"Mollig" is de nieuwe standaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:07

HC ik ben blij dat jij zo sportief bent :D bravo * geeft een schouderklopje

Winged

Re: "Mollig" is de nieuwe standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:09

HC: Ik neem aan dat je je wel realiseert dat er heel wat mensen zijn die ander werk hebben dan jij? :D

Nu sport ikzelf gemiddeld 1,5 uur per dag dus ik kom wel aan mijn beweging, maar toch _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 11:58

Jawel, hij krijgt in zijn dagelijkse leven een stuk meer beweging dan mensen met kantoorbanen, maar feit is dat beweging goed voor je is.
Maakt in essentie weinig uit; HC kan dus ook meer eten dan iemand die de hele dag stilzit achter een bureau en daarbij op gewicht blijven. Ik denk dat 2000 kcal veel te veel is voor een vrouwenlichaam als je de hele dag stilzit achter een bureau, terwijl als je de hele dag bezig bent (zegt; je bent sport instructeur en je geeft lessen waarbij je zelf actief mee doet) je makkelijk 2500 kcal kan eten en op gewicht kan blijven.

Waar ik slecht tegen kan; mensen die klagen dat ze maar "zo weinig" kunnen snoepen en tóch al aankomen en dat ze dat dan afreageren op mensen die wél veel kunnen snoepen en slank blijven. Een vriendinnetje van mij had dit heel erg; die kreeg altijd van iedereen te horen hoe oneerlijk het was dat zij zo slank bleef met wat ze eet. Tja, dat zij per dag véél meer beweging kreeg (makkelijk 3 uur) dan de meeste van onze leeftijdsgenoten vergeten ze dan voor het gemak even..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:05

De pomp doet het weer. Ik ga zo naar de coöp rennen voor spullen en weer aan het werk om de boel te repareren/ door te spoelen.

Winged schreef:
HC: Ik neem aan dat je je wel realiseert dat er heel wat mensen zijn die ander werk hebben dan jij? :D

1. Dat maakt voor het principe; verbranding versus opname, niets uit.
2. Ik ben ook significant verder voorbij mijn uiterste houdbaarheidsdatum dan die heel wat mensen.
3. Ik heb anderhalve kilo titanium vervangingsonderdelen meer dan de die heel wat mensen.

Onder de streep geldt ook voor mij wilskracht x opname - verbranden.
Die formule is voor een ieder individu exáct!! hetzelfde met andere waardes.

Overgewicht is níet goed voor je gezonheid; wat de mode ook is, wat mannen evolutionair ook prefereren, wat de belangen van de industrie ook zijn.
De rest is een kwestie van hoe graag het individu wil.
Maak je eigen keuze en leef zélf met de consequenties.
Het is daarbij een verwijtbare zwakteuiting om onterecht een aandoening te claimen of naar dunnerds te gaan katten.

Ok, ik heb weer moed verzameld om door te bijten en ga op pad :evaw:

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:07

Rebeccaa schreef:
Jawel, hij krijgt in zijn dagelijkse leven een stuk meer beweging dan mensen met kantoorbanen, maar feit is dat beweging goed voor je is.
Maakt in essentie weinig uit; HC kan dus ook meer eten dan iemand die de hele dag stilzit achter een bureau en daarbij op gewicht blijven.

:j +:)+

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:07

Maar HC, zo hard werken is toch ook helemaal niet goed voor je gezondheid? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:08

Wat niet goed is voor de gezondheid is het vele zitten en nietsdoen wat de mens tegenwoordig doet..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:09

HC: Met gemiddeld 1,5 uur intensief sporten per dag vind ik dat ik relatief veel beweging krijg hoor :D En ja, overgewicht is niet goed. Maar met mijn 58 (doel 55) kg op 1,68m vind ik dat ik toch wel aardig in vorm ben ;)

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:11

Rebeccaa schreef:
Wat niet goed is voor de gezondheid is het vele zitten en nietsdoen wat de mens tegenwoordig doet..

Juist!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:38

dressagelady schreef:
Heb je wel eens bijgehouden wat je per dag allemaal binnenkrijgt? Misschien eet je wel te weinig, gaat je lichaam op spaarstand = aankomen :j
Ik eet twee keer op een dag warm. Gevarieerd en gezond, en niet tot ik barst, maar wel genoeg. Ik ontbijt goed. Ik eet tussendoortjes. Het is in verhouding met het werk dat ik verricht.
Het is ECHT mijn schildklier. Dat zorgt overigens voor zo´n tien kilo overgewicht, niet voor tientallen.
De medicatie moet gewoon af en toe bijgesteld. Dat geldt voor alle schildklier patienten.

Maar nogmaals, het is geen "hoe slank ik af" topic. ;)

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:24

Lusitana, zelfde probleem hier, iedere keer bijstellen tot je een ons weegt

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:28

lisa_pluisje schreef:
Lusitana, zelfde probleem hier, iedere keer bijstellen tot je een ons weegt

even voor lisa-pluisje ik kan niet skeeleren...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:49

Even naar boven schoppen....

Arc_En_Ciel schreef:
Wilskracht heb je sws wel nodig, mijn moeder heeft een schildklieraandoening waarvoor ze altijd medicijnen zal moeten blijven slikken, op een gegeven moment is ze behoorlijk zwaar geworden, en moet je haar nu zien! Zonder enige hulp van anderen 50 kilo afgevallen. (En nu op een slank, gezond gewicht)....

Terug op het onderwerp is het inderdaad zo dat de strijd tegen overgewicht een achterhoed gevecht van terugtrekkende troepen is. Daarbij is het makkelijker om de trent tot mode te bestempelen, makkelijker om de dunnerds te bekritiseren dan zichzelf. Dat laatste is grensoverscheidend kwalijk. Overgewicht is alleen schadelik voor jezelf, maar het als mode verpakt bekritiseren van dunnerds is voor die dunnerds potentieel schadelijk. Dat is nog minder acceptabel dan de overgewicht stimulerende marketing door de industrie.

Ik heb vanavond een <3 romantische avond/nacht met diner bij een japans restaurant, hetgeen je ook met heftige sex niet geheel verstookt, dus heb voor dit weekeinde nog wat extra werk/rennen in de planning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:55

Hahhaha sorry HC maar ik moet steeds zo hard om je lachen. Leuke recht toe rechtaan instelling heb je. Dat kan ik wel waarderen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 16:50

Darling HC. Meer dan 50 kilo overgewicht is nooit alleen de schildklier. Uiteraard is dan afvallen via werk nodig.
Bij mij zorgen medicijnen dat gewichtsverlies vanzelf gaat. Hoe zou dat toch kunnen?

Ik geloof niet dat dikkerds zichzelf niet bekritiseren of dunne mensen juist bekritiseren.
Ik denk dat mensen elkaar bekriseren, hoe je het ook wendt of keert.
Als er mensen zijn die het niet prettig vinden om naar een gratenpakhuis te kijken en hun zorg uitspreken over de gezondheid van die mensen, kunnen die dat net zo goed uiten als mensen die vinden dat dikkerds gebrek aan wilskracht en discipline hebben.

Ondergewicht is even schadelijk als overgewicht, ik heb daar zelf de gevolgen van mogen ondervinden. Dus waarom mogen mensen daar geen uitspraken over doen als "overgewicht is slecht voor je" wel mag?

Ik kan meepraten vanuit drie kampen: stevig ondergewicht, "normaal" en met (bescheiden) overgewicht, dat ik allemaal doorlopen heb.
En kan je vertellen dat er altijd kritiek is, omdat veel Nederlanders gewoon graag kritiek leveren... Die hebben het blijkbaar nodig om een ander naar beneden te trappen om zichzelf wat beter te voelen.
Dat heeft te maken met mentaliteit (vaak van huis uit meegekregen) en niet of ze zelf dik, dun of "normaal" zijn.

Er zullen, goddank, ook altijd mensen zijn die naar je persoonlijkheid kijken en geen kritiek leveren, maar hooguit willen helpen en inspireren.

Verder, nog maar een keer: Lang leven de variatie, en dat die maar mag blijven bestaan.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 17:32

Huertecilla schreef:
Ik heb vanavond een <3 romantische avond/nacht met diner bij een japans restaurant, hetgeen je ook met heftige sex niet geheel verstookt, dus heb voor dit weekeinde nog wat extra werk/rennen in de planning.

geweldig..... zal dit ook even aan mijn partner laten zien, misschien brengt hem dit ook op een idee...
ik bedoel het romantische gedeelte dan he???

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 17:58

O ik dacht het rennen

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 18:26

lisa_pluisje schreef:
O ik dacht het rennen

rennen doe ik wel achter de kinderen aan... :D

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 18:49

Ik ook, ren me rot achter de twee kleinsten aan.
Jammer dat je niet kunt skeeleren hoor, is echt hartstikke leuk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 19:05

delvira schreef:
Huertecilla schreef:

geweldig..... zal dit ook even aan mijn partner laten zien, misschien brengt hem dit ook op een idee...
ik bedoel het romantische gedeelte dan he???

Kwali-tijd.
Licht genoeg eten zodat je nog plenty ´hongerig´ bent en je valt er nog van af ook :)* *\%/*

Het irrigatiesysteem werkt inmiddels weer en ik ga de paarden naar roepen.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 19:11

lisa_pluisje schreef:
Ik ook, ren me rot achter de twee kleinsten aan.
Jammer dat je niet kunt skeeleren hoor, is echt hartstikke leuk.

mijn twee oudste dochters kunnen het wel.. maar ik kan nooit remmen... :o

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 19:12

HC heel veel plezier vanavond.. enne maak het niet te laat he?
:P

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 21:05

Zal ik je een spoedcursus remmen geven?

En Hc, handjes boven de dekens he?

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 21:38

dat lijkt me een goed idee, lisa_pluisje..... woon je ook in de achterhoek???
en HC.. volg je de raad goed op van lisa????

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 21:39

Huiskamertopic geworden.