[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 00:00

Pinterest!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 04:30

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 23:10

Woop Woop, ik mag 17 juni weer bij Joy, word me 3e keer bij haar... en 4e heb ik ook al in me hoofd :P

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 10:17

Hoelang bleven jullie je tattoo insmeren?
En na hoelang gingen jullie weer in de zon?
Ik wil zonnen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 10:28

: insmeren: eerste 2 weken zo om het uur, daarna ochtend, na het douchen 's avonds en voor het slapen gaan. na ong 4/5 weken niet meer.
ik zou toch wel 1.5/2 maandjes wachten met echt zonnen en anders afplakken zoals het voorbeeld van de andere bokkers.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 10:32

En hoe zit het trouwens met zwemmen?
M'n tattoo is volgens mij helemaal genezen. Na een week waren alle korstjes weg, tattoo is (nog) niet gaan vervellen.
Heeft dit ook nog te maken met wanneer je kan zwemmen/zonnen?

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 10:40

Ik ging na 3 weken zwemmen. Ik heb toen eerst contact gehad met Joy en ze zei dat als hij niet trekt, alle velletjes eraf zijn en minimaal 2,5 week verder mocht ik gaan zwemmen, maar niet in bijvoorbeeld een bubbelbad (weken). Gewoon ff water inspringen en er weer uit :)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 10:48

Ik smeerde 2 keer per dag na het wassen/douchen, dit voor 2 weken. Na 2 weken was de tattoo genezen en mocht ik zwemmen. Na 4 weken na goed insmeren met zonnenbrand gewoon de zon in. Wel extra voorzichtig en niet te veel.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 11:00

ik heb afgelopen vrijdag mijn tatoo laten zetten....een vlinder op mijn enkel, ben er heel blij mee, past echt bij me.

Ik kreeg advies mee om min 4x op een dag te smeren en 2x op een dag even schoon te maken met unicura.
Ik denk wanneer je kunt zonnen/zwemmen dat dit ook afhankelijk is van de grootte van je tatoo.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:46

pimaude schreef:
: insmeren: eerste 2 weken zo om het uur, daarna ochtend, na het douchen 's avonds en voor het slapen gaan. na ong 4/5 weken niet meer.
ik zou toch wel 1.5/2 maandjes wachten met echt zonnen en anders afplakken zoals het voorbeeld van de andere bokkers.

Woow, serieus?? Om het uur??

Ik heb al mijn tattoo's juist niet te vaak ingesmeerd, gewoon 's ochtends en 's avonds, de huid moet zelf ook wat doen.
Meestal zo'n 2 weken, waarbij ik het de laatste dagen al af en toe vergeet :+
Daarna smeer ik het af en toe eens in als het wat droog eruit ziet of gewoon omdat ik er aan denk.

Deel 2 van m'n zijstuk is 3 weken geleden gezet, maar heb dit weekend al in de zon gelegen hoor :j
Wel de tattoo met factor 30 ingesmeerd, maar niks aan het handje.
De eerste zat na een paar dagen al af en toe in de zon (onderarm en in de zomer gezet), is inmiddels 2 jaar geleden en hij ziet er nog net zo mooi uit :-)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:48

Vesceron schreef:
pimaude schreef:

Woow, serieus?? Om het uur??

Ik heb al mijn tattoo's juist niet te vaak ingesmeerd, gewoon 's ochtends en 's avonds, de huid moet zelf ook wat doen.
Meestal zo'n 2 weken, waarbij ik het de laatste dagen al af en toe vergeet :+
Daarna smeer ik het af en toe eens in als het wat droog eruit ziet of gewoon omdat ik er aan denk.

Deel 2 van m'n zijstuk is 3 weken geleden gezet, maar heb dit weekend al in de zon gelegen hoor :j
Wel de tattoo met factor 30 ingesmeerd, maar niks aan het handje.
De eerste zat na een paar dagen al af en toe in de zon (onderarm en in de zomer gezet), is inmiddels 2 jaar geleden en hij ziet er nog net zo mooi uit :-)

Zo deed ik het ook. Om het uur met een laag vaseline. Niet afgedekt.
Vind om het uur echt overdreven. Het is maar een schaafwond en schaafwonden smeer ik nooit in. Omdat er toevallig een plaatje op staat zo vaak insmeren vind ik overdreven hoor.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:57

Nou, bij een gewone schaafwond maakt het me niet zoveel uit of hij wel mooi herstelt (wat is er nou fijner dan aan de korstjes krabben }:) ), bij een tattoo zou ik daar toch maar een stuk voorzichtiger mee zijn!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:58

Lon83 schreef:
Nou, bij een gewone schaafwond maakt het me niet zoveel uit of hij wel mooi herstelt (wat is er nou fijner dan aan de korstjes krabben }:) ), bij een tattoo zou ik daar toch maar een stuk voorzichtiger mee zijn!

Daarom smeerde ik 2x per dag vaseline. Uiteindelijk is 'ie minder mooi geworden omdat de tatoeƫerder blijkbaar na zijn scheiding veel slechter is geworden.

Doet me denken dat ik dus nog een foto zou plaatsen. :+ Even maken!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 14:13

Afbeelding

Geen idee wat de kwaliteit is want hij is verkleind tijdens het uploaden.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:25

Ohw, dat ziet er een beetje vreemd uit, als ik eerlijk ben.

Snap de hele vorm niet zo van het anker..
En de rechter bovenkant is bijna helemaal 'ingevuld' en de linker kant is mooi open..
Beetje slordig inderdaad..

Over bibberlijnen kan ik niet echt oordelen, want ik denk ze te zien... maar je zegt dat de kwalititeit van de foto weg is.. dus laat ik daar maar geen oordeel over geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:06

haha ik had geen duidelijke uitleg van de shop dus dacht: beter te vaak dan te weinig :P Gelukkig doet de tattoo het nog haha! :P

En de anker lijkt ook bibberig, en ik mis de diepte waardoor het rechter stukje eraan 'geplakt' lijkt. Maar mocht dat in het echt zo zijn is dat vast wel te fixen toch mocht je dat willen? :)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:28

Hij is ook schuin genomen want van je eigen schouderblad een foto maken is best lastig haha
En de vorm is wrs omdat het een stokanker is en geen normaal anker.

De lijnen zijn recht alleen gigantisch uitgelopen doordat hij dus te diep is gezet en er littekenweefsel is gaan vormen. Het lijkt erger door de kwaliteit en de hoek waaruit dr foto is genomen maar nog steeds niet netjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:55

Ik vind m idd ook niet goed gezet, hij lijkt nu idd gewoon slecht gezet plus dat het lijkt dat het een slecht plaatje lijkt. Zonde hoor!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:34

Schippers zien er gelukkig wel in wat het is. Zoals het bedoeld is. En ik ook haha. Maar slecht gezet issie wel ja.

Maar dat was op zijn voorbeelden etc niet te zien want ik kwam net na de scheiding.... ik stoor me er niet aan maar laat de volgende wel ergens anders zetten.

Edit;
Tekening is op basis van dit stokankertje gemaakt.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ilaan op 10-06-14 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 18:38

Hoi, even een vraagje, zonnen kan toch gewoon als je tatt al n half jaar oud is? Zonder heftige zonnebrandcreme, dus factor 20.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:53

bij een tattoo wordt altijd aangeraden om een hoge factor te blijven gebruiken, maakt niet uit hoe lang je hem hebt. Doe het zelf alleen niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:55

Balen hoor, door wie is ie gezet Ilaan?

ik smeer nog wel extra op mn arm.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:23

Vandaag gezwommen en in de zon gelegen, constant gesmeert met factor 50 en bephanten en zo veel mogelijk droog en in de schaduw houden.

Over 1 letter lijkt wel littekenweefsel.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:45

Die van mij is ook klaar! heel simpel , maar t was mn eerste, ;) overleefd dus!

Ik laat mijn tiet even zien dus :Y)
Afbeelding

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 22:02

@Austriatrick vind je het dan niet erg dat mensen juist naar je borst zullen staren? valt natuurlijk wel op :)