Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Juudith

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:38

Thanks Mitxa! ik zal eens op zoek gaan naar de mp3 lessen =D haha!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:49

Wat ik leuk vind aan de app zelf is dat je al je trainingsresultaten op kunt slaan! Vind ik erg leuk om bij te houden. Ik zet soms 3 trackers tegelijk aan! :')

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 11:57

ja dat is dan natuurlijk wel weer zo! Ik heb strava ook gedownload en die gebruik ik om thuis mijn route terug te zien en de afstand enzo. En die kan ik ook gewoon opslaan.. Misschien moet ik dan maar de mp3's van evy gebruiken en die app van strava.. haha

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:02

Heb gisteren mijn benen en buik getraind, ben nu ongeveer 26 uur wakker ivm niet kunnen slapen en nachtdienst hebben en toch wil ik zo van stal naar huis gaan hardlopen :') benieuwd of ik dat ga trekken..

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:33

Hoe ver is dat? Gaat vast goedkomen! Als je het toch niet helemaal redt, kun je om gewoon gaan wandelen. :j

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 13:22

Dreamy schreef:
Heb gisteren mijn benen en buik getraind, ben nu ongeveer 26 uur wakker ivm niet kunnen slapen en nachtdienst hebben en toch wil ik zo van stal naar huis gaan hardlopen :') benieuwd of ik dat ga trekken..

Jeetje bikkel! Wanneer ben je wel moe om te gaan slapen :=

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 13:44

Afbeelding

I did it :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 13:44

Hier is het na m'n ongeluk 2 weken even niet opbouwen maar vasthouden.

Twijfel of ik doorga met cursus gevorderden of bootcamp.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 17:12

Over een half uur is het droog (volgens buienalarm) ik sta start klaar haha

hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 21:45

Plien91 schreef:
hooi schreef:
Ik probeer hier even nog een keer binnen te vallen :Y) Ik heb sinds december een geïrriteerde aanhechting van mijn achillespees. Fysio gehad, rust gehouden, oefeningen gedaan maar het hielp maar weinig. Ik heb nog steeds last van die plek, vooral met langere stukken autorijden. Ik zou supergraag weer willen beginnen met hardlopen, heeft iemand tips?

Doorverwijzing naar de sportarts aanvragen. Ik heb deels hetzelfde gehad en uiteindelijk injectie in m'n pees gekregen. Op de echo bleek niet alleen dat de pees geïrriteerd was maar ook dat mijn voet vol vocht zat en een botvliesontsteking en iets met de enkelbanden. Dat was dus ook niet met fysio en oefeningen te verhelpen...Na de injectie (met ontstekingsremmende) kon ik weer gaan opbouwen :).

Da's geen mooi verhaal, bah. In ieder geval bedankt voor je antwoord, ik ga er eens over nadenken en dan toch maar langs de huisarts. Hoe lang was je bezig met opbouwen, en hoe lang ben je 'eruit' geweest?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 23:54

Even denken, volgens mij liep ik van april-juli 2014 bij de fysio en podotherapeut. Toen op vakantie geweest en daarna op controle bij podo. Die verwees me door naar een andere fysio, die me op zijn beurt naar de sportarts verwees en uiteindelijk heb ik in december '14 de injectie gehad. Ik had toen al een half jaar niet meer kunnen hardlopen. Na de injectie ging het echt heel vlot beter!! Vanaf januari ben ik gaan opbouwen en in april '15 liep ik weer 5-8km :)!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:45

Zo dan. Het is toch echt een aanslag op je lijf dat hardlopen. Als ik dat allemaal lees word ik zenuwachtig bij elk pijntje := Ik heb gisteren ongeveer 3km flink gewandeld met ponybeest (na een pittig ritje). Toen voelde ik mijn heup meteen weer, arg! Dus die 6 km moet ik helaas even mee wachten voor ik dat weer doe. Eerst maar kijken hoe 2-3 gaat.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 11:52

Het was bij mij ook vooral gekomen door weinig variatie in de trainingen. Elke training harder en verder willen gaan is dus echt niet verstandig en je gaat er ook echt niet beter van lopen :+. Nu wissel ik af: interval, tempo(duur)loop en langzame lange duurloop. Veel beter voor m'n lijf en het levert meer op dan alleen maar tempo's lopen!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:06

@Dreamy welke app is dat die jij gebruikt? Ik zie namelijk dat die ook de stappen per minuut registreert of heb je een horloge oid?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:19

Anna79 schreef:
@Dreamy welke app is dat die jij gebruikt? Ik zie namelijk dat die ook de stappen per minuut registreert of heb je een horloge oid?

Is de app runtastic :) ik heb daarbij gewoon mijn telefoon vast tijdens het rennen. Weet dus niet of ie heel precies is.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:37

Super trots! Net, vanmorgen, 10.7 km hardgelopen in 8.0 km/u. Vanuit Domburg naar de vuurtoren bij West-Kapelle en terug. Dit is echt mijn absolute PR! Over de duinen, dus ook qua terrein niet het meest simpele. Ik had echt niet gedacht dat ik dit zou kunnen!

De eerste helft met wind tegen in 8.2 gemiddeld en de terugweg in 7.9 km/uur. Mijn verste tot nu toe was iets van 8 km en dat was zeker niet aan 1 stuk rennen, maar 2 van de eerste Evy programma's gecombineerd, dus met veel wandelen. Nu even gestrekt bij de watertoren en op de terugweg 1 keer 2 a 3 minuten gewandeld. Ben echt wel heel trots eigenlijk. :o

Bedankt meiden voor jullie inspiratie en motivatie!! #allesbeterdanopdebankzitten!

hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:46

@Plien: dat is toch wel een beetje hoopgevend. Ik ga volgende week naar de dokter voor een verwijzing.

@iedereen: veel plezier en succes met hardlopen! Ik hoop hier over een poosje mee te kunnen praten.

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:38

RoosvanBlue Denk dat het wel verstandig is, dat als je het indd nog voelt dat je rustig aan doet :)

Zuccharo lekker bezig geweest! klinkt super goed!

Hier vandaag geen hardloopsessie maar een wandelsessie :) Even met moeders en de hond een flink blok om gewandeld van bijna 7km waar we 1 uur en 20 minuten over hebben gedaan :) Om de #allesbeterdanopdebankzitten erin te houden :D

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:08

Goed zo Bono! Lopen is heel goed! Geeft toch ook een bepaalde basisconditie!

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:21

Zo ik heb een paar dagen niks gepost en ik zie een waslijst aan leuke berichten langskomen! Wat goed allemaal! Zucchero ontzettend knap, ben echt jaloers! Ik ben al bij de laatste les van evy en telkens herhalen aan beland. Morgenochtend weer, maar 's middags word ik geopereerd aan m'n kaak (scheef) en de tandarts die me heeft doorverwezen zei dat ik wel een flinke week thuis mag zitten ... -O- Nou helpt het natuurlijk niet dat ik doodsbenauwd ben en er giga tegenop zie. Heb me ziek gemeld van werk, dus ga een week lang op de bank liggen denk ik. Beetje jammer weer, ging net weer even lekker. Maar goed, niets aan te doen.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:44

Morgen dan nog even genieten van het lopen! Lillith! Heeeeeeel veel sterkte met je operatie! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:10

Naast op de weg gaan we in dit topic ook aardig hard. Ik heb even een bijleespost gehouden vanaf onderaan pagina 49. Had tussendoor wel wat gereageerd, maar niet echt fatsoenlijk. En dat is natuurlijk niet zo beleefd :D

Horsii, lijkt mij lastig met nachtdiensten om dan overdag nog fanatiek te gaan lopen? Wel heerlijk om samen met de honden te lopen. Leuke foto’s!

Sannert, welkom! Leuk dat je het hardlopen weer gaat oppakken. Daarna weer beginnen met bootcamp of dat niet meer? Beetje spierpijn hoort erbij, maar heel veel is ook weer niet goed. Verstandig om wat rustiger te beginnen! Die cavemanrun gaat je wel lukken, genoeg tijd om te trainen! Gewoon tussendoor niet meer lui op de bank ploffen :clown:

Daan, ook wel slim om op de fiets naar een leuke loopbestemming te gaan! Ziet er mooi uit daar! En met die warmte nog een prima tijd toch (inclusief fotomomenten haha herkenbaar). Als je het maar naar je zin hebt, dat is uiteindelijk toch het allerbelangrijkste..

Lisitano, goed dat je zo vroeg bent gaan lopen! De rest van de dag ook zo’n fit gevoel eraan overgehouden?

Benangelique
, heftig zoveel bruggen! Hopelijk waren ze niet allemaal heel steil? En ach NL heeft soms wel mooie plekjes. Mijn foto’s vertekenen wel een beetje. Het is hier voornamelijk gewoon veel polder = veel asfalt. Maar gelukkig heeft ooit iemand bedacht dat we een bos moesten hebben. Dus een klein stukje polder is bos geworden. Vroeger keek je er dwars doorheen, maar dat valt de laatste jaren reuze mee (gelukkig).

Judith, goed bezig! Erg netjes voor de eerste les met Evy..

Zucchero, bij jullie zelf hopelijk geen schade dan? Hier valt het allemaal reuze mee. Wat buien regen, wat gerommel in de lucht. Wat lichtflitsen, maar verder weinig spektakel. Pfff lopen in de duinen klinkt wel heel erg zwaar! Netjes hoor je snelheid!

Bloodymary, inderdaad compeed blaarpleisters! Dan kan je gewoon weer normaal verder lopen. Ze vallen er vanzelf weer af als het geheeld is…

Wenk, hopelijk is het ritje kliniek voor een stalgenoot wel met goed nieuws afgelopen. Klinkt inderdaad niet als een aanrader, om te lopen op een lege maag. Zeker niet als het ook zo benauwd is. Hopelijk gaat het morgen weer beter!
Bono, heel heel heel erg voorzichtig en heel heel langzaam opbouwen! Als je ontzettende spierpijn had, heb je sowieso echt teveel gedaan. Ik zou iig al niet meer eerst op de crosstrainer gaan staan voor een training. Beter gewoon buiten eerst een stuk wandelen (niet slenteren) voor je start met lopen. Ik zou 2x per week gaan hardlopen denk ik in jou geval.

Nelleke, haha en als je dan toch al natte sokken hebt… kan je net zo goed een foto maken. Toch vind ik dat ook wel weer lekker aan dit weer. Om gewoon dwars door alle plassen heen te gaan! Ik liep hiervoor op Kalenji’s (niet de meest goedkope van €20 hoor :’) ).

Daan *volgens mij had ik je al gehad haha* het gaat er uiteindelijk om dat de schoenen goed lopen! Al was ik stiekem wel blij dat ze ook een leuk kleurtje hadden. Heb er gepast die echt niet mooi waren. Maar goed, als ik voorbij kom stampen al zwetend met een hoofd als een tomaat…. ben ik toch al niet op m’n mooist :D

Mitxa, hoeveel lessen zijn er eigenlijk in totaal? Fijn dat je enkel het ook nog steeds goed doet!

Hooi, vervelend last van je achillespees! Dat is ook geen kleine blessure… zou ook een doorverwijzing vragen!

Lillith, morgen dan nog even van het lopen gaan genieten! Even nog ontspannen! Heel veel sterkte vast met de operatie. En daarna op de bank liggen, zo weinig mogelijk doen en voldoende pijnstillers nemen (niet pas als je wat voelt).

Zo... gelukt! Verder heb ik vrijdag voor het eerst met mijn nieuwe schoenen gelopen. Liep echt zalig! Nergens last van gehad. Heb net als training #2 weer 8x2 minuten gelopen. En daarna een heel stuk terug gewandeld. Geen hert gezien dit keer, maar waren ook een paar andere mensen in het bos al.

Heb besloten dat ik voortaan op maandag, woensdag en vrijdag ga hardlopen. En dan in het weekend lekker even vrij. Tussendoor ook nog wat paardrijden en wandelen. Geloof dat ik dan wel sportief genoeg bezig ben. Komende week wil ik 3 minuten achter elkaar gaan lopen. Dus denk dat ik maandag met 4x3 minuten ga beginnen.

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:25

Ik wil binnenkort weer beginnen met Evy, maar ik kan nergens de podcasts vinden.. Heeft iemand deze voor mij, of misschien een linkje waar ik deze kan vinden?

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 07:22

Ik heb ze wel. Ben niet zo'n techneut maar ik de mp3 versie. Doe mij maar je mailadres dat kan ik ze je toesturen via wetransfer.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 08:29

Na een weekend heel rustig aan gedaan te hebben heb ik gelukkig steeds minder last van mijn achillespees. Hoop dat het snel over is en ik over een paar weken toch weer heel rustig aan op kan gaan pakken.

HOOI:jij hebt er al lang last van zeg.

Wat gaan jullie hard en wat een afstanden lopen jullie aan 1 stuk door, wou dat ik zover was haha