DarkDreamer schreef:Ik ga je even pb-en want anders gaan we offtopic haha!
Ik PB later even terug, want ik zit nu te switchen tussen bokt en mijn studioeboek, haha

Ik vind het knap als je dat 'afwezige' kan verbergen. Ik heb zelf soms het idee dat het bij mij nog best meevalt, aangezien ze het bij mij ook 'pas' op mijn 17e ontdekt hebben.
Maar hoe vaak ik niet te horen krijg van 'jij bent echt een dromerig type' of 'je luistert echt nooit hè' of 'jaja, fysiek ben je er wel maar mentaal niet' en dat soort vage kreten. Zeer irritant, want ik probeer normaal over te komen

banketstaaf dat je mams zo reageert, maar er zit een kleine kern van waarheid in... Al kan je moeder geen diagnose stellen of wat dan ook, en dat kan ze ook beter niet doen want dat is niet nuttig. Maar als je een lijst van kenmerken van ADD aan mensen laat lezen herkent ie-de-reen zich daar in. Daarom is het ook wel belangrijk dat als je echt veel hinder er van ondervindt het door een arts verder moet laten onderzoeken! Dat is de enige die echt uitsluitsel kan geven en ermee kan helpen evt. ...

Ik vind zelfdiagnoses mbt AD(H)D echt gevaarlijk omdat dat echt een van de redenen is, dat het zo'n modeziekte is geworden. Maar als het je echt zo raakt is dat zeker een goede reden om het te laten onderzoeken

En ja thanks,