Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:16

ik kan op zich prima met het openbaar vervoer komen (als in, de trein, de rest moet ik natuurlijk fietsen :') )

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:21

Trein zou ook wel kunnen, maar wordt algauw best duur denk ik. Lijkt me wel gezellig, met zn allen fietsen haha :D

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:34

lijkt mij ook leuk ! een meeting =)

hangt er wel een beetje van af waar

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:43

@ Wendy: heerlijk zo'n mooie route...
@ Ghostattack: misschien kun je met iemand mee rijden die in de buurt woont?

Fietsen jullie eigenlijk in je eentje of in een groep? Ik haat in mijn eentje fietsen (door dingen die er gebeurd zijn) dus fiets eigenlijk altijd alleen met de fietsclub of met pa of begeleider.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:50

ik fiets vaak met vriendlief... maar die werkt ook en dan ga ik soms alleen dan zet ik even muziek op maar leuk is anders..

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:54

Fanneke schreef:
@ Mandy, veel fietsplezier!!!
@ Lies, balen dat je niet kan fietsen, maar het is voor een goed doel! :j
@ Musli, kun je jouw horloge ook gebruiken voor hardlopen? Ik ben ook van de grafiekjes! :D
@ Wendy, ooh woon jij op Texel? Wat heerlijk! Komen er graag fietsen!

Tip voor goedkope fietskleding, de Decathlon. Vl had gisteren een mooi wind/regenjack gekocht voor nog geen € 25.00!

Ik ben gisteren weer goedgekeurd door de gynaecoloog! *\o/* Hoop morgen weer op de fiets te stappen! Gisteren op de gewone fiets boodschappen gedaan en dat ging best goed. Met een zeem ertussen, moet ik helemaal minder voelen van het litteken. Heerlijk vooruitzicht!

De Garmin Edge is geen horloge, maar meer een fietscomputer.
Ik heb nog wel een hartslaghorloge liggen hier (welke ook te koop is) die ook geschikt is voor hardlopen! :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 17:03

Ik fiets vaak alleen, soms samen met mijn vader. Alleen dat vind ik minder leuk :+ Als ik alleen fiets ben ik nergens van afhankelijk, ik ben sowieso erg op mezelf staand.
Lekker ergens heen fietsen, nergens over na denken :D In een groep heb ik nog nooit gefietst.

Binnenkort is er hier de profronde van Tiel en de West-Betuwe tour. Wat houdt een KNWU licentie eigenlijk in? Ik ben namelijk (nog) nergens lid van..

http://www.sw-rivierenland.nl/profronde-tiel/

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 17:20

Wendy15 schreef:
Wat een weertje vandaag! Lekker middagje vrijgenomen van t werk en met een vriendin gaan fietsen. Vandaag niet offroad, maar een langer tochtje over de weg, mooie plekjes opgezocht, door de duinen, over de dijk. Onderweg een paar keer een terrasje gepakt, hele middag op pad geweest zo en al met al toch 66km gefietst.

Hé Wendy, jij ook hier? ;-)

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:23

Ghostattack schreef:
Ik fiets vaak alleen, soms samen met mijn vader. Alleen dat vind ik minder leuk :+ Als ik alleen fiets ben ik nergens van afhankelijk, ik ben sowieso erg op mezelf staand.
Lekker ergens heen fietsen, nergens over na denken :D In een groep heb ik nog nooit gefietst.

Binnenkort is er hier de profronde van Tiel en de West-Betuwe tour. Wat houdt een KNWU licentie eigenlijk in? Ik ben namelijk (nog) nergens lid van..

dat is geloof ik een wielrenner bond of club.. mijn vriend zit er ook bij ik ook nog niet btw

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:11

Ik rij vooral alleen. Heb een enkele keer met m'n vader gefietst maar dan moet ik zijn snelheid aanhouden en dan moet ik fietsen waar híj naartoe wilt fietsen. En als ik ergens een hekel aan heb is dat mij verteld wordt wat ik moet doen (nee, ik ben geen 16 jarige puber :') )

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:01

Ghostattack schreef:

Een KNWU-licentie betekent dat je lid bent van een club die aangesloten is bij de KNWU (Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie) en dat je officiële KNWU-wedstrijden mag starten. Er zijn verschillende categorieën, waaronder ook dames-categorieën. Je kan ook gewoon lid zijn van een bij de KNWU aangesloten vereniging zonder licentie. Dan krijg je een basislidmaatschap bij de KNWU. Dat houdt o.a. in dat je verzekerd bent tijdens het trainen etc. Je kan hier geen officiële wedstrijden mee starten. Wel krijg je vaak korting op NTFU-toertochten.

Ik heb al eens eerder voorgesteld om ergens een leuke toertocht uit te zoeken en elkaar daar te ontmoeten en die samen te fietsen, dus kom maar op met voorstellen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:07

Ik weet niet zo goed wat leuke plekken etc. zijn om te gaan fietsen. Maar utrechtse heuvelrug of veluwe stelde iemand voor? Dat is volgens mij ook enigzins centraal?

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:48

Is wel een superleuk idee!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:49

Ik heb net weer een rondje gemaakt met de fietsclub, ging lekker en was heel gezellig. Ik ontdekte wel waarom het vorige keer zo moeizaam ging, er stond maar 3 bar op mn banden in plaats van 7,5 :P. Scheelde toch wel toen ik ze opgepompt had :P.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:55

Ik heb net gehoord dat een meisje, dat ik donderdag bij Alpe d'HuZes nog heb gezien (is een vriendin van een vriendin van mij, die er bij was) vandaag is overleden (aan leukemie)... ik kon haar verder niet, maar het is en blijft héél erg heftig. pfff.. -O- Ik weet weer waarvoor ik fiets...

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:57

He wat naar : (.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:04

Ik lees even mee, ik wil misschien gaan beginnen met mountainbiken. Ben op zoek naar een club hier in de buurt om een paar lessen te doen.

Hoe duur is een goede mountainbike ca? Ik overzie het allemaal niet meer op internet... :o

goofyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 23:05

Nijmegen, Ooij, stukje Duitsland, Groesbeek is ook hele mooie omgeving voor fiets meeting!! :+
Beetje heuvelachtig....
Veeeeeel fietsers hier!! ;)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 23:19

Silvia schreef:
Wendy15 schreef:
Wat een weertje vandaag! Lekker middagje vrijgenomen van t werk en met een vriendin gaan fietsen. Vandaag niet offroad, maar een langer tochtje over de weg, mooie plekjes opgezocht, door de duinen, over de dijk. Onderweg een paar keer een terrasje gepakt, hele middag op pad geweest zo en al met al toch 66km gefietst.

Hé Wendy, jij ook hier? ;-)

Yes! :D

Ik fiets meestal met een vriendin of een groepje vrienden, niet echt een clubje oid.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 01:59

Mountenbike steeds meer. Geweldig hard door het bos scheuren.

23kmpu gemiddeld halen we al op ritjes van 2 a 3 uur. En dat alles in een half jaartje trainen :)

Fietsen is hoe beter het gaat hoe leuker.

Langste rit 4 weken terug 120 kilometer.. op de atb

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:41

Leuk idee een meeting! Maar hoe dan we dat met het verschil in race/mountain? Mijn voorkeur heeft wel een zondag, zaterdag is hier altijd hectisch

@ Maartje ik ben geknipt en gescheurd :p
@ Rubyred, ik fiets ook alleen. Mijn vriend gaat te snel :P De bedoeling is, om af en toen met de overbuurvrouw op stap te gaan.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:05

Poeh wafel pittig al hoor die snelheid en afstand! Maar ik merk ook idd dat het best wel snel gaat met conditie opbouwen :j

Had vanmiddag lekker vrij genomen en nog een klein rondje gedaan met vriendin. Hebben het eerste deel van het mountainbike pad 2 keer gedaan. Vriendin had camera meegenomen dus dat was wel even leuk voor een paar actiefotos

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:13

ik ga zaterdag weer even fietsen.. kom net uit de sportschool, heb even krachttraining gedaan,, triceps,biceps etc

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:14

Leuke foto's!!

Om de hoeveel kilometer moet je nou eigenlijk een onderhoudsbeurt doen? Heb nu voor de ene fiets na 600 km maar eens gebeld, de ander zit ik denk ik al wel over de 1000 maar zit geen tellertje op... Nu gaan ze dus mooi tegelijk maar kan niet echt vinden wat er nu de bedoeling is.

Ik zou eigenlijk vanavond gaan fietsen, maar tis rotweer... dus even kijken of het doorgaat.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:22

Ik heb eigenlijk geen idee wat betreft onderhoud. Heb hier wel superservice bij de fietsenwinkel. Als ik iets wil weten of er is wat dan fiets ik ff langs en word het gefixt. Laatst had ik na een rondje in het bos een rammeltje en ff langsgefietst en werd meteen ff naar gekeken en kon zo verder. Echt helemaal top! Vraag gewoon over een poosje daar eens hoe of wat. Heb er zelf alleen kettingspray bij. Zit nu ff over de 300km met mn nieuwe fiets maar heb m dan ook nog niet zo lang.