Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:13

Fantabulouss schreef:
Dat is niet echt goed voor je hé onder je BMR gaan zitten.... :=

Onder welk BMR, onder je puur BMR?

Chessie

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:14

Hmm.. Overal lees je niet onder 1200

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:30

En in het boekje van de Body Revolution staan menu's voor 1200 calorieën per dag. Dat zou je dan 90 dagen moeten doen.
Of zijn die Amerikaanse vrouwtjes allemaal 1.50 hoog? :o

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:35

1200 is ook erg weinig. Jillian adviseert toch om niet onder de 1400 te gaan?
En dat vind ik ook nog erg weinig.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:36

Haha.. Niet veel langer gemiddeld denk hoor

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:55

:wave:

Ik ben net klaar met dag 5 van level 1. Heb een energieboost :oo Ongelooflijk haha. Heb het idee dat ik nog wel een keer de workout erachter aan kan doen! Terwijl ik vooral vandaag erop gelet heb om alles (behalve opdrukken) op het zwaarste te doen. Heerlijk!

Wat eten betreft ben ik nog niet goed bezig hoor. Ik moet echt even bewust gaan kijken hoe ik dat ga doen met boodschappen om zo veel mogelijk fruit ed in huis te halen. Ik vind het heel moeilijk om (heel) budget, gezonde dingen in huis te halen. En dat is wel wat er moet gebeuren hier :o

Wat betreft de calorieën, hebben ze mij geleerd dat ik niet onder de 1800 moest gaan zitten ivm afbraak van de spieren. Zeker als je net als ik voorheen, gemakkelijk aan de 2500 calorieën komt :=

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:56

KarinvdM schreef:
Wat eet je dan zoal Precious20?

Door gezonder te eten ben ik 10 kilo kwijtgeraakt, na eerst met hardlopen zo'n 2 kilo wat daarna ook niet verder wilde zakken.
Ik eet veel groente en fruit, zo puur mogelijk.
Pakjes en zakjes vermijd ik zoveel mogelijk, kant en klaar maaltijden eet ik niet meer.
Ik eet geen mueslirepen, liga koeken, continue, fruitkick, ontbijtkoekrepen etc meer. Koekjes, cake, taart en gebak ook weinig tot niet. (De laatste dagen had ik wat koekjes, gekregen als bedankje op een concours en met weekendbezoek hebben we de doos leeggemaakt). Snoepen doe ik ook heel weinig, soms een keer een dropje of een stukje extra pure chocolade.
Pasta, rijst en aardappelen eet ik ook weinig tot niet. Qua brood eet ik, als ik brood eet, meestal speltbrood, roggebrood of spelt/roggecrackers. Tarweproducten eet ik dus weinig.
Op brood doe ik mager beleg, meestal rookvlees, rosbief en kip/kalkoenfilet. Ik mocht altijd graag beleg tussendoor snaaien, plakjes worst, grillworst saté of kaas, of een plakje salami of gebraden gehakt... Daar ben ik mee gestopt.
Vooral toen ik op http://www.valtaf.nl ben gaan bijhouden wát ik nu eigenlijk at en wat ik binnen kreeg aan calorieën ben ik met dat snoepen gestopt, ik schrok hoeveel er in werkelijkheid in al dat gesnaai zat, want een koekje, dropje of plakje worst telt toch behoorlijk hard aan!

Wat ik zoal eet... Wel te nimmer of te nooit kant-en-klare-maaltijden, of groenten uit blik of pot, altijd vers! :j Koekjes, cake, taart, chocolade en chips eet ik ook al niet. Ik heb vooral moeite met het tussendoor snaaien. Ik pik regelmatig een snoepje (colaflesje meestal) mee, maar hier probeer ik echt op te letten want ik weet dat dit ook flink aandikt!
Verder eet ik heel weinig vlees, en als ik al vlees eet is het mager vlees. Aardappelen eet ik ongeveer 2 keer per week, maar pasta eet ik wel meer. Maar hier moet ik dan wel bijzeggen dat ik van nature een kleine eter ben. Een kinderportie spaghetti krijg ik bijvoorbeeld al niet op!

Een gemiddelde dag ziet er zo uit:

7.30 u 2 ontbijtkoeken met een glas fruitsap (dit omdat ik 's ochtends echt niks anders binnenkrijg)

10.30u 1 graanreep

12.00u 2 sneden bruin brood met mager beleg

15.00u 1 graanreep of 1 potje magere yoghurt

17.30u appel (of een ander stuk fruit)

20.00u avondeten (bijv. 2 halve aardappels, groenten en een klein stukje vlees of wok met groentjes en scampi of pasta)

Verder drink ik sowieso 2 l water per dag en 1 tas groene thee! :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 23:11

Vers geperst sap? Of uit een pak? Het eerste is goed, het laatste niet.
Ontbijtkoek weg, graanrepen ook weg en vervangen door wat anders. Ontbijt bijv met havermout, dat is een goede start.
Verder vind ik het erg weinig. Vul het eens een paar dagen in op www.valtaf.nlmom te zien hoeveel je binnen krijgt.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:31

Oei, nee... Fruitsap uit fles... Havermout is een goede, die zal ik zeker eens proberen! :) Door wat zou ik mijn graanrepen dan moeten vervangen? Ik let er sowieso op dat ik de 'dieetversie' neem, met minder dan 100 Kcal per stuk.
Bedankt voor de link! Ik heb het net even proberen in te vullen, maar met mijn ontbijtkoeken slaat dat ding al tilt. Het geeft aan dat ik zo'n 365 Kcal binnenkrijg, terwijl het toch maar echt 75 Kcal per stuk zijn... :?

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:36

even googlen misschien Precious, er zijn nog meer calorien tellers

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:41

Als jouw soort reep er niet tussen staat kan je hem toevoegen en als de voedingswaarden niet kloppen kan je het aanpassen.
Ik zou dat soort repen vervangen door fruit. Dieet/light versies zitten ook nog vol met suikers en suikervervangers.

Sap kan je het beste zelf persen, aan de sappen die je koopt wordt vaak suiker toegevoegd.

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:41

Is kifilet met tuinkruiden een goed broodbeleg ?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:42

Niks mis mee Nomarjet. :)

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:44

Laatste keer op level 1 en dan gaan we weer meten en wegen

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:14

Ik wil graag ook een meet lijstje maken, maar ik weet niet zo goed waar ik dingen moet meten. Dus op welke plekken. Zoals de Taille etc. Heeft iemand een goed plaatje voor mij?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:21

Poeh...Vandaag maar eens Banish Fat Boost Metabolism gedaan....Poeh (zoekt smiley met over de grond slepende armpjes)

Toch echt wel een verschil, 25 of 45 minuten hoor. Wel lekker gevoel, ga 'm er zeker in houden ter afwisseling!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 19:23

Meten is niet zo lastig:
- Nek; spreekt voor zich.
- Borst; je kan dit verschillend doen, bijvoorbeeld net boven je borsten, ter hoogte van je tepels of net onder je borsten, of alle drie natuurlijk. Hangt er ook vanaf waar jij het meeste resultaat wil zien.
- Taille; het smalste stukje tussen je borsten en heupen in.
- Buik; dit meet je op navelhoogte.
- Heupen; dit kan je ook op twee verschillende manieren doen, namelijk precies op het heupbot, of 10cm onder het heupbot. Ook hier geldt meten daar waar jij resultaat wilt zien dus waar het meeste vet zit opgehoopt.
- Billen; waar ze het meest uitsteken.
- Bovenbenen, kuiten, bovenarmen; dit doe je op het meest dikke gedeelte.

Niet altijd nodig maar ook mogelijk is het opmeten van je polsen en onderarmen. Eigenlijk geldt voor alle metingen dat je moet kijken of het voor jou relevant is. Ieder lichaam is anders en misschien wil jij juist veel vet kwijt raken rondom je benen, dus dan meet je voornamelijk die gedetailleerd, of wil je juist een slankere taille krijgen, dan meet je die. Er is dus geen vast plaatje/meetmodel; je moet meten wat bij jouw lichaam past.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:27

maar Taille en navelhoogte zit bij mij geloof ik een beetje op de zelfde hoogte? :')

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:29

Dat zou kunnen, ligt eraan hoe je gebouwd ben. Bij mij scheelt het zeker 15 cm. :')

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:30

Oh, zie nu dat het inderdaad wel wat centimeters scheelt. :j Ik zal mijn lijstje zo eens op internet zetten.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:33

Zal er even bij vertellen dat ik ongeveer 3x in de week aan het hardlopen ben met Evy. Ik ben al een paar maandjes bezig met gezond eten en ben hiermee 5kg afgevallen.
Ben een beetje laks geworden en ben dus weer aan het snoepen, maar ik denk dat ik doormiddel van dit lijstje weer op het juiste spoor gezet kan worden. :) Ik ben 18 jaar en 175cm.

Metingen op 21-05-2013
Nek : 33
Borsten in het midden : 92
Bovenarm L : 29
Bovenarm R : 29
Taille : 75
Navelomvang : 82
Heupen : 89
Billen : 100
Bovenbeen L : 57
Bovenbeen R : 57
Kuit L : 35
Kuit R : 36,5

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:34

Taille is een stukje hoger als navelhoogte, het smalste punt.
Mijn taille is bv 70 cm en mijn navel 78.
Ik heb voor ik ging meten gewoon gegoogled naar een voorbeeld incl plaatje van waar
je allemaal moet meten, dan doe ik het ook elke keer hetzelfde :)

Vandaag mijn laatste dagje Jillian gehad van de komende maanden (heupoperatie).
Nooit verwacht dat ik het zo lang zou volhouden, maar ben superblij met
de resultaten van de afgelopen 5,5 maand en ga na mijn herstel (mits de arts het goed vind)
gewoon weer beginnen met de 30 day shred :D
Hopelijk snel want ik mis het nu al :P

@Precious: de ene ontbijtkoek is de andere niet, met de teller van fatsecret kun je zoeken
naar het juiste merk en moet je dan zelf de hoeveelheid invoeren.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:38

Heel veel sterkte LisErm94!

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:01

Net de hel (workout 5 BR) weer gehad voor de laatste keer *\o/* en zowaar zo goed als helemaal volgehouden (alleen circuit3 de cardio,band punches geloof ik, niet helemaal volgehouden) Nog 1x workout 6 en cardio2 en dan alweer naar week 7 *\o/*

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:09

ben bij mijn taille 2 cm kwijt en op mijn heupen 1 cm !! :) :) :) morgen met level 2 beginnen