Intermittent fasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:23

Nee hoor, kan prima. Het gaat om dat je eetperiode voor jou uitkomt zodat je het vasten het beste volhoudt. Al eet je van 18.00 tot 0.00 uur, als jij je daar prettig bij voelt is dat prima. Wij eten het avondeten meestal niet voor 19u, dus ik vast in de ochtend.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:56

Zo, gister zoveel honger dat ik echt in de avond alles naar binnen heb gesnaaid. Denk niet dat dit mijn methode is...

Snippergroen

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:57

Je kan het ook opbouwen Zertab. Bijvoorbeeld normaal eten en dan 's avonds na het avondeten niks meer eten. Als je daar aan gewend bent zou je vervolgens je ontbijt kunnen opschuiven. Zo heb ik het ook gedaan. En zorg daarbij ook dat je voldoende eet tijdens je eating window.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:02

Zertab schreef:
Zo, gister zoveel honger dat ik echt in de avond alles naar binnen heb gesnaaid. Denk niet dat dit mijn methode is...

Zoals ik al zei is dit iets waar je echt aan moet wennen. Geef het even de tijd en begin anders met 14 uur vasten.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:06

Snap dat je eraan moet wennen, maar als ik vervolgens niet de discipline heb om niets te eten.. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:07

Tja, dan werkt geen enkel dieet toch ? ;)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:10

Relaxed schreef:
Tja, dan werkt geen enkel dieet toch ? ;)

Oh jawel hoor, maar niet dit dieet. Ben al eens veel afgevallen door middel van een dieet, alleen daarbij had ik geen honger. Honger is bij mij de trigger dat ik MOET eten...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:12

En dat is precies wat je doorbreekt met IF. Maar dat zal je wel iets langer de tijd moeten geven.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:20

Imre schreef:
En dat is precies wat je doorbreekt met IF. Maar dat zal je wel iets langer de tijd moeten geven.

Hoe doen jullie dat dan met honger?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:27

Zertab schreef:
Imre schreef:

Negeren en veel drinken.
En zorg ervoor dat je tijdens je eetwindow wel genoeg eet.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:27

Zertab schreef:
Imre schreef:

Een kop koffie drinken of een glas water. En dan afleiding zoeken. Het gevoel gaat vanzelf weer weg.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:54

Is er ook een minimale periode aan uren dat je hoort te vasten ? Ik eet 14 uur achter elkaar niets, is dat lang genoeg om IF te noemen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:31

Zertab schreef:
Imre schreef:

Honger is zelden echte honger, het is veel vaker dorst. Als je veel water/thee/zwarte koffie drinkt, zal je een stuk minder honger hebben omdat je voldoende gehydrateerd bent en je maag gevuld is.

IF hoeft niet je ding te zijn, maar na 1 dag al roepen dat je het niet kan, is iets niet echt een kans geven ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 12:35

Bovendien is veel eetgedrag ook een gewoonte. Als ik het gewend ben om na het eten nog wat lekkers te snoepen, en ik stop daar ineens mee, schreeuwt mijn lijf ook moord en brand om dat lekkers, terwijl ik onmogelijk honger kan hebben na een avondmaaltijd. Het is een switch die je lichaam en ook je hoofd moeten maken.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:27

Bij mij heeft het wel 6 - 8 weken geduurd voor ik gewend was. Daarvoor bleef ik ook regelmatig echt honger houden. Als je het echt wilt, moet je het even de tijd geven. Het is ook een stuk gedragsverandering hé, en ook dat gaat niet in een paar dagen of weken, dat kost echt meer tijd. Let er daarnaast ook op dat je wel genoeg eet.

Ik ben er afgelopen maanden mee gestopt omdat ik te weinig at en het niet voor elkaar kreeg in 8 uur voldoende te eten (ik eet plantaardig). Nu vertelde mijn orthomoleculair therapeut dat het toch echt wel aan te raden is weer te gaan proberen, maar dan niet iedere dag, maar een paar dagen per week. Bij het volgende consult zal ik eens goed navragen hoe dit zit.. het lijkt mij namelijk makkelijker het elke dag te doen dan soms wel en soms niet haha.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:40

anne_bento schreef:
Bij mij heeft het wel 6 - 8 weken geduurd voor ik gewend was. Daarvoor bleef ik ook regelmatig echt honger houden. Als je het echt wilt, moet je het even de tijd geven. Het is ook een stuk gedragsverandering hé, en ook dat gaat niet in een paar dagen of weken, dat kost echt meer tijd. Let er daarnaast ook op dat je wel genoeg eet.

Ik ben er afgelopen maanden mee gestopt omdat ik te weinig at en het niet voor elkaar kreeg in 8 uur voldoende te eten (ik eet plantaardig). Nu vertelde mijn orthomoleculair therapeut dat het toch echt wel aan te raden is weer te gaan proberen, maar dan niet iedere dag, maar een paar dagen per week. Bij het volgende consult zal ik eens goed navragen hoe dit zit.. het lijkt mij namelijk makkelijker het elke dag te doen dan soms wel en soms niet haha.

Je lichaam went er ook aan als het altijd doet, het zou positieve effecten kunnen hebben om het soms af te wisselen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 13:40

Maris schreef:
Is er ook een minimale periode aan uren dat je hoort te vasten ? Ik eet 14 uur achter elkaar niets, is dat lang genoeg om IF te noemen ?

Ja, op zich is dat ook intermittent fasting. Alleen heb je er meer aan als je nog wat langer vast.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 14:03

Maris schreef:

Dit is ook vasten inderdaad. 16/8 wordt als een soort optimaal gezien maar 14 uur doet ook al goed. Die 2 uurtjes zou je er misschien toch bij kunnen pakken?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 10:33

Dank jullie wel !
Doen jullie allemaal aan IF om af te vallen ? Met die 14/10 val ik in ieder geval niet af, ligt er waarschijnlijk ook wel aan wat je dan allemaal eet in die 10 uur ;)

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 10:40

Meld me ook.
Ik probeer ook elke dag if te doen.
Soms een dagje niet.
Meestal eet ik tussen 12 en 8.
In het weekend is er wel vaak savonds wat lekkers, dan rek ik het op ( en vast ik minder uur).
Wel houd ik er dan rekening mee dat ik minder eet, dus niet en en en..

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 11:55

Maris schreef:
Dank jullie wel !
Doen jullie allemaal aan IF om af te vallen ? Met die 14/10 val ik in ieder geval niet af, ligt er waarschijnlijk ook wel aan wat je dan allemaal eet in die 10 uur ;)

Dat laatste. Je moet niet in de tijd dat je eet repen chocolade naar binnen werken. Maar er ook voor zorgen dat je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt.

Ik heb vandaag wéér gefaald.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:08

Ik meld me hier ook! Ben sinds 1 mei bezig als een soort experiment, en eet alleen tussen 12:00 -19:00. Tot nu toe valt het me eigenlijk alles mee en heb ik er geen moeite mee. Ik was eerst vooral bang om te gaan sporten zonder iets te eten maar zelfs dat is prima te doen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:00

Hier gaat het ook mij goed af. Ik eet normaal tussen 11.00 en 19.00.

Soms is het zelf dat ik pas om 12.00 eet en dan tot 19.00

Weekend vind ik wel lastig.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 07:41

Mag ik me ook melden? Ben sinds februari begonnen met IF en ik ben nog nooit zo energiek en happy geweest! En dat terwijl ik maar de helft van mn kcal eet tegenover de periode voor IF, dus afvallen gaat super hard. (Ja ik at voorheen veel te veel 8)7 )

Nu 8 kilo afgevallen, totaal geen honger meer, niet meer de hele dag bezig met eten en mn doel wat ik al jaren in mn hoofd heb is opeens in zicht *\o/*

IF geeft zoveel rust bij mij. Heerlijk!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:18

Ik heb een tijdje niet gevast. Maar volgende week ga ik weer starten