Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:54

hannahaapje schreef:
Gym is wel een beproeving voor autisten ja. Ik vond het vervelendst dat ik voor de les begon altijd ging vragen wat we gingne doen, en in dat uurtje begon het volgens het schema maar na verloop van tijd wijkte de spellen er vanaf. En het allerergste. Uitbundig, veel lawaai, en dat lawaai galmt ook nog eens keihard (daarom ga ik altijd naar een meer, het strand, of klein privé-zwembad vanwege die echo's). En ik kan de bal niet snel genoeg volgen. En zoveel slaan, schoppen, gillen, schreeuwen, aanmoedigingen, brr.

ik snapte de spelletjes gewoon nooit, Vooral volleybal, dat je telkens een plaats op moest schuiven. Dat heeft een paar jaar geduurd. En soft- en honkbal. Als de docent het daar 2 zinnen over had was ik het echt volledig kwijt :') ..
+ dat mijn motoriek en conditie ook niet al te best waren. bah.... verschrikkelijk :')

Eske_B

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:40

Ik heb 2 jaar niet goed kunnen gymmen door een blessure, gaat nu weer goed. Maar heb dus veel gemist.
Regels ben ik ook niet echt van :')
Bij softbal heb ik zoiets van: Bal raken en daarna zo sne mogelijk rennen, andere zeggen wel of je uit bent of niet.
Motoriek problemen is ook typisch iets van autisme toch?

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 12:47

softbal is herkenbaar alleen de bal raken was al een moeilijk iets,

oke een klote naht gehad. tot nu een klote dag.
mijn begleider is nu een gaot eerste klas en na een slehte naht kan ik dat net niet hebben.
ben nu ff lekker alleen.

vanavond maar lekker met ponylief rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 14:52

Ik heb ook een klote nacht gehad , gym deed ik nooit aan mee..

Konijnen worden gewoon gevoerd heb mijn ex groepsgenoot ge smst hihi , toch blijf ik de gang van zaken daar vreemd vinden

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 15:23

Ik heb geen motorische problemen gelukkig.
Ben alleen nogal stijf in mijn rug maar verder niet.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:10

Ik heb ook geen motorische problemen, ik heb sowieso geen "hele grote" problemen.
Het is ook niet voor niks nooit ontdekt, het valt de gemiddelde mens gewoon op.
Ik heb er vreemde dingen en vooral vreemde dingen meegemaakt wat een 'normaal' mens niet heeft.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:13

Niet dat ik enorm motorische problemen heb, maar vooral ballen gooien/vangen/richten is erg lastig.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:18

Daar ben ik geen ster in, dat moet ik wel toegeven.
Was met reddingszwemmen echt een probleem, hoe veel ik ook oefende die klos kwam nooit daar neer waar het moest.
Maar in gym was ik wel goed, ballendpellen niet behalve trefbal en hockey.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:02

Was de hele dag bezig met knutselen, rond vijf uur was ik klaar. Had echt zoiets van, hee ik heb razende honger en moet naar de wc krijg nou wat :') ik ga altijd helemaal op in creatief bezig zijn. _O-

Heb vandaag privé-les gehad op mijn paardje. Ben niet boos op haar geworden. :):) En ze is weer het allerliefste ter wereld. Instructrice vond dat met 1 op 1 contact ik heel goed kon luisteren en opletten. :o Jammer dat ik die privé-lessen zelf moet betalen, maar ach, ik heb het er eerlijk gezegd wel voor over. Dit lest zoveel fijner.
Alleen kwam er iemand de bak in en toen klapte ik helemaal dicht, spande aan en sloeg thirza op hol :') snel naar de andere bak gegaan en toen ging het weer goed.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 20:24

Ik zie echt op tegen zondag. Aan de ene kant mag ik taart eten.

Aan de andere kant willen mensen de jarige ( ik ) kussen en handen schudden |( Dat is waarom ik een bloedhekel heb aan verjaardag. ik verzamelde moed en zei jaren geleden tegen m'n opa en oma dat ik het niet wou. Die werden boos op mijn ouders en zeiden dat ze mij moesten gaan opvoeden. Toen werden mijn ouders boos op mij, dat ik normaal moest doen. Zucht :') nee maar er onderuit komen is dus geen optie, ik zal het moeten ondergaan.

M'n moeder was vandaag echt vet boos omdat ik zogenaamd nooit interesse in haar heb en alleen praat over dingen die me bezighouden (dit is niet waar). Maar het is goedgemaakt. :+: omdat ik morgen jarig ben.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:35

Het schijnt dat me oude speciale school net een kwartier op tv is geweest (cluster 4 voor autisten ed) :P Het word steeds herhaald dus zie ik het vandaag nog wel.

Ik heb vandaag chips uitgedeeld op de manege :j en ga zo uit eten met een vriendin. Bij een restaurant waar mensen met een verstandelijke handicap en het syndroom van down in de bediening werken, leuk!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:38

Gefeliciteert Hanna!
Klinkt leuk allemaal :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:45

Van harte Hanna!

Klinkt echt super leuk!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:46

Gefeliciteerd Hanna!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:47

Jongens het is met een H aan het eind :P :') Dankjewel julliedrie!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:06

ook ik helaas autist pdd-nos met asperger maar probeer er steeds beter mee om te gaan..
al heb ik nog steeds af en toe zo mijn eigen ideeen of dingen, ik zeg ook vaak wat ik denk en helaas kwets ik daar zo nu en dan mensen mee...
al kan ik ook helemaal in mezelf gekeerd bezig zijn

ik las iets over begeleiding... heb zelf al aantal jaar thuis begeleiding, heb enkel de begeleiding echt gehaat toen ik onverwachts zwanger was geworden...
mijn leven werd opeens door mijn begeleiding gedirigeert. en heb dat mens op een gegeven moment ook echt vervloekt en mijn huis niet meer in gelaten.
heb na mijn zwangerschap nu al 3 nieuwe begeleiders gehad, omdat ze weg moesten bij t ggz dus bleef keer op keer t verhaal van voor af aan vertellen.
nu ondertussen 2 vaste begeleiders en een vaste pschygoloog waarmee ik kan praten thuis als er dingen niet goed gaan.
motorisch heb ik ook een probleem. ik kan mijn handen dus niet afzonderlijk bewegen zonder dat mijn ene hand dezelfde beweging maakt als de ander..

en heb nu voor de eerste keer in jaren weer vrijwilligers werk gedaan waar ik dus veel meer onder mensen ben en niet meer t idee heb dat ik t idee heb dat ik in de middle of nowhere zit.. :o maar ook volg ik nog dagbesteding al zit ik enorm in twijfel of ik daar nou mee wil gaan stoppen ja of niet want ik betaal me echt scheel elke maand om dat te kunnen volgen -O-

ow ja en voor de andere autisten hier kunnen jullie ook totaal niet tegen dingen die anders gaan dan dat je gepland had of wat je van plan was en er komt
iets tussen??? echt mijn hele dag is dan in de war en ben dan ook de hele dag bezig met die verandering en kan er zelfs ontzettend kwaad om worden.

hannah van harte met je verjaardag

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:11

Met m'n beste vriendin afgesproken, ze komt hierheen. Ze is zoals altijd weer te laat, nu al 10 minuten, kan er zo slecht tegen -O-.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:23

Welkom NathalietjeB. Wat een verhaal, van dat je zwanger en zo bent geworden. Je doet vrijwilligerswerk in de kringloopwinkel, toch? En dat met je handen. Heb je dat ook bijv met tandenpoetsen, schrijven, haar borstelen, deur openen en zo?

Ik presteerde het vanavond om 3 x me glas drinken om te gooien, nieuw record. :')

Oh, ook nog even iets. Mijn opa is erg ouderwets. Ik vertelde razend enthousiast over mijn vrijwilligerswerk. Begeleiden van mensen met een handicap tijdens het paardrijden. Hij zegt de hele tijd niets terwijl ik zo alles vertel. Vraag ik uiteindelijk, ''en wat vind u er nou van?''
''oh... ja...'' denkt die zo heel lang na. ''De zwakkere helpt de zwakkere.''
''Wat bedoelt u daarmee?''
''Nou, jij bent toch ook ziek.''
Sindsdien nooit meer over de ruiters of over het werk met hem gehad :') _O- oei, ik was beledigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:51

:7 Pittig mannetje :') En van de oude stempel , mijn laatste oma is al 9 jaar dood...

Pff geniet wel van mijn vakantie en het leidt me wat af , maar maandag bellen de zeikdozen en dan wordt ik weer door het slop gehaald ik heb het toch gedaan en ik ben toch maar een lui zwijn en ik moet maar doen wat ze van me vragen en die riedel, ik ken ze en er is nooit wat te doen en heb ik wat te doen dan doe ik het Maar dan vergeleken ze me altijd met een veel luiere jongen , pff kan ze wel killen ken ze te goed..

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 23:25

Gefeliciteerd Hannah :)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 14:10

Ik kan trouwens een liedje heel vaak aan de intro herkennen , ik neurie of ik zing al een stukje tekst. De mensen om me heen me raar aankijken en dan verhipt heb ik gleijk :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:34

Ik ben officieel geen autist, ze zijn er eigenlijk nog niet helemaal uit of Asperger nou wel of niet in het rijtje hoort, maar heb wel een lichte vorm van Asperger en herken mezelf in veel dingen die neergeschreven zijn in het eerste bericht wel, nu vraag ik me af of het normaal is dat ik iedere dag moe wakker word? Ik zit er zelf inmiddels aan te denken dat ik ook nog eens bloedarmoede erbij heb, want melatonine helpt wel met eerder inslapen, maar ik ben weer net zo moe als een jaar geleden toen ik begon met de pilletjes.

PS, ik word dus panisch van prikken en krentenbollen en van andere dingen weet ik het nog niet. Maar deze twee haat ik echt en bloedarmoede betekent bloedprikken, oftewel oorlog bij mij.(heel erg tegenstribbelen)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 22:47

Misschien is je lichaam uitgerust maar je hoofd nog moe. Dus zoek iets ontspannends uit.

Ik heb gister een DVD gekregen van mijn ouders, 3 uur durende film. Na het vandaag voor de 1e keer afgekeken te hebben zette ik het nog maar eens een 2e keer op. Ik wil het liefst nu nog een keer kijken maar ik ben erg moe. Heb het boek ook tientallen keren gelezen.

Maak me ook een beetje zorgen, over dat mn knollie beweging moet hebben voor ik woensdagochtend ga lessen.
Maandag heb ik eerst therapie, dan 3 lessen meelopen met vrijwilligerswerk (jooeehhee zin in!) en 's avonds uitgeput thuiskomen.
Dinsdag autorijden, kapot moe daarna zijn, dan nog 2 lessen lopen met vrijwilligerswerk.
Nou ja ik heb zaterdag gelongeerd misschien doe ik dat dinsdagavond gewoon nog een keer.

Ik hoorde net het intro muziekje van game of thrones op tv tijdens een random programma, ik helemaal enthousiast springen en wil de serie zooo graag weer kijken maar ik kan me ogen niet open houden :')
Ik ben wel blij dat me verjaardag eindelijk voorbij is want ik trok het echt niet meer, vanaf morgen gaat alles weer zoals normaal mag ik hopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:11

Pff drukke week , even je rust nemen hoor :(:)

Nou mijn moeder is aan het bellen , ze belden maar niet moet zij weer eens bellen :7 . Nu willen ze me eerst bij mijn ouders hebben , dan komen ze nog langs etc ... Nou dit duurt wel eeuwen _-:( , ik ga zelf wel zoeken en compleet daar weg.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 16:24

Even je rust nemen Hannahaapje!

Kan goed zijn dat je moe wakker wordt omdat inderdaad je hoofd nog niet is uitgerust. Daarom maak ik mijn huiswerk altijd zo snel mogelijk na school, dan heb ik 's avonds nog een paar uur om goed te ontspannen en uit te rusten :).