weg naar huis enorm omgefietst. Helpt me om te ontnuchteren, heb snel last van een kater nu ik wat ouder word (geen grap) en dit is de ideale remedie. Uur en 15 minuten gefietst, toen bedje in gedoken. Vind het super lekker om 's nachts lekker te fietsen, staat amper wind en geen hond op de weg. Helemaal fit opgestaan vanmorgen :D Wil vandaag een beetje opletten, zit eraan te denken om zo even naar de slagerij te fietsen om uiensoep en een caesar salade te halen. Zag dat gisteren liggen en stond er half kwijlend naar te loeren.

Mjwb moet je echt 45 paarden heen- en weer brengen? Onmogelijk? Iedere dag? Jeeminee ik snap dat je dan snel aan de 30.000 stappen komt, maar dat is ook wel het enige voordeel wat ik kan bedenken :evaw: En dank voor je verdere tips!!! Ik denk dat ik dinsdag even wat dingen ga bestellen.

Trouwens guys ietwat offtopic; ik mis de omgang met paarden enorm. Ik zou bij een studentenrijvereniging van de Hollandsche Manege gaan en daar lessen, maar een week voor de kennismakingsavond begon corona. Zijn er bij jullie maneges wel open of kan ik dat echt vergeten? Zoek gewoon een plek waar ik even heen kan om even te borstelen, alleen aaien mag ook :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:34

Goede oplossing, lekker fietsen! Ik moet echt elke dag een stuk wandelen nu merk ik. Als ik het niet doe word ik heel onrustig haha. Die soep en Caesar salad klinken goed!

Ik mis de omgang met paarden ook heel erg... ben december gestopt met rijden en ik mis het zo. Woon heel dicht bij bos en hei en ik zie heel vaak ruiters. Ben dan heel jaloers haha.