Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:11

Ik ga vanmiddag/vanavond echt even bijlezen! Heb het erg druk gehad en niet zoveel zin/tijd voor Bokt := Heb woensdag wel nog gelopen, ging goed! Vandaag weer en zondag ga ik ook weer.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:14

:wave:
Ik kom ook weer eens spieken hier... :o :o :o
Van de week voor t eerstw eer gelopen, na flinke griep te hebben gehad.

Zal vanmiddag of vant weekend stuk bijlezen!

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:20

Goedemorgen allemaal!

Welkom Noor!! Super gemotiveerd lees ik, leuk!

Schoenen zijn enorm belangrijk! Eerst uitproberen of je het leuk vindt met goedkope schoenen ben ik zelf ook niet voor... Juist als je onervaren bent kun je snel blessures oplopen en dan is de lol er ook snel vanaf...
Als je besloten hebt om te gaan hardlopen is het kopen van dure schoenen juist een hele goede motivatie om op de moeilijke momenten door te zetten!!

Gister niet meer hardgelopen, wel een blok van 5 km gewandeld met de tijdelijke hond. Ook lekker, was wel koud... Brrrrrr....

Vandaag in ieder geval weer paardrijden en even kijken of we nog een blokje kunnen rennen vanavond.
Eerst maar even hard aan het werk, anders wordt het allemaal niets!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:23

Hey Noor! Jij ook hier! :wave:
Met die motivatie komt het in dit topic wel goed! :j

Weer opgeknap Jaan? Ik heb nog steeds aan het kwakkelen, mijn lichaam wil maar niet 100% worden. Loop nu weer met een hoest, lijk wel een zeehond :+
Wat nou Tara, geen zin op bokt! :(

Weer een drukke dag voor de boeg. Vanmiddag afspraak voor de laatste puntjes op de i voor mijn nieuwe functie en dan kan ik eindelijk gaan vertellen aan mijn collega's!!! *\o/* Wel raar: euh lieve collega's ik heb een andere baan, ik werk nog 5 dagen met jullie. ;) Ik ben natuurlijk al 2 weken afscheid aan het nemen voor mijn gevoel, zal wel shocking zijn voor de andere.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:26

Welkom Noor!

50 euro voor schoenen, wil niet negatief overkomen, maar ik kan me niet voorstellen dat dat echt goede schoenen zijn hoor...

Jaan, welkom terug... :D

Mistery, ik loop ook al een tijdje hoor, heb het heel rustig opgebouwd met S2R. Het is gewoon een kwestie van doorzetten en plezier hebben in wat je doet.

Mbt werk, ik ben 2 jaar geleden ook al eens bij dit bedrijf geweest. Ben toen samen met nog 1 iemand door geweest naar de 2e ronde; een dag meelopen in het Duitse moederbedrijf. Helaas kozen ze toen ivm leeftijd en lagere salarisindicatie voor de ander, maar ik 'ken' het bedrijf dus al wel een beetje en het gevoel dat het me nu gaf was nog beter dan toen.

Baal een beetje van de blaren onder mijn voet steeds. Heb een poos terug een keer een steentje ofzo in mijn schoen gehad die een blaar maakte, die ging elke keer met lopen terug open en dus had ik 'm afgeplakt. Ging 1 keer goed, maar nu is gister die pleister gaan 'rollen' en heeft dus iets lager weer een blaar gemaakt. Blegh! Morgen maar weer goed afplakken met lopen... :=

Strakkies (vanmiddag) in elk geval even lekker paardjes pesten weer. Het is wel superlekker weer!

Oh ja Fan, mbt je bazen; nu werk je nog voor je oude baas, dat betekend m.i. dat je zorgt dat je het daar netjes afrond. Als je dat goed doet kun je je namelijk vanaf het moment dat je voor je nieuwe baas werkt ook met volledige inzet daar werken en hoef je je niet het hoofd te breken over vergeten of niet-afgeronde zaken op je oude plekje. Voor je nieuwe baas is het dus ook alleen maar gunstig als jij het hier nog even netjes kunt afronden... ;)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:45

Thanks meiden!

Fann, ik ben ook nog steeds niet optimaal. Ontzettend snel moe, idd nog veel hoesten, na dagje werken steeds hees/schor (sexy ohr! :') ) en snel gammel.... Maar geloof dat het bij dit griepje hoort, hoor het meer in de omgeving!

Ga nu naar stal, lessen met Tycho!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:20

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:23

WenK schreef:
Ongelovelijk, wat zijn er toch een hufters:

[VN] Ziek veulen achter een auto aangesleept en levend begraven

Dat bericht heb ik gelezen ja. Echt kippenvel, zo zielig!

@ Fan: ja, daar ben ik dan :D .

Lees wat over verslavingsverschijnselen. Ik ben ook slachtoffer geworden hoor. Wordt helemaal chagerijnig als ik een keer oversla :o

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:52

Van mijn 15e tot mijn 17e heb ik gerend op schoentjes van 5 euro en dit 4dagen in de week dus voor mij is dit al een hele vooruitgang :D
Heb niet alles bijgelezen, zal ik vanavond even doen. Ga nu naar mijn werk!

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:27

Goedemmorge! (Bijna middag, maar lig nog steeds in me bedje :o )
Ga er wel zo uit hoor haha, iets van fruit eten en lopen maar! :)
Welkom noor!
Ik heb ook een blaar die ik alleen met lopen voel, vandaag ook maar iets op plakken..
Echt erg van dat veulen!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:49

Aloha, allemaal! Welkom alle nieuwen :D Gesjellie :j

Afgelopen zondag voor het laatst gelopen, moest eigenlijk woensdagavond weer maar had er de puf niet meer voor. Een zieke dochter vergt toch wat meer energie dan gedacht. Inmiddels is ze weer beter en vandaag lekker naar school. Ze miste haar vriendjes en vriendinnetjes heel erg, ach, mams ook even rust ;)

Ga ze zo weer ophalen, broodje eten en weer terug en ik daarna naar peerd :D Wat een heerlijk weer om te rijden. En ik denk dat ik morgen en zondag even ga lopen. Morgen een rustig lesje, 4x5 min of zo en dan zondag een duurloopje van 45 min. Weer even alle energie eruit rennen die ik deze week heb opgespaard door het binnenzitten met het zieke meisje.

Wen, spannend hoor dinsdag. Hoop dat het wat wordt.
Fan, eerst het oude netjes afronden, en dan pas aan het nieuwe beginnen. Maar da's makkerlijker gezegd dan gedaan :+

En ik zag de kop van het veulen-auto topic, heb het niet eens verder gelezen :n Kan niet zo goed tegen dat soort dingen, word dan heul boos en zou die mensen bijna zelf aan mijn trekhaak knopen :(

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:27

Welkom noor!

Wenk: jeetje wat goed dat je iedere keer 10 km loopt!
Ik doe meestal 6.5 of 7.5 km, dan vind ik het wel weer genoeg :=
Zou opzich wel langer vol kunnen houden maar dan vind ik het saai worden :P
En wat een rotstreek zeg om dat veulen achter de auto te binden. Hoe durven ze dierenbeulen! Heb de foto's niet bekeken, vond ik te confronterend.

Ik heb gisteren samen met m'n vriend 6.5 km gelopen. T was wel koud zeg! Ik had een hardloopshirt met korte mouwen aan en daarover een trainingsjasje.
Ik vraag voor m'n verjaardag een hardloopshirt met lange mouwen, is in de winter toch wel iets prettiger.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:33

zoo, ben ook weer terug, had wat meer moeite vandaag merkte ik, had al last van m kuit dus voel t nu extra erg, ook mn knie een beetje.. wilde nog wat op mn blaar plakken maar vergeten, kom ik thuis, trek mn sokken uit, helemaal onder t bloed mn teen! :oo dus maar even schoongemaakt en pleister erop :) ga pas woensdag weer lopen (zondag maandag en dinsdag paardrijden dus genoeg beweging) dus denk dat t dan wel weer dicht is! over een paar min stap ik op de fiets naar t ziekenhuis, ben benieuwd wat de cardioloog zegt!

fijn dat je dochter weer beter is bom, voor jou ook wel lekker dat je weer kan lopen! ;)

het is idd wel koud pebblesther, vandaag ook best n koud windje, had een hempje aan met daarover een schirt met lange mouwen.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:50

Ben benieuwd wat de cardio zegt Ruth!

Hoor iedereen over kou, trek ik mooi mijn thermoshirt aan straks! :j
Gesprek 1 voor de nieuwe job zit er op, laatste onduidelijkheden zijn voor dit deel weg. Straks nog andere directeur, hopen dat dit net zo vlot verloopt en dan hoop ik het toch echt van de dagen te mogen schreeuwen! :D

Bah dat veulen, arm arm beestje, wat moet dat beestje bang geweest zijn! Zouden zei ook de eigenaren zijn geweest?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 18:40

Zielig idd... :j Onvoorstelbaar...

Bom, dochter gelukkig weer ok... Nog lekker gereden?

Fijn Fan dat er schot in de zaak zit...

Ruth, voorzichig hoor.

Oei, wat heb ik koude handen. Heb wel fantastisch gereden weer hoor. Het is enorm leuk om te zien wat je met geduld en bewust rijden kunt bereiken. Gewoon op gevoel rijden en zonder prestatiedrang van de eigenaar, echt heel fijn! Merrie begint zo gaaf te lopen, begint me zo veel aan te bieden, dat is echt bijzonder. Denk dat met (nog een beetje meer) geduld en correct rijden dit dier echt een toppertje kan worden!
Lis deed het ook weer fijn, paar heule goede wissels kunnen rijden, ondanks drukte in de bak en binnen rijden. Heb haar niet al te lang gereden, ten eerste omdat ik vind dat goed goed is en dan moet je niet verder gaan lopen prutsen en ten tweede omdat het mij te druk werd in de bak. Rijd liever zo rustig mogelijk hoor...
Heb nog lekker taartje van stalgenootje gehad, vond dat ik 'm wel verdiend had haha...En nu dus ff kort op de bank, ga zo eten maken...

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:05

Lesje 6 ging lekker :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 19:06

Esther, bij mij staat er ook een hardloopthermoshirt met lange mouwen op mijn verlanglijstje ;) Heb er wel 1 maar da's van dat synthetische materiaal wat niet ademt en bij mij gaat kriebelen en schuren door die stomme eczeem :(

En ik krijg van mijn mams nieuwe rijlaarzen... heb aleen maar jophurs met chaps en da's best koud in de winter. Vond de Mountain Horse High Rider erg mooi maar die zijn 220 euri :wow:

En ja, heb lekker gereden :j Meneer was fris en had er zin in :D Loop nog wel tegen een aantal dingen aan, hij is erg links gericht. Rechtsom is hij bol, valt naar binnen tegen mijn been in, kijkt ook erg naar links bij een rechte lijn van A naar C en valt van de hoefslag bij overgang van draf naar stap. Het wordt al wel minder, en net wat jij zegt Wen, geduld, geduld en nog eens geduld ;)

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 22:05

Hoi hoi, fijn dat jullie lekker gereden hebben! Ik kan ook altijd zo gelukkig zijn als t goed ging :)

Cardio denkt dat ik beter niet door kan gaan met hardlopen, mn hart zou t aan kunnen, rustig aan dan, geen wedstrijden oid, maar mn bindweefsel en gewrichten niet door mn ziekte..
Het zou beter zijn om te gaan zwemmen of naar de sportschool te gaan op van die crosstrainers, zodat t geleidelijk belast wordt zegmaar, dus ga ik dat misschien doen, want sportschool is dichterbij dan t zwembad :P

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 07:02

Goedenmorgen,

Zo was is het koud buiten zeg brr :brr: Moet zo echt goed krabben.
Ben zo druk geweest ik heb gisteren niet eens tijd gehad om naar de sportschool te gaan.
Ik wil dus dit weekend even buiten lopen...

Fijn wenk een dag mee draaien ,kloinkt niet verkeerd toch.

Die mensen van dat veulen zouden ze langzaam zelf achter de trekhaak moeten knopen :(
Toch niet normaal.
Bom is het weer een beetje rustig in de ziekenboeg?

Jaan ook weer beter.

Ik ga werken tot later :wave:

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 07:20

Succes scooby, ik ben nog aan 't werk! :) Ik mag straks om 7.45u krabben om naar huis te kunnen!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 08:48

Nou succes met krabben het zat echt vast.
En slaap lekker..

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 10:10

Morning!! :wave:
Fanny staat lekker haar hooi te knabbelen en bah wat is het koud :brr: Gisteren niet meer gelopen, gesprek 2 duurde tot 18 uur, daarna was ik zo in jubelstemming dat de fles met bubbels open moest ;)
Morgen ga ik weer lopen.

Werkse Scooby!
Bom, als je heel even wacht, dan kun je thermokleding met korting kopen bij V&D. Mijn shirt van Rucanor was toen 8 euro geloof ik. Craft is beter, maar Rucanor voldoet prima.
WenK, wat leuk als je talent kunt ontdekken in een paard en het zo mooi eruit kan laten komen! Lijkt mij echt super gaaf!
Wat nu Ruth? Stop je met lopen?

Ik ga douchen en daarna lekker shoppen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 12:41

:wave: Ik spiek ook nog even om het hoekje! Vanavond hoop ik dat de familietroubles zijn opgelost, en zo niet.. Tja, dan ga ik me er ook niet meer druk om maken. Sommige mensen zijn echt heel egoistisch, maar ik laat niet meer over me heen lopen! Niemand pakt mijn leven van mij af!

Morgenvroeg heb ik een thuiswedstrijd, hahaha. Ik ga de Vlakwatercross lopen, georganiseerd door mijn eigen club.

Ik hoop dat ik na het weekend weer wat meer rust en tijd heb om mee te kletsen, tot snel meiden!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:39

Jullie gaan snel hier zeg! Ik heb ook nieuwe schoenen gekocht bij Runnersworld en hoop nu fijner te gaan lopen. Wat een verschil in schoenen heb je toch he!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 17:41

WenK, dat is ook vervelend lijkt me. Krijg je een telefoontje van dat bedrijf dat ze 't nog niet weten en dan moet je nog een keer wachten... Meeloopdag, met hoeveel mensen ben je nu door naar die volgende ronde?
Blaren zijn zo lastig. Mij werd toen aangeraden om het eerst goed te laten helen en dan pas weer te gaan lopen.

Dieuwke, best herkenbaar :j Ik heb ook wel weer zin om morgen te gaan :D Al is 't wel koud.

Sakkia, superknap dat je gestopt bent met roken toch! Heb ik echt respect voor :j
Dan kunnen mensen inderdaad beter zeggen dat ze gewoon geen interesse meer hebben. Balen zeg.

Ruth, waarom moet je naar een cardioloog? Mij is altijd aangeraden om voor het hardlopen een half banaantje/stukje ontbijtkoek te eten.
Wat jammer dat je niet meer mag hardlopen zeg.

Angela, van mij ook sterkte :(:)

Esther, dat "zadel" is inderdaad een barebackpad met stijgbeugels ;) Alleen lijken die stijgbeugels met niet zo prettig voor het paard, komt alle druk op 1 punt terecht...

Scooby, ik wil ook geen winter meer. Ben er klaar mee. Zeker nu we een aantal keer een temperatuur van zo rond de 10 graden hebben gehad.

Mistery, ach joh als je hardloopt krijg je sowieso een rood hoofd, je haar gaat door de war enz, dus ach :P Maar gewoon beginnen joh! Goede schoenen halen en een beginnersschema zoeken op internet. Die schoenen zijn overigens wel belangrijk. Anders krijg je dadelijk blessures door je schoenen en is dat de reden dat je stopt.

Dammie, wel motiverend, zo'n starttorun cursus!

Noor, welkom!

Fan, ik heb normaal inderdaad altijd zin in bokt! Maar ik zit zo in m'n hoofd met die scriptie heel de tijd... Nu ook weer, ik moest net m'n zusje naar de toneel brengen, boodschappen gedaan met m'n moeder, met de honden gewandeld. Alleen nog niks aan m'n scriptie gedaan... Dadelijk gaan we uit eten dus misschien dat ik er vanavond nog wat aan doe. Gister ook al niks aan m'n scriptie gedaan...