CrossFit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:20

Skessa_ schreef:
Normaal wel ja. Bij touwklimmen moest je iig proberen aan het touw te gaan hangen en die grip om je benen te krijgen. Bij mij schoot het steeds gelijk in m'n kuit, soort kramp ofzo. Dus ik mocht m overslaan. Meestal verzinnen ze idd wel iets anders.

Ja dat is 1 van de scaled versies bij touwklimmen maar vreemd dat je dan niet verder gescaled bent naar de oefening die ik beschrijf bijvoorbeeld. Het mooie van crossfit vind ik zelf dat je altijd een oefening mee kan doen op welk niveau je ook zit.
Ik ken wel 4 verschillende niveaus met touwklimmen .
Maar goed ik kan alleen vanuit mijn ervaringen vanuit onze box meepraten. Het hieft niet overal hetzelfde te gaan .

Zelf heb ik ruim een week niet kunnen trainen. Was door mijn rug gegaan. Vandaag weer proberen tijdens open Gym.
Zag dat de lowlands games er ook weer aankomen trouwens.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:00

Willl65 schreef:
Skessa_ schreef:
Normaal wel ja. Bij touwklimmen moest je iig proberen aan het touw te gaan hangen en die grip om je benen te krijgen. Bij mij schoot het steeds gelijk in m'n kuit, soort kramp ofzo. Dus ik mocht m overslaan. Meestal verzinnen ze idd wel iets anders.

Ja dat is 1 van de scaled versies bij touwklimmen maar vreemd dat je dan niet verder gescaled bent naar de oefening die ik beschrijf bijvoorbeeld. Het mooie van crossfit vind ik zelf dat je altijd een oefening mee kan doen op welk niveau je ook zit.
Ik ken wel 4 verschillende niveaus met touwklimmen .
Maar goed ik kan alleen vanuit mijn ervaringen vanuit onze box meepraten. Het hieft niet overal hetzelfde te gaan .

Zelf heb ik ruim een week niet kunnen trainen. Was door mijn rug gegaan. Vandaag weer proberen tijdens open Gym.
Zag dat de lowlands games er ook weer aankomen trouwens.

Bij ons wordt touwklimmen ook gescaled uitgelegd. Buiten hetgeen wat jij al doet, moeten wij dan ook nog met onze tenen je handen aantikken. Om wel het idee te krijgen van je benen omhoog gooien om een hogeren knoop te leggen.

Maar ik kon na 3X oefenen wel touwklimmen. In 1X was het kwartje gevallen. Kan nu 9X achter mekaar naar boven. Maar dan haal ik nog wel mijn schenen open aan het touw. Dat is dan weer minder. Dus moet nu wachten tot beide genezen zijn, voordat we weer kunnen klimmen.

En Will wat vervelend van je rug :(

Willl65

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 15:11

Ik word eraan herinnerd hier thuis dat ik 2 weken niet heb kunnen trainen... mij valt het wel op dat je dan snel achteruit gaat.
Maar goed vanmiddag in de open de schade maar zien.
Knap hoor dat je al kan klimmen ! Ik krijg het nog niet voor elkaar helaas. Maar ik houd vol _O-

Hebben jullie ook mobility Wods? Heerlijk voor na de training! Afbeelding

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 16:21

Wij hebben mobility op zondagochtend. Heb ze een tijd gedaan maar nu even geen tijd meer voor gehad.

Hier inderdaad ook scaled versies van touwklimmen. Gister was het 3x 5 rondes legless rope climbs. 2 konden dat. 2 gingen met benen omhoog. Rest ging op een box zitten; dan de klem oefenen terwijl je zit en als je hem hebt jezelf omhoog trekken zodat je hangt en dan weer opnieuw op de box gaan zitten.

Ik kon ‘m eigenlijk ook vrij gemakkelijk, 1x eerder in een WOD gehad en toen kon ik in die WOD ookal omhoog klimmen. Maar gister ook weer in totaal 15x omhoog gegaan en er zit nu een gapende wond op mijn been van het touw hahaah

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 16:24

Weet niet waarom ze touwklimmen niet scaled hebben gedaan. Meestal doen ze dat wel of ze zoeken een andere oefening voor je.

Wij hebben een aparte mobility les, maar nog nooit aan mee gedaan.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 18:49

Ja op de box zitten en de klem oefenen ken ik ook maar ik kies voor het sterker maken van de armen bij rope clime.
Knap hoor dat jullie dat kunnen. Zelf ben ik pas met begin dit jaar begonnen en had ik al 20 jaar niets meer gedaan hahahaha ik moet nog even door oefenen.
De open Gym ging redelijk. Ik heb het cleanen gedaan met alleen de stang puur op techniek en heb de pull UPS reverce gedaan met elastiek dus scaled en dan langzaam terug. Een paar catlebel swing Russisch en de Amerikaanse veel mobility en wat hardlopen en roeien en wallballs. Was heerlijk maar het zit in mijn onderrug nog steeds niet lekker. Morgen half 12 even naar de Chiro de spieren weer uit laten drukken.
Fijn weekend allemaal.
Veel plezier met Crossfit.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 15:29

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 17:49

Gaaf Barber ! Zeker iets om trots op te zijn!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:51

Ik heb groen licht gekregen om weer met de Wod's mee te doen *\%/*
Ik mag alleen nog niet rennen maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb me gelijk voor vanavond ingeschreven

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 08:59

barbar schreef:
Ik heb groen licht gekregen om weer met de Wod's mee te doen *\%/*
Ik mag alleen nog niet rennen maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb me gelijk voor vanavond ingeschreven

Oooo fijn voor je!!

Zelf nog even alleen de open gym. Hopelijk kan ik ook weer snel meedoen *\o/*

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 12:59

Lekker Barbar !!

Wij hebben gisteren bear complex gedaan! Volgens mij heb ik voor het eerst de 25kg gehaald! :D

Erna "Karen" -O- -O- -O- Mijn tijd was 11.03. Laatste keer dat ik m gedaan heb (weet niet meer precies wanneer, ergens tussen eind Feb en half April had ik 10.56. Maar toen was het wel een stuk frisser, nu best benauwd. En kreeg af en toe wat commetaar dat ik de wallballs niet goed deed en mensen die aan t praten waren tegen me. Dus denk dat daar de paar sec verschil in zaten

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 12:59

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 17:01

Ik hoop het voor je willl.@skessa Dat andere mensen dan de coaches te je gaan praten (behalve aanmoedigen dan) onder je Wod vind ik echt niet okay. Enne, noord braband vind ik best een beetje ver :P

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:24

Hoi! Mag ik mij hier ook melden? Ik doe aan CrossFit sinds 1 maart!
Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie verandering aan jullie lichaam zagen? Sinds 3 maanden sport ik 4 tot 5 keer per week maar helaas merk ik nog niks qua gewichtsverlies.
Ook qua conditieopbouw gaat het naar mijn idee tergend langzaam, gewicht tillen ging met name in het begin heel snel, al ben ik nu qua gewicht opbouwen even gestopt om beter aan mijn techniek te werken.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 14:25

Welkom. Qua gewichtsverlies vond ik het ook langzaam gaan, maar de centimeter zei me meer. Conditie ging eerst langzaam en toen opeens best snel. Nu ik een paar maanden door een blessure niet veel heb mogen doen ben ik weer een paar stappen terug, maar dat opbouwen gaat best snel merk ik, ik was gister in de WOD al weer een van de snelste.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 13:29

Weer een vraag van een CrossFit leek, Ik heb zo ontzettend last van mijn knieën.. het is echt geen spierpijn want dat heb ik inmiddels genoeg gehad om het te herkennen :')
Opstaan na het zitten gaat nauwelijks, laat staan lopen na het slapen. Traplopen lijkt alsof ik door mijn knieën heen ga knappen, van die losse knieën weet je wel.

Mijn instructrice zegt gewoon doorgaan, maar ik krijg er alleen maar meer last van (ga elke dag 4-5 keer per week)

Wat zouden jullie doen?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 13:38

Pardon je instructrice zegt gewoon doorgaan???
Aangepaste oefeningen en eventueel fysio lijkt me een beter plan. En rustig aan doen!!

Wij hadden gisteren een leuk wodje!

Cash in 50 Dubble unders of 75 singles
21-15-9 Kettle bell swing, push ups, box jumps
Cash out 50 jumping squats

Ik heb er alleen gewone squats van gemaakt omdat ik bang was dat mn knieen dat jumping niet zo leuk zouden vinden := Tijd: 9.50

Dubble unders vtv heel even geoefend. Vorige keer wilde het totaal niet lukken, maar nu ging het goed! Kreeg er meerdere keren dubble, enkel enkel, dubble uit :D

Oefenen was bench press. Zat uiteindelijk op 30. Kon nog iets zwaarder denk ik, maar tijd op.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:42

Ik zou niet door gaan als je zo'n last van je knieën hebt, maar even richting fysio

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:01

Lijkt mij ook verstandig ja.
Ik heb sinds mijn 16e knieklachten en beste advies ooit was om door te trainen ipv iedere keer rust te pakken bij klachten, maar dan wel onder begeleiding van een fysio die met me mee keek wat wel en wat niet te doen.
Veel onschuldige knieklachten bij vrouwen komen vanuit bovenbeenspieren die niet in balans zijn. Verkeerd trainen verergert dat alleen maar. Rust ook. Doortrainen maar op de juiste manier is dan de key.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:21

Ja inderdaad! Mijn problemen met mijn knie zijn ondertussen ook beter geworden sinds ik op een juiste manier mijn spieren heb leren gebruiken! Dus ik kan de opmerking wel begrijpen, zolang ze inderdaad begeleiding krijg.

Ik had vandaag een baalmomentje. We hadden Mary, ik kan nog steeds geen enkele van die oefeningen, na ondertussen toch al 2j crossfit, en heb ook maar 3 rondjes kunnen doen.. Ik weet dat het ieder zijn eigen niveau is, maar het zou fijn zijn als mijn niveau er ondertussen niet meer zou uitzien alsof ik net gestart ben.. :')

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 03:07

Hi! Ik kom even binnen vallen met een vraagje.

Ben sinds kort begonnen met crossfit en de eerste schade is al geleden. Voornamelijk aan mijn handen welteverstaan.
Nu ben ik dus op zoek naar 'handschoenen' en ben ik aan het twijfelen tussen de Jerkfit WODies: https://www.bol.com/nl/p/jerkfit-wodies-crossfit-fitnesshandschoenen-glove-maat-m-zwart-geschikt-voor-crossfit-fitness/9200000081150279/?Referrer=ADVNLGOO002037-G-62055586921-S-519973847884-9200000081150279&gclid=EAIaIQobChMI06jiuv3Z3QIVx7DtCh0FngWlEAQYAiABEgIXH_D_BwE&gclsrc=aw.ds

En de Reeva kangaroo grips: https://www.bol.com/nl/p/reeva-kangaroo-leather-grips-met-geintegreerde-elastische-wrist-wraps-geschikt-voor-fitness-crossfit-medium/9200000082374118/?suggestionType=typedsearch&bltgh=pfsfKhktETc8otz85OlJHg.1.13.ProductPageUrl

Heeft iemand ervaring met een van deze grips? Welke zitten/lijken je fijner en meer grip te geven?
De eenvoudigere leren grips lijken me iig niet zo, bijna iedereen in de box vindt dat die minder grip geven. ..

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 08:12

Geen idee, geen enkele ervaring daar mee. Ik heb ontdekt dat voor de meeste wods je handen gewoon in goede conditie houden ervoor zorgt dat je minder kans krijgt op bloedblaren etc

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 16:38

Ik heb ook geen ervaring met grips, hoewel ik wel eens pijn in mijn handen heb gaan ze bijna nooit stuk

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 17:18

The_Cat schreef:
Geen idee, geen enkele ervaring daar mee. Ik heb ontdekt dat voor de meeste wods je handen gewoon in goede conditie houden ervoor zorgt dat je minder kans krijgt op bloedblaren etc

Dit inderdaad. Ik vraag me af hoe goed je (J_Onne) de bewegingen al onder knie hebt, gezien je aangeeft pas kort geleden begonnen te zijn?

Ik ben akkoord met bescherming als je écht op hoge reps Muscle ups/chest to bars/toes to bars/pull ups zit. Maar zolang je daar niet aan een hoog aantal zit, is het in mijn ogen:
- werken op techniek (hoe neem je je bar vast, hoe ver op je hand)
- werken op gewenning
- onderhouden van de conditie van je handen (overmatige eelt verwijderen)

J_Onne, met welke bewegingen heb je vooral last van je handen?

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 09:42

Ik meld me!

Mijn ouders hebben een sportschool en na lang zeuren waren deze week de eerste try outs. Ik heb woensdag meegedaan en my god ik ben dood. Er moet nog even gekeken worden hoe ze de lessen roostertechnisch gaan inplannen maar het hok is af dus de lessen komen er!

Ik wil eigenlijk nu al een beetje beginnen met basisconditie opbouwen. Weten jullie of ik ergens online ook wod’ s kan vinden?

Ik wist trouwens niet dat ik zo slecht was in burpee’ s :')