Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 14:32

Er moet zeker naar voorgeschiedenis gekeken worden, daarom ben ik ook nog steeds voor een open patiëntendossier voor hulpverleners.
Maar een arts op de HAP kent je dossier niet en kan dus alleen op dat moment de situatie beoordelen.
De SEH kan alleen in je dossier kijken als dat de SEH van het zkh is waar TS ook bekend bij urologie is. En dan kunnen ze in het dossier van het zkh en niet in die van de HA.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 14:37

Maar als de patiënt aangeeft bij een uroloog onder behandeling te zijn, zal de HAP ook verder moeten kijken dan zijn neus lang is.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 14:42

Voor zover is het las was het elke keer de assistente die TS afwimpelde, het is even de vraag of ze daarbij overleg heeft gehad met de HA. Hoe dan ook zou ik daar na de opname wel even flink over klagen bij de HA.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 15:31

verootjoo schreef:
Er moet zeker naar voorgeschiedenis gekeken worden, daarom ben ik ook nog steeds voor een open patiëntendossier voor hulpverleners.

Even terzijde maar een 'open patientendossier' heeft niets met voorgeschiedenis te maken. De voorgeschiedenis is namelijk prima bekend, het probleem is dat het nauwelijks meeweegt in de beslissingen. Men weet het wel, maar weegt het niet. De makkelijkste conclusie, die het meest voor de hand ligt, die wordt gevolgd.
En dat is dan ook meteen mijn reden om juist heel erg tegen een open patientendossier te zijn: men leest het over de informatie die er wel is niet, of niet zorgvuldig, maar verkeerde diagnoses of aannames kunnen wel hele kwalijke gevolgen hebben.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 17:58

Hannanas schreef:
Gelukkig ben je opgenomen. Hopelijk verminderen je klachten nu als een speer.

Hoe snel weten ze het zeker dat clostridium je parten speelt? Krijg je nu ook antibiotica via infuus? Vervelende bacterie zeg, kan heftige situaties veroorzaken. Er zijn nieuwe richtlijnen voor het behandelen lees ik. Wellicht wel een feces transplantatie nodig voor je :+ https://www.darmgezondheid.nl/nieuws-ni ... e-diarree/

Haha bah, dat hoop ik toch niet :')

Er is een kweek gedaan, daarop is het wachten.. Dag of 3 duurde dat geloof ik. Tot die tijd heb ik alleen een infuus en krijg ik paracetamol. Nog geen AB oid.

Het is best saai hier in mijn cel :+ Nou heb ik ook weinig zin om iets te doen, maar toch... Toenstraks kwam er wel een verpleegkundige even bij me zitten praten, dat was wel fijn.

Verder voel ik me nog slecht... Maar gisteren had ik een temp van 38.2 en een hartslag van 158. Dat is nu weer goed *\o/*
Maar heb alweer meerdere keren overgegeven, echt alles wat ik gegeten of gedronken heb vandaag, is er weer uit.

Bedankt voor jullie berichtjes weer allemaal!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 18:38

Vervelend dat het nog zo beroerd gaat maar gelukkig ben je nu op een plek waar direct ingegrepen kan worden.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:14

Doe hoge hartslag kan wel degelijk komen door uitdroging..

'Fijn' dat je blijft!

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:26

Wat jammer dat je nog steeds niets binnen houd. Gelukkig maar dat je dan aan het infuus blijft. Heel veel beterschap!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:08

Blijf jij nog maar even in je cel, aannemende dat dat wat je met het infuus binnen krijgt wel binnen blijft.
Beetje hulp kan je lichaam wel gebruiken.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:10

Gelukkig lig je nu aan een infuus, ik heb totaal geen verstand van medische dingen maar was wel bang voor je dat zoals het ging toch niet goed was...
Ik hoop dat je snel opknapt, heel veel beterschap

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:30

Waarom wordt er niet naar je nieren gekeken klink nl als een nierenprobleem ipv blaas. Mede door hoofdpijn
en misselijkheid

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:11

Morganlefay schreef:
Waarom wordt er niet naar je nieren gekeken klink nl als een nierenprobleem ipv blaas. Mede door hoofdpijn
en misselijkheid

Nee joh...

Dat haal je meteen eruit hoor, eiwitten in urine en hoog kreatinine. En ik verwacht wel dat ze gisteren of vandaag allang een bloedje hebben getrokken. Binnen 1 uur heb je de uitslag en als ze acuut falen had dan lag ze al aan de dialyse.

Ik meen mij te herinneren dat ze dit op 7 dec ook hebben getest. Dus dan kunnen ze mooi vergelijken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:13

En daarbij zal ze door infuus wel snel meer urine moeten hebben.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:50

Hoe gaat het TS?

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 18:21

Nogsteeds infuus met kalium, paracetamol en iets tegen de misselijkheid.. Hoofdpijn gaat beter, misselijkheid nog niet zo geweldig. Vanmiddag 2 glazen leeggedronken, daarna overgegeven en onderuit gegaan omdat het even zwart voor m'n ogen werd.
Maar daarna wel een paar slokken kunnen binnen houden :j

Zometeen ook weer proberen te eten. Gisteravond ook gegeten, smaakte zo goed, helaas nog geen 10 minuten daarna alles er weer uit :')

Vandaag ook weer bloed geprikt. Nog niet gehoord wat daar uit gekomen is, zal morgen wel worden als de MDL arts weer langs komt.

Nieren doe het trouwens prima. Hebben ze vrijdagavond weer gecontroleerd :j

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 18:55

Je bent zo dapper!

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 17:22

Bedankt Amber15!

Begin van de middag infuus er af gegaan. Kijken of het eten en drinken lukt en ik zonder het infuus kan. Zodat ik ook weer naar huis zou kunnen.
Nouja vandaag helemaal niks binnen kunnen houden. Krijg nou ORS, kijken of ik daar wat van binnen kan houden zodat het infuus er niet weer aan hoeft.

Ik heb maar zo aangegeven dat ik graag naar huis zou willen, maar het nog niet zie zitten :))

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:40

Beterschap! Goed gezegd hoor.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:46

Beterschap!!

En ik zou je inderdaad vooral niet te snel naar huis laten sturen, ondanks dat je het daar prettiger zou vinden.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:56

Kijk, zo moet 't. Goed voor jezelf gezorgd kanjer.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:58

Wat naar voor je dat je nog steeds niets binnen houd. Dan hoef je ook niet naar huis want daar wordt het ook niet beter. Wat is nu precies de reden dat je niks binnen kan houden? Of is dat nog niet bekend?

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:01

Wat vervelend zeg dat je blijft overgeven. Zijn ze ook aan het uitzoeken hoe dat nou kan?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:01

Niet naar huis gaan zonder dat je fatsoenlijk kunt eten anders lig je er over drie dagen weer, wees verstandig en ga niet aandringen op het naar huis gaan.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 19:10

Toevallig kreeg ik net te horen dat de uitslagen van de kweken er zijn. Geen Clostridium of Noro virus! Dus ook geen contactisolatie meer *\o/*

Maar waarom ik nu niks kan eten oid weten ze nu dus nog niet.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:18

Geen maagzweer?

Hoop dat je snel je leven weer een beetje terug hebt!