Mag ik me hier ook melden? Ik zit sinds begin december thuis met een burnout/overspannen/overwerkt/depressie... (het heeft telkens een andere naam dus noem ik ze allemaal maar

Ik ben sinds een paar weken weer een paar uurtjes aan het werk en ik dacht dat het hardstikke goed ging, iedereen zei wel, je krijgt nog wel een terugval, maar ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat dat zo heftig zou zijn... Ik ben me kapot geschrokken.....
de stress die ik een half jaar geleden had daar heb ik ruim 2 jaar voor "gespaard" om dat zo hoog te laten komen. Nou afgelopen week voelde ik binnen de minuut mijn hartslag en bloeddruk stijgen naar het niveau van een half jaar geleden..... Nu heb ik sowieso veel moeite om te accepteren dat ik niet kan werken. Ik voel het wel aan mijn lichaam, maar vind mezelf vreselijk zwak en wil gewoon als elk ander "normaal" mens gewoon kunnen werken. Maar na deze terugval realiseer ik opeens dat er echt iets mis is met me. Ik ben nog lang niet de oude en mijn verstand zegt wel dat het goed gaat komen, maar ik vind het verschrikkelijk dat ik geen controle over mijn lijf heb.
Voel me dan ook een beetje moedeloos nu.
Eén voordeel is dat ik gelukkig niet meer zo apatisch ben dan een half jaar geleden, ik had echt nergens zin in en nergens plezier in. Mijn paard heeft het helaas echt moeten ontgelden (al denk ik niet dat ze dat zo erg vond) Ik heb door mijn eigen stress ervoor gezorgd dat ook mijn paard steeds gestresster werd waardoor ik me ook steeds slechter ging voelen bij haar. Op dit moment gaat het gelukkig met ons beiden weer beter, ik heb er weer plezier in om met haar bezig te zijn en mn paard is zoveel rustiger geworden! Ik heb van diverse mensen in de begintijd het advies gekregen om lekker naar mijn paard te gaan en dat lees ik in dit topic ook al een paar keer. dat soort opmerkingen gaf mij juist extra stress en een schuldgevoel.
Ik vraag me af of er mensen zijn die dit gevoel herkennen en/of ook merken dat hun paard heel erg op hun eigen gemoedstoestand reageren.
Iedereen verder heel veel sterkte