[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:09

Tuurlijk komt dat goed :j
Schijnt dat veel mannelijke gyns juist voorzichtiger zijn. En zo'n spiraal zetten is een klusje dat hij waarschijnlijk behoorlijk veel gedaan heeft. Heb vertrouwen :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:23

Ben gewoon niet op mn gemak bij mannen...
Maargoed, mijn vriend is mee... Dus het komt vast wel goed.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:26

ik zou het toch ook liever bij een vrouw laten doen. Maarja gewoon ogen dicht en denk maar dat het een man is :')

Ben benieuwd of je tevreden bent over de spriraal. een collega heeft me van die griezel verhalen verteld gistere.
Maar ik wil ook ooit overstappen of iets anders doen dan de pil.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:30

Ik had ook een mannelijke, valt goed mee. :)
En ik was in m'n up. :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:34

yaylavb schreef:
Fiebie schreef:
Zo.... Na lang wikken en wegen toch besloten om niet voor de implanon te gaan maar voor de nuvaring....

Ben erg benieuwd, mag hem vanmiddag ophalen :)

Fiebie , zou je mij willen uitleggen wat nuvaring is ?
En wat is het verschil dan met een implanon? Want dat niet .

Sorry ik lees je bericht nu pas..... :o

Ik weet niet of er al een antwoord is gegeven....
Nuvaring is een ring die je inbrengt en die hormonen afscheidt, zelfde ''cyclus'' als met de pil, alleen je hoeft niet te slikken :+ (http://www.nuvaring.nl)

Implanon (staafje) laat je door gyn inbrengen (in je arm) en kan je 3 jaar laten zitten, maar heb een aantal verhalen gelezen en ben toch niet zo gecharmeerd van de ''spotting'' en het niet weten wanneer en in welke mate je eventueel menstrueert.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:36

Ayasha schreef:
Ik had ook een mannelijke, valt goed mee. :)
En ik was in m'n up. :)

Ik had ook een man..... Nou never again.... :')

Maar goed, ik had 1 of andere indische butch in het kwadraat, met kolenscheppers van de Hulk. Die heb ik bijna een ram voor zijn hoofd gegeven omdat hij inwendige stokslagen aan het uitdelen was met die staaf echo-meuk! O:)

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:52

Ik las wat over doorbloeden na de stopweek..

Dat is voor mij de keuze geweest om een spiraaltje te nemen.

Ik was aan de pil, maar was zo 2 week ongesteld... dan 1-1,5 week niet, dan weer 2 week bloeden...

Werd er een beetje flauw van...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:53

Ik wil géén horrorverhalen over het plaatsen horen tot dat ding gezet is bij me :') Alsjeblieft :')

Als die man te grote handen heeft, doet mijn vriend het maar :P

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:55

Dat was voor ik het spiraaltje kreeg..
Heb nu nergens meer last van Jolliegirl ;)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:55

Jolliegirl schreef:
Ik wil géén horrorverhalen over het plaatsen horen tot dat ding gezet is bij me :') Alsjeblieft :')

Als die man te grote handen heeft, doet mijn vriend het maar :P

:D

Sorry.... :')

Maar hij was echt HEEL groot.... :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:56

Ik heb het over het plaatsen van dat ding :P

Niet over bloeden, want daar heb ik met de pil weinig/geen last van :P

D'r is wel meer heel groot wat daar wel past Fiebie :') :+

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:56

Ik had nergens last van, was zo gepiept Jollie :j

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:02

Jolliegirl schreef:
Ik heb het over het plaatsen van dat ding :P

Niet over bloeden, want daar heb ik met de pil weinig/geen last van :P

D'r is wel meer heel groot wat daar wel past Fiebie :') :+

_O-

Oh het past ook wel....... Maar de manier waarop kan wel of niet ''gentle'' zijn he :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:02

Mijn vriend haalt wel uit als hij(de gyn dus) me pijn doet :+

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:34

Nou dan meld ik mij hier ook maar :) Op aanraden van Fiebie heb ik het hele topic doorgelezen.

Ik ben zoooooooooo beu dat ik als ijskast door het leven moet. Ik had vroeger altijd de Microgynon 30 en de laatste jaren de ethynilstradiol/levonorgestrel (of zoiets :+). Ik ben nu bijna 32 en slik sinds mijn 16e de pil, waarvan de laatste 8 jaar ofzo zonder stopweek op aanraden. Het niet ongesteld zijn en het niet zwanger worden is het enige positieve eraan :+

Ik gok dat ik stemmingswisselingen heb, want ik kan bij wijze van in de slaapkamer staan en vrolijk zijn en naar beneden lopen en ineens stróntsjaggo zijn :? Verder heb ik het libido van een ijskast :\

Ik ben van de week bij de huisarts geweest en prikpil is geen optie ivm eventuele kinderwens ergens de komende jaren én de hoge dosering van hormonen. Koperspiraal is geen optie omdat ik niet ongesteld wil worden en zéker niet heftig. Pil met een lagere dosering was te risicovol omdat ik mijn 'hele' leven al een bepaald gehalte aan hormonen slik. Implanon was ze geen voorstander van, omdat er steeds meer heftige klachten over naar voren komen en het verwijderen kan lastig zijn en zeer lelijke plekken achterlaten.

Dus ik kwam uit op de Nuvaring, welke ik deels vergoed krijg (€ 20 p/set zelf betalen). Maar verhoogd risico op trombose (in de familie zit al geschiedenis met noodzakelijk gebruik van bloedverdunners) en vaginale jeuk / infecties :\ Dan zou ik ook willen doorringen en dan kom ik uit op +/- € 100,- p/jr. Ik zou hem na het 'sporten' even schoon willen maken. Maar ook hierover lees ik best wat dingen over verlaagd libido en dat moeten we niet hebben.

Dus dan kom ik uit op de Mirena := Die krijg ik helemaal vergoed. De nodige horrorverhalen allemaal gelezen en ik heb er best vrees voor, maar ik zie ook een hele hoop voordelen. Nu hopen dat het omhoog schietende libido een van mijn voordelen word :D Er werd mij verteld dat het wenselijk is om dan ongesteld te zijn. Hopelijk kan ik nog binnen enkele dagen ongesteld worden na het stoppen van de pil := Echter wil ik hem 2 november laten plaatsen, dat weekend heb ik niks en mocht ik dan niet lekker zijn, dan kan dat ook gewoon. Maar natuurlijk is mijn pilstrip te vroeg leeg :+ Ik zou donderdag 25 oktober de laatste slikken, dan zou ik denk ik ergens rond zondag de 28e ongesteld worden? Dat is te vroeg. Dus ik mag van mijn zus wat pillen overnemen (dezelfde) en dan zal ik t/m zondag de 28e denk ik moeten slikken? En dan hopelijk een paar dagen later ongesteld worden? Ik moet de vrijdag iig ongesteld zijn. Hoop ik iig :D

Vanmiddag kan ik terecht voor het uitstrijkje. Dus ben benieuwd allemaal. Vind het wel verdomd spannend :o
Laatst bijgewerkt door Mayo op 18-10-12 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:37

Oh ja en heeeeeeel veel moe en met regelmaat zeurderige hoofdpijn. Zou best prettig zijn als dat ook zou veranderen :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:38

Ik ben groot voorstander van de Mirena, wil nooit meer anders. :n Ben weer helemaal mezelf, inclusief berig libido. :P Ik heb 10 dagen van te voren de laatste pil geslikt geloof ik, toen waren ze op. Volgend jaar weer een nieuwe :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:41

Maar was je dan ongesteld tijdens het plaatsen? Want normaal gesproken zou het binnen 10 dagen al weer weg zijn toch?

Ik wil ook weer een goed libido! Was je ook een ijskast daarvoor?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:16

Ja, duurde even voordat m'n ongesteldheid op gang kwam. Ik dacht dat ik geen ijskast was, zat al vanaf m'n 15e aan de pil dus ja, toen was ik nog niet zo heel sexueel actief. Maar nu met dat spiraaltje.. :wow: <<) *\%/*

Haha, ik was dus zeker een ijskast. Qua emoties enzo is het ook verbeterd. Voel me beter. :j Kreeg het eerste half jaar last van een beetje bacné, dat is normaal volgens de gyn. Hormoonhuishouding moet normaliseren. Is vanzelf weer weggetrokken.

Nu word ik niet meer ongesteld trouwens, bijkomend voordeel. Met de pil (microgynon 30) gingen de sluizen altijd open bij. Had er verder geen last van, maar toch.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:06

Mooi, dat bied perspectief :D

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:42

Ik heb twee vraagjes. :j

Als eerste: ik ben eind juli ongesteld geweest. Toen half augustus ineens weer anderhalve dag ongeveer. Sindsdien niet meer tot vandaag. Het gaat nu gepaard met heftige kramp, werd er vannacht wakker van, terwijl ik normaal nooit pijn heb. Is dit reden tot zorg? Ik ben geneigd te denken dat 't allemaal wel meevalt, maar misschien hoort dit echt niet, ik weet dat niet zo goed.

Als tweede: mijn vriend en ik gebruiken nu condooms. Ik heb een tijdje de nuvaring gehad, maar daar werd ik enorm prikkelbaar van, op 't randje van agressief, echt heel naar. Mijn vriend merkte ook duidelijk verschil toen ik ermee was gestopt. Die condooms zijn ook niet echt ideaal, maar ik weet niet zo goed wat een bruikbaar alternatief is. Hormonen ben ik erg huiverig voor geworden door bovenstaande ervaring, maar een koperspiraal schijnt vaak te zorgen voor langere/heftige bloedingen en aangezien het al vrij lang duurt bij mij zit ik daar nu ook niet op te wachten. Is die angst terecht? En is er nog een optie met minder of andere hormonen dan de nuvaring?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:44

Je bent niet zwanger?

Edit :"pfff lees verkeerd, je bent nu dus wél ongesteld?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:46

Ja, ik ben nu wel ongesteld, dus ik ga er vanuit dat ik niet zwanger ben inderdaad. :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:48

DaniBanani schreef:
Ja, ik ben nu wel ongesteld, dus ik ga er vanuit dat ik niet zwanger ben inderdaad. :D

Hoeft niet altijd zo te zijn.
Zeker met heftige krampen waar je zelfs wakker van word..
Vriendin was ook gewoon ongesteld toen ze zwanger was.

Je bent niet aangekomen, last van je borsten e.d?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 13:55

Geen pijnlijke (of grotere :+) borsten, aangekomen weet ik niet, heb geen weegschaal in huis, maar kleding zit nog hetzelfde. Ook geen heftige misselijkheid of andere eetgewoontes of iets dergelijks. Zou best een testje kunnen doen, daar niet van, maar vond dat nog niet heel erg nodig. Ik heb nooit een hele regelmatige cyclus gehad, alleen de combinatie kort achter elkaar-twee maanden niet-veel pijn heb ik nooit eerder gehad.