Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:24

Nja zal dan pas over een jaar pas aan sprake komen denk ik, maar voor nu word ik alleen al gespannen bij de gedachte :o Maargoed. Ik bekijk het wel stapje voor stapje. Op welk punt heb jij toen die operatie gehad? (Dus na hoeveel maanden)

Edit: zie nu pas foto’s. Bij mij zie je ook heel veel tandvlees. Vreselijk. Heel mooi resultaat. Zal even bij mij foto zoeken van voor

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:29

Snap ik! Het is ook zeker niet niks hoor zo’n operatie. Ik kreeg mijn beugel oktober 2014, operatie 1 april 2016 en oktober 2016 ging mijn beugel er weer uit. Tanden moeten eerst recht staan voor er geopereerd kan worden en mijn tanden stonden behoorlijk scheef..

Vlak voor het beugel traject heb ik nog 6 kiezen laten verwijderen, 4 verstandskiezen en de 2 kleinste kiezen in m’n onderkaak.

Dankjewel! :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:31

Dit is het nu:
(Rechter foto heerlijk oncharmant. Had de beugel toen 5 min dus was gaar na een uur gespannen in die stoel liggen)

Heb helaas ook nog eens super grote voortanden, dus vind m’n tanden op elk vlak rampzalig.

Afbeelding

_Ekenna

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:22

Ooh ja daar word je idd erg gaar van om zo lang met je mond open te liggen.
Ik vind je tanden niet lelijk, mooie kleur, vorm en staan al mooi recht! Een operatie zou ik toch eens overwegen, het heeft mij zo enorm veel goeds gedaan, maar is me wel zwaar gevallen. Had het enorm onderschat. :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:31

Ik zie nu dat je in Ede woont, zat je toevallig ook bij Gordjestani?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:03

Nee.. zegt me niks. Is dat een orthodontist? Ik zat bij een ortho in Wageningen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:20

_Ekenna schreef:
Nee.. zegt me niks. Is dat een orthodontist? Ik zat bij een ortho in Wageningen.

Ja, in Veldhuizen zit ‘ie.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:50

Ik lees hier even mee :) . Ik ben vandaag op eerste consulr geweest bij de ortho. Er zijn al foto’s en alles er omheen gemaakt. In november hoor ik dan wat de mogelijkheden zijn en of er elementen getrokken moeten worden (of dat we zonder trekken voldoende ruimte is om te schuiven). Daar zie ik wel tegen op, omdat het beugelen dan ook langer duurt -O- . Zonder trekken 1 jaar en met trekken 2 jaar ondat er dan meer geschoven moet worden doordat er een groter gat is.

Zijn er meer mensen die dit gehad hebben?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:11

Ik heb 6 kiezen laten verwijderen vlak voor het beugelen, 4 verstandskiezen en de 2 voorste kiezen in m’n onderkaak. Die gaten waren zo dicht getrokken, heeft niet lang geduurd. Kan me moeilijk voorstellen dat dat een verschil van een jaar maakt.. dus eigenlijk 2 jaar nodig om die gaten dicht te krijgen.. klinkt mij wat gek..
1 jaar beugelen is wel kort trouwens, zo kort is ‘t eigenlijk bijna alleen maar bij vrij kleine correcties.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:29

Het klonk mij ook gek. Maar dat is wel echt hoe hij het zei :=

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 17:23

Ik ga ook meelezen. :D

Heb me zojuist ingeschreven voor een afspraak. Dit wil ik al jaren. Ik ga wel voor de invisalign aangezien ik een professionele baan heb en een beugel hoort daar niet bij vind ik. Ik ben alleen bang voor de prijzen... -O-

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:20

Topic is weer omhoog geschopt zo te zien. Neverland, wat goed dat je de afspraak hebt gemaakt.
Ik zit/zat in hetzelfde schuitje. Het laatste jaar van mijn opleiding (v.a. de kerstvakantie) zit ik niet meer in het onderwijs gelukkig. Dus ik denk dat ik het nú moet gaan doen. Ookal zou het best kunnen, maar door het kleine leeftijdsverschil wil ik daar niet nog een beugel bij dragen. :o
Invisalign is mij te duur (of denk je dat je zulke goede afspraken kunt maken met bv Famed dat het goed gespreid kan worden?)
Ik wil niet in 1x al mijn spaargeld kwijt zijn, maar gespreid betalen lukt mij zeker wel.

Ik zat ineens te denken, is het normaal dat er bv tanden een stukje bijgeslepen worden zodat er meer ruimte komt? Zodat het beugelen sneller gaat? Het zijn boven en onder nml maar 1 tand die buiten de rij staan.

-Ik moet mijn vragen eigenlijk niet hier stellen maar gewoon een afspraak maken :+ -

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:28

Neverland: Succes!

Macs: Ik ging even je berichten lezen en volgens mij ben je heel goed in uitstelgedrag :P Dus je hebt geen overbeet en puur een paar scheve tanden? Ik denk dat je het voor jezelf groter maakt dan het is. Pas als je een consult hebt gehad weet je echt de totaalduur en de kosten.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:38

Lol ja ik weet het :+ Dank voor je eerlijkheid :))
Ik ben al super lang bezig met een goede ortho in de buurt zoeken (mijn tandarts zit in een heel andere plaats), en ook daar kom ik niet uit. Ik zoek veel te lang door.. en stel dan weer uit.
Ik heb vroeger al 4 jaar achter elkaar beugels gedragen, dus ik weet hoe vreselijk het is. Als kind maakt dat weinig uit, want al je vrienden hebben wel eens spinazie tussen hun beugel. :')
Maargoed - de periode van beugel dragen is korter dan de periode dat ik er plezier van ga krijgen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:52

Neverland schreef:

Heb me zojuist ingeschreven voor een afspraak. Dit wil ik al jaren. Ik ga wel voor de invisalign aangezien ik een professionele baan heb en een beugel hoort daar niet bij vind ik. Ik ben alleen bang voor de prijzen... -O-

Ik heb dit gedaan en ben er tevreden over :j

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:15

Ik ben in januari aan de beurt. :) Eerst 4 kiezen trekken in twee sessies en dan wordt de beugel geplaatst.
Meer mensen die kiezen moesten trekken en heb je daar veel last?
Ik heb er vanwege mijn werk wel voor gekozen om boven keramische blokjes te laten zetten.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 20:22

poes schreef:
Neverland schreef:

Ik heb dit gedaan en ben er tevreden over :j

Hoe zit dat met alchohol? Ik ga bijna elk weekend uit maar ik vraag me af hoe je dat dan moet doen. :+

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 20:52

Ook ik meld me :D Toen ik 19 was al een beugel gehad, helaas heeft de ortho het destijds niet helemaal goed ingeschat, waardoor mijn tanden van mijn onderkaak te weinig ruimte hebben. Hierdoor is 1 tandje gaan kantelen met een blootliggende wortel als gevolg. Gezien dit dermate ernstig is, wordt deze tand eruit gehaald op 1 maart (is een van de 2 voorste tanden onder). 5 maart krijg ik slotjes (alleen onder gelukkig). Dit keer bij een andere ortho.

Ik had de keuze om het tandvlees te laten herstellen (eerst een beugel, dan een tandvleestransplantatie), maar de kans bestond dat het half of niet beter zou worden. Gezien ik geen zin heb om hem er over 10-20 jaar alsnog uit moet laten halen met het bijbehorende kostenplaatje, besloten om het maar gelijk helemaal op te lossen. Zie je uiteindelijk niks van.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:17

Neverland: bleke dranken dronk ik er gewoon mee.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:19

Bleek? Als in geen kleur? Wij drinken wijntjes en mix drankjes etc. Maar kan moeilijk tijdens het uitgaan na elk drankje mijn tanden poetsen. :+ Misschien even Googelen... Kijken wat ze daar zeggen.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:51

xChantal94 schreef:
Ik ben in januari aan de beurt. :) Eerst 4 kiezen trekken in twee sessies en dan wordt de beugel geplaatst.
Meer mensen die kiezen moesten trekken en heb je daar veel last?
Ik heb er vanwege mijn werk wel voor gekozen om boven keramische blokjes te laten zetten.

Ik heb er 6 moeten laten trekken in twee sessies, en had daarna ook keramische brackets. Ik heb totaal geen last gehad van ‘t trekken van de kiezen (helemaal geen pijn of zwelling) en is me 100% meegevallen, maar dit verschilt per persoon..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 10:39

Neverland schreef:
Bleek? Als in geen kleur? Wij drinken wijntjes en mix drankjes etc. Maar kan moeilijk tijdens het uitgaan na elk drankje mijn tanden poetsen. :+ Misschien even Googelen... Kijken wat ze daar zeggen.

Idd met lichte kleuren. Witte wijn en bier en zo lukt zeker, voor rood zul je hem echt moeten uitdoen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 16:15

Ik ga dit topic ook maar eens doorspitten. Na enig soebatten is er inmiddels groen licht vanuit de verzekering, wat betekend dat 19 december bij mij een beugel geplaatst word. Het gaat om een gecombineerd traject, beugel en kaakcorrectie. Overigens heb ik wel het idee dat ik nog een stuk ouder ben dan de meesten hier: ik ben eind dertig.

Als puber wel een beugel gehad, daar zijn ook kiezen voor getrokken, maar aan de stand van de kaak is toen niks gedaan. En die maakt dat er nu veel klachten ontstaan en ik al meerdere kiezen kwijt ben geraakt. Het is voor mij dus wel echt noodzaak, daarnaast heb ik veel last van een dwangstand die pijn doet. Vergoeding gaat dan dus ook vanuit de basisverzekering. Dus ik ben benieuwd....

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 19:43

Spannend!
Ik heb maart 2016 een kaakoperatie gehad. Ken je het topic kaakosteotomie al (zoeken op osteotomie)? Kan nuttig zijn voor tips & tricks. :j

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:33

Ik ben begin 40 en heb ook een beugel :D
Ik ben zeker niet de oudste bij mijn orthodontist hoor! Zelfs een dame van 65 is er nog aan begonnen vertelde de ortho.

Ik had een kruisbeet en mijn voortanden stonden te ver naar voren en de ondertanden scheef.

Gelukkig heb ik genoeg ruimte (verstandskiezen konden zelfs gewoon blijven zitten). Dus bij mij gelukkig geen operaties maar simpel een jaartje beugelen met keramische brackets. Ik vind het zó meevallen! Ik heb helemaal geen last van de beugel en het enige commentaar dat ik ooit krijg is “oh ik zie het nu pas, je hebt een beugel! Valt helemaal niet op!”. Ook de kosten vallen mij mee. 2000,- inclusief foto’s en mooi bijslijpen.