De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:07

Ze werken daar oa. samen met Keulen dus ik geloof echt wel dat ze daar weten wat ze doen :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:12

Nogmaals moet je zelf weten, ik heb me genoeg verdiept in de materie. Lyme muteert, daar kan je met een enting dus ook nooit optimaal tegen worden beschermd. Nu ben ik weg hier, ik krijg er de kriebels van.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:15

Jij hebt je genoeg verdiept, hun hebben er een lange studie voor gedaan, zoek de verschillen? :Y)
Optimaal zal het niet zijn, maar elk beetje dat je extra beschermd bent is meegenomen :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:53

De farmaceutische industrie draait om geld, vergeet dat niet.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:54

Geloof dat maar :+ Mensen gaan geen studie doen om mensen beter te maken om vervolgens mensen ziek te laten worden voor 53€ Tuurlijk :')

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 01:20

Dames houd het even gezellig die discussie mag in een ander topic. Anderen hebben hier niks aan.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:18

Hier hebben mensen wel wat aan, hopelijk voorkomt het dat mensen massaal zonder denken volgen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:00

Ik heb een Lyme test laten doen, zo'n standaard test en daar kwam dus negatief uit.
Ik heb van de lijst klachten 23 klachten die er in staan.Heb ze niet allemaal constant,maar een stuk of 10 heb ik al jaren lang.Vooral de klachten met spieren,pezen,banden,zenuwen en gewrichten én vergeetachtigheid!
Ik heb nu al 4 Cortisonen prikken gehad in mijn pezen,maar dat helpt maar tijdelijk.
Hoe kan ik mijn H.A. er van overtuigen dat die standaard testen niet betrouwbaar zijn?
Wat voor test zou ik moeten laten doen? desnoods betaal ik die zelf,maar ik wil gewoon zekerheid.
Zelf denk ik n.l dat ik Lyme heb.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:15

Ik heb de laatste keer de huisarts uittreksels van onderzoeken onder de neus geschoven. Deze heeft hij (een wonder vind ik het...) helemaal doorgelezen en is wel eventjes geschrokken.. Maar gelukkig wel wakker geschud. Vrijdag moet ik naar de neuroloog, en ik hoop dat die wat voor me kunnen betekenen, maar de zorg in Nederland hiervoor is echt bagger :( De huisarts wil wel, maar kan ook niet zo heel veel meer voor me. Al is dat al beter dan dat hij zijn neus in de lucht smeet en zei dat ik nooit lyme kon hebben en het anders met 21 dagen antibiotica wel weg was...

Ik ben ook heel erg huiverig voor die inenting trouwens, no way dat ik er eentje in me zou laten spuiten, ik pas wel op tegenwoordig.

Heb trouwens wéér moeten stoppen met medicatie, al is het alleen maar weerstandverhogend, ik wordt er zó ziek van. Ik val zo ontzettend af dat het echt gevaarlijk is, dus dan maar eerst wat meer gewicht zonder medicatie :(

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:33

ik hou mijn hart vast... in 2009 20 weken behandeld met 2x pw een infuus met Cefriaxon. Dat leek afdoende, maar inmiddels zijn er weer zoveel van die vage klachten dat ik vorige week weer ben wezen bloed prikken. Test wordt gedaan in dld en volgende week woensdag heb ik een "belafspraak" om de uitslag te horen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 02:36

Het is echt vreselijk voor een ieder die het heeft. Maar het lijkt toch wel onder de bevolking steeds bekender te worden.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 18:06

Afgelopen vrijdag bij de neuroloog geweest en ik krijg met 2 weken een scan van mijn zenuwen en spieren en alles wat daarbij hoort in mijn linkerbeen ivm uitvalsverschijnselen, ik ben benieuwd...

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:14

Ik heb exact hetzelfde gehad, ik kon zo goed als niet meer lopen. Uit deze onderzoeken is bij mij niets gekomen. Lyme was niet te vinden in mijn bloed maar alles wees er op. Ik ben nu twee weken aan een doxycyline kuur, moet er nu nog twee, en kan nu alweer bijna normaal lopen! Enige bijwerking die ik heb is enorme jeuk maar dat heb ik er graag voor over!

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:31

Ik kan helaas helemaal geen antibiotica verdragen :(

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:13

Milan lover, ik gebruik MMS, bioresonantie en zuurstof.
Ook collodiaal zilver kan prima gaan.
Enige is dat je wel met alle opties gewoon goed erbij moet ontgiften.
Daar zijn veel opties voor, maar antibiotica was hier ook geen succes, zelfs niet na 9 maanden intensief behandelen en sterke verbetering.

Flowerbomb, voor de jeuk zou je Spirulina tabletten kunnen halen en Solidago complex van A vogel. :-)
Dat is echt een teken van teveel toxines in je lichaam en die moet je wel afvoeren.
Geen bijwerking dus maar een werking..
Krijg je straks meer antibiotica? Want laat je niet afschepen hoor, als het al zo is ben je er nu echt nog niet van af ben ik bang.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:02

Ik word eindelijk door gestuurd naar de Neuroloog voor een onderzoek naar Lyme.Loop nu alweer in een mitella,heb hele erge pijn in een zenuw in de bovenarm/schouder.Dit is al de 2de keer,verder heel vaak pijn in pezen,zenuwen en gewrichten.Nu maar hopen op een betrouwbare test.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:25

Ik moet als ik klaar ben met de kuur terug naar de internist om te bespreken hoe het dan gaat. De kuur slaat super aan maar of de komende twee weken genoeg zullen zijn... Ik hoop dat ze me dan nog een vervolg kuur wil geven. Voor nu ben ik al zo dankbaar dat ik weer kan lopen en de zenuw/spierpijnen zoveel minder zijn!

Ik heb net braaf spirulina gehaald, dank voor de tip!

Sterkte Gohya, alles flink aandikken hoor bij de neuroloog!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:26

Ik ga dat lijstje symptonen bij Lyme uitprinten en aanstrepen welke klachten ik heb al jaren.
Zijn er iets van 20.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:08

Slim, dat heeft mijn huisarts toen ook over de streep getrokken! Alle informatie ook gekopieerd en meegenomen naar de internist toen :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:57

Ik zal heel goed moeten praten,w.b.t de pijn in me zenuwen,want ik heb ook 1 nekhernia + stenose en 2 beginnende hernia's in onder en bovenrug.Dat ze dat niet daar op gaan gooien,ik heb me antwoorden in ieder geval klaar.
Ik vind het niet normaal dat me pezen in me arm zo snel scheuren na een beetje kracht er op zetten.
Daarbij is álles begonnen ná die tekenbeet,Hernia zat er toen al een poosje.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:23

Zet alles op papier inclusief tijdlijn zodat je niets vergeet en schuif dat onder zijn neus!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:29

Oke,dat zal ik doen. Thnx. voor de tip.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:35

Flowerbomb succes met het verhaal, laat je niet afschepen hoor na deze twee weken.
En als ze op de proppen komen met een kuur per infuus zou ik het zeker doen!

Spirulina is heerlijk, scheelt bij mij echt veel!
Die toxines doen ook gewoon zeer, als ik goed ontgift scheelt het al echt ontzetttend veel.
Ik kan ook best een weekje zonder behandelen, of op een laag pitje, als ik maar blijf ontgiften. :)
Doe ik dat niet heb ik al heel snel hommeles. :+
Helaas loop ik er al echt te lang mee, dus ik ken alle toeters en bellen inmiddels aardig. :')

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:41

Hallo allemaal, ik meld mij hier ook even. 2 weken geleden vond ik een teek op mijn pols. Ik dacht dat het een opgedroogd stipje bloed was, dus ik heb het er pas de volgende dag afgehaald. Toen zag ik pas dat het een dode teek was. Vorige week was ik een beetje verkouden, beetje snotterig en keelpijn. Vreemd, want ik ben al in 10 jaar niet verkouden geweest. Nu zit er een rode vlek op mijn pols. Ik heb de (vervangende) huisarts gebeld en daar kan ik om 20 voor 10 terecht.
Zijn er dingen waar ik om moet denken, en welk soort antibiotica zou ik moeten krijgen?

Dank alvast.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:11

nynke55 dat had ik dus ook na de tekenbeet,werd verkouden en grieperig,terwijl ik al in geen 20 jaar meer verkouden was geweest.En daarna begon de rest van de ellende.
Ik ga de 24ste Juli naar de Neuroloog, ben echt heel benieuwd.