Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hetbommeke

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:05

Yep ben met 1 begonnen.

Wat ook lekkere hardloop muziek is, is de powermix van 538 of discogrooves van Veronica. En club dance of zoiets van 538. Allemaal podcasts uit de iTunes store..... Graaatiessjj :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:16

Avond!

Lekker aan de slag Fanneke!

En allemaal mooie sets die aangeschaft...

Heb het werken weer overleeft, was vrij druk dus beetje hollen, maar goed... ben weer thuis en heb net pizza op... :9 Zo lekker in bed boekje lezen... :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:31

Ja maar ik ben per ongeluk met les 5 ofzo begonnen :+ Ik sla les 1 dus nu over :j
Maar dat kwam omdat ze toen nog niet opvolgorde stonden, ik dacht namelijk dat het wel zo was, toch even gechecked en bleek dus niet zo :+

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:47

Fanneke schreef:
Thanks meiden! :D

Wat houdt die testloop in Sjuutje?

Die is van die mp3 muziek van dutchrunner. Het zit in de training naar de 15 km en in les 14 krijg je dan een testloop van 8 km waar je in principe 48 min over mag doen (= 10 km/h). Dan heb je een indicatie hoe het met je conditie gesteld is zeg maar.

Ik heb hem vandaag gelopen met een gem. van 9,5 km/h dus eigenlijk is mijn conditie nog niet goed genoeg alhoewel ik er dik tevreden mee ben hoor hahaha.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:51

Meiden, wij willen graag tussen kerst en oud en nieuw een midweekje weg, maar hebben geen idee waarheen, moet wel in Nederland zijn en het liefst een beetje midden Nederland/Veluwe zeg maar.
Moet niet te duur, maar als ik dan ga kijken betaal je voor een beetje leuke bungalow al gauw 400 euro ofzo......
Hebben jullie nog leuke tips? Misschien ergens waar je al eens eerder bent geweest?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:03

Gezellig naar het land van bartje in Drenthe ;) kunnen we een bokt meeting houden :P daar zitten wij nl in de kerstvakantie ondergedoken :+

Vind zelf zuid limburg erg leuk, lekker dagje M'tricht en een paar uurtjes Valkenburg. Maar Veluwe is ook leuk :j tsja wat niet?!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:05

Ja Vriendlief zegt net dat het niet zo veel uit maakt wat het kost. Nou ja in dat geval :')
Nee Limburg e.d. vinden we eigenlijk te ver weg, we willen niet zo ver rijden ;)
Land van Bartje ben ik fan van maar daar gaan we denk ik in februari al heen ;)

Zal eens kijken naar iets anders in Drenthe want ik hou wel enorm van Drenthe :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:00

De Eekhorst in Balkbrug Sak :j Heel mooie omgeving, leuke mensen die de boel runnen en heel goed verzorgd...

Pfff heb echt moeie benen van werken vandaag, flinke training hoor, 8 uur staan/lopen met borden& drankjes...

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 22:43

Hello dames!

Ik lees weer allemaal goede berichten! Ga zo door allemaal!
Gister zou ik een onderhoudsrondje 6 km doen, maar dat is 8,3 km geworden. Liep wel fijn...
Merk dat ik steeds fijner ga lopen en makkelijker! Morgen maar weer een rondje doen!
Ik loop (bijna) altijd met een podcast van Robert Sanchez. Heel fijn ritme en loopt lekker weg! Via Itunes gratis te downloaden!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:02

SAKKIA schreef:
Meiden, wij willen graag tussen kerst en oud en nieuw een midweekje weg, maar hebben geen idee waarheen, moet wel in Nederland zijn en het liefst een beetje midden Nederland/Veluwe zeg maar.
Moet niet te duur, maar als ik dan ga kijken betaal je voor een beetje leuke bungalow al gauw 400 euro ofzo......
Hebben jullie nog leuke tips? Misschien ergens waar je al eens eerder bent geweest?

Wil je in een hotel of liever huisje?
Abonneer je op actievandedag.nl daar komen superleuke aanbiedingen voorbij. Wij gingen vorige keer naar Sunparks Limburgse Peel voor 129 euro lang weekend mijn zijn vieren. Van de week kwam er ook een actie voor bij voor de kerstvakantie. Je moet wel dezelfde dag boeken.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 09:06

Liever een huisje!! Want we zijn wel van het zelf gezellig koken e.d. ;)

Goedemorgen trouwens, beetje pijnlijke rechterkuit vandaag, misschien toch nog te vroeg na het kleine scheurtje? Kijk morgen even aan :j

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 10:53

:wave:

Ja huisje is leuker :j Wij zijn ook van het gezellig tafelen, en het liefst zonder mensen om ons heen :D
Vanavond ga ik alles op volgorde zetten van de 5km onderhoud, ga ik morgenavond beginnen met les 1.
Heb woensdag en donderdag herhaling BHV, denk niet dat ik het daarna nog red om te lopen.

Fijne dag allemaal!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:11

Goh wat dom van me zeg :n Had die set moeten bestellen, nu is het jasje er ook niet meer in M :n

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:31

Sas, balen van dat jasje!!! Wat wil je allemaal op het park hebben? Ook nog sauna, zwembad en restaurant? Dan is park Stroombroek (als ik het goed heb) ook heel leuk, daar zit zo'n heel welnessgedoe bij.

Of een luxe huisje dan heb je ook sauna en zonnebank in het huisje. Die heeft Landal ook veel :j Hmmmm krijg helemaal zin in onze kerstvakantie. Lekker 2 weken in het Land van Bartje niks doen 8-)

Ik voel mijn bovenbenen heel erg, helemaal bij het traplopen, en verder voel ik me niet helemaal top, hoofdpijn, rillerig, moe en wat misselijk. Hoop het vol te kunnen houden tot eind van de dag but I don't know :n

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:01

Ooh Sas, dat is balen! Heb je nu helemaal niets besteld?

Het is toch niet besmettelijk Bom?
Ooh wat klinkt het lekker, huisje, sauna, welness, hmmmmm :j

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:06

Ik meld mij ook weer even hier :o na de dam tot damloop en het in laten slapen van mijn paardje had ik even een hardloopdipje; wist niet echt meer waarvoor ik ook al weer rende, en toen ik een blessure kreeg vond ik dat het perfecte excuus om niet meer te rennen. :o

Maar gister had ik opeens de kriebels weer, en ben ik 20 minuten gaan rennen (is een beetje zuur als je weet dat ik het twee uur vol kon houden :)) ) maargoed, het is winter, het is koud, ik heb een veulentje waar ik voor moet zorgen :D dus ik zie wel hoe ik de winter door kom :)

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:17

Hoihoi,

Gisteren ben ik voor het eerst vanaf huis naar mijn paardje gelopen, in 10-10-4 minuten, ging super :-)

Ik wil trouwens graag bijhouden hoeveel km ik loop. Hoe houden jullie bij hoeveel km je hebt gelopen? Ik weet dat er gps horloges bestaan, maar die kosten een flinke duit :P

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:19

Fan, hoop niet dat het besmettelijk is. Ben nu thuis en lig wat lamlendig te wezen op de bank.

Roane, welcome back! Hoe gaat het met Sigur? Lekker aan het genieten van het jonge ding?

MissC, ik heb een app op mijn foon, moet je wel een smartphone hebben, maar je kunt ook op www.afstandmeten.nl kijken en je route daarop tekenen, dan weet je ook wat je hebt gelopen. En je hebt de sportband van Nike, een soort armband die in contact staat met een zendertje in of op je schoen en daarmee kun je ook zien wat je loopt. Was destijds in de aanbieding bij Perry voor 30 euro. Heb 'm hier nog liggen, mag je zo overnemen voor weinig, gebruik het niet meer.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:26

Ik loop met mijn Ipod touche en daar heb ik een app op die alles voor me bijhoud :j Heb toen wel een sensor voor in mijn schoen moeten kopen, maar ik wil neit anders meer, ik vind het ideaal.

Roane, welkom terug.

Nee Fan, ik heb nu helemaal niks besteld, baal er echt van .......

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:42

Balen Sas! Ik zal de aanbiedingen voor je in de gaten houden.

Ik ben ook aan het kijken voor zo'n gps-ding-iets. Had al gekeken, goedkoop zijn ze idd niet :n Had er één van Garmin gezien, reacties zijn laaiend, de prijs ook.....

Jee Roane, wat vervelend van je paardje! Is toch weer wennen zo'n jong ding, maar erg leuk! :j

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 15:50

hallo allemaal!

Roane, welkom terug. Wel balen inderdaad dat je conditie gekelderd is, maar de opbouw gaat vaak wel weer vrij rap! :j

Bom, beterschap, klinkt naar...

Wat is het koud vandaag hé?! Vanochtend een rondje van zo'n 6,5 kilometer gerend in 35 minuten en vanmiddag paardgereden. Paard heeft woensdag prikjes gekregen van de D.A. en moest daardoor 4 dagen stalrust hebben. Ik kon vandaag direct al verbetering voelen. Hij was zo los in zijn lijf, heerlijk! Ik hoop dat hij op deze manier nog een aantal jaren kan genieten bij mij!

Ik zit trouwens echt heel erg te dubben over hoe ik verder wil. Volgende week staat de 10 kilometer gepland. 11 december doe ik mee aan de Ameland Adventure run, 5 kilometer ook. Mijn PR is 25.43, maar ik verwacht dat de omstandigheden op Ameland wel iets zwaarder zijn dan een normale 5 kilometer run. Dus ik hoef mij niet te richten op deze tijd, maar binnen een half uur wil ik zeker binnen zijn. Zal ik nu gewoon verder gaan met het schema van de 15 kilometer (die de laatste 4 weken van de 10 kilometer herhaalt) of zal ik het schema van de 5 kilometer erbij pakken en dan deze laatste weken op snelheid trainen?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:13

Siggy gaat het goed mee :D druk bezig met opvoeden, maar ik kan met trots zeggen dat hij niet hapt, niet bijt, niet trapt, niet steigert, niet bokt, niet op me springt, netjes meeloopt aan het touw, voetjes geeft, zich laat borstelen, wandelingetjes maakt en heeerlijk kan troetelen :))

Alleen gister op de weg kwam er een oetlul voorbij die met een giga snelheid passeerde, dwars door een plas heen waar hij heel erg van schrok, dus nou wil hij eigenlijk het terrein niet meer af... dus dat word nog flink wat wandelingetjes. :D

Maar hij is zo lieeefff <3 en kan zo lekker troetelen :))

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:23

Roane, goed om te lezen :j En wat een braaf peerd :D

Mirk, lekker voor je dat paardebeest weer fijn loopt. Er gestaat ook nog een 5 onderhoudsschema, misschien is dat wat?

Bbbbrrrr, wat is het koud buiten, moest net even met de hondjes naar buiten. Ze kunnen veel, maar op het toilet hun behoefte doen lukt nog steeds niet :+ dus dan meer even snel hier een rondje om de sloot voor ons huis en daarna snel weer naar binnen onder mijn warme dekentje ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:26

Ik ben nog niet naar buiten geweest :n Ja vanmorgen van de voordeur naar de auto en van de auto naar de deur op het werk :+
Maar ik rook niet meer op het werk dus ik krijg niet zo veel meer mee van de temperatuur buiten :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 16:30

En hoe bevalt het als ex-schoorsteen, Sas?