In mijn ogen maak je het daarmee erger.
Sterker nog. Ik heb dat gedaan en ben van zeer fit naar een hoopje ellende gegaan.
Dus ik zou zeker aanraden niet ineens te stoppen. Werken binnen je grensen. Dat wel. Ik zeg altijd "ik ben niet van porselein". Het is allemaal een stuk soepeler maar met sporten maak je collageen aan, en dat is nu nét wat mij deels missen en waardoor wij hypermobiel zijn. Het wordt minder aangemaakt door ons lijf dus hoe meer je het stimuleert hoe beter.
Mijn mening hoor
ik ben geen expert natuurlijk. Wel een ervaringsdeskundige
Maar wel weer fietsen, terwijl ik bij zwemmen weer op moet letten, want ik draai schouder eruit. Helemaal stoppen met alles, nee dat zou ik idd ook nooit aanraden, maar met beleid en verstand kijken naar lichaam om niet over te belasten.
. Dat doe ik ook niet, ik moet alleen een andere sport kiezen dan dan ik deed, of voor ogen had. Spieren trainen is juist heel goed, maar moet je (ik) op een zo min mogelijke belastende manier voor mijn gewrichten doen.
steun je niet vreemd op je elleboog? Daar loopt de n. Ulnaris vrij oppervlakkig bijv en die innerveert pinkzijde ringvinger en pink