Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:51

Klinkt idd erg makkelijk, kwartiertje rennen en stukjes vrij lang wandelen :+
Dan loop je nooit geen 5 km, verbaasd me bijna dat je daarmee je 5 km onderhoud :Y)

10x 2 min is wel zwaar idd, maar dat komt ook omdat je steeds weer opnieuw moet aanzetten! 5x 4 min is dan minder zwaar volgens mij :=

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:55

Dat is mijn 1e indruk ook BrittKitt, daarom ook dat ik er even naar vraag...

Maar kan me voorstellen dat het door het wedstrijdtempo wel zwaarder is, je loopt dan toch flink hoger tempo...

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:56

Maar volgens mij is het ook niet de bedoeling om iedere les 5 km te lopen. Een marathonloper loopt ook niet 3x per week 42 km ;)

En zaterdag dus 25 min lopen. Door de interval en piramide trainingen gaat je snelheid omhoog waardoor het steeds makkelijker wordt 5 km zsm te lopen.

En ik loop ook liever 2x 10min ipv 10x 2min

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:04

Ik ga dat schema eens opzoeken, klinkt wel interessant om tussendoor eens van die intervallesjes mee te pakken. Is dat met muziek of is ie qua tijd uitgeschreven?

Pfffff, zo hier net ff ingestort, kreeg een enorm boze klant aan de telefoon die mij er niet eens tussen liet komen. Kon niets zeggen of doen of doorverwijzen en ze begon te schelden en te doen. Kan daar zooooo niet tegen, dus heb er net een flinke huilbui van gehad. Vervolgens een van de trainers gebeld wat ik er mee moest. De trainer van wie deze klant is is in training en kan dus nu niet terug bellen, maar deze klant moet wel ff iemand anders spreken. Zat nog flink tegen de trainer te janken, maar het lucht wel op.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:04

hetbommeke schreef:
Maar volgens mij is het ook niet de bedoeling om iedere les 5 km te lopen. Een marathonloper loopt ook niet 3x per week 42 km ;)

En zaterdag dus 25 min lopen. Door de interval en piramide trainingen gaat je snelheid omhoog waardoor het steeds makkelijker wordt 5 km zsm te lopen.

En ik loop ook liever 2x 10min ipv 10x 2min

Ik loop dus liever 1x 20...
Daarom ben ik afgeweken van mijn trainingsschema. Ik merk dat ik makkelijker in 1x een afstand loop dan iedere keer wandelen tussendoor. Wel grappig hoe dit voor iedereen verschillend is.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:13

Och meissie toch :(:) Doe je het rustig aan? En laat je vooral niet gèèèèèèèk maken. Ik snap heel goed dat je het je aantrekt als je de volle laag van een klant over je heen krijgt, maar daar kun jij echt niets aan doen. Zegt meer over die klant en over de trainer dan over jou. Jij doet je best en meer kun je niet doen. Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan. Sterkte

Onderhoudsschema is te downloaden op de site van DR's maar dan moet je wel eerst lid worden voor 20 euri per jaar. En met muziek allemaal en Renate die je aanmoedigt *\o/*

En je onderhoud dus echt je conditie, je bouwt niet op zeg maar.

Klots, ik loop ook liever 1x 20 hoor. Alleen ik hou het nu even hierbij omdat ik mijn scheenbenen af en toe nog wat voel. Vandaar ook dat ik twijfel over die 10.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:20

Nee, de trainers hebben besloten om de 1e dag van deze training te cancellen en tijdens de nieuwe 1e trainingsdag een afspraak te maken met de deelnemers voor een 5e dag. Daar was die mevrouw heel boos over, dus zeker niet iets waar ik iets aan kan doen. De trainer die ik sprak gaat haar nu terugbellen. Heb ook aangegeven dat ik gewoon dichtsla op zo'n moment omdat ik er gewoon niets mee kan.

Oh, dat wil ik niet, lid worden van iets... En met muziek ook niet, jammer...

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:26

Heb ooit een training gedaan hoe om te gaan met boze klanten. Heeft mij heel erg geholpen. Ze eerst uit laten razen, dan zeggen dat je ze begrijpt en dan kijken of je samen een oplossing kunt bedenken.

Je loopt nu toch ook met muziek? Of met schema van papiertje af? En het is gewoon van Dutchrunners met Renate Wennemars. Hoef ikzelf de tijd niet bij te houden ;)

Wil je het pdf schema wel even mailen. Mocht je het willen, stuur dan even je adres naar mijn pb. Voor de anderen geldt dat aanbod natuurlijk ook.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:28

Nee, ik loop zonder muziek, vind ik prettiger... Loop nu sowieso zonder schema trouwens, alleen op vaste dagen.

Zo'n training is wel nuttig ja, wil eigenlijk aan een van de trainers hier vragen om mij daar mee te helpen (voordeel van werken op een trainingsbureau, zit je dicht aan het vuur). Overigens kwam ik hier niet tussen hoor, ik heb een paar keer er tussen kunnen wurmen dat ik het heel vervelend vond, maar dat wij er helaas ook niets aan konden doen en dat ik haar graag wilde doorverbinden, maar ze bleef razen en smeet toen de hoorn erop.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:32

Ik vind het zo ingewikkeld met al die verschillende soorten tempo's en met name hartslagzone's enzo? :?
Of valt dat wel mee als je er eenmaal mee aan het lopen bent?

Bah Wen, kan me voorstellen dat je daar overstuur van raakt. Ik zeg dan altijd iets van sorry ik kan er op dít moment helaas niks aan doen maar ik zorg er voor dat u zo snel mogelijk word teruggebeld door en collega van me. Of iets in die richting en laat maar gaan idd..

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:39

Wen, nog een training erbij :D

Ik train niet met hartslagmeter :n Heb niet zo'n ding, maar hoeft ook niet. Train gewoon lekker met muziekje aan, Renate die zegt wat ik moet doen en that's it.

En verder heb ik het heel erg rustig op mijn werk maar dat hadden jullie waarschijnlijk al gemerkt _O- En geen zin om iets te doen :o

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:41

Ja, ik leer graag bij hoor, wil mezelf altijd graag verbeteren en vooral omgaan met moeilijke situaties. Je kunt er alleen maar beter van worden en meer van leren... :j

Hartslagmeter heb ik ook niet... Ik loop op gevoel... Maar wil eigenlijk wel weer af en toe wat intervalschema hebben om wat houvast in m'n training te hebben en slechter zal ik er niet van worden... :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:45

Als ik de 5 (of 6) km gemakkelijk loop, wil ik gaan trainen voor de 10, met interval erbij. Ik weet gewoon dat dat erg snel opbouwt bij mij, en het geeft een leuke afwisseling! Ga vanavond dus kijken en evt inschrijven bij de sportschool dus kan ik ook nog op de loopband gaan lopen van de winter.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:53

Ik heb zojuist met de weergoden afgesproken dat het dit jaar niet gaat sneeuwen of ijzelen :n Hoef ik niet naar de sportschool om op de loopband te staan of mijn trainingen te staken :D Ben echt een buitenmens, liefst overdag voor de nodige vitamine D(aglicht).

Mijn moeder heeft een loopband gekocht vorig jaar, hoop van harte dat ze die weg wil doen := Dan weet ik wel een mooi plekkie voor dat ding, voor de TV bij ons op zolder :D Maar dat is echt alleen als ik niet buiten kan rennen :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:02

Oh das fijn Bom, die afspraak met de weergoden...

Heb hier net de sportschool afgezegt (op moeten zeggen, kost een vermogen elke maand), dus ben wel heel afhankelijk van de weergoden. Maar ach, desnoods gewoon rustig joggen op gestrooide wegen...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:16

Ja ik sport ook liever buiten hoor, absoluut.
Wil na de marathon ongeveer 2x in de week gaan lopen ipv 3x, dat ga ik beter redden en kunnen plannen waarschijnlijk.
Hier is de sportschool €22,50 per maand voor onbeperkt sporten en lessen en omdat ik ook zat te kijken om evt een les te gaan volgen in de week heb je het er eigenlijk al uit vergeleken met andere sportscholen.
Maar ik ben niet zo'n fan van binnen fitnessen, dus moet nog even bezien hoe en wat :+

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:18

Oh nee, ik betaal(de) 49,95 voor onbeperkt sporten en lessen, maar in de praktijk heb ik gewoon echt te weinig tijd om zo regelmatig te gaan dat het het waard is. Daarbij, waard of niet, als het geld er niet is gaat het ook niet. Steek het nu liever even in mezelf en m'n paard. Sporten kan ik ook dmv hardlopen en fietsen in de buitenlucht en das gratis...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:00

Je hebt helemaal gelijk Wen!
Bovendien is buiten sporten veel fijner vind ik :D Frisse lucht, mooie omgeving (als je geluk hebt) en idd nog gratis ook.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:05

Oh ik wil wel graag sneeuw :o
Leuk man :j

Ik vind een schema ook heel fijn om mee te werken. Ben nu met de 4mijl bezig maar ik was natuurlijk al heel ver voor de vakantie en dat heb ik ook vrij makkelijk op kunnen pakken dus ik heb wel een boel lesjes over geslagen :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:07

Ja, vind ik ook. Ik woon gelukkig in een mooie omgeving met veel stukjes bos en hei op relatief korte afstand van mijn huis (op 10 minuten joggen zit het dichtstbijzijnde bos, daarheen loop je door parken, dus ook niet slecht). Mogelijkheden genoeg dus... :j Ben ook echt een buitenmens hoor.

Zo Bom, dat stukje opbouw naar de 10 km is nog zo makkelijk niet... :=

Snap alleen stukjes als deze niet helemaal:

5 minuten warming-up met eventueel warming-up oefeningen.
20 minuten continue lopen Incl 3 x 30 seconden versnellig, Joggen/ zone 2.
5 minuten cooling-down met eventueel cooling-down oefeningen.

Dan moet ik dus 20 minuten "gewoon" hardlopen en in die 20 minuten 3 x 30 seconden versnellen? En waar doe ik dan dat joggen?

Sak, ik wil geen sneeuw... :n Zeker niet zo lang en zo veel als vorig jaar...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:15

Ik heb ook niks met sneeuw :n
Paard staat dan maanden stil, ik ga constant op mn gezicht met lopen of fietsen :') en als het smelt is het helemaal feest.
Sneeuw is op zich best leuk, maar zodra het gaat smelten is het zo'n smerige bende... En dat vriest dan weer op enz enz.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:16

Ik wou net zeggen sneeuw op zich is zo erg nog niet (al ben ik dan met paard veroordeeld tot de binnenbak), maar als het gaat dooien en vervolgens weer opvriezen... :n

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:19

[quote="WenK"]
Snap alleen stukjes als deze niet helemaal:

5 minuten warming-up met eventueel warming-up oefeningen.
20 minuten continue lopen Incl 3 x 30 seconden versnellig, Joggen/ zone 2.
5 minuten cooling-down met eventueel cooling-down oefeningen.

Dan moet ik dus 20 minuten "gewoon" hardlopen en in die 20 minuten 3 x 30 seconden versnellen? En waar doe ik dan dat joggen?
[quote]

Het is een training van 20 minuten waarin je de laatste 2,5 minuut bezig bent met 3x een versnelling van 30 sec.

Dus het gaat als volgt:
17,5 min joggen
0,5 min versnellen naar wedstrijdtempo
0,5 min joggen
0,5 min joggen
klaar

Snappie? :D

Ik ga zaterdag 25 min joggen met 3x 30 sec versnellen. Dan jog je dus tot 22,5 min en de laatste 2,5 min ben je net als boven bezig met versnellen, joggen, versnellen, joggen etc

Ik vind sneeuw heel leuk als ik niet wil hardlopen. Rijden in de sneeuw is nog niet zo erg, paard staat op blote voetjes :D Maar inderdaad dooi en opvriezen :n En ik heb geen binnenbak helaas, alleen maar 3 buitenbakken en 1 hele mooie grote crosswei, en bos bos bos :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:23

Oooh zo! Das een stuk duidelijker! Haha... Nah ben benieuwd, denk dat zulke dagen een mooie afwisseling op mijn duurloop zijn... :j

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:54

Als ik nou een binnenbak zou hebben :')
Buiten is ze niet leuk, dan kunnen we nooit ontspannen rijden en dan is gladheid gevaarlijk, blote voetjes of niet := en ik kan niet elke dag buiten gaan rijden dus dan stuiteren we weer de keer er op. Leuk joh, koudbloeden :')

Zie je wel dat die schema's ingewikkeld zijn :P ik ga morgen eens eentje downloaden om te luisteren.
Zegt ze dan gewoon van: en nu 2 minuten joggen.. En nu 1 minuut wandelen.. Etc?