Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:38

Dat is hier wel het geval. Voor mijn man maakte het niet uit. Hij had er geen probleem mee gehad om vader te worden maar het moest van hem niet perse. :)
één van mijn exen dacht er ook zo over, die is nu wel vader, mijn andere ex zei altijd nooit kinderen te willen en het laatste wat ik er van hoorde is dat wel aan het bijdraaien. := Nu zijn dat maar een paar voorbeelden natuurlijk maar in mijn ervaring zijn mannen idd wat flexibeler. Al weet ik ook (al heb ik ze nog nooit ontmoet, van "horen zeggen" :)) Klinkt net als een mystiek wezen zo. :)) ) dat er ook mannen zijn die een heel intense kinderwens hebben...
Maar zoals ik al zei, ik heb alleen nog maar het type ontmoet waarbij het weinig uit maakt.

Mijn man is trouwens wel heel goed met kinderen. :) Veel beter dan ik. Ik denk dat hij met een andere vrouw wel degelijk een hele goede vader zou zijn geweest.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:40

Ibbel schreef:
Nou... ik ken wel wat mannen die echt ontzettende vaderdieren zijn. Waar ik dan ook met een WTF-blik naar kijk. Totaal onbekende kinderen in vliegtuigen kirrend vasthouden omdat mama de luiertas ondersteboven moet halen omdat ze iets onder uit de tas moet hebben bv...

Die zijn er vast :+ De indruk die ik alleen krijg is dat veel mannen zoiets hebben van "Nou laat maar" en als ze al denken "Zo'n kleintje is vast wel leuk" dan zit dat ook weer niet zó diep dat ze een vriendin zouden laten gaan vanwege een niet-wederzijdse kinderwens. Maar goed, ik omgeef me dan ook met studenten := Ik ken maar één iemand die ik expliciet heb horen zeggen dat hij echt daadwerkelijk kinderen wil later. Mijn ex. :+

Oja, en je hebt een categorie die wel denkt vader te gaan worden later, maar daar wel een beetje huiverig naar kijkt, lijkt het. Alsof ze niet weten dat het ook anders kan :oo (Of misschien denken ze dat inderdaad elke vrouw op haar 30e verandert in een melk spuitende klomp hormonen :+ Teveel Jochem Meijer gekeken! https://www.youtube.com/watch?v=gR2vvGgxEZI )

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:44

bruintje123 schreef:
Maar san, dat is het hem nu net.
Ze bashen toch ook over onze keuzes.
Daarom is dit topic ontstaan.

Nou je bent jong, je gedachte veranderd nog wel.
Nou als je geen kinderen wilt heb je de juiste man niet gevonden
Als je geen kinderen wilt heb je een slecht huwelijk
Wie gaat jou later verzorgen?
oh dat doet onze vlinder, daarom moet je zo blij zijn dat er kinderen zijn
...vul aan

waar is dat respect dan naar ons toe?
Laat mensen toch een keer wat uiten. Pak er een bak zout bij.
En straks als die moeder in de weg staat met haar kinderwagen in de gangpad van de winkel met aan haar zijde een peuter die loopt te drammen, zuchten wij een keer niets zeggend en maken dat we wegkomen.

We kunnen ook verharden en in de winkel zeggen, winkel vanavond als die kl.ere jong op bed liggen.

Precies! En dat jouw keuze niet gerespecteerd wordt vind je ook vervelend toch? Dus waarom dan dat oog om oog, tand om tand?

Je kunt je mening toch ook geven zonder name-callen en bashen?

Overigens doe ik dat dus wel ;(. In de winkel zeggen dat iemand op moet donderen als diegene bewust in de weg loopt :o. Laatst nog een woordenwisseling om gehad. Mevrouw liet haar kinderen midden in het gangpad met verpakkingen spelen. Daar heb ik wat van gezegd, grote bek terug dat ze best mogen spelen. Dus ook maar met een grote bek gezegd dat daar speeltuinen voor zijn uitgevonden en dat supermarkten er zijn om boodschappen te doen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:45

Helaas heeft hij een intense kinderwens die boven de relatie staat. Al vind hij mij loslaten ook moeilijk, ik krijg er ontzettend een gevoel van dat het om mn baarmoeder draait.

Mannen hebben het ook net even makkelijker, die hebben niet 2 jaar te kampen met een ander lichaam en leven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:46

Ayasha schreef:
En daarmee zeg je indirect dat we ons daarmee niet te moeien hebben, waarmee je dus de meningen af doet als niet nuttig. Ik zeg van dingen die ik nuttig vindt iig niet dat ze niet geuit mogen worden. Als ik zeg "bemoei je niet" dan vind ik de mening die je geeft niet nuttig. Anders wilde ik 'm wel horen.
Bovendien heb je nog steeds niet geantwoord wat hier dan wel iets te zoeken heeft kwa onderwerp?

Nee dat zeg ik niet. Enkel dat bepaalde onderwerpen naar mijn idee offtopic zijn en ik het name-callen en bashen jammer vind. Mening.

En wat hier wel of niet mag is niet aan mij. Ik ben hier geen mod, geef slechts mijn mening. Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen, zo zijn mijn posts alleszins niet bedoeld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:48

F_Orumster schreef:
Helaas heeft hij een intense kinderwens die boven de relatie staat. Al vind hij mij loslaten ook moeilijk, ik krijg er ontzettend een gevoel van dat het om mn baarmoeder draait.

Mannen hebben het ook net even makkelijker, die hebben niet 2 jaar te kampen met een ander lichaam en leven.

Oei dat is een lastige situatie... Gevoelsmatig dan toch.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:50

Magrathea schreef:
Het hangt er ook helemaal vanaf hoe diep de wens zit natuurlijk. Over het algemeen zijn mannen eerder bereid om toe te geven (beide kanten op!), heb ik het idee.

Op Reddit staat een verhaal over een man die heeft toegegeven aan de wens van zijn vrouw. En die heeft enorm spijt van zijn keuze...

Echt heel naar om te lezen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:52

Je geeft dus wel je mening over wat hier niet hoort maar niet over wat hier dan wel hoort?
Dat helpt ook weinig.

F_Orumster: Oei, da's een zware... Hoe lang speelt dit al als ik zo indiscreet mag zijn? (als je liever niet antwoord gewoon negeren hoor. :) )
Ik denk niet dat het stopt bij 2 jaar trouwens... Wat ik rond me zie en hoor veranderd een vrouw haar lichaam definitief na de bevalling... :) In meer of mindere mate afhankelijk van hoe het verlopen is natuurlijk.
En natuurlijk komt er een kleine bij waar je een leven lang verantwoordelijk voor bent (want het stopt niet na 18/21, niet emotioneel. En de kinderen die tegenwoordig op 18 op eigen benen staan zijn eerder zeldzaam gok ik.)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:53

_San87_ schreef:
Magrathea schreef:
Het hangt er ook helemaal vanaf hoe diep de wens zit natuurlijk. Over het algemeen zijn mannen eerder bereid om toe te geven (beide kanten op!), heb ik het idee.

Op Reddit staat een verhaal over een man die heeft toegegeven aan de wens van zijn vrouw. En die heeft enorm spijt van zijn keuze...

Echt heel naar om te lezen.

Bedoel je daarmee een kinderwens of een niet-kinderwens?

Ik zeg niet dat je niet na hoeft te denken hè. Als het je oprecht niets uitmaakt kun je best meegaan, als je daartegen erge twijfels hebt over hoe graag je dit wilt dan kun je het misschien beter niet doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:54

Discussies zoals deze, vriend wil wel kinderen, vriendin niet, passen hier bijvoorbeeld fantastisch. Discussies over überhaupt wel of geen kinderen en waarom, passen hier ook perfect.

Name-callen en keuzes bashen vind ik jammer. En bespreken of een kind naar t KDV moet of niet vind ik offtopic.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:55

Ayasha schreef:
Je geeft dus wel je mening over wat hier niet hoort maar niet over wat hier dan wel hoort?
Dat helpt ook weinig.

F_Orumster: Oei, da's een zware... Hoe lang speelt dit al als ik zo indiscreet mag zijn? (als je liever niet antwoord gewoon negeren hoor. :) )
Ik denk niet dat het stopt bij 2 jaar trouwens... Wat ik rond me zie en hoor veranderd een vrouw haar lichaam definitief na de bevalling... :) In meer of mindere mate afhankelijk van hoe het verlopen is natuurlijk.
En natuurlijk komt er een kleine bij waar je een leven lang verantwoordelijk voor bent (want het stopt niet na 18/21, niet emotioneel. En de kinderen die tegenwoordig op 18 op eigen benen staan zijn eerder zeldzaam gok ik.)

Veel te lang! Dit jaar heb ik keihard geprobeerd een kinderwens te zoeken, wat door dramgedrag van zijn kant soms heel moeilijk is.

Met de 2 jaar bedoel ik vooral dat de vrouw dan extreem haar lichaam in staat van dienst stelt. Zwanger, ontzwangeren, 4 maand thuis zitten (lijkt me echt vreselijk).

Het stopt zeker niet bij 21, mijn pa heeft nog steeds zn handen vol aan de oudere broer van middendertig.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 12-04-17 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:56

Ik breek even in (hele topic gelezen, maar verder niet de behoefte om me erin te mengen), omdat ik dus wel een vent heb die meteen (bij date 1) al zei: Ik kan me niet voorstellen geen vader te worden, mijn kinderwens is zo groot dat dat een dealbreaker zou zijn, als jij geen kinderen wilt, gaan we niet aan deze relatie beginnen.

Gelukkig is dat geheel wederzijds, maar ze zijn er dus wel hoor. De vaderdieren :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:05

Magrathea schreef:
Bedoel je daarmee een kinderwens of een niet-kinderwens?

Ik zeg niet dat je niet na hoeft te denken hè. Als het je oprecht niets uitmaakt kun je best meegaan, als je daartegen erge twijfels hebt over hoe graag je dit wilt dan kun je het misschien beter niet doen.

Hij had geen kinderwens en heeft toch een kind gekregen omdat zijn vrouw enorm graag wilde.

En daar heeft hij enorm spijt van.

Qimm

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:09

ergens in dit topic staat er ook zo een, van een vrouw die het voor haar man had gedaan en ook veel spijt had...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:17

_San87_ schreef:
Discussies zoals deze, vriend wil wel kinderen, vriendin niet, passen hier bijvoorbeeld fantastisch. Discussies over überhaupt wel of geen kinderen en waarom, passen hier ook perfect.

Name-callen en keuzes bashen vind ik jammer. En bespreken of een kind naar t KDV moet of niet vind ik offtopic.

Fijn dat er eindelijk iets naar je zin is! :)

En of een kind in onze ogen baat zou hebben bij een KDV is wel degelijk ontopic. Het valt en staat namelijk allemaal met wel/geen overlast en opvoeding. :)

F_Orumster schreef:

Heel moeilijk! :(:)
Ik persoonlijk was de relatie niet aan gegaan en/of ermee gestopt zodra de kinderwens boven kwam drijven.
Maar ja, dat is ook weer zo een moeilijke stap. -O-

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:28

Ik moet opeens denken aan een conference van echt jaren geleden (jaren 70). Paul van Vliet, volgens mij. "Vrouw zegt: 'ik wil een kind', man zegt: 'zorg ik voor'"

Oftewel: het is niet iets van de laatste tijd :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:31

denk dat er weinig mannen of vrouwen durven toegeven dat ze spijt hebben van keuze om toch kinderen te hebben. Vooral als het kind dan nog geen gemakkelijke is.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:33

Ik heb altijd gedacht wel kinderen te willen. En als ik naar de toekomst kijk dan zie ik opzich mezelf wel met een kleine maar als ik naar het heden kijk denk ik ik hoef echt nog geen kinderen. Heb er niks mee met baby s enz. Zo voelde ik me toen ik 20 was ook. Ondertussen ben ik bijna 30 en nog steeds voel ik geen druk. Ondertussen is mijn schoonzus zwanger even oud als ik ( broer van mijn vriend is wat ouder) en heel m'n schoonfamilie vraagt wanneer wij gaan beginnen. Nou voorlopig niet. Ja maar het klokje gaat tikken... Ik zie die klok dus echt nog niet. Maar miss als die baby van schoonbroer en zus er is wie weet, maar denk het niet

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:34

ik heb de mazzel dat ik een man heb die het ook echt niet wil.

Verder legt mijn directe omgeving zich er bij neer... mijn ouders wisten het altijd al, vanaf ik kon praten riep ik al dat ik geen 'mama' ging worden, en baby poppen wilde ik al helemaal niet. :')

Maar nieuwe collega's, vage kenissen etc... altijd zo vermoeiend...
Vroeger had ik altijd mijn hele argumenten lijst paraat;

Ik wil mijn eigen leven kunnen leiden zonder verplichtingen.
Ik vindt ze te duur.
Ik hou gewoon ècht niet van kinderen, ik wordt zelfs zenuwachtig van ze :')
Genetisch ook niet jofel om eraan te beginnen (moeder heeft zware postnatale depressie gehad, en die mogelijkheid zit er voor mij ook in. Hormonaal ben ik snel van de leg :+
Verder is de levensverwachting in mijn familie gemiddeld 50... op 10 jarige leeftijd was ik alle opa's en oma's kwijt, op 25 jarige leeftijd al mijn tante's en mijn vader, dus de kans zit er gewoon in dat ik dat ook ga doen. Dus dan wil ik geen beperkingen op mijn leven (ja zo zie IK kinderen :+ ) ik kan geen enkel aspect bedenken van verrijking... behalve dat ze voor me moeten gaan zorgen als ik ouder wordt... nou als ik hun moeder ben geweest rennen ze dan hard weg :+

En dan nog, na bovenstaand betoog... kreeg ik altijd de zin: "ach je bent nog jong, je draait wel bij."

ok... laat maar -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:34

Qimm schreef:
ergens in dit topic staat er ook zo een, van een vrouw die het voor haar man had gedaan en ook veel spijt had...

Voor mensen die twijfelen over wel of geen kind, zijn dat soort verhalen wel echt nuttig om te lezen. Meestal hoor je alleen de positieve kanten.

Dat vind ik kwalijk. Het hele kinderen krijgen wordt als een enorme roze wolk voorgespiegeld. De negatieve verhalen moet je echt voor zoeken en zijn nog lang niet uit de taboe sfeer. Terwijl juist die verhalen, volgens mij, een veel realistischer beeld geven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:35

Ook een leuke voor de bingo is 'denk eens aan al die mensen die heel graag kinderen willen maar ze niet kunnen krijgen'.

Dus ;(?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:35

petraaken schreef:
denk dat er weinig mannen of vrouwen durven toegeven dat ze spijt hebben van keuze om toch kinderen te hebben. Vooral als het kind dan nog geen gemakkelijke is.

Ik heb een vriend die volmondig durft te zeggen dat zijn leven naar de kl*te is sinds die een kind heeft :')
Hij houdt er wel van, maar het leven is zo anders

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:38

_San87_ schreef:
Ook een leuke voor de bingo is 'denk eens aan al die mensen die heel graag kinderen willen maar ze niet kunnen krijgen'.

Dus ;(?

oh ja die...

kansloos... ik heb een collega gehad die niet zwanger kon worden, maar die heeft zich er nooit aan gestoord. We maakten er juist altijd een lolletje van dat als ik ooit zwanger zou worden en het te oud was om te elimineren ( :+ ) dat ik het stiekem in de nacht bij haar in de kliko achter mocht laten... en zij zou er voor gaan zorgen... niet op maandagen, want dan werd het vuil opgehaald :Y)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:39

Ik heb dus gelukkig ook een partner die niet meer hoeft. :)

Verder heeft zo onderhand eigenlijk iedereen zich er wel bij neergelegd dat ik er gewoon niet aan begin.
En als ik iemand ontmoet die ernaar vraagt leg ik het één keer uit. Bij doorvragen ga ik direct doorvragen hoe ze hun kind dan precies gemaakt hebben. :+
Moet je eens opletten wie zich het eerst gêneerd. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:52

Afschuwelijk dat ge bemoei. Waarom wil je geen kinderen?
Nou, waarom wilde jij ze wel...?!!
Dood vermoeiend vind ik t.