Blacky94 schreef:Mijn god, dit topic schreeuwt angst en hysterie
Quote eens een stuk of wat reacties met angst en hysterie voor me?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chocopasta schreef:Blacky94 schreef:Mijn god, dit topic schreeuwt angst en hysterie
bigone schreef:Weet je wat het ellendige is, eerst lijkt het een griepje tot dat het foute boel blijkt te zijn en dan zijn er al zoveel mensen door besmet dat er geen houden aan is. Het is ook niet de vraag of het virus komt maar wanneer. En een griep houd je meestal ook niet tegen dus dit virus ook niet. In ons gezin zijn ze allemaal kerngezond wat betreft longaandoeningen behalve ik dus ik zou bij wijze van spreken vrijwillig uit het openbare leven verdwijnen en zoveel mogelijk menselijk contact vermijden wanneer het in de buurt komt. Want krijg ik het dan garandeert dat een mogelijk groot probleem voor mijzelf. Een gewone griep heb ik nog nooit gehad dus geen vergelijkingsmateriaal hoe het voelt maar de ernstige symptomen van dit virus op mensen met gevoelige longen boezemt me wel ontzag in. Kun je luchtig over doen wanneer je kerngezond bent maar even indenken hoe bedreigend het kan zijn voor veel mensen is een kleine moeite.
Blacky94 schreef:Chocopasta schreef:
Ik vond o.a. de reacties van Joman en Popstra op o.a. Germie een paar pagina's terug wel een beetje te ver gaan. Prima dat mensen voorzichtig zijn hoor, maar een beetje humor mag je blijkbaar ook al niet meer hebben.
Verder liggen de mortaliteitcijfers bij mensen onder de 70 helemaal niet zo hoog en ligt ook het gemiddelde mortaliteitscijfer tov influenza niet veel hoger. Nu begrijp ik ook wel dat het een nieuw virus is en men nog afwachtend is en wat het voor verder verloop heeft, maar hoe men af en toe reageert, zoals bijv op het bericht over het mijden van die jongen, krijg ik net het idee alsof het een of ander supervirus is met een mortaliteit van 50% ofzo.
Blacky94 schreef:Verder liggen de mortaliteitcijfers bij mensen onder de 70 helemaal niet zo hoog en ligt ook het gemiddelde mortaliteitscijfer tov influenza niet veel hoger. Nu begrijp ik ook wel dat het een nieuw virus is en men nog afwachtend is en wat het voor verder verloop heeft, maar hoe men af en toe reageert, zoals bijv op het bericht over het mijden van die jongen, krijg ik net het idee alsof het een of ander supervirus is met een mortaliteit van 50% ofzo.
elnienjo schreef:Blacky94 schreef:Verder liggen de mortaliteitcijfers bij mensen onder de 70 helemaal niet zo hoog en ligt ook het gemiddelde mortaliteitscijfer tov influenza niet veel hoger. Nu begrijp ik ook wel dat het een nieuw virus is en men nog afwachtend is en wat het voor verder verloop heeft, maar hoe men af en toe reageert, zoals bijv op het bericht over het mijden van die jongen, krijg ik net het idee alsof het een of ander supervirus is met een mortaliteit van 50% ofzo.
Sommigen van ons hebben nog dierbare (groot)ouders van boven de 70-80 die ze niet kwijt willen.
Mondy schreef:Kunnen dit soort berichten achterwege blijven ?
Het topic loopt nu weer netjes en dat is wel zo fijn als dat zo blijft.
Robijntjah schreef:Mocht hij mensen besmet hebben in Limburg is daar nu geen houden aan, denk even aan carnaval.
Jeetje...
germie schreef:Ik vind ze niet storend, ze zijn typerend voor de angst en hysterie die sommigen hebben.
Mondy schreef:Als je dat soort berichten vervelend vind kan je beter een tem erop sturen dan het bericht wat je nu hier plaatst. Het is offtopic en kan voor nog meer reacties zorgen die dat zijn terwijl het doel juist is het een fijn lopend topic te houden toch! Zeker als het ondertussen weer wat verder is qua berichten.
Dus niet om kinderachtig te zijn maar wel hopend dat het topic fijn blijft lopen.
Ik doel hier niet alleen op jo uw berichtje trouwens. Maar ook ik had nu pas bijgelezen
Marie_Anne schreef:Mondy schreef:Kunnen dit soort berichten achterwege blijven ?
Het topic loopt nu weer netjes en dat is wel zo fijn als dat zo blijft.
Reageer jij nu als mod of als bokker? Ik vind het een beetje kinderachtig om nu op mijn bericht te duiken. Ik ga vroeg naar bed en reageer dan vaak 's ochtends op de berichten van de vorige avond. Dus soms beetje mosterd na de maaltijd, maar ja.
Ik vind berichten als die van blacky vervelend, heel denigrerend, terwijl daar geen reden voor is.
Blacky94 schreef:Marie_Anne schreef:
Reageer jij nu als mod of als bokker? Ik vind het een beetje kinderachtig om nu op mijn bericht te duiken. Ik ga vroeg naar bed en reageer dan vaak 's ochtends op de berichten van de vorige avond. Dus soms beetje mosterd na de maaltijd, maar ja.
Ik vind berichten als die van blacky vervelend, heel denigrerend, terwijl daar geen reden voor is.
En ik vind ongefundeerde reacties vervelend. Vooral omdat je dit soort reacties nooit over, bijv., influenza leest.
En verder is het maar net hoe je het leest. Want volgens mij zijn mijn eerste paar berichten grotendeels op ervaring en cijfers berust die gewoon via onderzoeken/RIVM terug te vinden zijn en val ik daar dus niemand mee aan. Ik zie dus niet in wat daar denigrerend aan is.
Mijn laatste reactie kan je verkeerd opvatten I guess, en die had misschien wat genuanceerder gekunt, maar ook dat is toch gewoon natuur? Ik ben beide grootouders verloren in zeer kort tijdsbestek. De ene al lange tijd ziek, de ander totaal onverwacht. Ik snap echt wel dat je die mensen niet kwijt wil, ik mis ze ook nog steeds, maar feit is wel dat het bij het leven hoort.
Feit is ook dat veel, voornamelijk, ouderen of andere mensen met een zwakke gezondheid overlijden aan influenza (die momenteel overigens voor 52% bestaat uit de stam waar we 10 jaar geleden zo'n wereldwijde paniek om hadden). En dit virus doet, voor zover bekend, qua mortaliteitcijfers niet veel anders aan dan een gemiddeld influenzaseizoen. Het enige vervelende is dat de R0 iets hoger ligt. Bij influenza uit mijn hoofd rond de 1,5 en bij dit coronavirus net boven de 2,0.
Moeten we ouderen dan maar inpakken in bubbeltjesplastic en opsluiten in huis? Want ook na een val, vooral waarbij men een heup breekt, ligt de mortaliteit binnen 1 jaar na opname vrij hoog.
Ouderdom komt met gebreken en een beetje realistisch kijken kan imo niet zoveel kwaad.