Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:52

pmarena schreef:
Zo hoog krijsen dat is blijkbaar een teken dat het iets neurologisch is, zwelling van de hersenen heb ik het wel eens genoemd zien worden en je kan je voorstellen dat dat pijnlijk is.

Niet om 't een of het ander, maar je realiseert je dat er in je hersenen geen zenuwen zitten die pijn registreren? En dat hersenen dus geen pijn kunnen doen?

Echt hoor, dat je niet klakkeloos alles vertrouwt lijkt me he-le-maal prima maar dat soort informatie dan substitueren met dit soort 'je kan je voorstellen dat'-jes die daadwérkelijk nergens over gaan is van een heel andere orde.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 15:59

FirebirdM schreef:
pmarena schreef:
Zo hoog krijsen dat is blijkbaar een teken dat het iets neurologisch is, zwelling van de hersenen heb ik het wel eens genoemd zien worden en je kan je voorstellen dat dat pijnlijk is.

Niet om 't een of het ander, maar je realiseert je dat er in je hersenen geen zenuwen zitten die pijn registreren? En dat hersenen dus geen pijn kunnen doen?

En dat een zwelling van de hersenen bij kleine kinderen (tot 18 maanden) nog niet eens tot echte symptomen hoeft te leiden omdat de fontanellen nog niet gesloten zijn en er om die reden meer ruimte is... Als de druk echt zo hoog wordt dat er problemen ontstaan (sowieso op het moment dat de fontanellen al beginnen te bollen moet je direct naar het ziekenhuis) zie je eerst laterale blik parese (door beknelling van CN6 Abducens), en verder overgeven.

Alleen maar huilen is absoluut geen symptoom van hersenoedeem, en áls er sprake is van hersenoedeem heb je te maken met een acute situatie die levensbedreigend is en de dood tot gevolg kan hebben.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:51

Echtwaar pmarena, al jou bewijs is of een onderzoek wat niet betrouwbaar is of "kijk eens om je heen." Je wantrouwd elk onderzoek omdat het later eventueel toch verkeerd kan zijn. Dan kan je dit wel met alles zien. Boonloos rijden, trein reizen, brood, sporten, de lucht, thee bladeren, gips, paddestoelen, tomaten, maag tabetten, dieren houden. Waarom wantrouw je dat dan niet?

En als ik dan dieper in wil gaan op een veel voorkomende term, hersenhuilen, dan word dat aan de kant gezet door "Maargoed dan kom je weer op speculeren over 1 van die 1001 dingen die mogelijk wel fout kunnen gaan."
:?

Zoolgangster

Re: Laten ontstoren van vaccinaties en medicatie en dergelijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:01

Ook zoiets: allerlei natuurlijke smeerseltjes kunnen bij mensen overgevoeligheidsreacties oproepen. De verkoper van dat spul zegt dan steevast: "uw lichaam reageert zo omdat het aan het ontgiften is, gewoon doorgaan met smeren"

Ja zo kan ik ook alles wel goedpraten, en omdat het een natuurgeneeswijze is is dat niet verdacht. Maar als de dokter een inenting tegen een ziekte geeft is een rood plekje al verdacht.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:22

Focussed schreef:
Deze vind ik ook geweldig...
Ouders over waarom zij niet vaccineren (laat meteen zien waarom je ouders hier helemaal niet over moet laten beslissen. Gevalletje klok en klepel).

* Tetanus: welke mafketel van een ouder rolt zn pasgeboren baby door de roestige spijkers of prikt erin met een hooivork vol stront? Iemand? Moet ik hier überhaupt over beginnen?
Tetanus is een anaerobe bacterie, als je geen man bent van 60+ en geen schaap of koe als huisdier houdt loop je geen risico als je een wond gewoom goed laat bloeden en schoon spoelt.
Bron: https://www.vaccinvrij.nl/opgroeien-zonder-vaccins/

En dan zijn ze nog een diersoort vergeten die op dit forum tamelijk belangrijk is.
Het paard! }>

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:54

Focussed schreef:
Echt zo bijzonder wat er op die sites allemaal verkondigd wordt.... Ik ben ook eens nieuwsgierig gaan Googlen op 'hersenhuilen'.

Daar kom ik onder andere teksten tegen die gaan over de 'nog niet volledig gesloten bloed-brein barriere' waardoor er o.a. hersenhuilen als klacht ontstaat. Zo lees ik een ouder die niet vaccineert want: "mn dochter heeft nog geen gesloten bloed- hersen barriere, van aluminium (adjuvaat) is bekend dat het lichaam dit opslaat in vet (de hersenen)."

Als we het dan hebben over meegaan met de nieuwe ontwikkelingen en ontdekkingen waar pmarena zo mee zwaait..... Sinds 2010 blijkt uit onderzoek dat de bloed-brein-barriere al volledig ontwikkeld is foetaal, dus nog voor de geboorte. Dus hup, dat kan meteen geschrapt worden als oorzaak én als argumentatie....

Deze vind ik ook geweldig...
Ouders over waarom zij niet vaccineren (laat meteen zien waarom je ouders hier helemaal niet over moet laten beslissen. Gevalletje klok en klepel).

* Tetanus: welke mafketel van een ouder rolt zn pasgeboren baby door de roestige spijkers of prikt erin met een hooivork vol stront? Iemand? Moet ik hier überhaupt over beginnen?
Tetanus is een anaerobe bacterie, als je geen man bent van 60+ en geen schaap of koe als huisdier houdt loop je geen risico als je een wond gewoom goed laat bloeden en schoon spoelt.
* Polio: komt alleen nog voor in afghanistan en pakistan, de WHO verwacht dat het in 2018 is uitgeroeid. Polio verspreid zich via besmette ontlasting. Hoe groot is de kans dan mn baby in contact komt met een besmette Pakistaanse drol? Weljuist!

Bron: https://www.vaccinvrij.nl/opgroeien-zonder-vaccins/

Ik dacht ff dat dit niet serieus was, maar het staat echt op die site! Generaliseren mag niet, dus ik zal niks zeggen over het intellectuele gehalte van de bijdragen ;-) maar als je jezelf kritisch noemt, dan haak je toch af bij dit soort onzin verhalen? Echt de klok horen luiden is nog een understatement. Ik las ook dit:

Vaccinaties zijn een miljardenindustrie. Als je zoveel mogelijk erdoor ramt bij het RIVM zit je erna gebakken bij farmaboeren als Merck, Sanasofi of GSK. (Zie onze ‘betrouwbare’ ex-politici met 20x modaal bij multinationals). Bovendien zijn 95% van alle veiligheidsonderzoeken gedaan door deze firmas zelf.

Echt die mensen die dat roepen hebben geen idee. Vandaag maak ik iets, morgen kijkt mijn collega: ja veilig genoeg. En overmorgen verkoop ik het aan het RIVM. Kat in het bakkie! Nooit gehoord van het IGZ en de FDA waarschijnlijk? Oh wacht, die horen ook bij de drug maffia.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:57

Ik was ook echt shocked toen ik daar ging lezen. Ik kan mij gewoon haast niet voorstellen dat, dat serieus is

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:07

Er is nog zo'n site, van NVKP. Daar klinkt het iets meer ontwikkelt maar het is nog veel "horen zeggen en ik voel". Klopt, je gevoel moet je volgen!

Toch jammer dat we nog steeds niks over ontstoren te weten zijn gekomen. Ik ben helemaal niet anti alternatief, dus ik had er best wat over willen leren.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:16

Sorry jongens ik ga weer even met onderzoeken gooien :Y)

De onschuldige zomergriepjes op een rijtje waartegen we ingeënt worden: Ik bedoel waar hebben we het over als 15-55% van de personen die tetanus krijgen dood gaat als er niet meer geënt wordt 8)7

Afbeelding
Afbeelding
In 1999–2000 vond er weer een mazelenepidemie plaats in Nederland. Het getroffen gebied
bleef voornamelijk beperkt tot de bible belt omdat hierbuiten het aantal gevaccineerde kinderen
vele malen hoger was, zodat de ziekte zich niet verder kon verspreiden. Van de getroffen
personen was 94% niet ingeënt tegen de ziekte. Circa 150 patiënten moesten opgenomen
worden in een ziekenhuis en 3 kinderen zijn aan de gevolgen van de ziekte overleden (Rijksinstituut
voor volksgezondheid en milieu – Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
2014).
Tegen poliomyelitis wordt gevaccineerd sinds 1957. Maar ook van deze ziekte zijn er sindsdien
meerdere epidemieën geweest die in het totaal 220 ziektegevallen en 8 doden hebben
gekost. Op één na, ging het hier steeds om niet-gevaccineerde kinderen. Ongevaccineerde
kinderen buiten de bible belt zijn buiten schot gebleven, omdat ze leefden in een omgeving
waar een grote dekkingsgraad van gevaccineerden aanwezig was (en gelukkig nog steeds is)
(Rümke en Visser 2004a).
Het succes van een vaccinatieprogramma is namelijk afhankelijk van het aantal mensen dat
gevaccineerd is. Hoe groter de dekkingsgraad, hoe kleiner de kans dat een besmet persoon in
contact komt met niet-ingeënte personen die als gevolg hiervan de ziekte oplopen en verder
kunnen verspreiden. Een kleine dekkingsgraad is zelfs gevaarlijk voor ingeënte individuen,
omdat zij hierdoor van vele kanten tegelijk belaagd kunnen worden door besmettingen door
geïnfecteerden. Het immuunsysteem kan zich door de vaccinatie in eerste instantie goed
verweren tegen de ziekteverwekkers, maar verliest het op den duur van de vele besmettingen
die het individu doormaakt. Een effectieve dekkingsgraad moet negentig procent van de
populatie betreffen om verspreiding van de ziekte te voorkomen (Rümke en Visser 2004a).

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:17

En deze dan nog even:

Uitspraken over vaccinatie
5 ‘De stijgende incidentie van allergieën en astma zou het gevolg zijn van vaccinaties.’
– Er is geen wetenschappelijke aanwijzing te vinden voor deze relatie (Rümke en Visser
2004a, b).
5 ‘Het kinkhoestvaccin zou kunnen leiden tot wiegendood.’
– Sinds 1987 is het aantal gevallen van wiegendood drastisch gedaald, ondanks de
uitbreiding van het vaccinatieprogramma (Rümke en Visser 2004b).
5 Vaccinaties zijn niet verantwoordelijk voor het ontstaan van epilepsie, blijkt uit vele
onderzoeken naar de relatie tussen epilepsie en vaccinatie (Nederlands Bijwerkingscentrum
Lareb 2012).
5 Het shaken baby-syndroom word niet veroorzaakt door vaccinaties (Gezondheidsraad
2002).
5 Vaccinaties verlagen niet de weerstand van het lichaam tegen infecties. Het tegenovergestelde
is reeds aangetoond (Brooks 2013).

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:21

Citaat:
26.3.1 Autisme en de BMR-prik
In 1998 publiceerde Andrew Wakefield een artikel in The Lancet waarbij hij suggereerde dat
het BMR-vaccin verantwoordelijk zou zijn voor het toenemend aantal gevallen van autisme
(Rümke en Visser 2004b). De hongerige media in Groot-Brittannië hebben deze publicatie
gretig opgepikt, leidend tot massahysterie en een daling in de vaccinatiegraad aldaar (Rümke
en Visser 2004b). In 2010 is Andrew Wakefield uit zijn ambt gezet als arts, wegens ernstig
professioneel wangedrag. Dit werd hem onder andere aangerekend om zijn onethisch gedrag
tegenover de onderzochte patiëntjes uit zijn publicatie. De kinderen ondergingen ingrepen als
colonoscopie en lumbale puncties zonder dat Wakefield hiervoor toestemming had gekregen
van de ethische commissie. Deze onderzoeksmethodes zijn verre van onschuldig en heeft in
één geval dan ook geleid tot een opname op de intensive care. Bijzonder detail is misschien
ook dat Wakefield voor zijn onderzoek £ 50.000 kreeg van de advocaat van ouders die een
rechtszaak wilden aanspannen tegen de producent van de BMR-prik. Gefinancierd door een
partij met een duidelijk belang in het aantonen van een relatie tussen autisme en de BMR-prik,
zorgde voor een duidelijke belangenverstrengeling voor Wakefield, leidend tot publication bias.
Het geld van de advocaat was zelfs in het geheel niet nodig omdat het onderzoek al betaald
werd vanuit een andere bron. Nog een geval van belangenverstrengeling bij Wakefield was het
patent op een nieuw mazelenvaccin dat onder zijn naam geregistreerd stond. Zou de BMR-prik
van het toneel zijn verdwenen, dan was zijn mazelenvaccin een lucratieve bron van inkomsten
geweest voor Wakefield. Naast deze feiten zijn de voormalig arts nog meer dingen ten laste
gelegd (General Medical Council 2010). Na zijn veroordeling door de General Medical Council
heeft The Lancet het artikel van Wakefield ingetrokken (Wakefield et al. 1998; The Editors of The
Hoofdstuk 26 • Vaccinaties en het Rijksvaccinatieprogramma
187 26
Lancet 2010). Ondanks het feit dat Wakefield ontmaskerd is, ondanks dat het een frauduleus
onderzoek was dat aanleiding gaf tot een hetze, ondanks dat het slechts een casestudy was van
12 patiënten, ondanks kwalitatief superieure onderzoeken die hebben aangetoond dat er géén
relatie bestaats tussen de BMR-prik en autisme (Peltola et al. 1998; Taylor et al. 2002; Madsen et
al. 2002; Smeeth et al. 2004; Afzal et al. 2006), blijft een grote groep mensen echter volhouden
dat de BMR-prik autisme veroorzaakt.

Verder was Wakefield vast best een leuke man

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:27

In 2012 en 2013 kreeg Lareb drie respectievelijk vier meldingen van overlijden van kinderen waarbij een verband met de vaccinatie werd vermoed. Deze meldingen werden nauwkeurig onderzocht en waar mogelijk is alle informatie over het overlijden, zoals ziekenhuisgegevens, opgevraagd en betrokken bij de beoordeling. Een verband met vaccinaties werd in al deze gevallen van overlijden als onwaarschijnlijk beoordeeld.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:45

Wow Eliine, jij hebt er zin in! ;-)
Ik quote een stukje:

Het succes van een vaccinatieprogramma is namelijk afhankelijk van het aantal mensen dat
gevaccineerd is. Hoe groter de dekkingsgraad, hoe kleiner de kans dat een besmet persoon in
contact komt met niet-ingeënte personen die als gevolg hiervan de ziekte oplopen en verder
kunnen verspreiden. Een kleine dekkingsgraad is zelfs gevaarlijk voor ingeënte individuen,
omdat zij hierdoor van vele kanten tegelijk belaagd kunnen worden door besmettingen door
geïnfecteerden. Het immuunsysteem kan zich door de vaccinatie in eerste instantie goed
verweren tegen de ziekteverwekkers, maar verliest het op den duur van de vele besmettingen
die het individu doormaakt. Een effectieve dekkingsgraad moet negentig procent van de
populatie betreffen om verspreiding van de ziekte te voorkomen (Rümke en Visser 2004a).

Rumke en Visser zullen wel gesponsord worden door big farma en het RIVM. Maar dit is dus wel waar ik tegen ben. Mensen die niet meer vaccineren door "ervarings sites" en de rest in gevaar brengen.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:59

Kamy schreef:
Er is nog zo'n site, van NVKP. Daar klinkt het iets meer ontwikkelt maar het is nog veel "horen zeggen en ik voel". Klopt, je gevoel moet je volgen!

Toch jammer dat we nog steeds niks over ontstoren te weten zijn gekomen. Ik ben helemaal niet anti alternatief, dus ik had er best wat over willen leren.

Ik zit enorm te zoeken en ik heb toch beschikking tot heel wat databanken maar krijg tot nu toe steeds nul op het rekest. Zelfde geldt voor hersenhuilen trouwens (ook in engelse zoektermen levert het niets op)

Het enige wat ik over ontstoren vindt komt van een homeopathische site. Daar staat dat wanneer er een blokkade in het afweersysteem gevonden wordt dat te maken heeft met een vaccinatie (middels bioresonantie) er een verdunde versie van een vaccin gegeven wordt (in 4 stappen van verdunningen). Ze gaan verschillende vaccins af tot er een reactie van het lichaam komt. Dit kan zijn; braken, diarree, vermoeidheid, stemmingswisselingen en nog wat zaken. Dan blijven ze deze verdunde vorm van vaccin geven tot de klachten verdwijnen. En de ontstoring is voltooid.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:02

Dus geven ze eigenlijk het vaccin om expres de " bijwerkingen" te laten op wekken? Zijn ze niet juist bang van die bijwerkingen?
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 13-12-16 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:10

Klopt Eliine, verder dan dat kwam ik ook niet. En in het topic was volgens mij ook niemand die er echt ervaring mee had of er wat meer over kon vertellen.

Als alleen "het vaccin" effect weggenomen wordt, wat wordt er dan gedaan aan al die schadelijke bijstoffen waarover we al pagina's lang "strijden"?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:14

dromertje2 schreef:
Dus geven ze eigenlijk een vaccin om de " bijwerkingen" op te wekken?

Nou of het perse alleen de bijwerkingen zijn kan ik zo niet zeggen. Het gaat er met name om geloof ik dat je de blokkade opheft door de juiste vaccin verdunning toe te dienen. En door de reactie van het lichaam weet je dan dat dat het juiste vaccin was en de ontstoring geslaagd is. Maar goed er is verder geen onderzoek of iets dergelijks over te vinden dus heel veel wijzer ga ik er ook niet van worden ben ik bang.

Nouja Kamy ik denk dat ze met die blokkades ook bedoelen dat die veroorzaakt kunnen zijn door de zogezegd schadelijke bijstoffen. Zo wordt er geloofd (ja iets anders kan ik het niet noemen sorry) dat de hulpstof alum zich opstapelt en blokkades veroorzaakt. Die kun je er ook uitwerken denk ik? Maar ik weet niet of ze dan het vaccin of de verdunde versie van alum toedienen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:22

Kamy schreef:
Wow Eliine, jij hebt er zin in! ;-)
Ik quote een stukje:

Rumke en Visser zullen wel gesponsord worden door big farma en het RIVM. Maar dit is dus wel waar ik tegen ben. Mensen die niet meer vaccineren door "ervarings sites" en de rest in gevaar brengen.

Oh maar dat gevaar is makkelijk op te lossen hoor! Gewoon de zwakkeren opsluiten in huis zodat ze niet in contact kunnen komen met kinderziektes die makkelijk voorkomen hadden kunnen worden. (aldus een poster hier ;( )

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:05

Wij hebben de BMR laten ontstoren bij onze zoon door de homeopaat, in het kader van 'baat het niet, dan schaadt het niet'. Geen idee of het echt iets doet, mijn vriend vindt het al helemaal onzin. Eigenlijk, als je het zelf goed wilt laten uitzoeken, dan zou je van tevoren bv moeten laten testen op metalen en na het ontstoren weer, dan weet je of het iets heeft gedaan. Wellicht dat ik dat bij mezelf ga doen (nu eerst zwanger, dus durf even geen risico's te nemen), kun je onderbouwen of het wel of niet iets doet. Denk dat dat de enige manier is om erachter te komen? Denk dat dat best gedegen onderzoek zou zijn? En onafhankelijk ook nog eens. Je moet dingen maar 'geloven', beide kanten op. Zoon is dus gevaccineerd en ontstoord inmiddels.
Je leest soms verhalen dat kinderen heel ziek worden van ontstoren of dat er een absolute gedragsverandering plaatsvindt, maar dat is hier niet gebeurd, hij heeft enkel na de eerste inname van korreltjes wat gegloeid. Onze zoon heeft een selectieve eetstoornis, de homeopaat zei dat ook dit waarschijnlijk wel opgelost zou worden met de korreltjes, maar helaas hoor :P Hier geen verschil in gedrag, eten, slapen, etc. Eigenlijk had ik hem van tevoren moeten laten testen op metalen en gifstoffen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:07

Ik vind het wel opmerkelijk dat men de bijwerkingen van ontstoren er dan maar bij neemt maar evt bijwerkingen van vaccinaties als argument gebruiken om niet te vaccineren.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:14

dromertje2 schreef:
Ik vind het wel opmerkelijk dat men de bijwerkingen van ontstoren er dan maar bij neemt maar evt bijwerkingen van vaccinaties als argument gebruiken om niet te vaccineren.

Koorts van een vaccinatie? Slecht!
Koorts van het ontstoren?(wat gewoon meerdere malen een verzwakte vaccinatie is) Goed!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:20

Quellian schreef:
Denk dat dat de enige manier is om erachter te komen? Denk dat dat best gedegen onderzoek zou zijn? En onafhankelijk ook nog eens.
Gedegen onderzoek met N=1? Zonder de overige factoren helder te documenteren en te controleren? Zonder vergelijkbare controlegroep die dezelfde behandeling heeft gehad maar dan zonder het 'ontstoren'?

Als dat echt je beeld is van gedegen onderzoek, dan snap ik wel waarom veel 'kritische' prikkers moeite hebben om goed en slecht onderzoek te onderscheiden en voor het gemak al het onderzoek maar afdoen als 'slechts een mening'.

Quellian schreef:
Eigenlijk had ik hem van tevoren moeten laten testen op metalen en gifstoffen.

Hoe wil je dat laten testen? Wat bemonster je? Bloed? Vetweefsel? Botmateriaal? Haren? Urine? ...?

Op welke metalen en gifstoffen zou je laten testen? En zou je dan ook de samenstelling van de 'ontstorende' korreltjes niet willen weten?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:22

Inderdaad, hoe kan je iets vergelijken als je nog niet eens weet wat er in die korrels zit.

Nog zoiets raar, je kind wel iets geven terwijl niet eens wat het is en wat er juist in zit.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:51

Ik vind baat het niet schaadt het niet best een gevaarlijke instelling eigenlijk. Wie zegt dat iets absoluut niet schadelijk is of kan zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:02

Haha ja dit snap ik niet...
De ingrediënten van de vaccins zijn bekend.
En getest.
Homeopathische korrels niet naar die durft men dan wel zonder onderzoek in te nemen?
Waarom dan?
Natuurlijker? Dat is niet perse beter, of veiliger..