Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:13

Knap Trijnie! En daar heb je meteen een goed gevoel van voor de rest van de dag.

Maar klinkt wel gezellig Phor :-)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:43

Bhriseis schreef:
Knap Trijnie! En daar heb je meteen een goed gevoel van voor de rest van de dag.

Maar klinkt wel gezellig Phor :-)

Ja dat is echt zo, ik krijg er zoveel energie van :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:54

Was het ook :D

Wil even zeggen dat ik beresterk aan het worden ben! Eindelijk na twee jaar heb ik ook weer 'dat' gevoel, dat je lichaam reageert op de voeding en training.
Ik ben blijven aanpassen en blijven proberen en eindelijk begint het zijn vruchten af te werpen. Geef nooit op!

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:20

Heeft er toevallig nog iemand een recept van een lekker en gezond zomers dessert? :D Bijvoorbeeld om zelf ijs te maken? Waterijsjes ben ik niet zo'n fan van en fruitsla moet nog even wachten tot de meloen rijp is :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:35

Wilde perziken ijs?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:36

Fijn gevoel phor, zeker bij jou!
Ik herken het wel, mijn knieklachten begin ik eindelijk onder controle te krijgen. Ik kan er zelf op inspelen, weet welke oefeningen werken en echt het gevoel weer aan het bouwen te zijn aan mezelf.
Ook met eten eindelijk weer iets gevonden dat werkt na een jaar, hoewel ik nu nog teveel etentjes he om het effect te behalen dat ik zou kunnen en willen. Maar gewoon gevoel van controle en kracht, verslavend weer! Durf mijn shorts met zelfvertrouwen te dragen, gewoon superfijn.

Vandaag dagje vrij genomen vanwege lekkere weer. Net even naar het strandje geweest aan de maas, 45min gezwommen. Vanavond wil ik nog even een uurtje fietsen als het afkoelt en heb mezelf nog de challenge staan om vandaag 200kb swings te doen.

Gisteren een leuk en lekker etentje gehad, ook echt fijne avond gehad met z'n tweetjes.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:31

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:04

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:26

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 07:24

Ook handig en makkelijk: Griekse yoghurt simpel mengen met bevroren rood fruit, beetje aguavesiroop, suiker,zoetstof of honing en mixen in klein bakje dat bij de staafmixer hoort. Nog ff in de vriezer, goed doorroeren en je hebt n soort softijs!kan ook proteinepoeder bij!
Dank voor jullie topic, ik ga hardlopen ipv in bed blijven liggen, wil al weken weer beginnen maar nu echt! Vanavond rondje paardrijden als onweer uitblijft, morgen 36 km fietsen. En bijnnnnna voor t eerst van mijn leven onder de 70 kg!!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 07:26

Bedankt voor recepten! :):) altijd goed!
Succes danoesje & wat goed van je gewicht, nog ff bikkelen!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:22

Klinkt goed die recepten! Ga ze ook even onthouden.

Wat een hitte zeg! Maar ben blij met dit weer, eindelijk een festival waar het (zoals het er nu uitziet) droog is! Vorig jaar spoelde ik met tent en al weg :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:20

Leuke receptjes komen voorbij.

You go Danoesje! *\o/* Dit topic is echt motiverend!

Phor, wat een positieve, leuke post!! Ik snap 100% wat je bedoelt. Sinds ik weer met Jillian + cutten/cheatdag bezig ben, zie ik eindelijk ook weer dingen écht veranderen. Het kan zo lang niet lukken dat je er compleet moedeloos van wordt, en dan plots ben je weer op de goede weg. Echt knap met je ziekte dat je gewoon zo sterk bent!

Haha Gribaldi, wegspoelen is idd niet handig :-P

Bluhhh dit weer... Ik zit op kantoor en moet wel gewoon vroeg uit de veren/lang pendelen, dus ik heb wel evenveel honger als anders. Maar doordat ik nu twee dagen nauwelijks beweeg, eet ik natuurlijk minder. Jullie kunnen zich mijn humeur vast al voorstellen: moe en suf van de warmte, niet lekker in mijn vel omdat ik mijn ei niet kwijt kan door niet te kunnen sporten én hongerig, ik ben geen aangenaam gezelschap :=

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:34

Haha nee was geen pretje, gelukkig was er toen noodopvang voor de mensen waarvan de tent weggewaaid/kapot waren..

Ik heb ook meer last van dit weer hoor, drink voldoende en eten is minder. Een lekkere salade gaat er altijd wel in :) Ik zou gewoon iets kleins eten is met deze hitte ook wel belangrijk genoeg zout, suikers, mineralen binnen te krijgen.

Sporten en stil staan is wel een vervelend iets. Maar je moet niet bang zijn om te falen (zegt Tom altijd :') )

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:45

Vraagje, zijn er hier bokkers die touwspringen? Hoe vaak en hoe lang doen jullie dit en wat voor resultaat merken jullie?

Ik ben door medicijnen 11 kilo aangekomen, ik ben 1.59 en ik weeg nu 62 kg. Hoeveel kcal zou ik moeten eten? Mijn werk is staand/lopend met tussendoor periodes zitten. Verder sport ik zon 2 keer in de week :) ik hoop dat ik door dit topic wat meer motivatie kan vinden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:50

Eight, welkom!
ik verwijs je even door naar de openingspost van dit topic: [MWS] Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2
daar kun je precies zien hoe je kan berekenen hoeveel je kan eten. Succes met touwtjespringen. Ik heb zelf niet zoveel ervaring er mee, spring alleen tijdens workouts bij de crossfit

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:55

Ik heb geen ervaring met touwtjespringen. Lijkt me wel leuk om in de workouts te verwerken, maar ik zou dat niet alleen maar doen. Afwisseling lijkt mij leuker iig.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:09

Hoi Eight, welkom!
Het lijkt me ook dat je touwtjesspringen niet zo heel lang kan volhouden als workout op zich. Of ik zie mezelf toch geen +20 minuten touwtjespringen. Maar na een half uurtje KT kan het wel leuk zijn :)

edit: Gribaldi, daar heeft Tom helemaal gelijk in!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:10

Touwtje springen heb ik wel gedaan bij de workout van Kayla duurt hij 2min. En dat is best veel hoor als je net begint, ik was kapot :')

Zou het gewoon als afwisseling doen en dan opbouwen. Net zoals met hoepelen.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:11

Bhriseis schreef:
Hoi Eight, welkom!
Het lijkt me ook dat je touwtjesspringen niet zo heel lang kan volhouden als workout op zich. Of ik zie mezelf toch geen +20 minuten touwtjespringen. Maar na een half uurtje KT kan het wel leuk zijn :)

Ik wil het ook doen als aanvulling naast het hardlopen, dat wil ik ook weer op gaan pakken.. of skeeleren als ik weer last krijg van peesplaatontstekingen :j

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:16

Bhriseis schreef:
Hoi Eight, welkom!

Tom zou enkel iets vaker een leg day moeten inplannen, zag laatst een foto :')

Spoiler:
Ik eet op het moment een hazelnoot Snicker, mooi ontbijt :') :=

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:34

Ik weet eigenlijk niet wie Tom is :+

Haha eet ze!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:59

De meeste mannen lijden een beetje aan het Johnny Bravo syndroom. Ontwikkeld bovenlichaam en dunne beentjes :D

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:01

Phormicola, het trainen van die benen kost teveel tijd :') Johny bravo, dat is alweer lang geleden

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:02

:')

Tom is van PBP :P

Haha nou inderdaad, maar eerlijk gezegd vind ik het geen gezicht hoor :P