Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mars schreef:Met welk idee wordt zo'n driefasen pil eigenlijk voorgeschreven? Want t lijkt me eigenlijk maar onhandig.
Mars schreef:Ik heb datzelfde over implanon heeeeel vaak teruggehoord. Eigenlijk nog nooit gehoord van iemand die het staafje de volledige periode uit draagt, omdat ze na een jaar beginnen te bloeden en niet meer ophouden. Vraag me wel af of er niet meer onderzoek naar implanon gedaan zou moeten worden om die klachten te voorkomen.
Ninus schreef:Voor de mensen die implanon hebben en veel last van bloedingen, overleg eens met de (huis)arts, soms wil een 'boost' oestrogeen wel eens helpen (dus bijvoorbeeld één pilstrip slikken). Ik heb gisteren helaas mijn implanon laten verwijderen, heeft een jaar prima gefunctioneerd, nooit ongesteld geweest, heerlijk! Maar van de zomer begon de ellende, we hebben werkelijk alles geprobeerd, maar ik bleef ongesteld. Mijn lichaam maakt te weinig oestrogeen aan en het was ook niet te verhelpen met een stootkuurtje, de mirena en de cerazette gaat bij mij helaas dus ook niet werken.
Voor de mensen die twijfelen......het plaatsen en het verwijderen stelt echt niks voorBeide keren werkte de verdoving bij mij niet, maar het was zo klaar, het is alleen bont en blauw, er zit een heel klein sneetje met een hechtpleister. Ik had (heel dom natuurlijk) vooraf de horrorverhalen op de diverse fora gelezen, maar dat zijn echt uitzonderingen gelukkig
Wel grappig om het staafje eens te zien, als het geplaatst wordt zit het al in de naald.
_Mondy_ schreef:Dat kan ik proberen, maar weet niet of er ook andere tips zijn want hou niet zo van medicijnen (krijg ze vaak ook niet doorgeslikt hahaha En omdat het vrij regelmatig terugkomt wil ik ook niet elke keer van dat spul gebruiken