Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:33

@annebe: zo dat is nogal wat! Gelukkig gaat het nu allemaal goed!

@cyntje: wat een leuke foto! En wbt het alleen geven van ochtend en avondvoeding: is het bij jou nooit teruggelopen? En heb jij tussendoor gekolfd (overdag) of niet?

@nathalie: hoe gaat het nu met jullie?

@susan: vervelend he als je net gekolfd hebt en de kleine heeft honger! Enne de kolf is hier gewoon in orde, tsr was denk ik het grote probleem!

@BA: hoe is het nu met jou en Tessa?

Hier gisteren een erg vervelende dag gehad! Nick had last van krampjes :(:) , hij lag gistermiddag op bed en begon ineens te krijsen, niet normaal meer en hij stopte ook niet meer! We hebben een paar uurtjes met hem gelopen en op een gegeven moment kalmeerde hij weer een beetje en tadaa broek dus vol. Daarna viel hij uitgeput in zijn wippertje in slaap. Natuurlijk helemaal van slag de rest van de dag, maar goed het krijsen was weer over.
Daarna om half 10 zijn laatste voeding gegeven en om 10 uur lag hij op bed. En hij kwam vanochtend om 7 uur weer, heerlijk nachtje gehad dus! <3
Kolven gaat nog steeds niet van harte...links gaat beter dan rechts. Al merk ik nu dat rechts bijna niet meer vol loopt en pas 's avonds echt gevuld aanvoelt. En dan kan Nick hem dus mooi leegdrinken! Ik hoop dat ik deze voedingen nog lang zo kan volhouden, het gaat prima zo...
Morgen gaat hij voor het eerst naar mijn schoonmoeder en oh wat zie ik daar tegenop :o ! En dan 's middags weer naar het CB, ben benieuwd of hij nu wel gegroeid is!

ankem

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:11

Wij hebben vannacht voor het eerst in ruim 7 maanden doorgeslapen. Van 23.00 tot 8.15 :)
Wat een heerlijkheid......!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:13

LH, als ik het goed begrepen heb raakt de melkproductie vaak rond de 9e maand stabiel en is het dan geen probleem als je alleen 's ochtends en 's avonds BV geeft. Heb ik gehoort tenminste. Cyntje zal het vast wel kunnen vertellen. :D
Ik wil ook zolang mogelijk doorgaan en uiteindelijk sochtends en 's avonds een lekker knuffel en voed momentje hebben! ;)

Wat sneu voor Nick die krampjes! :(:)
Fijn dat de combi van kunstvoeding en borstvoeding voor jullie beide goed bevalt!

Hier gaat het inmiddels een stuk beter. Ik ben van het voeden op verzoek afgestapt en ben er een ritme in gaan bouwen.
Niks geen dwingenw ant het lijkt ineens allemaal vanzelf te gaan. Er zit nu iedere voeding 4 uur tussen en ja soms moet ik een beetje rekken door haar bezig te houden, maar als ze echt zou gaan huilen vd honger dan krijgt ze wel uiteraard.
Ik merk dat ze hier heel goed op reageert en ik ook. Ook krijgt ze nu tussen 23.00 en 23.30 een late voeding en ook daar reageert ze heel goed op; ze komt dan weer tussen 05.00 en 06.00. Gister ging ze na die voeding van 05.15 weer niet meer slapen (zoals altijd de afgelopen weken) maar er was niets aan de hand, we hebben haar toen even laten huilen (oh wat vond ik dát moeilijk!) en vervolgens is ze gewoon na een minuut of 5-6 huilen weer zelf rustig geworden en gaan slapen tot ik haar om 9.15 wakker heb gemaakt! :oo
En vandaag kwam ze om 05.30 voor een voeding en is ze daarna nog gaan slapen tot 07.40 zonder problemen.
Het bevalt ons beide dus goed!
Ze gaat nu dus ook 's avonds zonder voeding van te voren naar bed en dat was de eerste avond heel moeilijk maar gister ging het alweer makkelijker.
Heb t idee dat het ons beide goed bevalt op deze manier. Ook voor mij, ik weet nu precies wat me te wachten staat met dit ritme en eerder was het maar afwachten wanneer ze kwam. We zitten nu op 6 voedingen terwijl we hiervoor soms wel aan de 10 zaten! Idd dus vaak voedingen van 10 slokken en dan 2 uur later weer.
De eerste dag was dit even moeilijk maar op aanraden van de LK en met steun van mijn moeder kunnen rekken tot die 4 uur en vanaf dat moment is ze ook beter gaan drinken en houd ze het met gemak 4 uur vol.

Zometeen moeten we naar het CB en ik ben erg benieuwd hoeveel ze weegt nu.
Rekeninghoudend met de 4 maanden dip verwacht ik niet al te veel, maar heb wel het gevoel dat ze weer in de lengte flink gegroeit is.
5 weken geleden was ze 61,5 cm en 5350 gram dus ben benieuwd. Ook meteen de prikken strakjes.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:13

ankem schreef:
Wij hebben vannacht voor het eerst in ruim 7 maanden doorgeslapen. Van 23.00 tot 8.15 :)
Wat een heerlijkheid......!

Wat goed!!!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:33

Kijk zie je Naath +:)+
Blij dat het advies toch gewerkt heeft :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:37

@LH: Ik voed nu 2/3 maanden 2 voedingen en het loopt naar mijn idee niet terug maar Chiara begint steeds korter te drinken dus denk dat het misschien niet heel lang meer gaat duren.
Ik kolfde er niet tussendoor omdat ik nu zoiets heb van, als het op is, is het op...
Heb net nog voeding weggegooid, was niet goed meer.
Nu nog zo'n 7 flesjes voor noodgevallen ofzo, vind het toch wel moeilijk mocht het stoppen :=
Maar je kunt natuurlijk altijd extra kolven om te stimuleren ;)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:41

Ik was ook absoluut blij met het advies van jullie. :j
Er ging ook ineens even een lampje bij me branden hihi.
Heb ook veel aan mijn moeder gehad de laatste dagen. En nu lukt het gewoon weer prima.
Tuurlijk de nachten zijn niet zoals ze vroeger waren maar dat accepteren we nu maar gewoon. Met 1 nachtvoeding en daarna weer slapen gaat dat een stuk makkelijker. Het is al zooooveel beter dan de laatste 6 weken!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 10:56

Nou fijn toch ;)
En 1 nachtvoeding is zo slecht nog niet hoor ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:00

Ankem: Whaaah! Dat wil ik ook!!!

Nathalie: super joh!

Linda: krampjes? Ligt het toevallig aan iets wat jij gegeten hebt?

Cyntje: wil je haar zo graag kwijt?

Annebe: wat een mooi kindje hebben jullie, en wat een vechtertje. Komt vast helemaal goed!

Hier: ik wil ook wel een nachtje doorslapen...ben nu de 2e dag vrij na een paar dagen werken ( deze week 32 uur gemaakt terwijl ik normaal 24 upw hoor te werken) met 2 vroege diensten er tussen en merk dat dit best pittig is omdat ik er ook nog 2 keer per nacht uit moet. Heb nu echt de vrije dagen nodig om bij te tanken, voelde me gisteren gesloopt. Ik zou het dus ook heel fijn vinden als mevrouw door zou gaan slapen. Nou ja, nog iets minder dan 2 weekjes en dan hebben we vakantie...nog even doorbijten dus en dan ik uitrusten. Gelukkig ben ik nu ook nog vrij tot donderdag.

Marinde heeft trouwens iets nieuws, ze is na de voeding van 5.00 klaarwakker en geeft een ochtendconcert. Ik leg haar wel gewoon terug in haar bedje, waar ze een halfuurtje gaat liggen zingen voor ze weer in slaap valt.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:02

Hier ging het gisteravond niet goed met Chiara, ik vermoed kiesjes ofzo.
Als we de kamer uit liepen was ze in dikke tranen en dat is toch wel vaak een teken dat er iets niet lekker zit.
Heb der een zetpil gegeven en Chamodent waarna ze rustig is gaan slapen... na de laatste voeding sliep ze wel zo weer.

Nee wil ze niet graag kwijt maar vond het een geniale foto :')

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:06

Ik heb er ook 7 maanden over gedaan, met nachten met minstens 2 voedingen. Dus wist gewoon niet wat me overkwam.

Dat zingen heeft Elianne ook een poos gedaan, zo vroeg 's ochtends. Wij dachten dat het misschien kwam, omdat het al zo vroeg licht was 's ochtends.

We zijn hier vooral bezig geweest met een slaapritme. Elianne sliep helemaal niet meer overdag. Hebben pilletjes van VSM gehaald en die een paar dagen gegeven. Ondertussen geprobeerd er een slaapritme in te krijgen. Dat is heel goed gelukt. Ze slaapt nu tot 7.30/8.00 van 10.15 tot 12.15 en van 14.15 tot 15.30 en dan 's avonds om 20.00.

Ik ben ook op mijn verzoek begonnen met een late avondvoeding en nu zit dat al helemaal in haar systeem ingebakken en wordt ze zelf wakker rond 23.00.

Ik zit nu op 4 a 5 voedingen per dag en 's avonds clustert ze weer een beetje, wil ze wat vaker drinken. Heb er geen probleem mee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 11:13

Nou, licht is het echt nog niet om 5.00. Ik vind het wel gezellig hoor, ik kan er ook gewoon bij in slaap vallen.

Ik heb ook geprobeerd of Marinde langer kan slapen als ik haar nog laat drinken laat op de avond, soms moet ik haar een beetje wakker maken. Gisteren kwam ze zelf rond 23.00, maar dat maakt dus geen verschil voor de tijd dat ze 's nachts komt. We zitten nog steeds op hetzelfde aantal voedingen per dag, alleen zijn de tijden wat verschoven. Overdag slaapt ze verder prima, dus ritme heeft ze wel. Heeft volgens mij ook met de leeftijd te maken, begreep dat meer kindjes rond de 4/5 maanden ineens weer vaker willen drinken 's nachts. Ik wacht gewoon rustig af tot ze ook ineens besluit dat ze door gaat slapen...denk dat ik dan ook niet weet wat me gebeurt.

Cyntje: is idd een hele leuke foto. Kiesjes...dat kan flink pijn doen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 12:07

Wij zijn terug van 't CB; 5940 gram en 65,5 cm!
In gewicht niet veel aangekomen, maar in de lengte destemeer gegroeit. Ze is 500 gram aangekomen in 5 weken. Ze vonden het verder prima gelukkig, en verder was ook alles prima. :j

[edit] Op de BV curve volgt ze gewoon netjes haar eigen lijntje kwa gewicht. (net wat onder de middenlijn dus dat valt best mee!)
En in de lengte doet ze gewoon gek. :D

http://www.borstvoeding.com/groeicurve/ ... 26880/-1/1

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:00

Netjes Nathalie!

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:45

Nathalie, prima!

Susan, grappig, zo'n concert!

Anke, heerlijk geslapen, das fijn!

Moet zeggen dat het hier best aardig gaat. De kleine was 240 gram in ruim een week aangekomen (dus prima!) donderdag moeten we naar het CB.
Ritme is nog wat lastig overdag, maar snachts gaat het prima! Hij komt 1 keer en er zitten meestal 5 uren tussen, dus slapen kan ik ook gewoon. Vannacht zat er zelfs 6 uur tussen (vind ik wel een beetje veel), maar ik maak hem niet wakker, want zit aan 7 a 8 voedingen per dag gemiddeld en omdat hij goed groeit, zal het wel voldoende zijn.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:48

@susanh: nee hoor, ik denk dat het komt doordat hij nu 2 flessen kv krijgt en dat hij daarna moet wennen (denk ik). Ik heb zaterdag namelijk niks raar gegeten! Hopelijk vandaag geen krampjes!

@Nathalie: fijn dat het nu zo goed gaat! Even doorbijten dus en dan voel je je veel beter, fijn hoor..
En fijn dat alles goed was op het CB! En wat is ze lang! ik moet morgen weer,dan krijgt hij prikjes en kijken ze of hij deze keer wel gegroeid is (ik weet zeker van wel, want hij heeft weer hamsterwangetjes := )

@cyntje: ik moet gewoon even goed kijken hoe het gaat. Anders kan ik idd beter overdag een keer goed kolven om het op gang te houden. Straks kolf ik ook nog even voordat ik ga paardrijden, anders voelt het niet zo lekker ;) .
En kiesjes dat lijkt me idd vrij pijnlijk.

@ankem: fijn dat je zo;n goede nacht hebt gehad! Even lekker bij kunnen tanken zelf, heerlijk.

@neff: zo dat gaat ook al goed 's nachts en hij groeit goed, super!

Hier gaat alles weer 'normaal'. Nick heeft vanochtend lekker met papa en mama gespeeld totdat hij zelf aangaf moe te zijn (gapen en in zijn oogjes wrijven), toen heeft hij 3 kwartier in de box geslapen. Nu net in bad geweest en zijn fles gedronken (vanochtend 200ml en nu net 195!) en nu ligt hij lekker te slapen! Hopelijk geen krampjes, dan kan hij lekker tot een uurtje of 6 slapen, dat heeft hij nodig. Ben echt benieuwd hoe het morgen allemaal zal gaan...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:45

Jeetje, 200 ml is wel veel zeg. Marinde drinkt max 150 ml uit een flesje (bv). Moet je echt zo veel geven Linda? Lijkt me dat dergelijke hoeveelheden er voor kunnen gaan zorgen dat je productie terug kan gaan lopen? Hoe gaat het vandaag? Spannende dag?

Heb even geteld gisteren, en zit nu dus op 7 voedingen ipv 6. Ik weet dat het normaal is bij bv kindjes, stomme is dat het toch voelt als een stapje terug. Ik had vannacht echt even de balen toen ik er uit moest om 1.00 en 4.00 (heb wel goed geslapen verder, Marinde ook) dus heb weer even bij gelezen over nachtvoedingen en waarom die normaal zijn bij bv kindjes. Gaf wel weer steun, want ik zat even in een dipje vanmorgen. Toch probeer ik er ook van te genieten, want als ze straks niet meer wil drinken 's nachts denk ik wel dat ik dat ga missen. Het is heel dubbel, aan de ene kant zal ik blij zijn als ze wat langer doorslaapt, aan de andere kant geniet ik ook van dat kleine warme lijfje naast me in bed, en die rustgevende geluidjes van een drinkende baby.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:49

Chiara is nu met 15 maanden, 9.5 kilo en 77 cm :)
De 2 voedingen die ik nog geef hoef ik dus ook niet meer met FV te vervangen maar dan moet ze wel meer HVmelk gaan drinken, dus daar gaan we mee aan de slag al drinkt ze nu met de BV evenveel ongeveer...
Maar mocht het afgelopen zijn zal ze toch meer gaan drinken omdat ze dan die 2 voedingen mist.
Dus we zien wel waar het schip strand.

@LH: moest vannacht nog aan je vraag denken...
Op hoeveel voedingen zit je nu? Ik had er vanaf het begin al niet heel veel maar als je van veel ineens terug naar 2 wilt gaan kunnen je borsten denken dat je 'stopt' dus dan zal ik gewoon een tijdje blijven kolven en het geleidelijk aan afbouwen anders heb je dus mss wel kans dat het terugloopt :)

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:46

@susan: tja die 200ml heeft hij echt nodig, als ik minder geef is hij gewoon niet tevreden! Hij drinkt nu 3 flessen van 200ml en dan nog 2x borstvoeding. :o

@cyntje: ik geef dus nog 2x live borstvoeding en dan kolf ik nog 2x tussendoor. Meestal aan het eind vd ochtend/begin vd middag en dan aan het begin van de avond. Dat probeer ik altijd gelijk met zijn flessen te doen.

Gisteren drukke dag gehad. Nick had het super gedaan bij mijn schoonmoeder, hij had alleen weinig geslapen (maar 1 uurtje vanaf 10 uur tot half 4) dus hij was wel erg moe. :Z
Toen naar CB (daar sliep hij dus zowat) en even gewogen en gemeten. Hij zit weer bijna op zijn eigen lijntje, want hij woog nu 5400 gram (bijna 500 gram aangekomen in 2 weken!) en hij was bijna 61 cm lang. Hij doet het nu dus weer heel erg goed. :D
Daarna zijn prikjes, hij huilde maar even gelukkig <3 . De rest van de dag was hij hangerig en jengelig (door prikjes en/of vermoeidheid) en vanaf 10 uur tot half 7 vanochtend lekker geslapen. Hij is nu alleen een beetje ziek van de prikjes, hij heeft 38,6 en is wat aan het overgeven. Hij voelde zich echt niet lekker :(:) ! We hebben hem daarnet een zetpilletje gegeven en nu ligt hij te slapen. Hopelijk voelt hij zich straks beter!
Vandaag een rustige dag gepland, lekker niks doen heerlijk! :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:19

Fijn dat hij het weer goed doet Linda. En ook fijn dat het bij je schoonmoeder allemaal goed gegaan is.

Hier vannacht maar 1 voeding, nu om 23.00 gevoed, 3.00 en 8.00 weer. Netjes dus, alleen kon ik nou zelf weer eens niet in slaap komen :+ .

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:33

Linda wat fijn dat Nick weer goed gegroeit is!
En fijn dat het bij je schoonmoeder goed is gegaan.
Hopelijk heeft Nick niet al te veel last na het zetpilletje. Klinkt zielig. :(:)

Susan dat is echt vervelend he, als je zelf niet in slaap kunt komen!
Als je inderdaad kunt voeden en meteen weer slapen valt het allemaal wel mee.
Maar goede nacht dus!

Yasemin heeft vannacht tot 06.00 uur geslapen! :D
Om 23.30 late voeding en toen kwam ze dus pas om 06.00 uur weer! Was helemaal trots.
Alleen het inslapen na de voeding is rond die tijd een ramp! Om 7 uur sliep ze weer en wij ook en dan wel weer tot 10 over 9.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:44

Tsja, ander ritme...moet ik weer even aan wennen..

Nathalie: top hoor! En als ze om 6.00 niet gelijk slaapt laat je haar toch even lekker bij jullie in bed liggen? Ik vind dat heerlijk, nog even knuffelen, zelf wat dutten en na een tijdje wordt de kleine moe en kun je haar zo weer terugleggen en zelf nog even slapen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 14:42

haaaai lieverds!
i'm still alive and olmost drowning haha...

maandag eerste dag kdv en eerste werkdag, wat een impact! tessa zat te zingen in de auto op weg naar het kdv en zowel paps als mams waren wat bedrukt en stilletjes. we waren de eersten die haar kwamen brengen (iedereen kwam laat ivm eerste dag en wennen enzo), dus de leiding had alle tijd en tessa kon rustig wennen. We hebben haar in de box gelegd en daar ging ze lekker spelen, dus dat scheelde ook alweer!
om 1 uur heb ik gebeld om te horen hoe het ging en het ging top! ze dronk goed uit de fles, sliep goed en had het helemaal naar haar zin. wiehie! dan zit je toch ook een stuk relaxter op het werk hoor.
ben haar om half 5 gaan halen en trof een zeer gezellig meisje aan. wel erg witjes, ze was moe van alle indrukken. tot 7 uur bleef ze hyper-de-pieper wakkker om daarna als een blok in slaap te vallen. TROTS!

slapen is momenteel erg moeizaam. ze rolt steeds meer en meer en ligt zichzelf daarmee echt in de weg. vaak huilend wakker om gelijk bij oppakken op je arm weer in slaap te vallen. ik sta er dus een keer of 6 naast 's nachts. niet leuk als je weer moet werken!
vannacht heb ik haar uiteindelijk op haar aankleedkussen gelegd en zo bleef ze goed liggen. heb de snoozz besteld en die komt als het goed is morgen. zo is het ook geen doen, dus dan het meisje maar vastleggen in bed. niet favoriet, maar steeds wakker is ook geen doen voor haar.

vandaag was oma er weer en die had een makkie. slaapritme is er nauwelijks meer, dus ze heeft van 9 tot 10 en van 11 tot half 2 geslapen... voeding van 12 uur werd dus net pas, maar toen dronk ze maar 90 cc (had al gekolft, dus tijd voor de fles). straks nog maar eens proberen.

morgen ga ik weer bijlezen, nu eerst mijn pijlen op het werk richten, dat slokt zoveel energie! leuk een nieuwe functie, maar in combinatie met een half jaar eruit zijn had ik net zo goed op een nieuwe school kunnen gaan werken, want ik weet echt niets.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:39

Fijn dat het zo goed gaat BA.
Vastleggen vind ik persoonlijk niets, Chiara heeft zo ook een week lopen piepen, telkens weer goed gelegd en op den duur deed ze het zelf :)

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:45

BA Heerlijk, dat het zo goed is gegaan! Dan ga je veel lekkerder naar je werk.

LH dat is fijn dat hij het nu zo goed doet!

En bij jou gaat het zo ook lekker Nathalie, mooi.

Hier is het af en toe nog even onrustig, hoop dat dat toch wat beter gaat straks. Vanochtend al 5 keer aangelegd. s Nachts gaat het nog steeds prima (gelukkig wel). Vrijdag naar het CB. Heb gelukkig wel een fijn bureau hier, kan er goed terecht en ze geven ook goede tips enzo. Hoor dat wel eens anders is bij anderen.