Hallo! Dit topic even doorgespit! Mijn collega heeft me enthousiast gemaakt voor het thuisgebruik van gellak. Ze heeft een kit van sensationail. Ben me nu aan het inlezen, maar alle merken maken dat niet makkelijk. Mijn nagels gaan altijd scheuren als ze wat langer worden dan mijn vingers zijn en dat vind ik erg jammer.
Het lijkt hier mee te vallen hoeveel mensen aan de gellak zitten, bevalt het toch niet zo goed of zijn jullie nagels zo goed dat jullie het niet nodig hebben?
Bevalt/beviel mij wel goed, maar gebruik het nauwelijks meer omdat ik gewoon vaker een ander kleurtje wil. Ben nu erg aan het klussen in mijn huis en door al die chemische troep zijn mijn nagels weer erg slap en weer aan het peelen en nu heb ik een transparant laagje met daar overheen een kleurtje nagellak. Maakt de nagels gewoon net effe wat sterker door dat extra laagje en dat is voor nu wel fijn.
Heb verschillende merken, vind Gelish farout de fijnste om mee te werken . Alleen die zijn best wel aan de prijs.
En wat zijn jullie ervaringen met het afhalen - en dan vooral hoe je nagels er dan onder vandaan komen? En welke merken zijn nou fijn (in de leuke betaalbare categorie). Over de essence heb ik genoeg het-is-het-net-niet dingen gelezen (krimpen, minder hard en dus korter mooi etc) dat ik daar niet voor zou kiezen, misschien alleen de lamp en dan andere lakken.
Yv_
Geplaatst: 03-09-14 09:20
Uhm.. Omgerekend betaalde ik zo'n 15/17 euro voor een flesje Gelish, dus niet goedkoper dan Sensationail geloof ik... Weet niet wat Sensationail kost eigenlijk
Ik heb een blogpost geschreven ooit over het afhalen.. Zal m ff opzoeken, staan ook foto's bij, is misschien wat om ff door te spitten
Wat vind jij betaalbaar? Dat is voor iedereen anders
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 03-09-14 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Yonker
Geplaatst: 03-09-14 09:20
Ik ben niet echt een goed voorbeeld want ik kan alle gel er zo aftrekken zonder beschadigingen
Wat vind jij betaalbaar? Dat is voor iedereen anders
Ik heb geen prijscategorie in mijn hoofd, maar zeg maar een beetje een goede middenmotor, ik hoef niet het duurste van het duurste.
Ik hou van naturel en french en heel misschien af en toe een kleurtje (al heb ik zo'n voorgevoel dat wanneer je eenmaal begint...). Momenteel draag ik nooit of zelden nagellak - elke lak, verharder etc verslechterde mijn nagelkwaliteiten. Met niks doen ze het het beste. Dus weinig gehobby tot nu toe. Wel veel gedaan en geprobeerd hoor, dus netjes lakken kan ik wel (door labwerk sowieso wel goede fijne motoriek).
Goede prijs/kwaliteit heeft Bluesky. Ook behoorlijk kleuraanbod . Ik heb alleen base- en topcoat ervan, maar Stef werkt ermee in haar salon, dus die kan je er vast een heleboel over vertellen . Verkrijgbaar via eBay en ook een aantal andere Nederlandse webshops.
amandananana
Geplaatst: 03-09-14 09:28
Ik heb sensationail, het blijft bij mij voor geen meter zitten maar als ik het er dan helemaal af wil halen beschadig ik mijn nagel ontzettend. Bij mijn moeder blijft het dan weer zo twee weken zitten.
Ik ben idd bluesky fan goede prijs/kwaliteits verhouding, zeer ruim assortiment (heb er zelf 54), en blijft op al mijn klanten minimaal twee weken zitten, een aantal 3/4/5 weken
Togechick
Geplaatst: 03-09-14 09:58
Ik kom even binnenvallen, lees al een tijdje mee maar wilde toch iets positiefs zeggen over gellak
Ik gebruik Pink Gellac en dat blijft bij mij 2-3 weken zitten (zonder primer ongeveer 1 week). Ik werk in de chemische industrie en krijg dus veel oplosmiddelen over mijn handen, daarom heb ik gekozen voor gellak.
Voor het eraf halen heb ik nog geen topmethode gevonden helaas. Opzich komen mijn nagels er niet slechter onder uit dan als ik geen nagellak op heb (zonder nagellak ben ik nagelbijter) maar soms geef ik mijn nagels een paar dagen rust voor ik nieuwe gellak erop zet.
Maar ik ben dus heel blij met gellak, anders zou ik echt dagelijks moeten lakken en dat vond ik erg irritant. Oh, en het is sneller droog dan gewone lak (bij mij) dus mijn lompheid is ook geen groot probleem meer
Anke het is gewoon heel persoonlijk... bij mij blijft niks zitten (wat ik tot nu toe geprobeerd heb dan) Maar moet ook eerlijk bekennen dat ik nog maar 3 merken geprobeerd heb
Skessa_
Geplaatst: 03-09-14 10:11
Bij mij blijft gelpolish ongeveer een week zitten, 10 dagen is wel zo ongeveer de max. Vaak ook maar een dag of 4-5.
Mn nagels zijn ook al een paar keer echt gruwelijk beschadigd.
Wat ik wel fijn vind is dat je niet elke dag meer hoeft te lakken. En als je klaar bent, ben je ook echt klaar. Geen gewacht en dergelijke meer.
Lastig Anke, opi is in principe een goed merk. Maar hier in het dorp werkt een kapsalon ermee en daar hoor in ook diverse klachten over
Skessa_
Geplaatst: 03-09-14 10:53
Ik heb de base coat van OPI, vind m wel fijner als die van Bluesky.
Daar had ik nog veel meer beschadigingen mee en dat wilde er bijna helemaal niet af met losweken.
Tazzey
Geplaatst: 03-09-14 10:53
Van de sensationails heb ik ook al diverse beschadigingen voorbij zien komen maar ook van genoeg andere merken.
Gellak blijft bij mij zo'n drie weken goed zitten dan moet het er echt af want de uitgroei is dan echt te erg. Ik gebruik het maar heel sporadisch wel ik wil te vaak een ander kleurtje. Als ik straks op vakantie ga dan breng ik het aan want als ik dan een dag geen zin heb om te lakken dan is het toch netjes verzorgd. Ik doe altijd een nude of een nette french.
De gellak van OPI blijft bij mij ook zo'n drie weken goed. Ik heb er geen slechte ervaringen mee. Ik denk dat het vooral de manier van aanbrengen is. Ik ken een kapsalon die zelfs CND shellac weet te verpesten