[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:25

Simoonzel schreef:
*Ik ga nu weer gewoon verder met het topic *\o/* *

Weet iemand nog lekkere lunches die makkelijk mee te nemen zijn naar het werk?
Ik eet nu gewoon brood tussen de middag maar daar zitten gewoon toch wel wat calorietjes in en door de portiegrootte raak ik niet vol. Ik zou dus liever iets als groente hebben waar ik veel meer van kan eten zodat ik niet de hele middag honger heb. Maar wat weet ik dus niet. Het moet in ieder geval koud gegeten worden. Bereidingstijd zit ik denk ik niet zo mee want dan maak ik het gewoon de avond van tevoren (misschien meerdere porties voor het gemak :) ).

Ik neem graag salade mee! Met selerie en walnoten er door, cherrytomaatjes, rucola, eventueel een stukje brie of mozzarella er doorheen, pijnboompitjes...

Kan gewoon in een tupperware bakje!

Nanno_123

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:27

maar ik denk uiteindelijk dat we precies hetzelfde willen..
Alleen mijn angst was dat als er andere mensen die misschien minder verstand hebben in wat wel en niet goed voor hun is of mensen die het eten minder serieus nemen dan anderen door de bomen het bos niet meer zien en daardoor niet gemotiveerd raken of zelfs afhaken.

En als laatste.. als je niet op je eten wilt letten maar wel wilt sporten moet je OOK gemotiveerd worden, beetje een rare reactie. Alsof op je eten letten niet vanzelf gaat maar sporten wel?
slecht eten is namelijk voor iedereen wat anders, dat is voor de ene gelderse worst eten en voor de ander is dat uberhaubt vlees eten en voor weer iemand anders is dat pas bij een zakchips of een patatje. Tsja..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:27

Ik maak vaak 'avondmaaltijden' als lunch. Ik dineer over het algemeen wat kariger, dus vind het lekker om als lunch gewoon een bakje rijst met wat groente en bijvoorbeeld kip mee te nemen. Kan koud gegeten worden (is ook lekker) of als je er een tot je beschikking hebt even in de magnetron gooien. Gooi soms ook wat kip en groenten in een wrap, zelfde idee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:29

Nanno_123 schreef:
maar ik denk uiteindelijk dat we precies hetzelfde willen..
Alleen mijn angst was dat als er andere mensen die misschien minder verstand hebben in wat wel en niet goed voor hun is of mensen die het eten minder serieus nemen dan anderen door de bomen het bos niet meer zien en daardoor niet gemotiveerd raken of zelfs afhaken.

En als laatste.. als je niet op je eten wilt letten maar wel wilt sporten moet je OOK gemotiveerd worden, beetje een rare reactie. Alsof op je eten letten niet vanzelf gaat maar sporten wel?
slecht eten is namelijk voor iedereen wat anders, dat is voor de ene gelderse worst eten en voor de ander is dat uberhaubt vlees eten en voor weer iemand anders is dat pas bij een zakchips of een patatje. Tsja..

Dat ben ik met je eens, maar wat me vooral tegenstaat is de reactie op goed bedoelde kritiek. Voor mij is een broodje Gelderse worst/salami ook niet gezond (nogmaals, dit is gewoon een voorbeeld), hoe veel je ook sport. Zo veel zout en vet zou ik persoonlijk nooit op een broodje gooien. Dat betekent niet dat anderen het niet mogen eten, maar we zijn hier met zo veel verschillende meningen dat je er dan wel tegen moet kunnen als je er commentaar op krijgt. Als je elke dag een lijstje post met dingen die voor veel mensen niet gezond zijn en je wordt boos als mensen dan zeggen 'zou je die salami niet veranderen voor gezonder broodbeleg?', waarom post je dan in hemelsnaam lijstjes? Wat is dan de toegevoegde waarde zowel voor jezelf als voor anderen? Ik post persoonlijk alleen lijstjes als ik weet dat anderen er iets aan hebben of als ik er zelf niet helemaal zeker over ben.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:40

Avondmaaltijden lijken me wel een geschikt idee! Salades heb ik wel eens gedaan, maar ik merk dan toch dat ik heel erg snel weer honger krijg. Ik zal eerst eens wat kip, rijst en broccoli o.i.d. meenemen en kijken hoe dat uitpakt! :)

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:40

jullie gaan zo hard, hou het echt niet bij :o
wel alles bijgelezen maar reageren wordt in deze periode iets teveel hihi

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:42

Couscous salade als lunch. Met lekker rauwkost en limoen! :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:43

Simoonzel schreef:
Avondmaaltijden lijken me wel een geschikt idee! Salades heb ik wel eens gedaan, maar ik merk dan toch dat ik heel erg snel weer honger krijg. Ik zal eerst eens wat kip, rijst en broccoli o.i.d. meenemen en kijken hoe dat uitpakt! :)

En op deze manier zit je de hele middag vol en eet je een kleinere portie als diner, waardoor je je spijsvertering niet in de war brengt. Het is namelijk eigenlijk helemaal niet logisch om 's avonds een grote maaltijd te eten

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:43

oke dan zijn we het gewoon met elkaar eens en is de discussie gesloten..
we hebben allebei ons punt gemaakt. :D

ik heb trouwens nog een gezonde tip:

Tomatensoep a la mijn vriend :o echt super lekker (terwijl ik totaal geen soepeter ben)

benodigdheden:
- 2 kilo tomaten (afhankelijk van hoeveel personen)
- 1 paprika
- knoflook
- ui
- rode wijn
- zout
- peper
- basilicum

Bereiden:

Zet een kruisje in alle tomaten en zet ondertussen een pan kokend water op.
Vervolgens stop je de tomaten even in het warme water, zodat je de tomaten kunt ontvellen.
Warme water kan weer weg. Snij vervolgens de ui, knoflook en paprika klein en gooi olie in een hete pan. Gooi de ui en knoflook in de hete olie en bak het eventjes. Vervolgens gooi je de paprika erbij. Dan even afblussen met een scheutje rode wijn. Vervolgens gooi je alle tomaten (gesneden in blokjes) in de pan en blijf je roeren zodat het niet aanbakt. Om het wat vloeibaarder te maken soms nog wat wijn toevoegen. Na een tijdje koken kun je de tomaten pureren tot een gladde substantie en breng je de soep op smaak met zout/peper en basilicum (vooral dat laatste is erg lekker).

totaal ongeveer een uurtje werk. en als je nou gelijk veel maakt kan je er twee dagen van eten.
Wij bereiden dit vaak als we eters hebben en het is echt verrukkelijk en nog gezond ook <3
(ik hoop dat ik niks vergeten ben, want eerlijk gezegd maak ik het nooit maar mijn vriend)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:44

Je kan ook een kippetje door je salade doen natuurlijk Simoonzel, dan zit je denk ik ook wat langer/sneller vol!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:48

Klopt, Danique! Volgens mij had ik dat nog niet geprobeerd. Een gekookt eitje vind ik ook altijd wel vullend dus dat probeer ik misschien ook wel. :)

@Emma Mijn grootouders eten ook een warme maaltijd tussen de middag en 's avonds een boterham. Eigenlijk veel logischer om midden op de werkdag flink te eten. Helaas zijn de meeste werkplekken daar niet voor ingericht (laat staan mijn school ;( ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:50

Sperzieboontjes er door is ook mmmm...! Ik zit bij het station op school dus ik haal soms wel eens een salade van de AH. Ook niet de gezondste salade die er is maar dan heb ik in ieder geval mijn groenten weer binnen want inderdaad; het is lastig op school.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:50

Mijn school is er gelukkig best op ingesteld, hebben gewoon een magnetron en kan vaak tussen de middag een goede soep eten oid. Soep vind ik overigens de beste oplossing, als ik tussen de middag een warme maaltijd op heb warm ik 's avonds lekker een kopje soep op. Niet zo heel erg overheersend maar toch nog vullend en warm :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:55

Ik zit op de 3e verdieping (66 traptreden, ja ja!) dus eer dat ik een keer beneden ben om een broodje of een kop koffie te halen is m'n pauze voorbij. Neem daarom zelf altijd maar een thermoskan zwarte koffie mee...

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:09

Mmm soep staat ook hoog op het lijstje hier. Ik haal ook nog wel eens een maaltijdsalade bij de AH, meestal die met tonijn en dan haal ik de olijven eruit want die lust ik niet. Eerst hadden ze provençaalse maaltijdsalade, dat was echt mijn favoriet. Zongedroogde tomaatjes, heel lekker gekruide kip en aardappelschijfjes met schil zaten erin. En er zaten nog verse kruiden bij! Had ook de minste calorietjes van de maaltijdsalades (365). Alleen die verkopen ze niet meer. |( |( |(

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:10

Rijst is ook niet zo heel goed toch of wel? Vind het heerlijk om lekker groente wat kip en rijst te eten. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:11

Rijst valt nog best mee hoor. Zit van alle 'vullers' (aardappelen, pasta, brood e.d) het minste koolhydraten in. Super healthy is het niet, maar ik moet over het algemeen wel iets bij mijn maaltijd hebben dat me ook echt vult en dan ga ik liever voor rijst dan pasta.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:13

gisteren hadden wij kip met chinesekool en witterijst! erg lekker en ik zat goed vol, scheelt weer met snaaien de rest van de avond!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:17

Als je voor rijst kiest, altijd voor de zilvervlies variant gaan. Beste keus *\o/*

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:18

Simoonzel schreef:
Mmm soep staat ook hoog op het lijstje hier. Ik haal ook nog wel eens een maaltijdsalade bij de AH, meestal die met tonijn en dan haal ik de olijven eruit want die lust ik niet. Eerst hadden ze provençaalse maaltijdsalade, dat was echt mijn favoriet. Zongedroogde tomaatjes, heel lekker gekruide kip en aardappelschijfjes met schil zaten erin. En er zaten nog verse kruiden bij! Had ook de minste calorietjes van de maaltijdsalades (365). Alleen die verkopen ze niet meer. |( |( |(

Die met tonijn haal ik ook, en dan maar een kwart van de dressing want die vind ik niet zo heel lekker.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:23

_Tara_ schreef:
Wat termen als 'goed' en 'slecht' betreft; ik las laatst dit artikel en kon me hier wel in vinden: http://www.guydroog.com/2014/10/29/het- ... le-wereld/
Hij heeft sowieso wel leuke artikels vind ik.

"Ga minder uit eten met grote groepen, zodat je niet onbewust veertien stokbroden met kruidenboter in je gezicht schuift" _O- _O-

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:30

_Tara_ schreef:
Wat termen als 'goed' en 'slecht' betreft; ik las laatst dit artikel en kon me hier wel in vinden: http://www.guydroog.com/2014/10/29/het- ... le-wereld/

Guy *\o/*

Simoonzel schreef:

Als ik dit zo lees, denk ik dat je dat best zelf na kan maken of niet?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:31

Nanno_123 schreef:
_Tara_ schreef:

"Ga minder uit eten met grote groepen, zodat je niet onbewust veertien stokbroden met kruidenboter in je gezicht schuift" _O- _O-

Geniaal toch :P En ook gewoon duidelijk. Ik weet niet. Ik vond 't wel verhelderend.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 15:35

Voor de sla liefhebbers: slasaus zelf maken!

2 theelepels mosterd en 4 theelepels wijnazijn mengen tot een dik papje. En dan langzaam goede olijfolie toevoegen terwijl je blijft mengen tot je een mayonaise achtige saus hebt. Met deze verhouding kun je ongeveer een halve liter saus maken.

Dit is een basis saus. Wat kun je dus nog meer? Tijdens het mengen erbij doen wat jij lekker vindt. Honing en rozemarijn, geraspte sinaasappelschil, gedroogde kruiden, knoflook, scheutje vruchtensap, etc, etc....

Zorg ervoor dat alle ingrediënten op dezelfde temperatuur zijn bij het mengen. Mengen mag mwt keukenmachine en de saus is lang houdbaar in de koelkast.

Ik weet dat er veel olie in zit, maar jE hoeft natuurlijk ook geen halve liter saus over je eenpersoonssalade te kieperen. Daarnaast bevatten kant en klare sauzen doorgaans veel meer troep ;)