[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magnummm

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:05

Kaily, hoe durf jij over je figuur te klagen :oo Ik ben jaloers! :oo

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:12

Oh wat balen van je dermals! Normaal mogen die blijven zitten bij een MRI, dus echt zonde!
En jammer van je neuspiercing, maar dan heb je tenminste een reden om hem weer te laten punchen. Even weer wat 'voer' :))
Nee hoor Magnumm, de foto is overbelicht, maar het valt flink tegen. ;)

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:14

Myryana: Hoeveel piercings heb jij? Ook best wat volgens mij := :D

RS: Voor zover ik zie heb jij geen zwembandjes hoor.. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:16

Myryana schreef:
Hehe.. nou ik vind dat er al mooi uit zien.. bij moet er echt minstens 20kg vanaf. xD

Heb al mijn dermals eruit moeten halen jammer genoeg nadat ik in het ziekenhuis in Duitsland was opgenomen en ze een MRI wilden doen. Ik baal nog steeds heel erg hier van maar goed.

Verder heb ik geen nieuwe piercings, alleen wat piercings gestretched en moet binnekort mijn neuspiercing weer opnieuw laten punchen omdat die er ook uit was gegaan.

dermals mogen in een mri, alles wat titanium is trouwens.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:47

Ik heb nu nog 11 piercings over Magnum.. had nog 11 dermal anchors en 2 lippiercings maar die zijn er ook uit.

Ayasha, nou ja technisch gezien zouden ze er inderdaad in mogen blijven zitten -maar- toen ik opgenomen was in het ziekenhuis (ze dachten dat ik een beroerte had gehad) was ik zo overstuur en in paniek toen ik die MRI kreeg dat ik geloofde wat die man van de MRI tegen mij had gezegd. Hij wilde namelijk dat ik AL mijn piercings uit deed omdat het warm ging worden en ik zou verbranden en omdat ik zo over de rooie was hebben ze toen allemaal verwijderd. Die man bleek achteraf een grote chagrijn geweest te zijn die een hekel aan piercings had en vandaar.. maar ik kon niet rationeel denken op dat moment.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:48

Ben blij dat mijn radioloog zo niet was, ze hadden hun werk ook gehad met 8 MD's vrees ik _O-
En daar was de tijd niet voor (ik had een beroerte) ook niet.
Stomme vooroordelen

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:02

Ik lees net je topic, wat erg zeg voor je. Nog veel beterschap verder gewenst met herstelling.

Ik heb op het moment behalve de punch van mijn nostril eigenlijk nog geen plannen qua piercings ook namelijk met het oog op nieuw werk zoeken. Enige waar ik nu echt nog geinteresseerd in ben is een tongsplit, wat ik eigenlijk voor dit jaar gepland had staan maar ik moet even zien of dat wel gaat lukken nu ik weer moet zoeken naar een nieuwe baan. Verder alleen maar tattoo's op de planning (en een scarification en implant hopelijk ook)

Iemand anders nog piercingplannetjes? ^^

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:04

Jee :D ik heb vriendlief zover gekregen dat hij vrede heeft met een tong piercing :+ op voorwaarde dat hij een wenkbrauw piercing mag. Nou goed joh, jouw lijf, je gaat je gang :D volgende week even langs de piercer samen. Dappere dodo als hij is moet ik eerst :')

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:06

Ik ga de 28e in beide oren mijn tweede gaatjes laten prikken (spannend he :') ) en ik wil een anti-tragus maar daar moet ik heel even mee wachten, aankomende dinsdag eerst een tattoo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:11

Myryana schreef:
Ik lees net je topic, wat erg zeg voor je. Nog veel beterschap verder gewenst met herstelling.

Ik heb op het moment behalve de punch van mijn nostril eigenlijk nog geen plannen qua piercings ook namelijk met het oog op nieuw werk zoeken. Enige waar ik nu echt nog geinteresseerd in ben is een tongsplit, wat ik eigenlijk voor dit jaar gepland had staan maar ik moet even zien of dat wel gaat lukken nu ik weer moet zoeken naar een nieuwe baan. Verder alleen maar tattoo's op de planning (en een scarification en implant hopelijk ook)

Iemand anders nog piercingplannetjes? ^^

Met mij gaat het naar omstandigheden goed hoor maar ik snap dat je er niet bij was, ik was ook K.O tijdens mijn MRI. :D Wil je je MD's niet terug?

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:17

Dat gaat niet lukken helaas, heb wel wat littekens er aan over gehouden. Niet allemaal heel erg diep hoor maar dan toch zullen ze er niet meer in kunnen. Wat ik wel heel jammer vond omdat het toch wel gaaf stond. Zit te denken om nu er een scarification van te laten maken van een hart (maar dan wel iets mooier uitgelijnd)

Zo is het nu
http://i447.photobucket.com/albums/qq19 ... dermal.jpg
En zo was het na dat ze verwijderd waren, een jaar ervoor.
http://i447.photobucket.com/albums/qq19 ... /scars.jpg

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:26

Myryana, een branding lijkt me denk ik mooier dan een scarification. :)
Is dat misschien iets?

Ik zit zelf toch nog met het idee om ooit 2 brandings in de vorm van een kruis op mijn bovenbenen te zetten.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:34

Ja daar dacht ik ook al aan. Ik twijfel nog steeds heel erg tussen scarification en branding hoor.. Een vriendin van me zei dat branding ook veel fijner is dan een scarification.

Ik ga binnekort wel eens langs een artist hier in Keulen om te kijken wat hij zegt en bespreken hoe en wat. Hoe dan ook gaat er iets mee gebeuren omdat ik het nu zo "saai" vind daar.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:36

Leuk, weer iets om naar uit te kijken! :)
Ik denk wel echt dat ik voor branding zou gaan. :D

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 23:08

Ooh ik he nu weer wat gezien... Vriendin van mij had een 'snug' laten schieten!!! Ding was er al bijna helemaal ingegroeid. We hadden allemaal iets te veel op, dus heb ik met dettol en heet water en clamp schoon gemaalt en mn handen gewassen en dat ding eruit gehaald. Het was echt niet gewoon zon gat als er zat. De hele knop van het oorbelletje zat in haar oor. Alles goed ontsmet en afgeplakt. Ze is vandaag naar de dokter geweest, die was blij dat t gisteren gebeurt was, anders had ze waarschijnlijk in de OK gelegen.

Nog een les voor iedereen die twijffelt... LAAT NOOIT EEN PIERCING. SCHIETEN!!!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:29

Iemand hier die mij kan helpen ? :)

Mijn helix en oorbellen zijn -nog steeds...- ontstoken..

Mijn oorbellen doe ik met unicura en mijn helix met het 'zeep' wat ik nog over heb (had ik toen mee gekregen bij de piercingshop toen ik hem had laten zetten).

Maar het wil niet echt over gaan..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:34

Ben je allergisch voor nikkel? Als je oorbellen of je helix van chirurgisch staal zijn kan het zijn dat je een allergische reactie hebt en dat het daardoor ontstoken is. Je kunt dus een titanium piercing kopen en kijken of dat scheelt?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:37

Mijn helix is neit van chirurgisch staal (weet zo niet wat t precies wel is :o maar had de piercer expres niet gedaan ivm dat sommige mensen er allergisch voor zijn..)

Oorbellen zijn van zilver.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:42

Dat wil nog niet veel zeggen, vaak gooien ze bij zilver ook andere metalen en heb je alsnog last van nikkel. Ligt er dus aan welke graad zilvere sieraden je hebt.

Helix zal dan wel van titanium zijn. Het hoeft natuurlijk geen allergie te zijn, maar vaak als het lange tijd loopt te rommelen (gewone oorbellen vooral) zit er toch iets niet goed met het materiaal.
Ik weet niet hoe lang je je helix hebt, maar je hoort wel vaker dat die een paar maanden na het zetten nog gaan etteren, heb daar zelf nooit last van gehad maar dan is het denk ik een kwestie van goed schoonhouden tot het overgaat...

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:48

Heb mijn oorbellen bij de juwelier vandaan.. Vroeg naar zilveren oorbellen dus hoop dat het goed zit.

Helix heb ik nu zon.. half jaar ofso ? Weet niet precies :o.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:51

Helix kan heel lang duren voor die lekker op z'n plek zit. De genees tijd is dan ook rond de 6-9 maanden als ik het goed heb.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:13

Sorry dat ik zo kom binnen vallen, maar lees heel vaak mee.

Nu heb ik ook een vraag over mijn helix.
ik heb m'n helix nu 4 maanden en weet dat het genezen nog wel een tijdje duurt.
Maar vroeg me af of ik er een andere piercing in kan doen en dan niet meer wisselen een hele tijd.
Het gaat wel om een korter staafje.
Ik maak het bijna elke dag nog wel schoon, omdat er korstjes omheen zitten.

Wat raden jullie mij aan wat het verstandigst is om te doen?

Alvast bedankt

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:53

@xChantal94: Ik heb bij een juwelier gewerkt en daar leerden we voor het gewone gaatjes schieten (we mochten niet in kraakbeen) dat redelijk veel mensen allergisch zijn voor zilver en veel minder voor staal. Puur zilver is veel te zacht om een sieraad van te maken, dus dat is altijd gemengd met andere metalen zoals kleine hoeveelheden nikkel (vandaar dat kwaliteits zilver normaal gesproken een merkje heeft met 925, wat inhoud dat 92.5 % zilver is, anders wordt het gewoon te zacht), waar mensen ondanks de kleine hoeveelheden nog steeds allergisch voor kunnen zijn (onder een bepaald percentage mag je je oorbellen zelfs nikkelvrij noemen, hoewel er soms nog extreem kleine hoeveelheden inzitten als ik het goed onthouden heb). De verhouding tussen die andere metalen kan per leverancier verschillen, waardoor het ook voor kan komen dat je voor zilveren oorbellen van juwelier 1 allergisch bent en voor die van juwelier 2 niet.
Staal gaat vrijwel bij iedereen goed, maar erg gevoelige mensen zouden er nog steeds op kunnen reageren (erg zeldzaam en heb het zelf ook niet meegemaakt ten ik daar werkte) en als je zelfs daar niet tegen kan kan je nog titanium proberen. Zo heb ik het in ieder geval geleerd toen in mijn cursus gaatjes schieten.
Ik denk dus dat je piercing van Titanium is, en allergie daarvan heb ik nog nooit van gehoord, dus ik denk niet dat dat het is bij je Helix in ieder geval.
Wat voor achterkantjes heb je erop zitten? Wij werkten met gesloten achterkantjes die je niet helemaal strak kon drukken, omdat het wondje lucht nodig heeft om te genezen en mensen vaak de neiging hebben de achterkantjes erg strak te doen.
Ik heb zelf na sluitingstijd door een van mijn collega's stiekem een helix laten schieten. Deze wilde na 3 maanden nog steeds niet helen en was zelfs opnieuw gaan ontsteken, hoewel mijn lichaam helemaal niet allergisch reageert op dingen normaal gesproken (mijn navel en neuspiercing waren in no time zonder enig probleem genezen, zo snel dat de piercer er zelfs van opkeek). Toen heb ik hem er maar uit gehaald. Met piercen heb je veel meer kans dat het wel goed gaat, maar volgens mij blijft het een lastige plek, die langzaam heelt.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 23:37

Shahazai schreef:
Ooh ik he nu weer wat gezien... Vriendin van mij had een 'snug' laten schieten!!! Ding was er al bijna helemaal ingegroeid. We hadden allemaal iets te veel op, dus heb ik met dettol en heet water en clamp schoon gemaalt en mn handen gewassen en dat ding eruit gehaald. Het was echt niet gewoon zon gat als er zat. De hele knop van het oorbelletje zat in haar oor. Alles goed ontsmet en afgeplakt. Ze is vandaag naar de dokter geweest, die was blij dat t gisteren gebeurt was, anders had ze waarschijnlijk in de OK gelegen.

Nog een les voor iedereen die twijffelt... LAAT NOOIT EEN PIERCING. SCHIETEN!!!

voorkomen is beter dan genezen, die les was dus niet nodig geweest want dit is gewoon echt dom... iedereen wéét dit al :+ maar nog niet genoeg mensen blijkt dus..

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 00:26

umm.. ik val even binnen... met een vraag...
ik heb een dermal anchor.. op men borst been.. en hij begint best wel een beetje uit te groeien.. en dit na 2 jaar !.. ik heb niet echt een idee wat ik moet doen, maar er begint huid zich rond de piercing weg te trekken.. valt ie er van zelf uit ? of loop ik straks met een gapend gaatje ?