Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

espiga1984

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 14:59

Die hebben dan allemaal geklust voor de eisprong = MEISJE
Bij ons was het erna = JONGEN

Enfin, hoe men aan alles een uitleg kan geven he :-)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:00

En hoe zit dat dan bij ivf :') ?

Ebony_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:03

Hahah idd las laatst ook dat ze die regel toepaste voor jongens en meisjes...;)
Bij hoeveel is het hiet waar wat ze zeggen over t klussen voor en na de eisprong? Klopt t wat ze zeggen?:)

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:13

Haha, er wordt ook van alles bedacht hoe je zou kunnen bepalen of het een jongen of meisje is :)

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:52

Bij Ivf mag je kiezen waar je voorkeur naar uitgaat :+

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:56

doe mij die maar hahaha

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:05

Waar kopen jullie trouwens positiekleding? Vind er eigenlijk weinig bijzonders tussen hangen in de winkels (vaak ook vrij degelijk :o )! Wellicht leuke webshops??

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:28

Ik vind Noppies geweldig!! Via mijn vorige baan al wat samples hier thuis liggen :D

Qua geslacht, er zijn er ook een aantal die het niet weten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:37

toverbal een jongen wat gaaf <3

welkom jett!

wat een zwangeren allemaal hier opeens.. hopelijk sta ik ook snel aan die andere kant.

eerst eens een mooie bruiloft!! <3

kijk eens <3
:oo mijn liefje zijn minutes of fame :D
http://www.elle.nl/mode/streetstyle/Str ... Amsterdam6
(foto 13 hihi)

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:42

Mag ik me hier ook melden =D ?

11 november uitgerekent van ook jawel een MEISJE, heb 15 weken lang ziek op bed gelegen en ook opgenomen geweest dus als iemand tips nodig heeft met de misselijkheid pb maar !!

Nu druk met de babykamer en alles eromheen. Volgende week maandag een 4d pretecho dus ben benieuwd hihi.

Liefs

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:47

Wij krijgen ook een jongen!

Via belly Fashion, zalando of Wehkamp kun je ook positiekleding bestellen.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:54

Mer1980 schreef:
Zo, ik zou mij ook graag hier willen melden....

Ik ben M erilyn (de meesten zeggen Mer), 31 jaar, woon samen met Alex, 37 jaar. Het is ons eerste kindje... Niet gepland, maar wel gewenst. Ik ben nu 10 weken + 1 dag zwanger.

Zelf moet ik nog erg wennen aan het idee. Ik en mijn partner zijn nog maar 6 maanden samen. Nu is het zo dat we wel al samenwonen en dat als het allemaal goed gaat we aan kinderen wilden beginnen over 1 1/2 a 2 jaar, echter is het allemaal wat versneld, doordat ik 1 x de pil een dagje te laat heb genomen. (ik slik de pil al vanaf mijn 16e!)

Ik heb er erg veel last van, ben zeker 5 kilo afgevallen (kon ik best missen, maar de timing is wat ehhh beroerd), nu door de Emesafene tabletten hou ik nu alles redelijk binnen. Alleen de ochtend doorkomen is nog lastig en door een warme douche blijf ik ook snel braken. Nu roept iedereen dat het na week 12 wel over is, echter zie en hoor ik heel vaak engere verhalen dat het dus nog veeeeel langer kan duren.
Ook mijn toch al riante voorgevel is exponentiëel gegroeid. Zit nu op cup F....

Ik lees al een tijdje mee, maar mijn moeder en zusje zitten ook op bokt en ik wilde het nieuws pas delen met de rest van de wereld als ik mijn eerste echo had gehad en het mijn naaste familie had medegedeeld. Dat is afgelopen week gebeurd en iedereen reageert erg positief.

Ik heb het hele topic gelezen en als ik welkom ben zal ik ook zoveel mogelijk proberen te reageren.

Groetjes Mer

Welkom en gefeliciteerd!
Het spijt me maar ik heb slechter nieuws, ik zit op week 17 en emafasene werkt niet meer, crackers eten, en alle andere tips en trucs ook niet, ik heb ook hyperemesis.

Heb toen primperan gehad maar werd daar nóg zieker van, kreeg tabletten voor maagzuur maar moest ik mee stoppen ivm gezwollen tong en overtollig speeksel + blaasjes in mijn mond.

In het begin spuugde ik gerust tot 15x op een dag, het gaat hier hoogstwaarschijnlijk niet beter worden en blijf balen dat je er zo weinig onbegrip voor krijgt want t hoort bij de zwangerschap maar de donkere kringen rondom mijn ogen spreken boekdelen ik ben nu namelijk uitgeput.. ik eet veel fruit en drink veel water, ik spuug nu dagelijks minimaal 2x en max 5, het is dus verminderd maar beter, nee dat zeker niet.. ook ik heb trouwens enorme joekels op dit moment, van E naar F/G gegaan..

mocht je behoefte hebben om je hart ff te luchten ben ik altijd beschikbaar :D

Daisyree schreef:
Het is dat ik al een babykamer heb, maar de mensen waar ik de box ga halen hebben dit kamertje.
Ik vind hem zo lief!

http://kind-baby.marktplaats.nl/kinderk ... ind=2&fs=1

Ook wel erg gaaf idd...

Lindy1982 schreef:
Lijkt me zo verschrikkelijk een miskraam ..
Het is natuurlijk al snel dat er toch een mini kindje uit komt en niet alleen bloed.
Het liefst zou ik nu een echo krijgen zodat je bevestiging hebt dat alles er zit en het doet ..
Moet nog even wachten rond de 2 weken

Tover al wat leuk ik denk dat ik ook een jongen krijg voor gevoel .. Bij neva had ik het goed

Samantha welkom

Lekker dat je haar nu gevoeld hebt

Dat ik zwanger was van neva voelde ik haar met 14 weken al.. Ben wel vrij dun weet niet of dat scheelt als ik op mijn rug lag kon je haar gewoon zien liggen best bizar

Mijn kleine meid is al 3 dagen ziek alleen maar spuugen en diaree ze houdt niets binnen :(

he bah ;( dikke knuffel voor je kleine..

StormTitan schreef:
Ik ben al 25 weken zwanger en weet dat als ik wat voel dat dat de baby is, maar het is soms zo lang zoo vreselijk rustig in mijn buik...komt denk ik gewoon omdat een vriendin van mij haar kindje met 25 weken is overleden, dat ik hier zo mee bezig ben |(

He bah wat eng :(:) als je er echt mee zit is een pretecho geen idee? op dit moment kreeg ik weer een kietel van mijn wurmpie..

Ik haal mijn positiekleding bij h&m!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:58

och friemel wat balen van je spugen joh!

suze, GE-WEL-DIG! hele leuke foto ook

mijn lieve moedertje is coupeuse geweest dus die gaat dr eigen wagen aan kleding tegen die tijd :D

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:09

Wens het mijn ergste vijand nog niet toe, het put je echt uit om meer dan 4 maanden ziek te zijn, ik heb net mijn kleine hamsterhapje bieten naar binnen gewerkt, ga nu criminal minds kijken en lekker slapen :D

Loopt er 1 te kietelen binnen :)) dus hoop dat ik goed kan slapen, eerst even mijn lektiet afplakken _O-

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:11

Kel_91 schreef:
Mag ik me hier ook melden =D ?

11 november uitgerekent van ook jawel een MEISJE, heb 15 weken lang ziek op bed gelegen en ook opgenomen geweest dus als iemand tips nodig heeft met de misselijkheid pb maar !!

Nu druk met de babykamer en alles eromheen. Volgende week maandag een 4d pretecho dus ben benieuwd hihi.

Liefs

leuk een meisje *\o/* Ik zit samen met haagsemeid in spanning, samen de geslachtsecho op 10 augustus *\o/* *\o/* duurt laaaaang :))

suze_ schreef:
toverbal een jongen wat gaaf <3

welkom jett!

wat een zwangeren allemaal hier opeens.. hopelijk sta ik ook snel aan die andere kant.

eerst eens een mooie bruiloft!! <3

kijk eens <3
:oo mijn liefje zijn minutes of fame :D
http://www.elle.nl/mode/streetstyle/Str ... Amsterdam6
(foto 13 hihi)

wat een leuke foto :D

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:17

@Toverbal, wat leuk gefeliciteerd!

@Fleur gefeliciteerd! Ik had de eerste 3-4 weken ook absoluut geen trek in chocolade. Terwijl ik altijd een fan ervan was. Nu eet ik het wel, maar koop het niet. Hopelijk komt je kat snel terug.

@Samantha welkom

@Mer welkom en gefeliciteerd. Hopelijk ga je, je snel beter voelen.

@Jett welkom en gefeliciteerd. Ik vind de kleding van Noppies en Mamalicious erg leuk. Maar heb alleen nog maar 1 buikband gekocht hoor. Heb nog geen andere kleding nodig.

@Kell welkom en gefeliciteerd!

@friemel haha ja ben echt aan het aftellen :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:24

Suze ziet er goed uit!!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:32

Dames kan 1 van jullie ons helpen.

Wanneer een ongehuwde vader zijn kind erkend heeft, betekent dat niet, dat hij ook het ouderlijk gezag met de moeder deelt. Ouderlijk gezag is het recht en de plicht om het kind op te voeden en te verzorgen. Daarnaast is diegene die het ouderlijk gezag over een kind heeft, ook zijn of haar wettelijke vertegenwoordiger. Ieder kind onder de achttien jaar staat onder ‘gezag’ van één of meerdere volwassen. Bij ongehuwde ouders gaat het ouderlijke gezag alleen naar de moeder, wanneer ook de vader het ouderlijk gezag wil verkrijgen, zullen de ouders samen een verzoek tot aantekening in het gezagsregister in moeten dienen bij de Rechtbank (vroeger het kantongerecht).

Hij moet dus en het kind erkennen en ouderlijk gezag aanvragen, nu schijnt dat bakken met geld te kosten is dit waar?

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:38

Zodra je je beeb aangeeft bij de gemeente krijg je formulieren mee voor het gezag mocht je dit willen. die vul je in en stuur je op en dan krijg je een bevestiging van thuis op de post en dan heeft je vriend ook het gezag.

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:40

Au, kreeg me toch net een rotschop van die kleine !!

Geslachts echo is leuk friemel !! Alleen had ik het pas toen we buiten stonden door wat het werd, ik was zo naar het beeld aan het staren dat ik niet meer luisterde..

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:48

@Friemel: bedankt voor de opbeurende tekst, het is wel vervelend, vooral de vermoeidheid en de hoofdpijn, maar zo erg als bij jou is het denk ik nog niet. Ik heb wel veel braakneigingen, maar de uiteindelijke daad heb ik vaak kunnen voorkomen. Alleen s'morgens of tijdens het douchen gaat het vaak nog mis.

@Suze: leuke foto!

Weet iemand hoe het zit met bevallen in het buitenland? Mijn partner en ik wonen 4 maanden per jaar in Oostenrijk. Van 1 dec t/m 1 april. Hij moet daarheen ivm zijn werk, anders heeft hij geen inkomsten. We hebben daar ook een prima appartement. De zorg is daar goed. Mijn zorgverzekeraar (Agis) geeft echter aan: een zwangerschap is geplande zorg dus je dient dat in Nl te plannen. We kunnen dit wel aanvragen, maar het komt erop neer dat we veel zelf moeten betalen. Mijn partner is wel in Oostenrijk apart verzekerd omdat hij daar werkt, maar dat is dus wel voor zijn kind, maar niet voor mij zegmaar. We zijn nog op zoek naar een verzekeraar die dit gewoon vergoed en de kosten voor zorg daar wijken niet af met de kosten van zorg in Nederland. Echter de aangifte van de kleine spruit kan dus ook niet binnen 3 dagen. Dus hoe zit het dan met de nationaliteit van de kleine. Allemaal dingen die we aan het uitzoeken zijn. Anders zal ik alleen in Nl achter moeten blijven om te bevallen, Mijn partner vliegt dan uiteraard heen en weer, maar om nu een heel huishouden te runnen in mijn eentje als ik op het einde van de zwangerschap loop zie ik ook niet zitten. Dus ik zou ook graag daar willen bevallen. Wij zijn ook niet getrouwd en hebben ook (nog) geen geregistreerd partnerschap.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:50

Kel welkom en gefeliciteerd :D

Suze wat een leuke foto! Waarom deed jou lief mee?

Wat grappig dat je bij ivf de voorkeur van het geslacht kan aangeven!

Hier idd meer zwangere dan klussers. Komt misschien omdat daar minder over gesproken wordt :+ ?

Friemel over gezag etc weet ik niet eigenlijk.

Wat ik me eigenlijk afvroeg, tot hoeveel dagen ná je eisprong kan je zwanger raken? En ervoor?
Want je hebt 2 vruchtbaarste dagen, maar een zaadcelletje kan bijv langer overleven. Hoe zit dat met erna? Na je eisprong?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:51

Mer, lastig zeg! sws is de nationaliteit dan een oostenrijker. Dat weet ik wel. Daar geboren :j
Verder weet ik het niet hoe dat zit of gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:59

nell hij deed niet mee, hij is gevraagd toen hij op een big smoke event was in rotterdam koel he!

mer ik weet helaas niet hoe dat werkt, maar zou toch gewon mogelijk moeten zijn lijkt mij...

nell je ei leeft volgens mij maar max. 12uur?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:00

suze_ schreef:
nell je ei leeft volgens mij maar max. 12uur?

:j