Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:39

Oef daar ben ik nog te beginner voor. Wel een mooie bos haar zeg!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 11:41

Dank je :)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 13:08

Ik ken ploppen alleen na het douchen met producten erin voor de Krul maar ook het drogen. Na het ploppen fohnen wat is de reden dat je dit 3x doet?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 14:23

Ik merk dat ik meer krul heb na elke keer dat ik plop. Ik doe het gedurende de dag ook om de krul er weer wat in te kneden want het zakt uit.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 14:33

Al weleens geprobeerd (vast wel) het wel helemaal droog te föhnen? Misschien 2 soorten gel gebruiken ipv de crème? Ik merk dat volume en Krul pas echt komen aan het einde als het bijna droog is.
Maar weet ook dat ik meer naar waves neig dan echte krul dus accepteer als het wat uitzakt.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 14:37

Geprobeerd inderdaad maar dan gaat het pluizen. Gel vermijd ik zoveel, mijn haar wordt snel vettig en ik vind het heel hard worden, had dat ook met de snot van de Kruidvat. Ik ben dus terughoudend om gel te gebruiken.
Maar ik sta wel open om het te proberen. Weet je fijne CG proof gels?

Mijn haar nu;
Afbeelding

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 16:37

Wat je zou kunnen proberen om meer definitie te houden is een curl activator gebruiken en toch echt een gel. Deze hoeft niet per se hard te worden, en een activator kan net dat extra zetje geven als je meer slag hebt dan krul. Ik gebruik zelf nu een mix van alle producten van de Moistful Curl lijn (ruikt echt goddelijk, CG proof, die shampoo en conditioner zijn de enige die mijn haar 'accepteert' ) en de gel van Yari Green Curls, gewoon bij de Kruidvat te krijgen: https://www.kruidvat.nl/yari-green-curl ... /p/5430972

Ik maak mijn haar bijna iedere dag volledig nat (hoofd onder de douche) verdeel het in 2 secties (hoge en lage sectie) en werk dan de volgende routine af:
- klein beetje leave-in conditioner in beide secties en drupje olie
- curl activator
- curl creme of curl gel
- tussendoor goed blijven kneden (praying methode gebruiken om het goed in te werken, daarna blijven ploppen, ik doe zonder t-shirt)
- secties bij elkaar brengen en dan beetje snot er in of nog wat creme op plekken welke ik nog niet gehad had
- met diffuser koud of lauw warm fohnen per kant
- als het droog is doe ik voor een beetje extra hold nog wat gel er in of styling mousse. Dit kneed ik goed in. Na een halfuurtje als het ook volledig aan de lucht gedroogd is ga ik er nog even met m'n handen doorheen zodat eventuele gel niet 'hard' wordt.

Ik gebruik af en toe de Denman brush, alleen vind het veel te veel werk 's ochtends omdat ik het dan krul voor krul doe :p

Meestal komt mijn haar er dan ongeveer zo uit te zien, dit was wel na de kapper maar het komt 99% overeen :D

Afbeelding

Mocht je het interessant vinden kan ik wel op een rijtje zetten wat ik nu allemaal gebruik aan producten!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 17:16

Wat een prachtige krullen!

Is snot van de Kruidvat ook een curl activator? Die gebruik ik wel elke keer naast een krullen crème. De crème is dan geen curl activator? Ik dacht wel?
De yari green is zonder proteïne toch? Bij mijn test kwam uit dat ik proteïne moet gebruiken.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 18:26

Een curl activator heeft vaak een creme substantie, maar weer niet hetzelfde als een krullen creme of gel. Een creme is vaak voor verzorging, een gel voor hold en een activator geeft de krullen een extra zetje/definitie (althans, bij mij, maar zoveel krullen zoveel wensen :D ) Ik gebruik deze:
https://www.myhairshop.nl/moistful-curl ... 73-ml.html

Bedoel je de Creme of Nature snot? Die is in mijn ogen meer een gel/hold en gebruik ik als anti-pluis, ‘krullen in toom’ product :p

De hele Yari Green lijn is proteïne vrij, maar dit kan je compenseren door andere producten te gebruiken waar het wel in zit, bijvoorbeeld een leave-in conditioner of masker ‘s nachts. Als je in al je producten uit je routine proteine hebt is het vaak een ‘overdo’ voor je haar en kan het er zwaar van worden.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 18:41

Ah helder!
Ik gebruik deze voor het stylen
Afbeelding

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 18:46

Wat interessant om dit allemaal mee te kunnen lezen. Ik leer zoveel van jullie en begin echt gefascineerd te raken door haar/krullen. :+ Wat een prachtige krullen heb jij x_ankieee, zo gaaf!

Ik dacht met die krullencrème zoals C_arola laat zien ook al een “activator” te hebben, maar dat is dus meer verzorging. Dan kan ik weer wat aan m’n verlanglijstje toevoegen voor als ik dit vol blijf houden.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 18:48

Ik dacht ook dat het een activator was ipv verzorging. Moet ik kijken naar een goede activator, liefst met proteïne.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 18:48

Ik zou je leave in en krul crème in doen op zeiknat haar. Dan wat gek Erin kneden, scrunchen met een t shirt dan nogmaals gel. Die cast die iedereen wil vermijden is juist wat je wil, die scrunch je er pas uit als je haar helemaal droog is. Dan merk je niet meer dat je gel erin hebt. En zakt het ook niet meer uit.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 18:50

Omdat ik er zelf niet helemaal uitkom, ga ik toch eens een afspraak maken bij de krullenkapper.

Weet iemand een goede in Noord-Brabant of provincie Antwerpen? Ik woon vlak over de Belgische grens en kan richting Tilburg, Breda en Eindhoven rijden.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 18:51

alice0cullen schreef:
Ik zou je leave in en krul crème in doen op zeiknat haar. Dan wat gek Erin kneden, scrunchen met een t shirt dan nogmaals gel. Die cast die iedereen wil vermijden is juist wat je wil, die scrunch je er pas uit als je haar helemaal droog is. Dan merk je niet meer dat je gel erin hebt. En zakt het ook niet meer uit.

Wel leave in? Het maakt mijn haar erg vettig. Ik gebruik sowieso na de shampoo een haarmasker en conditioner.

De crème die ik heb is dus geen Krul activator? :)
En is de snot die ik liet zien een gel die ik daarvoor kan gebruiken?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 19:11

gewoon gaan experimenteren. Geen leave in maar een curl activator en dan gel.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 19:17

Mijn haar ging enorm pluizen van de curl crème van andrelon. Ik zou een lichte leave in proberen en gel in nat haar. De gel gebruik je just om de pluis tegen te gaan.

Jouw haar Ankie… echt geweldig.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 19:29

petra8 schreef:
Omdat ik er zelf niet helemaal uitkom, ga ik toch eens een afspraak maken bij de krullenkapper.

Weet iemand een goede in Noord-Brabant of provincie Antwerpen? Ik woon vlak over de Belgische grens en kan richting Tilburg, Breda en Eindhoven rijden.

Ik vind PureLou (Tilburg, Breda en Den Bosch) erg goed. Ze proberen je wel eco producten aan te smeren maar als je daar goed tegen kan is dat zeker een optie. En daarnaast zit in Breda ook nog Hier en Dhaar, die zijn ook erg goed.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 19:58

C_arola schreef:
alice0cullen schreef:

Wel leave in? Het maakt mijn haar erg vettig. Ik gebruik sowieso na de shampoo een haarmasker en conditioner.

Hoe nat is je haar wanneer je het styled? En hoeveel product gebruik je?
Het is best een zoektocht vond ik naar juiste producten die soms ook weer veranderen met het weer en wat ik doe met mijn haar.

Mijn advies is wel weg te blijven bij de echt goedkope merken zoals andrelon, Cantu en kruidvat eigen merk.

Ironisch gezien heb ik de beste resultaten met fixeese styling gel iron men van de action. Aunt jackie's is ook fijn spul.
Maar welke je misschien ook nog wel eens uit kan proberen is yari green heeft een gel met curl activator erbij in. Dan doe ik er nog wel krul crème onder op zeiknat haar.

Gel die jij hebt heb ik nog geen ervaring mee.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:00

aunt jackie kan te zwaar zijn voor waves

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:10

Steeph schreef:
petra8 schreef:

Ik vind PureLou (Tilburg, Breda en Den Bosch) erg goed. Ze proberen je wel eco producten aan te smeren maar als je daar goed tegen kan is dat zeker een optie. En daarnaast zit in Breda ook nog Hier en Dhaar, die zijn ook erg goed.

Dankjewel voor de tip!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 20:25

alice0cullen schreef:
C_arola schreef:
alice0cullen schreef:

Hoe nat is je haar wanneer je het styled? En hoeveel product gebruik je?
Het is best een zoektocht vond ik naar juiste producten die soms ook weer veranderen met het weer en wat ik doe met mijn haar.

Mijn advies is wel weg te blijven bij de echt goedkope merken zoals andrelon, Cantu en kruidvat eigen merk.

Ironisch gezien heb ik de beste resultaten met fixeese styling gel iron men van de action. Aunt jackie's is ook fijn spul.
Maar welke je misschien ook nog wel eens uit kan proberen is yari green heeft een gel met curl activator erbij in. Dan doe ik er nog wel krul crème onder op zeiknat haar.

Gel die jij hebt heb ik nog geen ervaring mee.

Ik maak het iets droog met een t-shirt zodat ik niet zeiknat word en doe dan de producten erin.
Het is dus nog goed nat wanneer ik de producten erin doe. Grappig dat je de goedkopere merken niet aanraad maar action wel :D

Waarom de leave in? :)

Kinke schreef:
aunt jackie kan te zwaar zijn voor waves

Welk merk raad jij aan voor een kurl activator?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:55

Ik denk dat wij wel een heel vergelijkbaar haartype hebben, Carola. Veel mensen hebben die angst voor gel en een cast, maar gel moet je echt gaan omarmen. Zonder heb je gewoon veel meer pluis en amper hold. Ik heb na het wassen echt een kneiterharde cast, die ik er uit knijp met een piepklein erwtje leave-in. Daarna heb ik heerlijke zachte krullen/waves, die zeker niet vies aanvoelen. Ploppen doe ik trouwens echt weinig. Alleen uit praktisch oogpunt (als ik nog even geen tijd heb om te stylen, omdat ik bijvoorbeeld eerst moet eten). Mijn haar wordt daar juist slappig van en verliest alle krul die ik er net in heb gescruncht.

Zelf gebruik ik geen krullencremes of activators. Ik zweer bij simpelweg Snot in kleddernat haar. Als leave-in heb ik Novex Black (of heel soms het Garnier Fructis bananenmasker). Deze is zonder proteïne, op aanraden van mijn kapper. Aunt Jackies Quench is mét proteïne en dat heb ik niet nodig.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 20:59

Ik zou willen dat ik je krullen had :D
Waarvoor gebruik je de leave in? Dat is mij niet helemaal duidelijk namelijk :)
En gebruik je dezelfde snot als ik?

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:01

Als ik ook even in mag breken bij dit onderwerp. Begrijp ik goed dat je dus best redelijk wat gel kan/mag gebruiken en het niet erg is als je haar daar “hard” van wordt? Ik heb dus echt een heel klein beetje gel gebruikt uit angst dat ik van die harde lokken zou krijgen, maar als ik het verhaal van PeerAppel lees is dat juist goed en moet ik vervolgens die harde gellaag eruit kneden met bijvoorbeeld een klein beetje leave in? Dat verklaard waarschijnlijk waarom ik nog redelijk wat pluis had en het gedurende de dag en het op sommige plekken wat meer uitzakt. :o

Ook fijn om te horen dat je met de betere producten ook nog mooiere resultaten kan behalen. Ik heb nu vooral Kruidvat eigen merk producten omdat ik eerst even wil zien dat ik deze routine ook vol ga houden, maar ben zeker van plan om me in de tussentijd te gaan verdiepen in de betere/duurdere merken.