Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:17

Pocca_Locca schreef:
[ [url=m/NcfbKQ.png]Afbeelding[/url] ]
Omdat suiker net zo gewoon en ingeburgerd is als fietsen ongeveer.

Ah oké, dankjewel. Maar jij eet dus helemaal geen suiker? Wat eet je dan op een dag?

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:18

In principe gaat afvallen om meer calorieën verbranden dan binnen krijgen, of dit door suikers, geen suikers, vetten of wat anders is zou in theorie niet uit moeten maken. Natuurlijk zijn er meer efficiënte manieren welke ook per persoon verschillend zijn.

Ik mijd niet bewust (toegevoegde suiker), maar zodra je niet meer snoept, geen pakjes/zakjes kookt minder je al flink natuurlijk!

Jullie gaan zo mega hard hier! Ik kan het echt niet bijbenen.. Ik doe mijn best! Hier gaat het nog steeds goed met eten, ga dadelijk ook weer sporten (helaas pas eerste keer deze week).

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:21

MarlindeRooz schreef:
Gewoon niet meer op reageren, dan stopt het vanzelf. :)

Dit.
Ik ben de discussie ook wel moe eigenlijk.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:22

Vanavond feestje van mijzelf en broertje. Heb met mezelf afgesproken dat ik twee glazen witte wijn mag en een gebakje.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:23

Het is ook geen discussie meer te noemen. Meer een wedstrijdje mening-doordrammen.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:24

Volgens mij waren we het er over eens dat we niet zaten te wachten op deze discussies.

Dat we hier komen voor de motivatie.

Dus Pocca Locca zou je hiermee willen stoppen?

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:25

Gister supergoed bewogen en aan mijn aantal stappen gekomen. Vandaag gaat een stuk lastiger. Zit op de bank met een peuter aan me vastgeplakt, die wilt echt alleen maar bij mama hangen! Voordeel ervan is dan wel dat je ook niet de kans krijgt om naar de kast te lopen!

Anniekskie

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:26

Gewoon als foei toevoegen, hoef je de berichten ook niet meer te lezen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:26

san4nie schreef:
Pocca_Locca schreef:
[ [url=m/NcfbKQ.png]Afbeelding[/url] ]
Omdat suiker net zo gewoon en ingeburgerd is als fietsen ongeveer.

Ah oké, dankjewel. Maar jij eet dus helemaal geen suiker? Wat eet je dan op een dag?

In elk geval geen suiker in thee, koffie, geen frisdrank, en dus geen dingen waar suiker(s) aan toegevoegd zijn. Tenminste niet zolang ik nog overgewicht heb.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:30

__Sannne schreef:
Het is ook geen discussie meer te noemen. Meer een wedstrijdje mening-doordrammen.

Ja echt hé

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:31

Pocca_Locca schreef:
In elk geval geen suiker in thee, koffie, geen frisdrank, en dus geen dingen waar suiker(s) aan toegevoegd zijn. Tenminste niet zolang ik nog overgewicht heb.

Maar wat dan wel? Ik ben wel benieuwd wat iemand die geen suiker eet, dan wel eet.
En eerst at je wel suiker en sinds je wil afvallen helemaal niks meer?

Edit: en als je je streefgewicht hebt bereikt ga je wel weer suiker eten?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:36

Zullen we gewoon niet meer erop reageren? Want ik ben er wel klaar mee. :+

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:41

Goed idee :)

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:44

san4nie schreef:
Pocca_Locca schreef:

Maar wat dan wel? Ik ben wel benieuwd wat iemand die geen suiker eet, dan wel eet.
En eerst at je wel suiker en sinds je wil afvallen helemaal niks meer?

Edit: en als je je streefgewicht hebt bereikt ga je wel weer suiker eten?

Nee ik at al weinig suiker, maar let er nu nog meer op. En hoe het gaat wanneer ik op mijn streefgewicht zit, dat gaan we dan zien. Door if. ( periodiek vasten)Eet ik nog bewuster en gezonder. Groentes: spruitjes, (alle soorten kool,) veel salade, zuurkool, kaas, bruin brood, aardappelen, pasta, eieren, vleesvervangers enz. Maar dan dus alleen binnen het “ eetraam”. Dat houdt in, minstens 16 uur niet eten per etmaal.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:49

__Sannne schreef:

Een eenzijdig wedstrijdje hoop ik toch :)). Ik heb het inmiddels opgegeven.
Ik denk dat het goed is als we d'r 'informerende' berichten gewoon gaan negeren. Dan houdt het vanzelf op.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:01

Pocca_Locca schreef:
Yonker, de links die je plaatst zijn meningen over dr Berg, of eigenlijk over het feit dat hij zijn producten graag aan de man brengt. ( is dat zo raar, de man moet ook eten?) en gelukkig mag dat gewoon. Geweldig dat je zoveel af bent gevallen ondanks het gebruik van suiker.( lukt het ook om op gewicht te blijven?) Het is alleen voor heel veel mensen onnodig lastiger om makkelijk vet te verbranden doordat ze ook suiker binnenkrijgen. Nog even over Dr. Berg. Hij is een “ hoge boom” op het internet, en zoals het gezegde, vangt hij uiteraard veel wind. Er zijn echt heel erg veel mensen die alleen door de filmpjes te bekijken en zijn voedingstips ter harte te nemen, enorm geholpen. En ik kan je verzekeren dat hij alleen adviezen geeft over voedsel en voedselcombinaties en vasten, en hij legt het erg goed en gedetailleerd uit..en nergens leurt met zijn producten.( waarvan ik het bestaan niet eens wist) en als toevoeging hierop: als je iets of iemand in een kwaad daglicht wilt zetten, dan is dat zo makkelijk, er is altijd wel iets op internet te vinden dat tégen iemand pleit, waarin minpunten worden uitvergroot.

Nee ik niet op gewicht gebleven maar dat ligt aan mijn relatie met eten en het weer overeten van mijzelf, niet aan de suikers die ik at/eet. Prima dat jij er veel aan hebt maar het doordrukken van je mening vind ik wel echt vervelend worden. Voor nu laat ik het iig hierbij :)

Ik wil dus ook weer echt aan de bak, nu zit ik momenteel echt privé in een rot periode en is het echt nog even niet aan de orde dat ik op mijn eten let (iets met emo eten)
Gisteren is wel al beetje de knop omgegaan merk ik, en vandaag wil ik eigenlijk al wel meer opletten zonder te tellen. Ik ga proberen volgende week of die week erop te tellen :j Morgen heb ik echt nog een emo dag dus denk dat ik het voor dan even laat.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:14

Ach er zijn meerdere mensen die negatief in een hoekje blijven zitten hier, die dan ook maar negeren? ;)

De sfeer wordt er links of rechtsom niet beter op. +:)+

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:16

Ik was gister niet helemaal fit, het eten ging prima, totdat ik 's avonds moest werken bij de Bioscoop. Ik merkte dat ik echt zin had in snacks en helaas zijn die daar goed te verkrijgen... Dus ik heb nachos en wat snoepjes op. Uiteindelijk paste dat prima in mijn kcal plan van gister, omdat ik doordat ik me niet fit voelde minder had gegeten, maar toch voelde het niet zo fijn. Al waren de bbq nachos wel echt hemels...

Vanavond heb ik gala, dus daar moet ik sowieso kijken wat ik ga doen met drinken. Mag ik wijntjes van mezelf, of mag ik frisdrank, of ga ik gewoon water drinken? Iemand tips hoe ik dat aan kan pakken?

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:21

Sannens, af en toe iets lekkers zoals nachos in de bioscoop moet kunnen anders houd je het niet vol (althans ik spreek voor mezelf :D )

Wat betreft het gala, misschien rustig aan doen met de wijn en in plaats van fris water drinken? Dan heb je de tussenweg. Cola light drink ik nooit omdat ik denk dat die zoete dranken zonder kcal niet goed voor je zijn. Ik drink sowieso weinig fris, meestal water koffie of thee, maar als ik cola pak neem ik gewoon die met suiker. Dan hebben mijn hersens er ook nog wat plezier aan :))
Laatst bijgewerkt door Eight op 10-01-20 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:21

Sannens schreef:
Ik was gister niet helemaal fit, het eten ging prima, totdat ik 's avonds moest werken bij de Bioscoop. Ik merkte dat ik echt zin had in snacks en helaas zijn die daar goed te verkrijgen... Dus ik heb nachos en wat snoepjes op. Uiteindelijk paste dat prima in mijn kcal plan van gister, omdat ik doordat ik me niet fit voelde minder had gegeten, maar toch voelde het niet zo fijn. Al waren de bbq nachos wel echt hemels...

Vanavond heb ik gala, dus daar moet ik sowieso kijken wat ik ga doen met drinken. Mag ik wijntjes van mezelf, of mag ik frisdrank, of ga ik gewoon water drinken? Iemand tips hoe ik dat aan kan pakken?

Is er alleen wijn te krijgen? Als ik diehard op mijn kcal let drink ik eigenlijk alleen wodka met een light frisdrank of bruisend water en een beetje citroen. Ik vind wijn heel lekker maar ik kan het op de meeste dagen simpelweg echt niet in mijn kcal krijgen en ik heb het bijkomende nadeel dat ik van wijn erg brak ben de volgende dag en dan heel snel slechte voedingskeuzes maak.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:25

@Eight, ik werk in de bioscoop, dus het is allemaal wat makkelijk verkrijgbaar haha. Het was geen avondje uit ofzo, want dan had ik het inderdaad niet zo'n probleem gevonden. Ik heb een verleden met echt Cola cravings, en ik ben juist bezig met weer even helemaal afkicken van de frisdrank. Dat is deze week echt prima gelukt overigens, waardoor dit gala net een beetje op het verkeerde moment komt.

@Emma, ik heb eigenlijk geen idee wat er precies geschonken wordt. In ieder geval bier, wijn, fris, misschien ook wel sterk maar dat kan ik vanavond pas zien eigenlijk.

Verder heb ik er wel heel erg veel zin in, vorig jaar paste ik niet meer in mijn galajurk waardoor ik last-minute eentje moest lenen. Nu pas ik wel weer in mijn jurk en die is echt prachtig, dus ik heb echt veel zin om die weer te dragen. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:26

Hmm. Als er geen sterk is zou ik het zelf denk ik houden op 1 wijntje en verder fris. Maar weet niet hoe belangrijk dit gala voor je is, als het echt het sociale evenement van het jaar is zou ik gewoon lekker drinken wat je normaal drinkt en morgen weer verder kijken.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:29

Ah dat is lastig inderdaad! Ik dacht dat je er een avondje was :) lijkt me ook heel lastig om lekker eten te kunnen pakken maar het niet te doen.. Heel veel plezier bij het gala! Als je moeite hebt om van frisdrank af te blijven gewoon water drinken, is gezond voor je. En dan kan je altijd een wijntje tussendoor pakken. Of zoals Emma zegt wodka met spa rood als het verkrijgbaar is, noemen ze niet voor niets skinny bitch. :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:32

Of gin & slimline :D Als ik wil afvallen drink ik inderdaad eigenlijk alleen sterk of anders geen alcohol, maar wat Emma zegt, als dit echt het evenement van het jaar is zou ik voor 1 avondje gewoon drinken wat je wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:33

Ik probeer inderdaad ook gewoon weg te blijven van alcohol maar ik ben wel op een leeftijd/punt in mijn leven waarop veel sociale evenementen om alcohol draaien dus probeer ook voor mezelf manieren te vinden waarop ik wel mee kan drinken. Elke keer om een watertje vragen vind ik ook zo.... ja. He.