Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Tara_ schreef:Ik heb vandaag een naam gekregen van een gynaecoloog in Utrecht die ze zet. Zie er alleen een beetje tegen op om naar de huisarts te gaan. Vorig keer kreeg ik zo'n reactie van: wat de boer niet kent, eet 'ie niet.
KPet schreef:Ik vind het echt opvallend dat zo onwijs veel vrouwen zo veel last hebben van de pil. Ik slik nu 12 jaar microgynon 30 en dat is echt mijn lifesaver. Zonder de pil ben ik 13 dagen niet ongesteld om vervolgens 8 dagen echt letterlijk krom te staan van de pijn. De pil slik ik 3mnd door, dan stopweek en als ik pech heb word ik 3 dagen heel licht ongesteld. Vaak gewoon helemaal niet. Wat een hemel.
Een tijdje terug moest ik voor een testje even stoppen, maar toen kreeg ik wat jullie hebben mét pil. Huilen, boos, echt mega raar in mijn hoofd en 3 weken onafgebroken zwaar bloeden. Ik was zo blij dat ik weer kon beginnen!
KPet schreef:Ik vind het echt opvallend dat zo onwijs veel vrouwen zo veel last hebben van de pil. Ik slik nu 12 jaar microgynon 30 en dat is echt mijn lifesaver. Zonder de pil ben ik 13 dagen niet ongesteld om vervolgens 8 dagen echt letterlijk krom te staan van de pijn. De pil slik ik 3mnd door, dan stopweek en als ik pech heb word ik 3 dagen heel licht ongesteld. Vaak gewoon helemaal niet. Wat een hemel.
Een tijdje terug moest ik voor een testje even stoppen, maar toen kreeg ik wat jullie hebben mét pil. Huilen, boos, echt mega raar in mijn hoofd en 3 weken onafgebroken zwaar bloeden. Ik was zo blij dat ik weer kon beginnen!
verootjoo schreef:KPet schreef:Ik vind het echt opvallend dat zo onwijs veel vrouwen zo veel last hebben van de pil. Ik slik nu 12 jaar microgynon 30 en dat is echt mijn lifesaver. Zonder de pil ben ik 13 dagen niet ongesteld om vervolgens 8 dagen echt letterlijk krom te staan van de pijn. De pil slik ik 3mnd door, dan stopweek en als ik pech heb word ik 3 dagen heel licht ongesteld. Vaak gewoon helemaal niet. Wat een hemel.
Ik vind het opvallend dat huisartsen voor zulke problemen de pil gaan voorschrijven terwijl het een gynaecologisch probleem lijkt. Waarom niet de oorzaak aan pakken maar de symptomen onderdrukken en de pil gaan gebruiken
ikke schreef:_Tara_ schreef:Ik heb vandaag een naam gekregen van een gynaecoloog in Utrecht die ze zet. Zie er alleen een beetje tegen op om naar de huisarts te gaan. Vorig keer kreeg ik zo'n reactie van: wat de boer niet kent, eet 'ie niet.
Dan neem je een andere huisarts, of bel het ziekenhuis rechtstreeks. Ze kunnen je allicht op weg welpen om een verwijzing te krijgen, als dat nodig is.