Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)
Glossi schreef:Pardy, wat was je beginwaarde en wat voor opstartdosis heb je gehad? Het hangt heel erg van de persoon af hoe vaak je geprikt moet worden. Ik prik bijv. nu 1x per week als onderhoudsdosering maar ik ga vragen of ik weer 2x per week mag omdat ik daar meer baat bij had. B12 moet idd in je spier geprikt worden. Sommige huisartsen doen er moeilijk over maar het stelt eigenlijk niets voor en er kan maar weinig fout gaan als je je aan de prikprotocol houd. Heb je toevallig een praktijk waar 2 huisartsen werken? Dan zou je de andere mischien kunnen vragen. De ene assistente vond het ook geen goed idee dat ik zelf ging prikken. Ze had de HA gevraagt en die zag het ook niet zitten. Toen heb ik de andere assistente gevraagt en die heeft de andere dokter gevraagt. Die vond het prima
helaas nog wel soort van opgezette voetzolen dat ik daar bijna niet op kan staan. Mischien kun je vragen of je 2x per week mag prikken om te zien of je dan stabieler bent. Mischien dat je je dan niet meer de ene week minder voelt dan de andere. Zou je mij (of in dit toppic) een klein verslagje willen schrijven van de bijeenkomst?Glossi schreef:Pardy, ik ben heel tevreden over de internist die ook in Lelystad zit. Hij is de eerste die mij serieus neemt en ziet dat er echt wat aan de hand is. Mocht je naar hem toe willen gaan moet je niet te lang wachten met bellen want hij heeft een behoorlijke wachtlijst. Je zult zeker een paar maanden moeten wachten. Is er bij jou ook uitgezocht waarom je een tekort hebt? Mischien dat je naast de injecties smelttabletten kunt nemen om de b12 meer aan te vullen tot je meer injecties krijgt. Heb je al eens op de site van Hendrik de Jong gekeken? Mischien dat je voor je huisarts daar wat informatie van af kunt halen (staan documenten op) Zet je verhaal ook eens op het b12 forum neer. Wie weet hebben zij nog meer tips voor jou.

_Jen schreef:Het is ook belangrijk dat er een bepaald merk wordt geprikt, in 1 van de merken zit namelijk een conseerveermiddel wat erg slecht is. dit houden jullie nog tegoed van me, ik heb dit ergens opgeschreven

je had het al geschreven.
Glossi schreef:_Jen schreef:Het is ook belangrijk dat er een bepaald merk wordt geprikt, in 1 van de merken zit namelijk een conseerveermiddel wat erg slecht is. dit houden jullie nog tegoed van me, ik heb dit ergens opgeschreven
Dat is de Hydroxocobalamine van Centrafarm (de b12 die uit de koelkast komt) Nycomed is het best en betrouwbaarst
Edit: te snel gepostje had het al geschreven.
Hebben ze het toevallig ook over Methylcobaldamine gehad? Bedankt voor het uitgebreide verslag
Zirano, weet je of de ampul uit de koelkast komt?