Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sonjaaa schreef:Hoi! Ik heb afgelopen dinsdag een helixpiercing laten zetten. Momenteel is mijn oor rood en het is ontstoken. Ik had wat rond gezocht en dit schijnt dus normaal te zijn. Ik doe er nu zoutoplossing op en blijf er verder vanaf. Ik weet niet of jullie misschien nog wat tips hebben tegen het ontsteken?
_Ekenna schreef:Dat kunnen we niet zeggen. Dat verschilt per persoon en hoe goed je 'm verzorgt.
Ik heb 3 kraakbeenpiercings (had er 5, maar heb net m'n dubbele conch er uit gehaald) en geen van allen is echt ontstoken geweest. Ja.. een beetje irriteren (de een wat meer dan de ander), maar niet echt ontstoken. Eén conch bleef maar irriteren dus die heb ik er beiden uit gehaald, ik was 'm helemaal zat.
Het irriteren kan eigenlijk niet voorkomen worden, omdat je lichaam 'm probeert af te stoten, want het hoort er niet, maar dat gaat vanzelf over (tenzij je allergisch bent voor het materiaal van de piercing natuurlijk). Zelfde als met de bultjes, heb ik bij al m'n kraakbeenpiercings gehad, en ze verdwenen altijd vanzelf.