[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:54

Ik heb ook de Nuvaring en ook bij mij zit hij achter dat botje. Heel af en toe wil hij nog wel eens zakken en dan duw ik hem terug. Overigens heeft mijn vriend hem pas 1x gevoeld geloof ik. Voor de rest nergens last van. Ik ben echt fan van die ring

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:47

Ik ook :D

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:27

Voor de mensen die implanon hebben en veel last van bloedingen, overleg eens met de (huis)arts, soms wil een 'boost' oestrogeen wel eens helpen (dus bijvoorbeeld één pilstrip slikken). Ik heb gisteren helaas mijn implanon laten verwijderen, heeft een jaar prima gefunctioneerd, nooit ongesteld geweest, heerlijk! Maar van de zomer begon de ellende, we hebben werkelijk alles geprobeerd, maar ik bleef ongesteld. Mijn lichaam maakt te weinig oestrogeen aan en het was ook niet te verhelpen met een stootkuurtje, de mirena en de cerazette gaat bij mij helaas dus ook niet werken.

Voor de mensen die twijfelen......het plaatsen en het verwijderen stelt echt niks voor :D Beide keren werkte de verdoving bij mij niet, maar het was zo klaar, het is alleen bont en blauw, er zit een heel klein sneetje met een hechtpleister. Ik had (heel dom natuurlijk) vooraf de horrorverhalen op de diverse fora gelezen, maar dat zijn echt uitzonderingen gelukkig :j Wel grappig om het staafje eens te zien, als het geplaatst wordt zit het al in de naald.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:40

Ik heb datzelfde over implanon heeeeel vaak teruggehoord. Eigenlijk nog nooit gehoord van iemand die het staafje de volledige periode uit draagt, omdat ze na een jaar beginnen te bloeden en niet meer ophouden. Vraag me wel af of er niet meer onderzoek naar implanon gedaan zou moeten worden om die klachten te voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:04

Mars schreef:
Met welk idee wordt zo'n driefasen pil eigenlijk voorgeschreven? Want t lijkt me eigenlijk maar onhandig.

Omdat ik door eenfasenpillen (meerdere geprobeert) na een paar maanden weer door begon te breken. Toen ben ik door de gyneacoloog nagekeken en daaruit is toen een driefasen voortgekomen. En die gebruik ik nu al dik 2 jaar zonder enig probleem :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:09

Ah okee, duidelijk :j
Fijn dat ie jou zo goed bevalt Jans :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:16

Al moet ik wel zeggen dat ik aan een mirena zit te denken.. maar alleen als hij buiten de menstruatie om gezet kan worden zegmaar.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:21

Mirena bevalt mij in ieder geval super :j
Net mijn eerste menstruatie gehad ermee en ik moet zeggen, dat was echt peanuts! Na anderhalve dag minimaal bloedverlies was het weer over en helemaal geen buikpijn. Ik hoop dat ik bij degenen ga horen die helemaal niet meer ongesteld gaat worden, ik moet zeggen dat de natuur een mooi iets is, maar over die menstruatie is toch niet zo goed nagedacht :P

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:26

Mars schreef:
Ik heb datzelfde over implanon heeeeel vaak teruggehoord. Eigenlijk nog nooit gehoord van iemand die het staafje de volledige periode uit draagt, omdat ze na een jaar beginnen te bloeden en niet meer ophouden. Vraag me wel af of er niet meer onderzoek naar implanon gedaan zou moeten worden om die klachten te voorkomen.

Dat zeker :j Implanon wordt gewoon weinig geadviseerd, er zijn heel veel artsen tegen en er wordt eerder een spiraaltje geplaatst. Ik heb bewust meegedaan aan wat expirementen om te kijken waar het vandaan kwam, helaas bleef ik maar ongesteld en omdat ik verder geen menstruatieklachten had door de Implanon overviel het me soms compleet. Dat ging me toch iets te ver :D

Toch hoor ik ook heel veel mensen die dezelfde klachten hebben met een Mirena, zelfs vrouwen die het spiraaltje gewoon verloren zijn, moet er niet aan denken := Kon mijn implanon heel duidelijk voelen, dus ik ben nooit bang geweest voor de werking :n En gister bleek ook dat het staafje behoorlijk vast zat :))

Mijn huisarts zegt ook altijd dat menstruatie door mannen is uitgevonden en dat het nergens voor nodig is :D ik slik dus ook rustig de pil maanden achter elkaar door :j Ongesteld zijn is geen ramp, maar met zowel het spiraaltje als implanon lastig te voorspellen en dat vond ik wel een heel groot nadeel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:09

Mij bevalt de mirena ook super, ik heb hem buiten mijn menstruatie om laten zetten. Afgelopen donderdag is hij bij mij door de huisarts ingebracht, en dat viel me echt reuze mee. Ik heb geen kinderen gekregen en had de meest afschuwelijke horror verhalen gelezen op internet. Ik had ook nog nooit een uitstrijkje gehad, ben 28 dus wist echt niet wat me te wachten stond.

Het is even gênant om met de benen wijd te gaan, maar goed daar moet je jezelf even over heen zetten. Eendenbek, openen van de baarmoedermond, het opmeten ik voelde er amper iets van. Het inbrengen van het spiraaltje zelf voelde als even een flinke ongesteldheidskramp, die wat doortrok naar je bovenbenen en rug maar was binnen enkele tellen weer weg. Het was niet zo erg dat ik er au voor moest zeggen, hahaha.
Over een maand moet ik op controle.

Ik ben nu voor het eerst ongesteld en het stelt echt niks voor, geen buikpijn, amper bloedverlies, het is gewoon zonde om er een tampon voor te gebruiken. Vooralsnog ben ik er blij mee!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:14

Wat fijn dat ie jou ook zo goed bevalt Angela :)
Jouw verhaal had ik ook kunnen typen, bij mij ging het ook soepel met relatief weinig pijn. En idd die menstruatie stelt niks voor, zeker niet vergeleken met voordat ik aan de pil/spiraal was. Inmiddels gebruik ik ook weer gewoon tampons, gaat super.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:28

Leuk dat er de laatste tijd ook positieve dingen over het zetten van de Mirena boven komen!

Zo nemen mensen toch wat sneller de stap, want er staan op internet echt bijna alleen maar horrorverhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:29

Ben jij al terug op controle geweest?

Ik voel trouwens meteen al verschil in mijn hormoonhuishouding, werd namelijk depri van de pil. Nou ben ik er behoorlijk gevoelig voor maar ben er toch heel blij mee..

En die horrorverhalen schrikken je echt af, terwijl dat meer de uitzonderingen zijn.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:33

Inderdaad.

Was die vraag naar mij of naar Mas?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:36

ik wil mijn verhaal geen horror-verhaal noemen... maar het zetten van de mirena vond ik toch pijnlijk. Aan de andere kant.... ben je er zo vanaf en het heeft echt veeeeel voordelen als alles goed gaat! Ik heb hem nu 3 weken..zonder bleodverlies of buikpijn :D Ben er dus al met al erg blij mee!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:46

Ja maar meer de verhalen waar mensen flauw vallen en het zo'n pijn doet enzovoorts enzovoorts ;)
Tuurlijk is het een beetje pijnlijk. Logisch!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:01

Angela_ schreef:
Ben jij al terug op controle geweest?

:j
Echo bij de gyn laten maken en gelukkig zat ie helemaal goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:04

Nagini schreef:
Inderdaad.

Was die vraag naar mij of naar Mas?

die was eigenlijk naar Mars bedoeld. :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:00

Ongetwijfeld is deze vraag al vaker voorbij gekomen, maar kan het 123 niet snel vinden.
Hebben jullie typs tegen hele heftige buikkrampen ? Het geeft het gevoel alsof je met een mes in je buik wordt gestoken. Meestal is dat een paar dagen ervoor en is in de winter vaak nog erger ....
Ik pak zo nu en dan een pijnstiller maar dat helpt vaak niet

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:03

De Aleve feminax moet heel goed zijn, zelf heb ik het niet nodig maar een aantal collega's van mij zweren erbij.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:12

Dat kan ik proberen, maar weet niet of er ook andere tips zijn want hou niet zo van medicijnen (krijg ze vaak ook niet doorgeslikt hahaha En omdat het vrij regelmatig terugkomt wil ik ook niet elke keer van dat spul gebruiken

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:46

een warme kruik op je buik leggen... warm douchen...over je buikje wrijven.. plat gaan liggen met je benen op een kussen.. hielp bij mij altijd goed :) ohja.. een reep chocola ook maar dat zal meer tussen mijn oren hebben gezeten!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:22

Ninus schreef:
Voor de mensen die implanon hebben en veel last van bloedingen, overleg eens met de (huis)arts, soms wil een 'boost' oestrogeen wel eens helpen (dus bijvoorbeeld één pilstrip slikken). Ik heb gisteren helaas mijn implanon laten verwijderen, heeft een jaar prima gefunctioneerd, nooit ongesteld geweest, heerlijk! Maar van de zomer begon de ellende, we hebben werkelijk alles geprobeerd, maar ik bleef ongesteld. Mijn lichaam maakt te weinig oestrogeen aan en het was ook niet te verhelpen met een stootkuurtje, de mirena en de cerazette gaat bij mij helaas dus ook niet werken.

Voor de mensen die twijfelen......het plaatsen en het verwijderen stelt echt niks voor :D Beide keren werkte de verdoving bij mij niet, maar het was zo klaar, het is alleen bont en blauw, er zit een heel klein sneetje met een hechtpleister. Ik had (heel dom natuurlijk) vooraf de horrorverhalen op de diverse fora gelezen, maar dat zijn echt uitzonderingen gelukkig :j Wel grappig om het staafje eens te zien, als het geplaatst wordt zit het al in de naald.

ik heb dus ook implanon gehad en alles geprobeerd, maar bleef ongesteld. in mei is ie verwijderd toen een maand microgynon 30 (nepvariant) gehad en dat was echt een hel...wat betreft migraine.
nu zit ik aan de cerazette en die bevalt mij super...kan blijkbaar niet tegen oestrogeen

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:29

_Mondy_ schreef:
Dat kan ik proberen, maar weet niet of er ook andere tips zijn want hou niet zo van medicijnen (krijg ze vaak ook niet doorgeslikt hahaha En omdat het vrij regelmatig terugkomt wil ik ook niet elke keer van dat spul gebruiken

Deze zijn wel vrij klein en makkelijk door te slikken in één keer.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:00

Ik heb ook feminax gebruikt toen mijn spiraal geplaatst was, werkte goed. Ze zijn idd makkelijk door te slikken, maar een warme kruik werkt eigenlijk nog beter :j