[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x__Danielle

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:45

Maar van elke pil kun je aankomen, dat is een algemene bijwerking, de een heeft er meer last van dan de andere. Enneee van een baby word je pas dik :=

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 15:54

Haha, dat vind ik wel een goede _O- !

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:13

Ik heb ongeveer een jaar de Diane35 geslikt en ben daar niet meer dan normaal (ik was 15 dus volop in de groei) van aangekomen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:20

Het is trouwens ook niet zo dat je aankomt van de pil an sich. Door de hormonen kan je meer eetlust krijgen, en als je daar naar gaat eten kom je aan. ;)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:24

Ja dat dacht ik zelf dus ook, dus je hebt het gelukkig (groot en deels) gewoon zelf in de hand :D .

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:23

RedPassion schreef:
Het is trouwens ook niet zo dat je aankomt van de pil an sich. Door de hormonen kan je meer eetlust krijgen, en als je daar naar gaat eten kom je aan. ;)

Je hebt wel mensen die meer vocht vasthouden doordat ze de pil slikken, maar dat verklaart niet die kilo's die sommige mensen aankomen :)

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:06

Even voor de zekerheid: ik heb gisterochtend mijn pil genomen rond 09.00 (gewoon normale tijd), maar vannacht onverwachts bij mijn vriend wezen slapen waardoor ik mijn strip niet bij me had. Wel gemeenschap gehad. Nu heb ik mijn pil voor vandaag net om 16.30u genomen.
Ben ik nu nog 'veilig'? (Het is overigens mijn tweede strip achter elkaar dus die 3 weken voor de stopweek heb ik ruimschoots gehad.)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:07

Als vandaag niet in de eerste week na je stopweek, of laatste week voor je stopweek valt, ben je veilig ja :j

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:10

Heeft er iemand een implanon?
& ja, wat zijn de ervaringen?

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:59

Yessy schreef:
Als vandaag niet in de eerste week na je stopweek, of laatste week voor je stopweek valt, ben je veilig ja :j

Oei, vandaag was de laatste pil van de strip := Als ik nu nog een strip neem dan, dan ben ik veilig?

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:04

Ymke schreef:
Yessy schreef:

Oei, vandaag was de laatste pil van de strip := Als ik nu nog een strip neem dan, dan ben ik veilig?

als je nu de pil doorslikt is het veilig ja.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:24

Chrissie_ schreef:
Heeft er iemand een implanon?
& ja, wat zijn de ervaringen?

ja ik, en ik ben er supertevreden over...
plaatsen ging vrijwel pijnloos door de verdoving, mijn eigen huisarts kon hem plaatsen, mijn humeur is stukken beter dan met de pil en ik wordt niet meer ongesteld...echt heerlijk...oh ja...en ik hoef niet meer bang te zijn dat ik hem vergeet...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:05

Ymke schreef:
Yessy schreef:

Jep :) Als zoiets nou nog eens gebeurt kun je beter gewoon direct stoppen, dus die vergeten pil niet meer nemen en als dag 1 van de stopweek zien :)

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:20

Dat is een handige tip inderdaad! (al denk ik niet dat het nog een keer voorkomt, gewoon een reservestrip bij vriendje leggen ;) )
Bedankt! :j

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:22

xMarloes schreef:
Daisies schreef:
Stel ik heb vrijdag seks gehad, (strip begonnen op de zondag ervoor) en ik ben maandag avond de pil vergeten en heb hem ipv 23:00 om 12:00 ingenomen. Hoe groot is de kans dan? Niet toch?

neee.
kans is echt heeeeeeeeeel klein.

Als ik gewoon ongesteld wordt weet ik toch bijna zeker dat het niet zo is? Bijsluiter zegt dat de kans eigenlijk 0 is maar ben bang om niet ongesteld te worden

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:19

Ik zit met een vraag over mijn mirena spiraaltje. Ik verlies al gedurende drie weken ongeveer redelijk wat bloed. Soms wat dikker, dat het op menstruatiebloed lijkt, dan weer helderrood dun bloed. Vanmiddag, tijdens het vrijen, ben ik opeens erg veel helderrood, dun bloed verloren. En dan echt het bloed dat uit een wond komt, het droogt snel op. Nu heb ik al de dokter gebeld, ik moet morgen het telefonisch spreekuur bellen, maar voor mijn eigen gemoedsrust vannacht zou ik toch graag willen weten wat er allemaal aan de hand kan zijn! Iemand ervaring, of weet iemand toevallig wat dit kan zijn? Alvast bedankt!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:40

Heb ik ook een tijdje gehad, google eens op contactbloeding, dat komt vaker voor als je een mirena hebt :)

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:24

Yessy schreef:
Heb ik ook een tijdje gehad, google eens op contactbloeding, dat komt vaker voor als je een mirena hebt :)

Ik ben al eerder naar de huisarts gegaan, toen bleek het om een wondje in mijn baarmoeder te gaan. Maar daar had ik ook echt last van, deed zeer en met vrijen ook. Na het vrijen had ik dan een beetje bloed in mijn boxer. Nu bloed ik al drie weken lang ongeveer een half inlegkruisje vol. Eerst dacht ik; ik ben ongesteld. Ik wilde het nog een weekje aankijken, om vervolgens naar de dokter te gaan. Maar nu, na misschien 5 minuutjes echt "de daad", was het massive veel. En we waren rustig bezig (écht waar, haha!). Vriendlief zijn handen, geslachtsdeel en area er omheen, zaten onder het bloed, mijn billen ook, en op het bed. Dat was echt even schrikken! En zo heb ik het nog nooit eerder meegemaakt (heb spiraalje nu ongeveer 11 maanden). Heb mezelf tijdens deze relatie nog laten testen op SOA's, uitslag was negatief. Ik bel morgen in ieder geval naar de huisarts, hopelijk maakt ze er werk van, hopelijk is het wél 'gewoon' een contactbloeding!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:37

Hmm dat is wel een extreme contactbloeding geweest dan, slim idd om even bij de huisarts binnen te lopen :j Bij mij was het meer dat je achteraf naar de wc loopt en dan erachter komt dat het wat gebloed heeft..

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:03

Ik heb even een vraag. Ik ben ooit met de pil begonnen, maar gestopt omdat ik zoveel aankwam in gewicht (was al een lage dosis) Sindsdien ben ik over gestapt op de Nuvaring, volgens de arts was het zo ongeveer niet mogelijk om daar van aan te komen.
Eigenlijk bevalt hij prima, en ik heb inderdaad het idee dat de pil sterker werkte. Toch kom ik steeds weer op onverklaarbare reden aan, en ik zit nu ook te denken om te stoppen met de nuvaring. (en het ligt niet aan mijn eten, aangezien ik daar altijd al heel streng op let)

Heeft iemand hier ervaring mee, of ook de nuvaring er voor kan zorgen dat je gewicht toeneemt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:05

Ik heb geen persoonlijke ervaring met de Nuvaring, maar kan het niet gewoon door je leeftijd komen dat je wat zwaarder wordt? :)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:31

ik ben denk ik niet echt aangekomen door de pil, m'n borsten zijn (helaas) wel een cupmaat gegroeid. Ik ben wel wat aangekomen maar dat komt bij mij gewoon door weinig sporten.

Kan het niet zijn, red_savage, dat je door hormonen aankomt? want ook in nuvaring zitten hormonen (de helft van microgynon 30)... dus dat het daar toch van komt?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:49

Even mijn vraag ook hier:
Emytje schreef:
Weet iemand hoe dit zit? Ik laat snel een Inplanon plaatsen en ik zit nu bij CZ. Het plaatsen gaat me als het goed is bij hen niets kosten, alleen nu wil ik dus overstappen naar een goedkopere verzekering, maar ik wil wel zeker weten dat het verwijderen en het plaatsen (met name het verwijderen) vergoed word door de mijn toekomstige verzekering. Weet iemand of dat altijd vergoed word of dat ik daar een bepaalde verzekering voor uit mag gaan zoeken? Het gaat niet om de Inplanon zelf, maar dus puur het verwijderen. Aan de hand daarvan wil ik dus een keuze maken voor een verzekering.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 21:27

@RedPassion: leeftijd zal vast er mee te maken hebben, maar niet zoals dit. Ik blijf maar mijn best doen met dieeten etc, en ik val in geen mogelijkheid meer af. Zo ben ik niet blij met mezelf.

qIlsemarie: Normaal is het ook zo door hormonen, maar ik heb dus op aanraden van de huisarts de nuvaring gepakt. Daarmee zouden de hormonen direct via je baarmoeder werken, en daarom minder effect hebben op de rest van je lichaam.

Hmm.. ik weet het ook niet.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:56

Emytje schreef:
Even mijn vraag ook hier:
Emytje schreef:
Weet iemand hoe dit zit? Ik laat snel een Inplanon plaatsen en ik zit nu bij CZ. Het plaatsen gaat me als het goed is bij hen niets kosten, alleen nu wil ik dus overstappen naar een goedkopere verzekering, maar ik wil wel zeker weten dat het verwijderen en het plaatsen (met name het verwijderen) vergoed word door de mijn toekomstige verzekering. Weet iemand of dat altijd vergoed word of dat ik daar een bepaalde verzekering voor uit mag gaan zoeken? Het gaat niet om de Inplanon zelf, maar dus puur het verwijderen. Aan de hand daarvan wil ik dus een keuze maken voor een verzekering.

naar mijn idee hoort het plaatsen en verwijderen gewoon onder de standaard zorg van gynaecoloog en/of huisarts dus wordt het dacht ik standaard vergoed...ik zit bij izz en heb het meest uitgebreide pakket en krijg gewoon alles vergoed, ook de implanon zelf...