knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nexthorse

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:20

Thanks, jipje_niekje!!

Iejoorr, PRP staat voor Platelet ritch plasma. Er wordt bloed afgenomen, dat wordt gecentrifugeerd op een bepaalde snelheid, dan wordt het plasma afgetapt met de "goede” factoren daarin en in het gewricht ingespoten.
Vervelend trouwens dat je nog steeds zoveel last hebt!

Aukelizzy, ik heb geen ervaring met een kruisbandreconstructie, maar wil je wel sterkte toewensen met het maken van een beslissing en alles wat erbij komt kijken!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:55

Vandaag toch maar weer even contact met de orthopeed gehad op advies van de fysio.
Morgen bellen om een afspraak te maken. Zou echt verder moeten zijn dan ik nu ben en trap lopen mag echt niet
zoveel last geven als het nu doet. Misschien toch nog een scopie doen om te kijken wat het probleem nog is -O-

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:45

Nexthorse, merk je al verschil na je PRP en heb je het nog over de electrostimulatie gehad?

Aukelizzy, lastige beslissing, maar ik heb afgelopen zomer wel ontdekt dat rijden met zoveel pijn in mijn knie ook geen doen is en het me ook nog eens gigantisch ging tegenwerken. Heel veel sterkte met het maken van je beslissing.

PJ, wat balen dat het nog steeds niet echt wil :(:) Ik ben benieuwd wat de orthopeed nog voor opties heeft.....

xjamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:35

Hallo allemaal!

Helaas kan ik me hier ook melden dankzij een ski ongeluk.
Voorste kruisband afgescheurd,Mediale band beschadigd, scheurtje in de meniscus en ook nog de botten bij mijn gewricht zwaar gekneusd :+
Ik heb er (Tot nu toe) voor gekozen om mijn kruisband niet te laten opereren en meniscus ook niet omdat er een grote kans is dat die herstelt.

Nu ga ik woensdag pas beginnen met fysio (Ongeluk is van 14feb.) Maar nu was mijn vraag of mensen ervaring hebben met extra supplementen te slikken. Of dat helpt en welke daarvoor mogelijk kunnen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:24

Ik meld me om dezelfde reden als xjamilla... 16 februari gevallen met skiën. 16 maart naar orthopeed. Ben heel benieuwd.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:54

Wat balen xjamilla en vonneke dat jullie beiden met skien een knie geblesseerd hebben :(:)

Ik heb geen supplementen voor mijn knieblessure geslikt, nu in het weer optrainen wel extra magnesium, omdat ik wel heel erg last had van verzuring/kramp in mijn spieren.

Moch mijn kruisband af zijn, dan zou ik toch echt een reconstructie laten doen, inmiddels ben ik er wel van overtuigd dat die dingen niet voor niets in mijn knie zitten. En ja het herstel is lang, maar als ik daarmee weer een functionerende knie heb die ik redelijk normaal kan belasten zou het dat voor mij wel waard zijn :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:00

Konden jullie lopen met de blessure?

Ik kan mijn knie 90° buigen en normaal belasten. Daar voorbij kan niet.
In eerste instantie dacht mijn huisarts dat het vooral een zwelling was door het vallen. Nu het na dik 14 dagen nog niet dun is verwacht hij toch wat ernstigers.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:03

Ik kon vooruit komen met mijn blessure, maar liep niet rad := Kon buigen tot 80 graden en niet geheel strekken. Dik was hij ook nog eens en doordat hij op slot schoot ging men ervan uit dat het een meniscusscheur zou zijn. Helaas voor mij bleek het allemaal wat gecompliceerder....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:06

Ik ben heel benieuwd wat dit vlgd week gaat worden.

Als ik Maar weer kan rijden..

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:10

Zolang je er maar geen tijdsbestek aan vast knoopt moet dat een haalbaar doel zijn Vonneke ;)

xjamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:12

Ik kan mijn been nog niet geheel strekken. Buigen gaat wel steeds beter (maar nog lang niet goed genoeg) maar die pijn kwam dus omdat het bod zwaar gekneusd is en mediale band beschadigd.

Ik loop nu dus een beetje soepeler dan Lucille Werner (Niet banketstaaf bedoelt maar dan heb je een beetje een beeld :') ) 90 lukt maar wel met beleid. Op het begin kon ik echt niet lopen, Jij wel?
Ik loop nu nog met brace 90% van de tijd maar krukken zijn sinds een week niet meer nodig!

Bij mij dachten ze in eerste instantie dat alles gewoon een flinke klap had gehad en beschadigd was.
Die dokter zei nog zo mooi 'Nee de mediala band en voorste kruisband zijn hooguit een beetje opgerekt"
NOT.. Gelukkig zijn mijn beenspieren al zo sterk anders was het dus nog veel slechter afgelopen.

Vonneke, Daar zit ik me ook echt druk om te maken. Ik heb me wel voorgenomen dat ik liever een paar weken langer rustig ga revalideren dan te vroeg erop stappen. Heb gisteren dan ook de eigenaren van de paarden slecht nieuws moeten brengen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:24

Ik kon na 3 dagen weer lopen. Heb de brace enkel in de nacht om.

Verder functioneer ik normaal tot 90°. Kan dus wel trap op, niet trap af.

Ik kan me er niks bij voorstellen wat het straks gaat zijn.

Jipje, opereren zit eigenlijk niet in mijn planning!

xjamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:42

Oooh wou dat ik trap kon lopen haha

Maar Vonneke, als ik het goed begrijp heb je nog geen mri gehad en weet je nog niet precies wat er allemaal aan de hand is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:48

Nope. Helemaal niks. De huisarts heeft gedacht dat het wel meeviel omdat ik behoorlijk mobiel ben. Maar het wordt niet beter. De knie blijft dik, pijnlijk en beperkt in beweging

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:58

:') Ik geloof niet dat opereren bij iemand uberhaupt in de planning zit Vonneke. Dit soort dingen komen altijd extreem ongelegen en duren vaak lang helaas. Hopelijk blijkt het toch mee te vallen bij jou ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:59

Ben al blij dat ik nu gewoon kan lopen. Net verschillende klinieken gebeld. Overal is het wachten ongeveer even lang.

WiL weten wat het is! Ben straks een maand onderweg!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:18

xjamilla schreef:
Ik loop nu dus een beetje soepeler dan Lucille Werner (Niet banketstaaf bedoelt maar dan heb je een beetje een beeld :') )

Mag ik even lachen? :D Ik ben 20 feb geopereerd aan m'n knie en vertel bereid mensen nu ook voor dat ik loop als Lucille Werner :Y) :') Zelf m'n fysio lacht me er mee uit haha.

Zijn er hier ook mensen met ervaring van Plica verwijderen? En van voornamelijk het herstel ;) Deze is er bij mij uit gehaald.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:31

Ik mag maandag weer terug naar de kliniek, ben benieuwd wat de orthopeed gaat bedenken.
Volgens de fysio ligt de pijn die ik nu nog heb niet aan de nieuwe kruisband, maar wat het dan wel is......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:35

Oe dat klinkt niet goed Proud!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:47

Nee schiet niet echt op allemaal. Toen ik de orthopeed aan de telefoon had, had hij het ook al gelijk over een scopie -O-

xjamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:05

eempiej schreef:
xjamilla schreef:
Ik loop nu dus een beetje soepeler dan Lucille Werner (Niet banketstaaf bedoelt maar dan heb je een beetje een beeld :') )

Mag ik even lachen? :D Ik ben 20 feb geopereerd aan m'n knie en vertel bereid mensen nu ook voor dat ik loop als Lucille Werner :Y) :') Zelf m'n fysio lacht me er mee uit haha.

Haha hier dus het zelfde.
Liep even snel door de supermarkt zonder brace en stond een echtpaar mij echt heel scheef aan te kijken!
Dus ik zo 'Ja ik weet het net Lucille Werner he, van mij mag je ook wel een handtekening?'
Ondanks dat mijn oma en de mensen in de buurt erom kon lachen liepen ze boos weg zonder nog een woord te zeggen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:49

Wanneer hadden jullie het meeste last? Ik vooral als ik zit en lig...

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:13

In het begin vooral als mijn knie naar binnen of naar buiten draaide. Kon redelijk normaal lopen eigenlijk.
Maar heb ook wel een andere blessure dan jullie. Bij mij was mijn achterste kruisband afgescheurd ipv de voorste.

Heb nu last met traplopen of soortgelijke bewegingen. Alles waarbij kracht naar voren of opzij komt kijken triggert iets waardoor ik flink pijn heb.

Paardrijden lukt een soort van, het gaat maar niet te lang en paardlief moet niet gaan bokken >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:39

Ik heb nog geen idee wat ik heb. 16 maart pas orthopeed.

Maar vind het zo raar vooral pijn te hebben in rust...

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:05

Naar welke kliniek ga je Vonneke?

Meestal komt in rust alles er uit dus op zich niet heel vreemd :)