"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:08

Ben ik weer 2 weken geleden plaatste ik nog dat ik weinig verschil merkte, nu begin ik wel verschil te merken. Zit beter in m'n vel, minder moe en libido verhoogd. Zit nog heel erg de dubben over t alternatief want condooms voor altijd is ook niets en ben ook bang dat t x misgaat en die niet goed werkt... En idd wat een belachelijke prijzen voor n stukje rubber! Wel vette huid gekregen, het is niet dat ik helemaal onder de puisten zit ofzo als ik t goed schoon houdt is t wel te doen.

Magrathea

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 19:21

Ik had op een gegeven moment twee scharrels (don't worry, ze wisten het van elkaar en vonden het best) en gebruikte bij één van hen een condoom voor de zekerheid. En eerlijk, je went er gewoon aan :)
In spoiler want 18+ :
Spoiler:
Als het niet goed gaat kan het de stemming flink verpesten ja, maar hè, het gaat er ook om hoe je het doet. Ik had er altijd een paar klaarliggen onder een kussentje op mijn bed zodat ik er zo bij kon, verder blijf je natuurlijk gewoon met elkaar spelen tijdens het omdoen. En je kunt er flink mee teasen, lang wachten met daadwerkelijk penetratie (wat er natuurlijk wel aan zit te komen als je het condoom omdoet), hij werd er gek van :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:24

Ik gebruik ze nu ik single ben ook zeker hoor :j Vind het echt onnodig risico om het niet te doen. Maar op een of andere manier is het toch anders :o

18+ spoiler
Spoiler:
Als een gast hem uberhaupt hard kan houden lukt het mij vaak niet om de boel daar beneden in werking te houden, met als gevolg dat het enorm gaat schuren, wat zeer doet, en aangezien het met condoom vaak een stukje langer duurt eindigt het altijd een beetje met een teleurstelling

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 09:24

Ik zit zo te twijfelen -O- Ben sinds een tijdje gestopt met de pil en ik voel me veel beter. Minder opgeblazen, minder schommelingen in m'n humeur zeg maar. Als ik me rot voelde, kon ik om een dode hommel al huilen. Dat is nu weer gewoon normaal zeg maar :P Maarrr nu heb ik dus een beetje een vaste partner kwa sex... Maar terug aan de pil wil ik eigenlijk echt niet en condooms is 't toch ook net niet vanwege wat hierboven al genoemd word.

Koperspiraal lees je altijd zulke horror verhalen over... Ik weet 't gewoon niet. Misschien toch eens een afspraak maken voor koperspiraal. Als je 't niet probeert, weet je ook niet hoe 't is natuurlijk.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:59

Ik heb sinds 6 weken een gynefix 200-spiraal, dit bevat al veel minder koper dan de traditionele koperspiraaltjes. Tijdens mijn eerste menstruatie verloor ik meer bloed dan normaal, maar het was wel pijnloos, dus ik kan niet klagen. Voor mij is dit een goede oplossing :-)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:41

Ik heb vandaag een naam gekregen van een gynaecoloog in Utrecht die ze zet. Zie er alleen een beetje tegen op om naar de huisarts te gaan. Vorig keer kreeg ik zo'n reactie van: wat de boer niet kent, eet 'ie niet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 17:29

_Tara_ schreef:
Ik heb vandaag een naam gekregen van een gynaecoloog in Utrecht die ze zet. Zie er alleen een beetje tegen op om naar de huisarts te gaan. Vorig keer kreeg ik zo'n reactie van: wat de boer niet kent, eet 'ie niet.

Dan neem je een andere huisarts, of bel het ziekenhuis rechtstreeks. Ze kunnen je allicht op weg welpen om een verwijzing te krijgen, als dat nodig is.

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:03

Ik vind het echt opvallend dat zo onwijs veel vrouwen zo veel last hebben van de pil. Ik slik nu 12 jaar microgynon 30 en dat is echt mijn lifesaver. Zonder de pil ben ik 13 dagen niet ongesteld om vervolgens 8 dagen echt letterlijk krom te staan van de pijn. De pil slik ik 3mnd door, dan stopweek en als ik pech heb word ik 3 dagen heel licht ongesteld. Vaak gewoon helemaal niet. Wat een hemel.

Een tijdje terug moest ik voor een testje even stoppen, maar toen kreeg ik wat jullie hebben mét pil. Huilen, boos, echt mega raar in mijn hoofd en 3 weken onafgebroken zwaar bloeden. Ik was zo blij dat ik weer kon beginnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:05

Hier nog steeds tevreden mee dat ik gestopt ben.

Zit veel beter in mijn vel. Zelfs mensen die ik amper spreek, valt het al op. Huid is lang niet meer zo onrustig.
Kan mij veel socicaler opstellen.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:21

Ik was een week te vroeg en had verder ook geen pijn. Wel alleen maar donker bloed, echt bruin. Neem aan dat het vanzelf allemaal weer normaal wordt? Overigens twee maanden geleden gestopt (ongeveer).

Ik heb hooguit een half jaar zonder pil gedaan sinds ik voor het eerst ongesteld ben geworden, best apart om dan nu voor het eerst mee te maken hoe een 'echte' menstruatie gaat.

Mijn huid is wel iets erger geworden, maar door de vakantie ben ik er ook iets minder op gaat letten met schoonmaken etc. Zal dus uiteindelijk wel mee vallen. Ik voel me wel beter, ik weet niet precies wát het is, maar ik zit gewoon lekker in mijn vel. Misschien komt dat door alle verhalen hier en is het allemaal maar nep, maar ik voel me prima.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 18:55

KPet schreef:
Ik vind het echt opvallend dat zo onwijs veel vrouwen zo veel last hebben van de pil. Ik slik nu 12 jaar microgynon 30 en dat is echt mijn lifesaver. Zonder de pil ben ik 13 dagen niet ongesteld om vervolgens 8 dagen echt letterlijk krom te staan van de pijn. De pil slik ik 3mnd door, dan stopweek en als ik pech heb word ik 3 dagen heel licht ongesteld. Vaak gewoon helemaal niet. Wat een hemel.

Een tijdje terug moest ik voor een testje even stoppen, maar toen kreeg ik wat jullie hebben mét pil. Huilen, boos, echt mega raar in mijn hoofd en 3 weken onafgebroken zwaar bloeden. Ik was zo blij dat ik weer kon beginnen!

Ik ben sinds mei gestopt en moet elk moment ongesteld worden en dan begin ik weer. Voel me vreselijk zonder pil en zie geen voordelen! Dus lekker weer hormonen slikken. :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:32

KPet schreef:

Ik vind het opvallend dat huisartsen voor zulke problemen de pil gaan voorschrijven terwijl het een gynaecologisch probleem lijkt. Waarom niet de oorzaak aan pakken maar de symptomen onderdrukken en de pil gaan gebruiken :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 21:09

Omdat de gynaecologie wat betreft wonderen verrichten voor rare voortplantingssystemen simpelweg nog niet zo ver is. Het vrouwelijke voortplantingssysteem is zo ingewikkeld dat ze dit soort symptomen vaak nog niet aan bepaalde afwijkingen kunnen koppelen. Als de pil dan werkt tegen de grootste verschrikkingen, waarom niet?

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 23:47

verootjoo schreef:
KPet schreef:

Ik vind het opvallend dat huisartsen voor zulke problemen de pil gaan voorschrijven terwijl het een gynaecologisch probleem lijkt. Waarom niet de oorzaak aan pakken maar de symptomen onderdrukken en de pil gaan gebruiken :?

Een goede vriendin van mij had een vergelijkbaar probleem, maar nog wat extremer. Haar werd hetzelfde verteld als mij is verteld: dit is je cyclus, live with it. De pil helpt mijn hormoonhouding te controleren. De medische wereld weet nog weinig van hoe dat werkt en waarom soms iets zo extreem is zonder aanwijsbare oorzaak. De pil werkt dus als controle, niet om symptomen te onderdrukken. Mij is wel verteld dat mijn klachten waarschijnlijk veranderen/verdwijnen als ik kinderen zou krijgen. Die vriendin van mij is inderdaad moeder nu en het is bij haar sterk verbeterd.

Ik zie ook het probleem niet zo. De pil kan geen kwaad, ik slik niet de Diane 35, Duits waarom niet? Als je menstruatie zo heftig is dat je echt te veel pijn hebt en echt te veel bloed verliest is een zoiets makkelijks als elke dag een pil slikken echt een uitkomst.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 07:08

ikke schreef:
_Tara_ schreef:

Dan neem je een andere huisarts, of bel het ziekenhuis rechtstreeks. Ze kunnen je allicht op weg welpen om een verwijzing te krijgen, als dat nodig is.

Ik heb via internet een afspraak aangevraagd en er duidelijk bij gezet waar het om gaat en dat ik een door verwijzing wil. Anders bel ik inderdaad het ziekenhuis wel op. Dankjewel voor je tip :)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 15:12

Mijn lijf is aan het wennen om zonder hormonen te werken.
Afgelopen weekend een beetje bruinige afscheiding.. Dus dacht, ja ongesteld... Mooi op tijd.
Maar na een dag schone tampons eruit trekken was het toch loos alarm.

Vanmiddag besloot m'n lijf het nog een keer te proberen.
Bruin/rood bloed... Denk dat het nu wel door zet.

Voel me nog steeds beter in m'n vel dan met de pil.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:26

Even een schopje voor dit topic. Heb ik eindelijk een doorverwijzing naar de gyneacoloog gehad, intake gesprek gehad, afspraak gemaakt rond de datum dat ik ongesteld zou moeten worden. Word ik gister al ongesteld -O- Ik snap mijn lijf echt niet. Ene keer zit er 2,5 week tussen, dan weer 3,5. Geen pijl op te trekken.

Dus ik bel net met 't ziekenhuis. Zegt ze dat er vandaag iemand is uitgevallen en ze nog een plekje hebben. Maar je mag 7 dagen voor plaatsing geen geslachtsgemeenschap hebben en dat had ik wel dus ja... Gedoe -O-

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:36

Ohh, waarom is dat dan?

En balen zeg!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:25

Dus nu moet je weer een hele cyclus wachten? Jeetje wat enorm irritant zeg!

Ik vroeg me nog wat af. Of er ook anderen zijn met dit probleem of dat het aan mij ligt. Ik ben nu zo'n 3 maanden hormoonvrij. Het voelt heerlijk maar 2 maand geleden begon ik opeens meer en heftiger te dromen en 3 maand verder droom ik elke nacht heel heftig en intens. Ook heel realistisch. Vaak ben ik enorm in de war als ik wakker wordt. Ook heb ik voor het eerst in mijn leven nare dromen.
Ben 25 en heb nog nooit last gehad van vervelende dromen of deze heftigheid. Dus ik denk dat het door het stoppen van de pil komt (die slikte ik meer dan 11 jaar).
Iemand ervaring?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:38

Ik merk wel dat ik meer droom en heftiger. Ik heb wel eerder gehad dat ik in de war wakker werd,maar is nu wel vaker..

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:15

Nee, daar heb ik geen ervaring mee. Gelukkig maar, want mijn nachtrust is over het algemeen niet echt om over naar huis te schrijven.

Lastig zeg! Zou het wel in de gaten houden, want je nachtrust is belangrijk!

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:34

Daar heb ik heel lang last van gehad toen ik aan de pil zat, nu geen last van.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 00:23

Ik droom altijd al met vlagen 'raar/heftig'. Nu ik gestopt ben met de pil droom ik over mannen....haha!

Dus. Ik ben ook gestopt. Ik denk nu een maand of twee, drie. Mijn libido is niet sky-high, maar ik kan wel veel beter in the mood komen. Ook merk ik dat mijn lijf meer 'zin' heeft, of eigenlijk wéér zin.

Daarnaast heb ik opvallend veel energie! Werk, huishouden, paardrijden, alles past prima in mijn dag en ik heb ook overal zin in. Vooral mijn vriend maakt hier opmerkingen over: hij vind me vrolijker en activer.

Voor dat ik met de pil begon had ik vreselijke buikkrampen als ik ongesteld was. Met de pil bleef dit beperkt tot één dag, maar soms nog wel heftig. Ook had ik last van hoofdpijn, rugpijn en vreetkicks.

De eerste keer ongesteld na de pil was niet echt ongesteld, maar ik verloor zwart/bruine slijmproppen. Echt smerig....yak! Daarna twee keer 'gewoon' ongesteld geweest. Geen kramp gehad, geen hoofdpijn/rugpijn of vreetkicks. Alleen af en toen een zeurderige buikpijn.

Alleen heb ik wel weer meer puisten. En dat is wel oliebol. Maar ik ga op pad voor salicylzuur, dat schijnt erg goed te werken.

Sex met condoom was weer even wennen, maar zie ik niet als een nadeel. Mocht er toch iets mis gaan, dan is dat zo en vinden we dat prima.

Kortom: ik ben tot nu toe zeer tevreden zónder de pil!,

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:59

Salicylzuur ja? Wat doet dat dan? Mijn huid is ook onrustiger nog steeds.

Ik metk er qua libido verder weinig van helaas, voel me over t algemeen nog steeds wat beter, ben wat slanker geworden.
Maar die puisten.. argh.
Ik weet nog niet zo goed wat ik ga doen. Vind het op zich zonder pil ook wel prima, maar die puisten zijn niet echt bevordelijk voor mn zelfvertrouwen

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:09

Ik zou niet zomaar salicylzuur erop gaan smeren. eerst even naar de oorzaak kijken en met die kennis een een goede verzorging kiezen.