Een bloemetje voor Ayasha... *update op p60!*

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Een bloemetje voor Ayasha... *update op p30*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:29

Yes!!
Ik heb mail terug en mag me online inschrijving. De belemmering is weg dussss ik kom er nu niet meer onderuit!! :D
In April gaat bibi tentamen doen. Op hoop van zegen! :o
Het is nl best ingewikkelde stof en ik ben nooit zo'n held met examens/tentamens... :o
Maarrr wie niet waagt die niet wint toch? In het slechtste geval ben ik er niet door en dan heb ik even veel als wanneer ik niet zou gaan dus eigenlijk heb ik niets te verliezen!
Gewoon lekker leren en m'n best doen!!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:47

Wat goed joh!!
Vind het verschrikkelijk examens/tentames .... Ben zooooo blij dat ik die tijd gehad heb :+
Je hebt zeker niets te verliezen, maar wij rekenen eigenlijk wel op een positieve uitslag! }>

(je weet wel zeker dat je voor die tijd niet geopereerd gaat worden?)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:50

Uhm nou ja eigenlijk wel. :) En anders doet ie het maar 10 april. :+
-al vermoed ik dat een operatie ook wel een geldige reden is om uit te stellen maar goed. :') -

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:57

nu als ik even reken... Ik moet 7 of 8 maart terug naar dokter Darm... ALS alles goed gaat mag ik dan afbouwen naar 8mg medrol (en eerlijk gezegd, zoals het nu gaat durf ik daar aan te twijfelen maar goed, het is nog geen 7 maart..)
7 maart + 6 weken = 16 april ongeveer... dat ik mag stoppen met de cortisonen. + drie weken want het moet van mijn chirurg minstens drie weken gestopt zijn... Dus ik denk dat operatie ten vroegste voor mei zou zijn.. Als ik zo even reken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:39

Hoop dat je dan mei gaat redden! Heb je dat tenminste voor de zomer gehad :)
(en gezien de wáárdeloze winter, moeten we toch een pracht zomer gaan krijgen!!)
Het gaat niet helemaal lekker begrijp ik, met de darmen?!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:24

Nee helaas... Momenteel weer vaker pijn, terug tekenen dat de ontsteking niet weg is en zelfs weer een beetje op speelt... (maar niet in die mate dat ik sneller terug moet gaan. :) vorige keer ging mijn lichaam ook een week of twee in protest na het afbouwen... ) en weer meer moe (slaap erg slecht omdat ik meerdere keren per nacht op moet.) maar goed... Hoort er bij... :) Weer even tanden bijten....

Vandaag mag Sammie een dagje rusten... Winderig en regenachtig bezorgd me dan ook nog eens pijn (schedel) en ik merk ook dat ik 's nachts weer extra pijn heb... :x maar goed.. Ik probeer me er maar niet te druk in te maken... Adem in.. Adem uit... Het komt wel goed... :) beetje de pijn "accepteren" zeg maar zodat ie dragelijker wordt en dan lukt het meestal wel om in slaap te vallen of iig wat te rusten of overdag; om wat te functioneren. :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:01

:(:) Wat waardeloos zeg, vooral omdat het zo ontzettend lang duurt allemaal...

het is hier ook echt prut weer -O- Ben het zo mega zat aaaaaaal die regen :( (vooral als je honden hebt en er 4x per dag uit moet, merk je hoe waardeloos regen is.... Had van het weekend geloof ik 3 broeken te drogen hangen :x )

Het is wel zo dat je minder last van pijn hebt als je er zo min mogeljk aan denkt, maar kan me zo goed voorstellen dat je er doodmoe van wordt en dat het ook echt niet altijd lukt!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:01

Mja de hond gaat hier mee naar de weide (als ik haar mee krijg, vandaag zei ik "kom Don!", keek ze eens langs me door naar buiten, vervolgens naar mij met zo'n kop van "ben je niet goed wijs?" draaide zich om en ging weer op haar kussen liggen... :+

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:06

Hahha die hondjes.
Die van mij speelt nu even buiten en staat naar de maan te blaffen :roll:

Knop ook definitief doorgehakt dat ik niet meer voor de k-u-t initiator ga gaan maar KNHS wedstrijdsport dressuur ga proberen doen. Nèh.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:10

Optiwolk schreef:
Hahha die hondjes.
Die van mij speelt nu even buiten en staat naar de maan te blaffen :roll:

Knop ook definitief doorgehakt dat ik niet meer voor de k-u-t initiator ga gaan maar KNHS wedstrijdsport dressuur ga proberen doen. Nèh.

wat is het verschil?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:12

Geen springen :D
En de kosten. Reken voor KNHS wel x10 :$ ivm een initiator.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:20

voor zover ik zie moet je daar ook een vooropleiding hebben (niv 2 behaald hebben, whatever that may be.)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:23

Ja, maar je kan daar rechstreeks examen voor doen voor die vooropleiding.
Want die bestaat niet meer/ wordt in 't middelbaar gegeven richting paardenhouderij ed.
(Maar dat is 't springen me wel waard eigenlijk :o )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:24

hmm morgen eens goed bekijken. Kom er met snel kijkn niet echt aan uit wat de kosten zijn enz. :')

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:25

Nou, zit je stevig?
Wil 't hier best zeggen (of pb'en).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:04

Kies maar wat je liefst doet (Pb of hier) ben nl wel benieuwd.

Ik heb inmiddels weer toegang tot Blackboard dus ben op mijn gemak de voortgangstoetsen aan het maken van de hoofdstukken die ik al door gelezen heb. ( gewoon aandachtig gelezen, niet specifiek geleerd) en voorlopig haal ik ze allemaal. :+ met 6jes (en een 8!! Gna!) maar heb ze ook alleen nog maar gelezen. :j

Ik hoed me voor overmoed... Hoewel het effect meer is dat ik gemotiveerd raak (a la... "Ik ben dus niet te dom dus geen uitvluchten maar blokken want dan kan ik het best!)

Ik ben nl. Met mijn opleiding gestopt omdat ik overtuigd was dat ik gewoon te d was...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:32

Dat moet toch vertrouwen scheppen!?!??! Als je nu al minimaal 6-en hebt, na alleen doorlezen!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:34

:j
*sigh

Nouja... Met 'n familie als de mijne zal ik wel onvoorziene omstandigheden moeten incalculeren... :x (ook buiten mijn gezondheid om...)
Ik heb geloof ik iets ernstig mis gedaan ergens in mijn vorige levens. :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:51

o jee, dat klinkt niet erg hoopvol......

(als ik wel eens kijk wat er hier allemaal mis gaat, zeg ik ook wel eens 'ze moeten echt een hekel aan me hebben daarboven....' :') )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:56

Nou ik heb mijn moeder gestuurd dat ik deze disfunctionele familie kotsmoe ben. Zegt dat wat? :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:01

*slik* dat schept wel een beeld ja.......
En juist als jij je niet goed voelt, zou het zo extra lekker zijn als je makkelijk op je familie terug zou kunnen vallen -O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:06

Het zou in mijn geval al een hele vooruitgang zijn als ze hun problemen eens bij zich zouden houden/zelf zouden oplossen ipv alles op mij te ventileren (one way or another komt het altijd bij mij terecht. :?)
En dat gaat van onschuldige dingen tot dingen die geschikt zouden zijn voor de hoofdrolspeler in een Amerikaanse "Yes I can" film. :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:17

Maar doe jij er dan ook altijd iets aan om het te proberen op te lossen??
Als ze altijd bij jou terecht komen (en al helemaal dat je zelf genoeg aan je hoofd hebt!), kun je of heel erg goed luisteren of heel goed dingen oplossen?!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:32

Kentaro schreef:
Maar doe jij er dan ook altijd iets aan om het te proberen op te lossen??
Als ze altijd bij jou terecht komen (en al helemaal dat je zelf genoeg aan je hoofd hebt!), kun je of heel erg goed luisteren of heel goed dingen oplossen?!

In gevallen dat dat kan of ik zelfs verplicht ben ( omdat het anders negatieve gevolgen heeft op mijn leven ook) los ik het op. In sommige gevallen kan ik het niet op lossen maar dumpen ze het alsnog bij mij. Onlangs kwam heel typerend 'kath is altijd het verstand geweest' naar voren zonder blikken of blozen... Ik ben de jongste van het gezin trouwens.

Soms vermoed ik dat ze denken 'dat ik er wel mee kan om gaan' omdat ik nogal weinig emoties toon irl ( hoogsten wat ergernis maar echte woede of verdriet zelden )...

Dit geval kan ik ook niet op lossen ( niet op een legale manier iig :x) maar toch komt t bij mij..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:58

Na deze studie misschien een cursus assertiviteit gaan doen!!
je krijgt echt veel te veel op je bord joh!!
Weet je man hoe jij er over denkt/wat er allemaal bij jou terecht komt?? Zou hij anders niet eens bij ze aan kunnen geven dat ze het eens op een andere manier moeten proberen op te lossen!?