[Centraal] Piercings (deel 16)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwal

Re: [Centraal] Piercings (deel 16)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 22:26

Ik kreeg het advies om 4 tot 5 keer per dag schoon te maken met Prontolind, maar dat vind ik echt te veel. Ik laat het lekker met rust!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 00:46

Wow, 4 a 5 keer is imo ook wel heel erg veel. Moet het lichaam ook zelf de kans geven te genezen.. Zelf als het vervelend doet maak ik het vaak niet meer dan 2x per dag schoon. Is het niet ontstoken dan maak ik het ook alleen maar schoon met water onder de douche.

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 00:57

Heeft er iemand hier een smiley piercing? Gewoon nieuwschierig :D Ik heb de mijne al bijna 4 maand, deed totaal geen zeer.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 01:22

Lieveli en saddledancer geloof ik :)
Lieveli had ergens een foto neergezet, stond haar ook erg gaaf alhoewel het niet een piercing zou zijn die voor mij is weggegelegd denk ik :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 11:20

Sonjaaa schreef:
Hoi! Ik heb afgelopen dinsdag een helixpiercing laten zetten. Momenteel is mijn oor rood en het is ontstoken. Ik had wat rond gezocht en dit schijnt dus normaal te zijn. Ik doe er nu zoutoplossing op en blijf er verder vanaf. Ik weet niet of jullie misschien nog wat tips hebben tegen het ontsteken?

Zeezouten is prima hoor. Let op dat veel mensen de oplossing veels te sterk maken terwijl dat helemaal niet de bedoeling is. Je doet een kwart theelepen in 250 ml water. Dan is de oplossing isotoon en droog je niet uit (meer uitleg http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Fysiologisch_zout). Dus niet een flinke schep want dat raakt het alleen maar verder geiiriteerd. Aan het einde nog even heel kort naspoelen met warm water zodat er geen zout achter blijft :).

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 15:22

Hallo mensen. Ff vraagje. Hoe groot is de kans dat een helix gaat onsteken.

Wil er graag 1 maar ben.bang voor die onsteking. En het bultje( hoeveel kans heb je daarop)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 15:28

Dat kunnen we niet zeggen. Dat verschilt per persoon en hoe goed je 'm verzorgt.
Ik heb 3 kraakbeenpiercings (had er 5, maar heb net m'n dubbele conch er uit gehaald) en geen van allen is echt ontstoken geweest. Ja.. een beetje irriteren (de een wat meer dan de ander), maar niet echt ontstoken. Eén conch bleef maar irriteren dus die heb ik er beiden uit gehaald, ik was 'm helemaal zat.
Het irriteren kan eigenlijk niet voorkomen worden, omdat je lichaam 'm probeert af te stoten, want het hoort er niet, maar dat gaat vanzelf over (tenzij je allergisch bent voor het materiaal van de piercing natuurlijk). Zelfde als met de bultjes, heb ik bij al m'n kraakbeenpiercings gehad, en ze verdwenen altijd vanzelf.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 15:30

_Ekenna schreef:
Dat kunnen we niet zeggen. Dat verschilt per persoon en hoe goed je 'm verzorgt.
Ik heb 3 kraakbeenpiercings (had er 5, maar heb net m'n dubbele conch er uit gehaald) en geen van allen is echt ontstoken geweest. Ja.. een beetje irriteren (de een wat meer dan de ander), maar niet echt ontstoken. Eén conch bleef maar irriteren dus die heb ik er beiden uit gehaald, ik was 'm helemaal zat.
Het irriteren kan eigenlijk niet voorkomen worden, omdat je lichaam 'm probeert af te stoten, want het hoort er niet, maar dat gaat vanzelf over (tenzij je allergisch bent voor het materiaal van de piercing natuurlijk). Zelfde als met de bultjes, heb ik bij al m'n kraakbeenpiercings gehad, en ze verdwenen altijd vanzelf.

O dan. Haha. Enige wat ik hen is dat ik niet tegen nep.silver kan.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 15:38

Piercings worden (vrijwel) altijd gepierct met titanium, dus dat moet dan goed komen. :j
Het is wel aan te raden om het te laten piercen met een staafje, niet al direct met een ringetje. Staafjes genezen over het algemeen beter omdat deze minder beweeglijk zijn.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:02

Als je een ringetje wil zou dan ook meteen kunnen hoor. Heb ik ook gedaan en nooit problemen mee gehad. Bij mij werd juist een ringetje aangeraden want dit zou je beter kunnen schoonmaken. Ik geloof zelfs dat ze alleen maar met een ringetje zetten waar ik geweest ben. Hoe dan ook, met ringetje heb ik en geen ontsteking en geen (vocht)bultje gehad dus als ik het over zou moeten doen zou ik het zo doen.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:26

Wat geneest sneller of maakr dat niers uit.

Nu nog de stap zetten haha. Had x gedroomt dat ie enorm was die piercing. Haha

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:29

_Ekenna schreef:
Staafjes genezen over het algemeen beter omdat deze minder beweeglijk zijn.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 17:35

_Ekenna schreef:
_Ekenna schreef:
Staafjes genezen over het algemeen beter omdat deze minder beweeglijk zijn.

Oeps.overheen gelezen. Sorry

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 18:08

Heel veel mensen krijgen bultjes inderdaad maar vaak verdwijnen ze weer. Ontsteken kan altijd gebeuren. Bij mij was mn snug plotseling echt gaan ontsteken en deed hij flink pijn, maar mijn weerstand was op dat momemt ook laag door andere problemen dus dat zal er wel aan bijgedragen hebben. Ik deed hem toen 2x per dag zeezouten en nam ibuprofen tegen de pijn. Hij ziet er nu zelfs beter uit dan eerst (en hij zag er al goed uit haha). Dus niet te druk maken, als je verder goed gezond bent en je een goede piercer uitzoekt die steriel werkt is de kant echt heel klein dat hij ontsteken raakt.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 18:24

Ziek zijn ken ik niet. Dus dat moet goed zitten.

Dankje wel

romyver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 22:28

Hoi allemaal!
Vandaag mijn 2e paar gaatjes laten schieten!
Viel reuze mee, gelukkig. :Y)
Foto volgt.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 01:58

Vochtbultjes nooit last van gehad! Helix, tragus en conch niet. Conch kan nog komen trouwens, die heb ik net een week haha

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:23

Ik kom even binnenvallen. Ik zit al een hele tijd te twijfelen tussen een tragus of een rook piercing. Ik vind ze beide erg mooi, maar wil er 1. Ik ga er geen laten zetten als ik niet achter mijn keuze sta, maar was benieuwd naar jullie ervaringen met 1 van deze piercings? :) Ik heb een helix, hier heb ik vrijwel geen problemen mee gehad mbt de genezing.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:28

Ik heb een rook (foto in het topic te vinden) en ik ben er erg blij mee, vind het nog steeds ene vrij unieke piercing. Tot nu toe is hij erg braaf, ik had alleen de eerste 2/3 dagen pijn aan mn hele oor :') Maar omdat de piercing een beetje in je oorschelp 'verstopt' zit, heb je een stuk minder last van bijvoorbeeld haar wat eraan blijft haken. Schoonmaken vond ik wel een beetje tricky aan het begin, ook vanwege het verstopt zitten in je oor :D

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:43

Ik heb je foto even opgezocht, vind hem inderdaad heel uniek! Ik was eerst bang dat hij te 'lomp' zou ogen oid (niet teveel op google kijken := ). Maar in principe als je je haar erover heen doet zie je er niks meer van. Ging hij bij jou ook erg zwellen of viel dat mee?

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 12:50

Met haar er overheen zie je het inderdaad niet. En als je recht van voren kijkt, zie je hem eigenlijk ook bijna niet (2 dingen die ik mijn moeder ook vertelde toen ik hem liet zien :') ).
Ik had eigenlijk zo goed als geen zwelling, toen ik 2 weken terug bij de piercingshop langs was voor controle was ook het eerste wat de piercer opviel dat hij eigenlijk helemaal niet dik was :D Nu heb ik mezelf ook aangeleerd om niet op mijn linkeroor te slapen, denk dat dat ook wel helpt.

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 13:00

Aah okee, goed om te horen! Zwelling zal ook per persoon verschillen, denk ik. Mijn moeder houd ook niet zo van heel opvallende piercings, maar ik doe het voor mijzelf en niet voor een ander. Hij valt inderdaad iets weg in je oorschelp, ik heb net even wat geprobeerd met spelden. Die knopjes kan je in je oor houden kijken of het staat. :') Ik ga er nog eventjes over nadenken! Neig nu meer naar rook dan tragus..

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 13:17

Leuk :D
Haha zo had ik een foto van mijn oor gemaakt en daar even stipjes in getekend om te kijken of hij zou staan bij m'n helix, maar met spelden is ook slim :')

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 13:27

Ik heb een tragus macy :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:08

Ik heb in mei een Rook laten zetten. Tragus zou ik ook nog wel willen. Alleen de laatste maand is hij flink aan het bitchen,gaat al beter.Had aan het begin na het zetten nergens last van. Voelde hem alleen na het zetten nog een beetje nabranden,maar dat was snel weg.