Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:51

Mwoah, mensen kunnen ook zo worden als ze geen kind maar een vriendje krijgen :=

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:54

Tja. Ik ben ook wel eens met een niet-paardenvriendin in een auto die vol lag met hooiresten langs de voerboer gereden omdat ik knollenvoer moest hebben en we kwamen er toevallig langs. Voor een echte vriendin is dat geen probleem hoor. Als het nou elke keer voorkomt is het wat anders.

En idd, sommige mensen kunnen ook zo worden als er een vriendje in het spel komt. Ik ben in mijn leven overigens ook wat mannelijke vrienden kwijtgeraakt toen die een vriendinnetje kregen. Blijkbaar ben je als (single) vrouw toch een bedreiging ofzo.

Maar goed, ik kan me voorstellen dat je je eraan stoort als je toch al een hekel hebt aan kinderen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:57

Dat gedeelte 'auto vol met hooi en stinkend naar paard' is inderdaad een detail dat je bij mij op de koop moet toenemen :=
En ik maak me er ook weleens schuldig aan om in een hele luie joggingbroek languit op de bank te liggen samen met mijn vriendje. Op zaterdagavond.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:00

Citaat:
Tja. Ik ben ook wel eens met een niet-paardenvriendin in een auto die vol lag met hooiresten langs de voerboer gereden omdat ik knollenvoer moest hebben en we kwamen er toevallig langs. Voor een echte vriendin is dat geen probleem hoor. Als het nou elke keer voorkomt is het wat anders.

En ik denk dat daar het hele punt zit.
Ik ga niet de hele tijd over paarden hebben bij mensen die daar niets mee hebben.
Ik kan er best eens wat over zeggen omdat het een deel van mijn leven is, maar daar houd het mee op.
En gelukkig zijn veel mensen met kinderen ook. Die hebben het ook over hun kinderen wat normaal is, dat is een deel van hun leven en daar praat je over. Maar hebbend an ook wel andere onderwerpen.
Maar helaas zijn er ook veel die zo gauw ze zwanger zijn ineens een FormatC in hun brein hebben, die alle onderwerpen heeft gewist en alleen nog maar nieuwe aanmaakt gaande over kinderen.
En alles is goed lief en aardig en je mag geen kwaad woord over kind in het algemeen zeggen. En ze hebben er ook totaal geen begrip voor dat je kinderen gewoon echt niet leuk vindt. Dat kunnen ze gewoon niet begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:06

_sparta_ schreef:
Maar helaas zijn er ook veel die zo gauw ze zwanger zijn ineens een FormatC in hun brein hebben, die alle onderwerpen heeft gewist en alleen nog maar nieuwe aanmaakt gaande over kinderen.

Idd, zo lijkt het! Ze lijken nog half half bij het gesprek te zijn omdat de kinderen weer wat aan het uitvreten zijn, drinken moeten of snoep, dan besef je gewoon dat het niet meer de vriendin is die ze ooit is geweest...

Nicolletje schreef:
Mwoah, mensen kunnen ook zo worden als ze geen kind maar een vriendje krijgen :=

MWaah...dat draait over het algemeen wel weer bij :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:07

Dus Chiqa, ik kan me voorstellen dat je daar gek van wordt als iedereen aan je vraagt wanneer en of je kinderen wilt. Heb ik echt heel duidelijk opgeschreven volgens mij.

Dus... ook al heb ik wel kinderen, ik kan me een bewust kinderloze ook goed voorstellen. Is dat raar :?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:10

Ik krijg de indruk dat Chiqa alleen vriendinnen heeft/had van het extreme soort. ;)

De meesten hier hebben vriendinnen die ook nog wel eens over wat anders dan kinderen kunnen praten. ;)

MamboBeach

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:13

Dat denk ik bijna wel Karin, want ook ik heb vriendinnen zonder kinderen en dat gaat gewoon goed. Ik ga niet meer iedere week uit maar daar heb ik ook geen behoefte (meer) aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:16

Extreem? Nou ik mocht willen dat ze dat waren karin, vond ze echt verschikkelijk stoffig.

Karin schreef:
De meesten hier hebben vriendinnen die ook nog wel eens over wat anders dan kinderen kunnen praten.

En die dumpen even hun kids als je met ze weg wilt zo zomaar even spontaan op een bepaald dagdeel?

MamboBeach schreef:
Dus... ook al heb ik wel kinderen, ik kan me een bewust kinderloze ook goed voorstellen. Is dat raar :?

Nou dat antwoord heb je toch wel meerdere malen gekregen in dit topic, nee dat is zeker niet raar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:18

Teddy321 schreef:
Toen mijn zusje nog in de kleine kinderen "zat"en haar vriendinnen begonnen over de kinderen, zei ze altijd:luister zit de hele dag al in de kinderen, vindt het bereleuk dat jullie erzijn, dus.....zullen we ergens anders over praten?? :D

Dit herken ik helemaal, ik ben hele dagen bij mijn kind, over iets anders praten is dan een verademing.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:20

Chiqa schreef:
Extreem? Nou ik mocht willen dat ze dat waren karin, vond ze echt verschikkelijk stoffig.

Karin schreef:
De meesten hier hebben vriendinnen die ook nog wel eens over wat anders dan kinderen kunnen praten.

En die dumpen even hun kids als je met ze weg wilt zo zomaar even spontaan op een bepaald dagdeel?

MamboBeach schreef:

Nou dat antwoord heb je toch wel meerdere malen gekregen in dit topic, nee dat is zeker niet raar.

Waarom blijf je er dan naar vragen? :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:22

De meeste van mijn vrienden zijn kindervrij.

Maar ik heb er nooit problemen mee gehad dat als ik iets met ze wilde ondernemen dat dat dan gepland moet worden. Lijkt me niet meer dan logisch met kleine kinderen.

En eens een avondje bij elkaar komen is nu eenmaal vaak bij ons, dat scheelt weer een hoop gedoe met oppas regelen. Hebben ze alle begrip voor. Andersom heb ik er begrip voor dat ze mij/ons ook weleens zonder kinderen willen zien. Dan regelen we oppas en gaan iets leuks doen. Maar mijn kindervrije vrienden hebben er nooit een probleem van gemaakt om dingen met ons te plannen. En dat is iets wat je niet kunt veranderen wanneer je kinderen hebt.

Als de vriendschap goed zit dan hoeven kinderen echt geen belemmering te zijn. Iemand die daar geen rekening mee wil houden die heeft dan in mijn ogen een egoistische instelling. En dan was de vriendschap vroeg of laat toch dood gebloed, dat heeft dan in mijn ogen ook niets met die kinderen te maken maar met die zogenaamde vriend(in). Wij zijn qua karakter niet veranderd vanwege de komst van de kinderen, we zijn nog steeds wie we al waren voor de kinderen. Maar ze zijn er nu en ze hebben ons nog nodig, niet meer dan normaal dat je daar rekening mee houdt als ouders zijnde toch?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:31

Chiqa schreef:
Karin schreef:

Doet dat terzake? Voor mij is dat geen criterium of ik al dan niet met ze wil blijven omgaan hoor.

Ik kan door allerlei redenen ook niet zomaar spontaan op een willekeurig dagdeel iets gaan doen met een ander.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:33

Iets gaan doen met kinderlozen kan ook niet altijd spontaan. Mensen moeten werken, hebben andere verplichtingen, willen gewoon ook eens lui op hun reet TV zappen... Ik zie niet zoveel verschil tussen mijn met kinderen verrijkte en mijn kindervrije vrienden. Nou moet ik zeggen dat al mijn vrienden met kinderen er érg matter of fact mee omgaan, en domineren/domineerden ze zelden het toneel. Ik ben er ook geen enkele kwijtgeraakt doordat ze kinderen kregen. Zegt misschien iets over mijn kritische selectie van wie ik tot mijn vrienden reken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:33

Bij mij in de auto ruikt het naar paard, ligt vol met hooi en zitten er herplakbare stickers op de ruiten. En dan gaan we van de hooiboer door naar de drogist in paardenkleding met strontlaarzen :D So what, daar kan ik me nuu echt niet druk om maken. En als vriendinnen me daarom laten zitten en niet enig inlevingsvermogen voor mijn leven op kan brengen, dan ben je niet een vriendin in mijn ogen. Het is geven en nemen. Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vind als er alleen maar over de kinderen gepraat wordt, maar dat kun je in een goede vriendschap toch ook zeggen? Mijn beste vriendinnen hebben geen kinderen, ik loop niet in een bloemetjes trui en ben ook niet vertrut, ik ben naast moeder ook nog steeds mezelf en die is niet bijster veel veranderd. Een nachtbraker, nee, ik heb jaren in de kroeg gewerkt en heb geen zin om oma te zitten wezen tussen 18 jarige kinderen, dank u.
Met kinderen moet je meer plannen, dat moet je met werk ook, met paarden en andere dieren ook, dus dat vind ik niet iets specifiek moedergedrag.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:34

Zeg Karin, kan jij ook eens een andere mening dan ik hebben? :+

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:36

Ibbel schreef:
Zeg Karin, kan jij ook eens een andere mening dan ik hebben? :+

't Lukt niet erg hè? -O-

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:44

Mindim schreef:
Bij mij in de auto ruikt het naar paard, ligt vol met hooi en zitten er herplakbare stickers op de ruiten. En dan gaan we van de hooiboer door naar de drogist in paardenkleding met strontlaarzen :D So what, daar kan ik me nuu echt niet druk om maken. En als vriendinnen me daarom laten zitten en niet enig inlevingsvermogen voor mijn leven op kan brengen, dan ben je niet een vriendin in mijn ogen. Het is geven en nemen. Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vind als er alleen maar over de kinderen gepraat wordt, maar dat kun je in een goede vriendschap toch ook zeggen? Mijn beste vriendinnen hebben geen kinderen, ik loop niet in een bloemetjes trui en ben ook niet vertrut, ik ben naast moeder ook nog steeds mezelf en die is niet bijster veel veranderd. Een nachtbraker, nee, ik heb jaren in de kroeg gewerkt en heb geen zin om oma te zitten wezen tussen 18 jarige kinderen, dank u.
Met kinderen moet je meer plannen, dat moet je met werk ook, met paarden en andere dieren ook, dus dat vind ik niet iets specifiek moedergedrag.

Had mijn bericht kunnen zijn :j

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:36

Soooo een herry hier in de straat zeg!!
Een lampionnen optocht met allemaal......................kinderen!!!! :D

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:37

Ze hebben toch wel een vergunning voor geluidsoverlast? :P :+

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:51

Ik zal het morgen eens bij de gemeente navragen ;)

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:54

Onassa schreef:
Soooo een herry hier in de straat zeg!!
Een lampionnen optocht met allemaal......................kinderen!!!! :D

Bij ons is het op 11 november altijd Sint Maarten.
Heb je geen stukje schrikdraad over?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:56

De tuinslang erop en dan roepen: Brand!!!

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:57

_sparta_ schreef:
De tuinslang erop en dan roepen: Brand!!!

Jij wilt daar vast mee zeggen dat je dan gelijk van de jongetjes af bent, die later brandweerman willen worden.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:58

Whahahaaa....Hellen, ik heb hier nog een hele rol schriklint liggen, hebbuh???? ;)
Voor de tuinslag is het net iets te ver weg,maar de rust is weder gekeerd hoor :D