Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
yarrah schreef:Leverage schreef:Nou, zo juist een afspraak gemaakt voor bij dr Auwerda. Een jaar wachttijd
Als je een tekort hebt zou ik daar niet op wachten.
joyce_eddy schreef:Hoe zit het ni allemaal met het prikken? Ik snap er geen snars meer van. Ik heb november geprikt was 114 dit was actief B12 en dat schijnt dus andere waardes
Te hebben?? Weet iemand hier wat van?
moonfish13 schreef:Even omhoog halen hoor.![]()
Ik heb Lyme en B12 is bij veel mensen die ik ken een flink succes.
Zelf wel pilletjes gebruikt maar werd enkel doodmoe en spierkrampen van de histamine, B12 is een histamine vrijmaker bij bepaalde gendefecten.
Laat ik nou al histamine intolerantie hebben, dat was niks.
Later ging het wel veel beter maar nog waardeloos.
Sinds 3 weken spuit ik de held Gc MAF, immuuntherapie.
Ik ben panisch voor naalden, dit is subcutaan en met diabetesnaaldjes en dat is me zelf gelukt.![]()
Een ander mag het van mij ook niet doen, ik wil zelf de controle.
Nu dit lukt ga ik kijken of B12 ook te doen is en het gewenste effect geeft, de hydroxycobalamine.
Ik ga wel subcutaan spuiten, en heb ook de verdoving procaine erbij besteld voor de zekerheid omdat het best pijnlijk schijnt te zijn.
Hopelijk past het door deze naaldjes, anders verdoof ik het eerst heb ik besloten.
Ik ben al blij dat deze naaldjes goed gaan qua angst dus dat wil ik zo houden.![]()
Welke B12 spuiten jullie?
Gisteren heb ik 10x10 mg ampullen van Sterop besteld.
Dat was verhoudingsgewijs echt veel goedkoper, en minder vloeistof om te spuiten.
Meestal heb ik genoeg aan veel minder als de meeste mensen, en gezien de eerdere ervaringen met B12 zal het wel een flutdosis worden.
Hopelijk pakt dat anders uit als pilletjes.
Zijn er meer mensen die verdoving erbij doen? En zo ja welke en hoeveel?
En krijgen jullie het vergoed van de verzekering?
Zelf heb ik nu 'gewoon' besteld, maar als de verzekering het dekt ga ik kijken of ik een recept kan krijgen en dat lukt vast wel de ha kennende.
Zijn de ampullen van sterop ook breekampullen? Weet iemand dat?
denbine schreef:Bij dr auwerda houden ze wel rekening met ernst van de doorverwijzing, begreep ik vandaag.
Ik was met 6 mnd aan de beurt anderen met 13 maanden en anderen weer met 9 maand.
Citaat:De betekenis van de uitslag van serum-B12:
Bij waarden onder de 148 pmol/L is eigenlijk er altijd sprake van een vitamine B12-tekort. Er dient op zo kort mogelijke termijn begonnen te worden met injecties.
Bij een waarde tussen de 148 en 250 pmol/L (het zogenaamde grijze gebied) kan er, in combinatie met klachten, toch sprake zijn van een B12-tekort.