Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:16

SternPhoto schreef:
Het diner is bij mij thuis deze keer, dus kan niet aflossen zeg maar.
Ik ben nu 3 maanden niet naar ziekenhuis geweest om even aan mezelf te denken. Dat ging wel lekker tot nu.
Nu weer mezelf proberen op te rapen, misschien wel een lichtpuntje gister en vandaag een vallende ster gezien, wel mooi om te zien ! Nu hopen dat die z'n krachten geeft

Crazycat dat ken ik ook idd op trouwerij van m'n zus, dat ik m ving en dat ze zeiden nou snel beginnen aan een kindje dan, terwijl ze wisten dat ik al in ziekenhuis liep.

Ik kan me voorstellen dat het echt even een klap is als iemand dan ongepland en wellicht ongwenst zwanger is ineens.

De opmerking over de bruiloft was trouwens van mariettek. Ik antwoordde alleen dat ik dat uitermate lomp vind.
Maar goed mensen zijn lomp. Zelfs mijn broertje die nu een zoontje hebben na jarenlang IVF (7x terugplaatsing) zei laat je er 2 terugplaatsen is duur hoor een tweeling.

cobiie

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:32

Stern dat is mooi klote dat je op deze manier je kerstdagen moet doorbrengen.

Ik ben hier mijn tas aan het inpakken, morgen eind van de ochtend wordt ik geopereerd. Dan 6 maanden herstellen en vervolgens beginnen met IVF. Vanmorgen nog even de arts gesproken, alles was voor de rest prima.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 19:40

Heel veel succes morgen Cobiie +:)+

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:01

Succes Cobiie!!

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:33

Hier ongeveer hetzelfde met het nichtje van mijn vriend.
Ook geen vriend maar ze houdt het wel.
Ze heeft het nog niet bekend gemaakt maar we zijn al wel op de hoogte gesteld dat was wel netjes.

Het is erg moeilijk vooral omdat er om ons heen nu nog 4 zwanger zijn.
Het is echt doorbijten en ik ben altijd weer even van slag als zulke dingen bekend worden.
dikke knuffel.
Laat het even bezinken.

SternPhoto schreef:
Het gaat wel, net te horen gekregen dat m'n nichtje (24)zwanger is van iemand. Heeft geen vriend oid en is een ongelukje ze weet nog niet of ze het houdt. Ze heeft wel een eigen huisje
Pfffff weet niet wat ik ermee aan moet !!

Zie der heel erg tegenop om der te zien met kerst, zou me eigenlijk willen verstoppen onder de boom.
Ik zou ongesteld moeten worden met kerst ong maar twijfel of ik dan naar ziekenhuis wil. Ivm feestdagen enzo.
Zwanger met iui zit er toch niet in, zo voelt t iig waarom zou t na 5 pogingen al niet lukken en nr 6 ineens wel.

Pff voel me een hopeloos geval kan geen moed of hoop verzamelen, zit weer heerlijk in een put nadat ik van de zomer uit ben geklommen komt t nieuws van m'n nichtje hard aan en gooit ze me met een keiharde klap weer terug.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:39

Jazeker bv bij het umc spullen.
Maar de wachttijd heb ik gehoord is zo een 8 jaar?

Er zijn gewoon weinig vrouwen die doneren en er is wel veel vraag naar.
De wachttijd zullen we wel horen als we een afspraak hebben.

De iPad heeft geen safari dus kan het document nog steeds niet openen.
Heb gelezen dat het richting de 8000 moet gaan icl verblijf en vliegen enz.
Maar ik weet nu nog niks zeker.

De huisarts heeft nog niet teruggebeld deze ga ik morgen weer bellen voor een bel afspraak.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 20:43

8 jaar???? :oo OMG!! Tegen de tijd dat je daaraan toe bent, ben je na die 8 jaar veel te oud. Snap wel dat weinig vrouwen doneren, ik ben er niet bekend mee, maar daarbij het is me nog nooit gevraagd, dus ook niet over nagedacht...

Zou je er 8.000,- voor over hebben en naar Spanje gaan? Of is dat een rare vraag?

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:47

Ja dat duurt allemaal erg lang.
Dan ben ik 41 jaar dat klopt.

Over Alicante moet ik thuis nog bespreken.
Misschien als echt niks lukt en er komt geen donor op ons pad.....Ja wat is de grens dat weet je pas als je weer verder bent in het proces.
wij zijn pas bij het begin.
Of accepteer je dan dat het gewoon niet zo moet zijn?
Moeilijk.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 20:50

Heel lastig! Moeilijke dingen hoor meis :(:) jemig!

Wat houdt zo'n donatie precies in? Aan wat voor eisen moet je voldoen als donor? Weet je dat?

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:53

https://www.freya.nl/web_folders/folder8.php

Het is bijna een complete ivf behandeling die de donor moet ondergaan.
Deze duurt 2-4 weken.
In de link meer informatie.

Over infectie gevaar zei amc dat is tegenwoordig niet meer van belang.
Dat hoorde je vroeger nog weleens.

Over donoren: Wie kan donor worden?
Wanneer wensouders zelf op zoek gaan naar een eiceldonor, is het van belang op de hoogte te zijn van onderstaande punten waaraan de donor moet voldoen.
De eiceldonor moet de consequenties van haar keuze goed hebben doordacht en haar hulp vrijwillig hebben aangeboden.

De leeftijd is bij voorkeur lager dan 36 jaar maar nooit hoger dan 40 jaar. De reden voor deze leeftijdsgrens is dat de succeskans van een eiceldonatiebehandeling sterk afhangt van de leeftijd van de donor en snel afneemt als de donor 36 jaar of ouder is. Bovendien bestaat er een indicatie voor prenatale diagnostiek (vruchtwaterpunctie, vlokkentest) wanneer de donor 36 jaar of ouder is, ook wanneer de wensmoeder zelf jonger is dan 36 jaar.

De donor moet bij voorkeur een voltooid gezin hebben omdat er altijd een (zeer klein) risico bestaat op complicaties (bijvoorbeeld een infectie) waardoor de eigen vruchtbaarheid van de donor zou kunnen verminderen.

De donor moet lichamelijk en geestelijk gezond zijn in die zin dat de behandeling geen extra risico's oplevert. Zo mogen er bijvoorbeeld geen contra-indicaties zijn voor hormoonstimulatie.

Er moet een redelijke kans bestaan op een goede eicelopbrengst na stimulatie.

De donor mag geen geslachtsziekte hebben.

De donor mag geen verhoogd risico hebben op het krijgen van een geslachtsziekte.

Er mogen geen erfelijke ziektes in de familie van de donor voorkomen. Dit is van minder belang wanneer de familie van de donor dezelfde is als de familie van de ontvanger (een zus bijvoorbeeld) omdat er dan geen toegevoegd risico is.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 21:09

Op zich vallen de eisen best mee als ik het zo zie... Maar de procedure is niet niks. Lijkt me ook niet prettig, dat oogsten...

Ik las dat je mag adverteren voor een donor. Is dat geen optie?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 21:11

Heftig hoor.
Ik stimuleer vrij snel over dmv hormoonstimulatie. Dus ik heb wel zoiets van misschien moet ik het wel overwegen mochten wij klaar zijn met kinderen krijgen. Probleem bij mij is niet de eitjes. Die komen wel.
En als je er iemand kan helpen een grote wens uit te laten komen... Juist omdat wij zelf ook weten hoe pijnlijk het is als die wens niet of moeizaam uit komt

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 21:12

Ja maar wat zijn betrouwbare sites?
En zijn het eerlijke mensen of die heel veel geld vragen.
Je betaald de donor wel een onkosten vergoeding maar ik heb gelezen dat er ook mensen zijn die veel geld vragen.

lautje als je er voor open staat kan je het na jullie wens in overweging nemen.
Ze staan om donoren te springen!
Laatst bijgewerkt door Ladyfee op 10-12-15 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 21:14

Wat Lautje zegt... Ik zou echt niet durven er geld voor te vragen. Maar dat komt idd misschien omdat het bij ons zo moeilijk gaat. Dan weet je hoe het is. Die Freya is wel een betrouwbare site. Heb ik al vaker gehoord.

En kan je niet aan je eigen arts vragen of hij daar ideeen over heeft. Neem toch aan dat er meer mensen zijn met dit probleem

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 21:58

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:57

Thanks iedereen.

Bizar de wachttijd voor een donorei maar eigenlijk wel logisch omdat het voor de donor behoorlijk ingrijpend is.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 09:33

Sterkte vandaag cobiie!

Een wachttijd van 8 jaar is wel heel erg lang ladyfee...jemig. Dat geld voor die eicellen vragen weet ik ook niet zo goed wat ik daarvan moet vinden. Handel op dit vlak strookt op de een of andere manier niet in mijn hoofd. Aan de andere kant vraagt het ook wel wat van degene die de eicel moet afstaan, dus is een vergoeding in dat opzicht niet ook gewoon billijk? Draagmoederschap vind ik wat dat betreft ook een lastig dingetje.

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:25

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 10:38

Het was inderdaad op het nieuws van de week. Dat de wachttijden zo lang zijn. Eén stel had een oproep op FB gedaan, heb alleen even gemist of daar wat uitgekomen is... maar dat zijn heftige dingen zeg. Eigenlijk komt het er dus op neer dat eiceldonatie geen optie is, tenzij je zelf een donor hebt.

Hoe is het gegaan Cobiie? Hoe voel je je?

Verder alles goed hier? Iedereen een goed weekend gehad?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 13:39

Mijn operatie is goedgedaan. Ik mocht gisteren al naar huis. *\o/* Mijn waardes zijn eigenlijk de gehele tijd goed geweest gelukkig. Ik liep een dag voor op het gemiddelde herstel dus mocht ik ook een dagje eerder naar huis. Eindelijk weer normaal avondeten. :Y)
Zolang ik op de bank lig gaat het top, opstaan, lopen en hoesten is nog niet zo tof. :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 13:44

Fijn cobie :) lekker weer thuis en fijn dat de operatie helemaal goed gegaan is!

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:21

Wat fijn cobiie! Dat zijn goede berichten.
Thuis voelt altijd weer beter.
Lekker rustig aan doen.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 16:30

Wat fijn Cobiie! Hoop dat je snel herstelt! Idd rust pakken en niet te snel willen...

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:34

Fijn dat je operatie goed gegaan is cobiie! Op naar een voorspoedig herstel en laat je maar lekker vertroetelen :).

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 12:11