Zwangerschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:19

Thirty schreef:
Even heel offtopic...deze pupjes...echt waar...heb geen sportschool meer nodig! Probeer maar eens om van de ene kant van de tuin naar de andere te komen...'t Is ja net apekooien. :wow:
Zijn me vandaag ook al twee keer uitgebroken, een keer was te verwachten, de andere keer stond ik met grote ogen te kijken hoe ze door dat kleine gaatje in de omheining klommen... :')
Zijn nu 6 weken, erg leuke leeftijd en ben echt gek met ze...maar kan niet wachten tot ze de deur uit zijn := :D

De aanstichter van het stel: http://www.mijnalbum.nl/Foto-6N83VIQH.jpg

haha dat kopje op die foto is geweldig,
al een echte ondeugd,
wat voor een ras is het als ik mag vragen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:21

Thirty schreef:
Na ja, kan me ook niet voorstellen dat uitscheuren meer of minder pijn doet dan een knip!
Maar goed, we zullen zien.

Ik ga iig bevallen met alle toeters en bellen. Alle mogelijke pijnbestrijding, en bij enige twijfel doen ze maar een keizersnee:P Echt hoor, ik ben geen mieperd maar ik zie mezelf niet door de grond heen gaan idd, als het niet nodig is.
Maar dat is iets persoonlijks, dat snap ik dan ook weer wel.

Bij de tandarts ga ik ook niet zonder verdoving een wortelkanaalbehandeling aan, is mijn redenering dan maar ;)
De pijn na een keizersnede blijkt vaak ook erg heftig te zijn en het herstel duurt langer dan bij, een gewone bevalling, onderschat dat niet hoor!

Maar ik ben dan ook echt zon oer-type dat denkt dat de pijn er bij hoort en functioneel is. liever thuis, in een roes pijnlijden dan gesleept van en naar het ziekenhuis

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:24

Caroline1985 schreef:
Heb zelf tijdens mijn bevalling om een ruggenprik gevraagd. En wat was ik blij toen die eenmaal er in zat haha. :D Zou het bij een volgende zo weer doen. Had al 8 uur heftige rugweeën er op zitten en toen toch echt om pijnstilling gevraagd. Kreeg ze echt niet weggepuft.

Voel me geen slechtere moeder hoor!!! Zou zeggen doe wat je denkt dat goed is voor jezelf! Wat andere ook zeggen of denken.

oh die rug weeén zijn eecht een ramp,
helaas werkte de ruggen prik bij mij niet,
zelfs na een paar schotjes en een aantal keer vehogen niet.
resultaat de pers weeén voelde ik niet meer en viel in slaap op de verlos kamer,
na 1,5 uur geslapen te hebben :o (ze hadden de ruggen prik al uitgezet)
besloten ze me wee opwekkers te geven en me wakker te maken, :')
het gezicht van die co assitent (gynocoloog in opleiding) vergeet ik nooit meer :D

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:25

Ja da's waar. Maar ik denk niet zo aan de pijn erna :D dan heb ik hulp en kan ik lekker zeuren en zeiken :o :+

De rit naar het ziekenhuis (en terug) zal idd geen pretje zijn. Maar goed, elk voordeel heb z'n nadeel :P

@Hanny-Jelke: het is een monster :oo Met drie weken oud zat hij al rechtop te blaffen naar bezoek :D
Het zijn opvangertjes dus geen idee van de vader. De moeder is een Lab achtig hondje.

hanny_jelke

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:27

haha een monster,
ik vond dat snoetje wel grappig dat je die onder tandjes ziet maakt het helemaal af,
helaas zijn de meeste pups wel heerlijke draakjes

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:30

Doet een ruggeprik eigenlijk pijn? :o? Of geven ze eerst een verdoving voordat ze die naald erin drukken?

hanny_jelke schreef:
haha een monster,
ik vond dat snoetje wel grappig dat je die onder tandjes ziet maakt het helemaal af,
helaas zijn de meeste pups wel heerlijke draakjes

Het is echt een eikeltje. Lekker de anderen opstoken *\o/*

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:36

tja je voelt de ruggen prik wel maar me weeén waren pijnlijker.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:45

haha sorry ik heb even gelachen om de blog,, vindt het toch wel lijnrechte onzin :)
mijn moeder is zelf "geknipt" om mij geboren te laten worden,, en zei heeft er NIETS van gevoeld..
ik ben gescheurd en heb er wederom NIETS van gevoeld :)

barbaars,, onder iets barbaars komen de meest vreselijke beelde tevoorschijn :')

hanny_jelke schreef:
tja je voelt de ruggen prik wel maar me weeén waren pijnlijker.

Mijn idee :j ik heb ook een prik gehad :) is gezet tijdens een wee ( die afliep ) de prik was aangenamer dan de wee zelf :) en daarna kun je weer even je zelf zijn terwijl je lijf wel het werk doet :j

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:46

Oh Hanny hahaha ja zo kan het ook. Nee bij mij werkte die wel. Voelde de
weeën nog wel hoor dus was niet gevoelloos maar de scherpe
kantjes waren er wel vanaf gelukkig. Erg fijn bij (rug)weeën ;).

Ik voelde eigenlijk niets van de ruggenprik :S jullie wel??

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:48

amper caroline :j zoals ik zeg de weeen waren erger :j en ondanks alles zou ik het morgen zo weer doen haha :P ik opper wellens: ik wordt legbatterij moeder haha :')

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:48

Caroline1985 schreef:
Oh Hanny hahaha ja zo kan het ook. Nee bij mij werkte die wel. Voelde de
weeën nog wel hoor dus was niet gevoelloos maar de scherpe
kantjes waren er wel vanaf gelukkig. Erg fijn bij (rug)weeën ;).

Ik voelde eigenlijk niets van de ruggenprik :S jullie wel??

nou een verloskundige zei dat ze niet meer kon geven omdat ik dan een overdosis zou krijgen.
maar voelde ze nog in volle hevig heid :j
ruggen prik voelde ik wel maar viel me 100 % mee

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:01

Wanneer is hoofdpijn te erg dat je moet bellen? Heb de laatste paar dagen een behoorlijk zeer dak, heb even gegoogled (heel verstandig :+ ) en het kan duiden op zwangerschapsvergifitiging? Voel me voor de rest wel normaal eigenlijk. Niet fit, maar dat verwacht ik ook niet meer :')

Gewoon een zere kop, met name m'n voorhoofd. Wellicht dat ik afwacht tot vrijdag, dan 'mag' ik toch weer voor controle. Niet dat doc me tot nu toe erg serieus heeft genomen :')

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:02

Thirty: ik heb geen idee. Heb je al paracrtamol geprobeerd?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:04

Caroline1985 schreef:
Thirty: ik heb geen idee. Heb je al paracrtamol geprobeerd?

Ja dat heb ik dus niet in huis :+ Wel Ibuprofen maar dat mag dan geloof ik weer niet zo. Eigenlijk de hele zwangerschap niet nodig gehad, dus ook niet bij stilgestaan verder.
Als paracetamol wel gewoon mag dan haal ik dat morgen wel even.

't Is meer dat ik niet te laat ben met bellen oid. Of dat ik bel en uitgelachen word _/-\o_

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:09

Paracetamol mag gewoon.
Ik had op een gegeven moment ook knallende koppijn en toen zei mijn verloskundige dat ik gewoon paracetamol kon nemen. Ibo niet nee.

Heb je stress of iets? Ik zou als je je er echt zorgen om
maakt gewoon bellen naar je vk. Aan de andere kant als je verder nergens last van hebt?! Maar
goed ik ben geen dokter. Wel zwaar klote als je het gevoel hebt dat je kop uit elkaar klapt :-( sterkte!!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:11

Oh en gewoon bellen hoor. Waarom zou je uitgelachen worden? Is toch serieuze zaak? Daar zijn ze toch voor?? Misschien "sturen ze je naar huis" met de woorden neem
een paracetamol en als je er over een paar dagen nog last van hebt bel
dan nog is. Zoals het eigenlijk altijd gaat wanneer je een HA belt ;)

PS. Schrijf berichten met m'n mobiel dus ziet er soms wat raar uit allemaal (rare woorden, veel enters etc.) sorry

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:15

Thnx, dan ga ik morgenvroeg wel even op pad +:)+

Na ja, ik overleef het wel, het is meer dat ik nooit een zere kop heb, en dan ineens dagen achter elkaar.
Ik vraag het vrijdag wel denk ik (bij controle), tenzij het morgen ineens erger wordt oid. Doc zegt wel altijd dat ik moet bellen als er iets is,
maar om te bepalen wanneer te bellen is een beetje lastig :D
Nou ja, die ene dag kan er vast nog wel bij, beeb is gewoon nog levendig dus het zal wel weer meevallen.

Oh, ik moet zijn assistenten al niet, die zijn zo....'loud en obnoxious', als je begrijpt wat ik bedoel.
Gaat dan door de volle wachtkamer: 'Mrs. B...!! Do you want to make your October payment!?!?!?!"
En er niet bij nadenken dat dat niet zo prettig is. Vorige keer heb ik teruggeschreeuwd dat ik haar niet goed genoeg kon horen.

Kom er dus liever niet als het niet hoeft, zeg maar :o :D

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:17

Thirty schreef:
Wanneer is hoofdpijn te erg dat je moet bellen? Heb de laatste paar dagen een behoorlijk zeer dak, heb even gegoogled (heel verstandig :+ ) en het kan duiden op zwangerschapsvergifitiging? Voel me voor de rest wel normaal eigenlijk. Niet fit, maar dat verwacht ik ook niet meer :')

Gewoon een zere kop, met name m'n voorhoofd. Wellicht dat ik afwacht tot vrijdag, dan 'mag' ik toch weer voor controle. Niet dat doc me tot nu toe erg serieus heeft genomen :')

als je het niet vertouwd gewoon bellen,
better een keer tevaak dan een keer te weinig vooral nu met de baby in je buik.
hopelijk voel je, je snel beter.

(wat leest dat raar je, je) :+

ik ga lekker naar bed morgen roept er weer 1 mama!!!!!!!!!!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:20

Het beloofde bijlezen is me niet meer gelukt. Toch even een updatetje van mij.

Momenteel lig ik ter observatie in het ziekenhuis. Mijn vliezen zijn gebroken en moet eigenlijk nog 7 weken.
Even afwachten dus hoe het gaat verlopen.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:22

Thirty,, wil je aub je verloskundige nu nog even bellen ? ik heb er te lang mee doorgelopen en ben met 37 weken en 3 dagen ingeleid wegens zwangerschapsvergiftiging,, en ik heb me er naderhand in verdiept wat voor schade dit mn kindje kon doen,,, en daar werd ik niet blij van ;(

mstic jeetje heftig,, succes !! en sterkte.

truste hanny
Laatst bijgewerkt door Tat_jana op 12-10-11 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:26

Thirty schreef:
Thnx, dan ga ik morgenvroeg wel even op pad +:)+

Na ja, ik overleef het wel, het is meer dat ik nooit een zere kop heb, en dan ineens dagen achter elkaar.
Ik vraag het vrijdag wel denk ik (bij controle), tenzij het morgen ineens erger wordt oid. Doc zegt wel altijd dat ik moet bellen als er iets is,
maar om te bepalen wanneer te bellen is een beetje lastig :D
Nou ja, die ene dag kan er vast nog wel bij, beeb is gewoon nog levendig dus het zal wel weer meevallen.

Oh, ik moet zijn assistenten al niet, die zijn zo....'loud en obnoxious', als je begrijpt wat ik bedoel.
Gaat dan door de volle wachtkamer: 'Mrs. B...!! Do you want to make your October payment!?!?!?!"
En er niet bij nadenken dat dat niet zo prettig is. Vorige keer heb ik teruggeschreeuwd dat ik haar niet goed genoeg kon horen.

Kom er dus liever niet als het niet hoeft, zeg maar :o :D

Gewoon bellen als je gevoel zegt dat het misschien niet goed zit.

En no offence maar zijn de meeste amerikanen niet ontzettend ''loud en obnoxious''? OH MY GODDDD!!!!!! NO WAY.... WAYYY!!!! :P

@ Mistic. Ohjeee!! Hang on! Hoop dat de kleine nog even blijft zitten en alles goed verloopt. Sterkte!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:39

Tat_jana schreef:
Thirty,, wil je aub je verloskundige nu nog even bellen ? ik heb er te lang mee doorgelopen en ben met 37 weken en 3 dagen ingeleid wegens zwangerschapsvergiftiging,, en ik heb me er naderhand in verdiept wat voor schade dit mn kindje kon doen,,, en daar werd ik niet blij van ;(

mstic jeetje heftig,, succes !! en sterkte.

:oo Okay, ik zal even kijken of ik iemand kan bereiken (het is hier nog maar etenstijd, dat scheelt). Kijken wat ze zeggen.
Gelukkig is het bij jou goed gegaan!

Mistic: Sterkte! Hoop dat alles ook met jou goed gaat!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:50

ja dat scheelt inderdaad wel dan, ik hoop dat het gewoon een onschuldige hoofdpijn is :j waar je gewoon paracetamol voor kan slikken :j

ik ga nu wel naar mn mandje toe het is hier inmiddels 10 voor 12, en de kleine staat morgen weer in de babyfoon te tetteren met als melding in babytaal FLESSSSS haha _/-\o_

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 23:06

Mistic schreef:
Het beloofde bijlezen is me niet meer gelukt. Toch even een updatetje van mij.

Momenteel lig ik ter observatie in het ziekenhuis. Mijn vliezen zijn gebroken en moet eigenlijk nog 7 weken.
Even afwachten dus hoe het gaat verlopen.

ja ben er nog kon niet slapen :o

klinkt niet goed,
ik was al verder dan jij nu bent,
maar als het niet snel op gang kwam moest ik me melden voor de inleiding,
ivm infectie gevaar.
vliezen braken op mandaag ochtend omstreeks 6 uur,
en als hij er woensdag om 7 uur in de ochtend nog niet was werd ik ingeleid,
kreeg elke dag controlle.
dinsdag op woensdag nacht werd ik wakker en had ik al om de 3 minuten weeén,
dus geen inleiding gehad.
heel veel succes en sterkte :(:)

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 04:53

Zo even een update.
Het gaat heel erg goed de bevalling was zwaar maar mijn vriend heeft me er echt doorheen gesleept.
En de ruggeprik :D
Ik ben niet uitgescheurd of ingeknipt en de borstvoeding gaat heel erg goed.
Ze is een erg lieve baby die wel een flinke keel kan opzetten als iets niet naar haar zin is.
Al met al verloopt alles naar wens hoewel het slaaptekort al eem feit is :D