(en ik "hoopte" nog zo dat het een HA was, geen psygoloog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Farjen schreef:De dokter in het verhaal is een psycholoog, sorry vergeten te vermelden.
Ik weet niet hoe zo'n 'test' anders gaat bij volwassenen? Psy zei dat je zoiets niet echt kan testen..
Ik vond het ook een rare gang van zaken. Hij heeft nadat ik mijn klachten beschreef en ook mijn moeder ondervroeg wat betreft mijn jeugd dus beslist van eens te kijken hoe ik het zou doen met Ritalin..
Juul schreef:Farjen schreef:De dokter in het verhaal is een psycholoog, sorry vergeten te vermelden.
Ik weet niet hoe zo'n 'test' anders gaat bij volwassenen? Psy zei dat je zoiets niet echt kan testen..
Ik vond het ook een rare gang van zaken. Hij heeft nadat ik mijn klachten beschreef en ook mijn moeder ondervroeg wat betreft mijn jeugd dus beslist van eens te kijken hoe ik het zou doen met Ritalin..
Ik had een 3 uur durende intake, eerste anderhalf uur alleen, tweede anderhalf uur moest er iemand bijkomen die me in mn jeugd heeft meegemaakt, en iemand die me nu goed kent. In beide gevallen een soort van vragenlijsten aflopen. Op basis daarvan, en oude schoolrapporten, de manier waarop ik op de psych overkwam, problemen die ik (gehad) heb en het feit dat ik ook al eerder (in 2008) de diagnose had gekregen, hebben ze de diagnose gesteld. Toen is in overleg met mij besloten tot medicatie, en niet om te kijken of dat zou werken (want daar gingen ze wel vanuit).
Wat jij beschrijft was hoe het bij mijn diagnosestelling in 2008 wel is gegaan. Ik kreeg toen idd ook al heel snel ritalin om te ''testen'' of ik ADHD had. Ergens is het wel een manier, want mensen die geen ADHD hebben en methylfenidaad gebruiken worden ontzettend hyper, terwijl mensen met ADHD er juist rustig van worden. Maargoed, het blijft niet de goede manier, het is ook geen snoepje...
brendalevita schreef:Daar heeft hij zelf om gevraagt en is begonnen met 2 x daags 10 mg(las hier dat men dat hoog vind maar het gaat op gewicht en mijn zoon is een mugje!)