Abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:05

MamboBeach schreef:
En daar gaat het om, wat Twiggy zegt!
Denk je nu echt dat het iemand zal boeien of iemand anders wel of geen kinderen wil.

Ik denk wel eens dat bewust kinderlozen altijd maar denken dat het ons, moeders of mensen die wel een kinderwens hebben, enorm boeit waarom zij geen kids willen. Eerlijk gezegd, interesseert het mij echt helemaal niets of iemand al dan niet kids wil. Doe gewoon wat je wilt, vul je leven in zoals je wilt, geniet van je vrijheden, mij een biet. Echt! :D

Ik heb ook kennissen en vrienden die het niet willen, nou prima. En ik ken ook mensen die altijd riepen, NEE, en nu zijn ze zwanger. Jaahaa, ook dat komt voor. Ik ben blij dat ik met allerlei mensen om ga, met allerlei meningen hierover. En ik heb er nooit nare discussies over in real life. Maar hier op bokt, zie ik altijd een partij frustratie voorbij komen. Echt opvallend, hoor. :D

_sparta_

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:08

En de vrijheid is dat ondanks 15 jaar geen ongelukje we in Nederland een abortus mogen plegen. Ook na de weken waar jullie het al moord vinden en ons zwaar zouden veroordelen. (wat nu vrijheden?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:12

MamboBeach schreef:
Denk je nu echt dat het iemand zal boeien of iemand anders wel of geen kinderen wil.

Heb je overtuigender over zien komen, nu heb ik zo mijn twijfels :j

Toch wel een veel geziend gezicht in topics over kinderen, of dit nu over kinderhaters, abortus of kinderknuffelaars gaat, jullie zijn er wel te vinden. Ik kan slecht bevatten wat iemands beweegreden dan is, mij vind je dus écht niet in een kindertopic :D
Niet alleen jij hoor MB, niets persoonlijks dus het is een vaste kliek.

Twiggy2008 schreef:
Ik denk wel eens dat bewust kinderlozen altijd maar denken dat het ons, moeders of mensen die wel een kinderwens hebben, enorm boeit waarom zij geen kids willen. Eerlijk gezegd, interesseert het mij echt helemaal niets of iemand al dan niet kids wil.

Wie weet hebben ze dr wel spijt van dat ze zich zo heftig proberen te verdedigen, of zeg ik nu iets geks?
Twiggy2008 schreef:
Maar zorg gewoon dat je niet zwanger wordt, that's all. Dat doe ik ook namelijk, want ik wil er ook niet meer. :D

Ongelukje zit in een klein hoekje :) Anders werd abortus wel afgeschaft hoor. ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:12

_sparta_ schreef:
En de vrijheid is dat ondanks 15 jaar geen ongelukje we in Nederland een abortus mogen plegen. Ook na de weken waar jullie het al moord vinden en ons zwaar zouden veroordelen. (wat nu vrijheden?)

Omdat het dan al een mensje is. En ja, ik heb mijn dochter ook op een dvd, na 20 weken zwangerschap. En ja, het is dan al een mensje. Ze zag er met 12 weken al helemaal gevormd uit. En ja, dat doet wat met je. Zeker als je dat mensje nu, jaren later, naast je hebt zitten. :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:16

Twiggy2008 schreef:
MamboBeach schreef:

Ik denk wel eens dat bewust kinderlozen altijd maar denken dat het ons, moeders of mensen die wel een kinderwens hebben, enorm boeit waarom zij geen kids willen. Eerlijk gezegd, interesseert het mij echt helemaal niets of iemand al dan niet kids wil. Doe gewoon wat je wilt, vul je leven in zoals je wilt, geniet van je vrijheden, mij een biet. Echt! :D

Ik heb ook kennissen en vrienden die het niet willen, nou prima. En ik ken ook mensen die altijd riepen, NEE, en nu zijn ze zwanger. Jaahaa, ook dat komt voor. Ik ben blij dat ik met allerlei mensen om ga, met allerlei meningen hierover. En ik heb er nooit nare discussies over in real life. Maar hier op bokt, zie ik altijd een partij frustratie voorbij komen. Echt opvallend, hoor. :D

Ik snap er ook echt geen bal van! Maar Chiqa gelooft me niet! |(
Chiqa, zeg ik dan dat jij van bil moet gaan en zwanger moet worden?
Zeg ik tegen jou dat kinderen zo leuk zijn dat je ze moet nemen?
Zeg ik ............. whatever?!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:19

Ik denk dat het moeders zijn Chiqa! :D
Hoe kan ik je overtuigen dat het mij niet boeit dat iemand anders zwanger raakt of niet?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:20

MamboBeach schreef:

Nee lieve schat (Bedoel ik goed hoor :))
Alleen heb ik het idee dat je het zo verschrikkelijk jammer vind dat er ook mensen zijn die die levenstijl niet met je willen of kunnen delen, terwijl jij dr hartstikke enthousiast over bent.
Even los van het abortus verhaal) omdat je zo gedreven kan zijn in zulke topics.
(Niet alleen jij overigens)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:24

Of iemand nou wel of geen kinderen wil zal mij aan mijn achterwerk oxideren..zorg er dan ook voor dat je niet zwanger wordt...
Twiggy juist dat jij zegt dat het dan al een mensje is zien de tegendames (zal ik ze maar noemen) niet zitten...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:28

Chiqa schreef:
MamboBeach schreef:

Nee lieve schat (Bedoel ik goed hoor :))
Alleen heb ik het idee dat je het zo verschrikkelijk jammer vind dat er ook mensen zijn die die levenstijl niet met je willen of kunnen delen, terwijl jij dr hartstikke enthousiast over bent.
Even los van het abortus verhaal) omdat je zo gedreven kan zijn in zulke topics.
(Niet alleen jij overigens)

Oke lieve schat *D natuurlijk praat ik over mijn kinderen want daar ben ik trots op! :j
Maar ik denk echt niet dat ik zo'n vervelia ben die nergens anders over praat, wordt zelf wel eens gek van die moeders die NERGENS anders over kunnen praten. Schijtluier hier, schijtluier daar...
Natuurlijk kan ik enthousiast zijn in zulke topics want ik kan ergens over meepraten wat ik zelf heb en meemaak! :j
Ik ga toch eens aan mijn vriendinnen vragen of ik zo'n moeder ben! :j

Maar zo kan ik ook enthousiast zijn over mijn honden of paard! :j :D

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:34

Citaat:
mij vind je dus écht niet in een kindertopic

Misschien moeten we dat wel eens gaan doen :D

Echwel, we proberen ook niet zwanger te raken, maar ergens blijft dat ergens steken dat wij allemaal er maar lustig op los leven zonder voorbehoedsmiddel.
Ik wil geen kinderen en gebruik daar al meer dan 15 jaa de pil voor. En tot nu toe zonder problemen.
Maar als ik nu toch zwanger raak verwijt ik mezelf na 15 jaar echt niet ineens onzorgvuldigheid. En ik wil dan nog steeds geen kinderen.
En dat gaat het weg, klaar en simpel. Ik wil het niet, wat mijn redenen daar dan ook voor zijn. En in mijn lijf kan ik beslissen. Het gaat weg, hoe het er dan ook uit ziet. Het zal bij mij geen leven hebben zoals een kind hoort te krijgen. Want 1 voorwaarde gaat er aan ontbreken; liefde. Dat heb ik niet voor een kind.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:42

Citaat:
mij vind je dus écht niet in een kindertopic

Alsof dit geen kind-gerelateerd topic is, niet te zwijgen over een mamma-topic en het andere topic over kindervrije mensen. Al die topics zijn kindgerelateerd _O- _O-

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:44

Dat is wat anders als ik vind een kind helemaal geweldig topic.
Eigenlijk vind ik het daar ongepast als we daar zouden komen zeggen dat we kinderen niks vinden. En mensen meningen door douwen dat ze ook beter zonder kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:52

Jij begrijpt hem Sparta, ik ben dol op honden. Als mensen een topic openen over hoe een hekel ze aan die dingen hebben, zou ik het toch echt wel na twee pagina's gezien hebben, ik vind ze leuk wat een ander doet hun feestje. Wie ben ik om hier een bepaalde overtuiging op af te vuren..

Sparta hoe oud ben jij als ik zo vrij mag zijn? Vind het moeilijk in te schatten bij jou, je profiel verraad niets :D

MamboBeach schreef:
natuurlijk praat ik over mijn kinderen want daar ben ik trots op! :j
Maar ik denk echt niet dat ik zo'n vervelia ben die nergens anders over praat, wordt zelf wel eens gek van die moeders die NERGENS anders over kunnen praten. Schijtluier hier, schijtluier daar...
Natuurlijk kan ik enthousiast zijn in zulke topics want ik kan ergens over meepraten wat ik zelf heb en meemaak! :j

Niets mis met een bepaald enthousiasme alleen wordt je dr af en toe niet ontzettend moe van die strijd tussen wel en niet kindervrienden?

Ben benieuwd wat je vriendinnen van je vinden, aan de andere kant heb ik ook weer niet echt het idee dat jij idd een doorsnee moeder bent, je bent ook met regelmaat op vreemde tijden op het forum te zien, als de meeste mamma;s al lang in dromenland zijn als ze niet gevloerd liggen.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:53

Die moet ik eens invullen, maar ben niet zo spannend om daar van alles neer te zetten. Ik ben 36

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:55

Chiqa schreef:
je bent ook met regelmaat op vreemde tijden op het forum te zien, als de meeste mamma;s al lang in dromenland zijn als ze niet gevloerd liggen.

Hahaha, er zijn ook nog moeders die een paar keer per nacht moeten voeden. Kunnen ondertussen mooi op bokt. Dat zou ook nog wel met jouw nachtbrakerij te combineren zijn Chiqa :D . Nou, heb ik je nu overtuigd dat het hebben van kinderen echt onwijs leuk is? :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:57

Ik vind het geen strijd hoor Chiqa, ik kan het wel waarderen! :j
Voor mijn gevoel word ik juist vaak aangevallen waarom ik wel kinderen wil. Maakt ook niet uit hoor, een discussie schuw ik niet. ;)

Ik ben ook benieuwd wat mijn vriendinnen van me vinden! :))
Maar hoe denk je dat ik ben Chiqa, gewoon een vraag met belangstelling. :j

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:34

Chiqa schreef:
Blue_Eyes schreef:
Je moest eens weten wat hormonen met een mens kunnen doen, daar hoef je geen 15 voor te zijn en ook geen 50 ;) Dat maakt geen ruk uit. Zwangerschapshormonen worden niet voor niets 'het knuffelhormoon' genoemd.

Ojee.... poging nummero zoveel in dit topic, waarom voel je toch zo de drang om ons te overtuigen??
Waarom kan je je dr niet gewoon rustig bij neerleggen dat andere mensen dr niets van moeten weten?

Guttegut.... je vindt mij echt niet aardig he? :D
Van mij hoef je echt geen kinderen te willen, sterker nog... liever niet. Maar ik leg wel even uit wat ik eerder bedoelde: namelijk dat gevoelens kunnen veranderen als je zwanger bent. En waarom? Door hormonen. Een soort vergif waardoor je gevoelsleven van de wap gaat ;) Niks overtuigen aan, wel uitleggen van feiten. Oh wacht.... het aandragen van toetsbare feiten om je mening te ondersteunen vond jij getuigen van een gebrek aan netiquette he?

Citaat:
Toch wel een veel geziend gezicht in topics over kinderen, of dit nu over kinderhaters, abortus of kinderknuffelaars gaat, jullie zijn er wel te vinden. Ik kan slecht bevatten wat iemands beweegreden dan is, mij vind je dus écht niet in een kindertopic :D

Uh..... ik weet niet hoor, maar wat doe je dan hier? :+

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:42

Only_Hellen schreef:
Chiqa schreef:
je bent ook met regelmaat op vreemde tijden op het forum te zien, als de meeste mamma;s al lang in dromenland zijn als ze niet gevloerd liggen.

Hahaha, er zijn ook nog moeders die een paar keer per nacht moeten voeden. Kunnen ondertussen mooi op bokt. Dat zou ook nog wel met jouw nachtbrakerij te combineren zijn Chiqa :D . Nou, heb ik je nu overtuigd dat het hebben van kinderen echt onwijs leuk is? :D

Er zijn ook moeders die niet meer hoeven te voeden, maar die van nature nachtbrakers (ik noem het liever 'nachtvlinders') zijn. Hier eentje, ik zit ook wel eens op hele rare tijden op bokt, hoor. :D
Niet alle mama's leven supergeregeld of zijn continu gevloerd. ;)

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:53

Twiggy2008 schreef:
Er zijn ook moeders die niet meer hoeven te voeden, maar die van nature nachtbrakers (ik noem het liever 'nachtvlinders') zijn. Hier eentje, ik zit ook wel eens op hele rare tijden op bokt, hoor. :D

Een supergeregeld leven, met goede nachtrust schijnen wel weer veel beter tegen rimpels te zijn :D . Vallen de rimpels er door je kinderen niet in, komt het wel door het nachtleven. Geen idee of dat zo is. Ben nog redelijk vrij van rimpels. Heb ook de grijsgenen van mijn vader geerfd (wil zeggen geen grijs haar), dus mijn kinderen hebben in dat opzicht mijn lijf ook niet verknoeid.
Of dwaal ik nu heel erg af? Sorry.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:05

Only_Hellen schreef:
Twiggy2008 schreef:

Een supergeregeld leven, met goede nachtrust schijnen wel weer veel beter tegen rimpels te zijn :D . Vallen de rimpels er door je kinderen niet in, komt het wel door het nachtleven. Geen idee of dat zo is. Ben nog redelijk vrij van rimpels. Heb ook de grijsgenen van mijn vader geerfd (wil zeggen geen grijs haar), dus mijn kinderen hebben in dat opzicht mijn lijf ook niet verknoeid.
Of dwaal ik nu heel erg af? Sorry.

Nou, ik ben 39 jaar en werd gisteren nog voor 30 geschat, hoor!!!
Men gelooft echt niet dat ik over een paar maanden 40 wordt. :D
Dus rimpels, hmmmm, valt wel mee. Wat namelijk ook helpt is gezond eten, veel water drinken, sporten en ik vermoed, goede genen. En met mijn maatje 34 heb ik ook geen klagen. ;)
Dus dat geldt ook niet voor iedereen, al hoewel ik ook echt wel bij slaap, als ik weer eens een paar nachten doorgehaald heb. :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:24

_sparta_ schreef:
Chiqa schreef:
Waarom dan zoveel abortussen en mensen die dr geen enkel probleem mee hebben, liever nu dan gister?
Dus die hormomen zullen allemaal wel loslopen.

En vergeet de vrouw die prenataal depressief en/of postnataal depressief is niet. Die hormonen zijn wel eens wat stuk. :+
Maar toch moeten we het kindje maar laten zitten, komt wel goed schatje (ook zulke etter reclame)

Niet iedereen reageert zoals die hormonen bedoeld zijn. ;) Maar geen enkele wetenschapper zal ontkennen dat heel veel hormonen die tijdens de zwangerschap en bevalling vrijkomen onder andere bedoeld zijn om liefdesgevoelens op te wekken. Met name oxytocine.
Zie bv.
Citaat:
Oxytocine speelt een rol bij het ontstaan van de baringsweeën ten gevolge van het oprekken van de cervix (= Ferguson-reflex). Na de eerste baring verandert daardoor de hormoonhuishouding van de moeder structureel. Vanaf dat moment zijn vrouwen bijvoorbeeld sneller ongerust als er iets met kinderen gebeurt of gevoeliger voor babygehuil. Oxytocine zorgt tijdens het zogen dat er sneller moedermelk wordt aangemaakt.

Omdat oxytocine ook een belangrijke rol speelt bij de hechting van moeder en kind, wordt het ook wel het "knuffelhormoon" genoemd. Oxytocine (en bij mannen vasopressine) wordt door iedereen aangemaakt bij positief onderling contact, zoals bij aankijken, aanraken, knuffelen en vrijen. Ook bij het verrichten van zorgtaken wordt er meer oxytocine aangemaakt.

Een hoog oxytocinegehalte wordt geassocieerd met een gevoel van vertrouwen en verbondenheid. Bij hogere niveaus is er sprake van een hogere weerbaarheid tegen stress en verslaving en komt het lichaam sneller tot rust. Angst wordt makkelijker onderdrukt. Bovendien bevordert oxytocine dat er sneller een gevoel van verzadiging bij het eten optreedt.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:28

Dat geloof ik best, maar ik als geen kinderliefhebber ga die gok toch niet wagen of de hormonen bij mij niet stuk zijn. :+
De rammelende stokken en klok zijn wel al stuk. :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:29

Je zou toch denken dat er iets moet zijn dat dan wel werkt ;) :D

Grapjuhhhh, voor ik heel de kiet weer over me heen krijg ;)
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 10-03-10 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:38

Chiqa schreef:
Blue_Eyes schreef:
Jij bent anders zelf degene die abortus schaart onder kindgerelateerde topics en vervolgens zegt dat ze nooit in kindgerelateerde topics gevonden zal worden

Ik bedoel de o wat zijn kinderen schattig en leuk topics, daar zal je mij nooit vinden.

Mij ook niet, want ook al zouden de kinderen schattig zijn; ik vind de moeders vaak minder schattig :o . Maar dat kan ook komen doordat ik aql grote kinderen heb. Geen idee eigenlijk.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:50

@Chiqa. Toen ik met mijn kleine kinderen naar het consultatieburo moest, vond ik het een drama dat iedereen die daar zat moest weten wat je kind al kon. Tuurlijk is iedereen trots, maar kom op zeg. Dat oeverloze gezeur over een kind dat al kon zitten, zindelijk was, lachen en weet ik. Als ze 18 zijn kunnen ze allemaal fietsen en sexen. Gehandicapten uitgezonderd (hoewel, die weten wel wat sex is). Ik was dan ook weer heel snel gevlogen bij dat soort bijeenkomsten. Als toen het woord samenscholing al populair was, was dat daar zeker van toepassing geweest.
Mijn kinderen waren gewoon gemiddeld. Erg laat zindelijk, omdat ik dat gedoe met een potje gewoon smerig vond :D . Ik ga ook niet met de deur wagenwijd open op de wc zitten. Maar dat is mijn mening.

Zelfde overigens met borstvoeding. Ik zal nu heel veel moeders wel tegen de borst stuiten (letterlijk en figuurlijk :D ). Maar ik heb dus geen borstvoeding gegeven. Deels omdat ik erg bang was theezakkies eraan over te houden (klinkt niet als een natural-born-moeder), deels omdat ik het vrij dierlijk vond. Daarnaast kon ik ook blijven liggen, terwijl iemand anders flesjes kon geven. Heel praktisch.