Maaaike schreef:Nee, jij faalt niet al 12 weken... Al die tijd dat ik niet werkte vond ik ook niet echt als falen..
Maar weer aan het werk gaan (denken dat ik dat ook weer kon) en dan pas merken dat het eigenlijk toch niet gaat.. dan weer een stapje terug moeten doen, dat is falen!
Dat is geen falen lieve schat.. dat is kiezen voor jezelf.. niet zo eigenwijs doen!
Ik ben doorgewerkt na het ongeluk.. de domste fout die ik had kunnen maken.. ik heb mezelf 8 weken onder mn kont getrapt.. en toen bedacht ik me dat dit wel eens anders kon gaan.. Ik ben naar mijn stagebegeleider gestapt.. en met vele moeite hem verteld dat ik wat rustiger aan wilde doen.. ik was echt heel bang voor de reactie... bang om als aansteller gezien te worden... maar na 8 weken.. hield ik het gewoon niet meer.. heb paar dagen vrij gehad (2 ) en ben om de dag gaan werken 1.5 week lang..
Tussendoor ben ik nog eens teruggegaan naar mijn begeleider... ik zei dat het goed met me ging... en boem.. ik werd direct doorbroken... en echt.. dat doet heel veel pijn... geconfronteerd worden met je eigen problemen.... En ik blijf erbij... ik heb mezelf groot gehouden tegen beter weten in... maar echt.. hij brak overal doorheen zonder er iets voor te hoeven doen... mensenkennis noem ik dat. Het is niet alleen die reanimatie die mij zo gesloopt heeft.... de wijze woorden : In je leven draag je een rugzakje mee waar je allerlei herrineringen instopt... maar op den duur is het vol..
of : Je leven is als een elastiekje wat steeds meer oprekt door alle gebeurenissen... tot het knapt...
En daarna ben ik gezet naar 4 uur op een dag... en nu werk ik weer 5 dagen in de week 4 uur per dag ipv 8....
Ik heb vanaf donderdag 5 dagen vakantie, en ik ga genieten! En daarna wil ik weer fulltime aan het werk.. 5 dagen in de week 8 uur op een dag....
Op dit moment is de situatie weer veranderd, mijn begeleider is out the running... die heeft zijn rust nodig.. dus ik zit weer in die cirkel van : Ik red mij wel..
Wetend dat het me gaat opbreken... maar ik hou vol tot hij terug is... en dan maar weer eens babbelen hoe het gaat...En ja.. dat kan weer een confronterend gesprek worden.. want liegen dat het goed gaat werkt dus blijkbaar niet...een masker werkt blijkbaar ook niet... Openheid en eerlijkheid wel...
Weetje... met z'n alle kom je er doorheen...
Laat het niet zo ver komen datje eraan onderdoor gaat.
Je faalt niet..... je faalt alleen als je niet probeert. En jij probeert WEL!