hyperventilatie wie nog meer??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:43

Fijn lovemeintje :)

Hoe is het met jou dan, appiesjappie?

Met mij gaat het met ups en downs, komt omdat het erg druk is de laatste tijd. Maar.. de laatste verslagen zijn ingeleverd, het is eindelijk ZOMERVAKANTIE *\o/* *\o/* :D
Ik snap nu wel beter waarom ik me snel te druk maak en m'n ademhaling snel hoog zit: [MW] Hoog Sensitief Persoon (HSP) 't Is een karaktertrek :P Ik dacht, misschien hebben anderen wat aan de link. Hoeft niet, maar kan.

appiesjappie

Re: hyperventilatie wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 21:55

Hoi hoi,

Het gaat wel redelijk goed. ben 2,5 week geleden gebeten door een teek en had een kring. Heb nu 6 weken antibiotica. Dus voel me niet echt super. Verder drukke weken en veel aan mn kop maar vind dat het best goed gaat met de hyperventilatie alleen vandaag een beetje benauwd maar er gebeurden veel spannende dingen.

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:02

Dat is mooi :j Nou ja, niet van de tekenbeet en de antibiotica natuurlijk :(:)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 10:25

nee, inderdaad. Gisteravond toch nog even een buitje gehad. en vanmorgen weer tintels in mijn vingers en een beetje druk net boven mijn borst. Heel appart. Misschien krijg ik na de drukte altijd een beetje hyper. Nee ik baal ook van die antibiotica natuurlijk zitten daar ook weer bijwerkingen aan en beeld ik mij die een beetje in. Maar ja hoort weer bij hyper denk. Ach we slaan ons er wel weer door haha. Ik heb nog mijn hyperboktvriendjes die mij wel weer helpen.... met alleen maar dingen herkennen ben ik altijd al geholpen haha

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:20

Ik ben denk ik alweer ruim 3 maanden 'clean' *\o/*

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:21

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 16:56

Wow goed zeg!

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:58

dankjulliewel! :)
Ik heb er hard voor gewerkt!
Inmiddels kan ik 10min op de loopband lopen, 11,1 km/h, hellingsgraad; verrassing, niveau; 10, zonder te hyperventileren :D.

ik heb trouwens even naar die wheels gekeken, maar ik ga de gok niet nemen voor 70euro..

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 08:07

Het ging zo goed. Maar vanmorgen stapte ik uit bed en meteen duizelig. En ik blijf ook draaierig. Misschien als ik straks naar mijn werk ga dat het wel beter word.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:32

Vervelend dat veel van jullie het zovaak en lange tijd al hebben! Ik heb het ook sinds een week. Gister begon ik in de klas opeens te hyperventileren, voelde tranen op komen begon te hyperventileren en heel mijn lippen en tandvlees begonnen te tintelen. Ik heb waarschijnlijk Pfeiffer of in ieder geval zo'n soort gelijk virus, onderzoeken lopen nog. Ben hierdoor heel moe en als mensen dan aan mij vragen gaat het wel je ziet er zo slecht uit begint het weer.. Heb verder nooit last van gehad!

Ik volg dit topic even en ga de pagina's eens doorlezen!

xMerleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 15:30

Hee mensen, ik ga zo ook de pagina's lezen.

Ik heb er zelf ook last van, maar ik heb het tijdens een paniekaanval, dus dat is weer een beetje anders.

Ik drop hier meteen een vraag; Heel veel zeggen dat een zak helpt maar ik stik er altijd in als mensen die bij me gaan gebruiken.. Is dit herkenbaar? Het maakt me alleen maar meer aan het hyperventileren.

xMerleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 16:27

Ben trouwens ontzettend blij/opgelucht dat ik dit forum ben tegengekomen, ik word niet goed begrepen in mijn vriendenkring.
Iedereen probeert het wel, maar alsnog..

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 21:04

Hoi Merle,
Dat probleem van de zak heb ik ook :j, helpt voor geen ene meter...
Vind het persoonlijk ook fijner als ik het zelf weer onder controle kan krijgen, dan kan ik een soort van trots op mezelf zijn...

:(:), want voor niemand is het fijn niet begrepen te worden en ik herken het gevoel helaas maar al te goed

xMerleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 12:05

Klopt. Het is ook gewoon vervelend, want op dat moment ben je onafhankelijk van je omgeving..
Mijn mentrix word er altijd bij gehaald door mensen uit mijn klas als het mis gaat, en ik moet gewoon volledig op hun vertrouwen. Ik kan zelf niks aangeven, ik kan niet zeggen wat ik wil.
Heel veel zeggen; "Je moet zo en zo zitten, en dit en dat doen"
Maar, dat is zinloos. Als ik op dat moment in elkaar gedoken zitten fijn vind, LAAT ME DAN weetjewel. Ik weet zelf wat fijn is.
Heel vaak gaan van de benauwdheid tranen over mijn wangen lopen, en dan hoor ik heel vaak mensen zeggen; "Niet huilen, dan maak je het erger!"
Maar dan huil ik niet.. En dat kan ik dan niet aangeven/zeggen.

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:19

Ook hier 1 met hyperventilatie en paniek aanvallen erbij .
zo een drie maanden geleden kreeg ik me eerste aanval .
Was ontzettend raar , ik lag in me bed en begon ineens te zweten en kreeg het warm , en me hart begon ineens heel snel te slaan .
had echt het gevoel dat dit het einde zou zijn .
wist niet waar ik het zoeken moest , uiteindelijk zat ik tot half 5 in de nacht zwaar uitgeput op de keukenvloer .
heeft in totaal zo een 4 uur geduurd .

Sindsdien ben ik echt heel bang ervoor , zeker tegen de avond krijg ik er meestal last van komt na die eerste keer .
heb hem ook een keer heftig gehad in de middag dat ik gewoon echt lijkwit zag .

maarja ik maak mezelf gewoon gek door steeds aan me slagader te gaan voelen in me hals .
raak dan weer in paniek door mezelf af te vragen is dit wel goed of niet .

vind het echt erg eng , ga ook heel het huis rond omdat ik gewoon niet weet wat ik moet doen .
ben ook echt een persoon die me druk maakt om de kleinste dingen .
Moet eerlijk zeggen dan heb ik het een paar dagen niet , en zo paar keer achter elkaar .

Ik ga dit topic dit weekend eens lekker op mn gemak doorspitten :D

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:24

@ xMerleLove : dat heb ik dus ook een zak is gewoon niks .
Krijg het zelf dan ook alleen maar meer benauwd .
en dan als ik er in geademd heb en me hartslag is weer laag dan raak ik daar weer van in paniek .
Ik ga altijd met me hoofd tussenn me benen zitten en dan een beetje in een bolletje .

Gelukkig heb ik het zelf vaak alleen maar thuis , en komt de kat bij me zitten .
daar ga ik dan altijd tegen praten en meestal is het dan na een half uurtje over .

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:36

Ik denk dat je hier wel veel bruikbare info kunt vinden, vickylover :j

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 07:12

Inderdaad Vicky praaten is super goed. Dat werkt bij mij ook super goed. Soms pak ik een boek en lees ik die hardop dat werkt ook goed.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 21:44

Hoe gaat het met jullie nu het weer herfst is??

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:53

met mij gaat het wisselend, hyperventilatie heb ik wel onder controle, maar merk dat ik wel weer meer pijn aan t krijgen ben :\

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 22:14

okay! ik merk dat ik er nu wel weer meer last van krijg maar het zal ook wel met verveling te maken hebben nu het vroeger donker is

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:22

Ik ook, ik ook! (helaas!)
Heb nog niet alle inmiddels 52 pagina's gelezen,maar ik ga mijn best doen. (wat veel mensen trouwens..!)

Zit in de familie sowieso, moeder, broer en verschillende tante's hebben het. Wat me wél opvalt...is dat vrouwen het veel veel veel vaker hebben dan mannen. Of vrouwen praten overal over, en mannen niet???
Heeft het dan te maken met hormonen, of gewoon onze reactie op stress-situatie's? (waardoor ik soms hyperventilatie heb)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:19

denk de reactie indd, voor zover ik weet is het niet overerfbaar :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 08:04

er zijn wel mannen die het hebben ik ken er sowieso 1 maar die praten er volgens mij niet echt over

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 11:34

Hm, dat kan ook natuurlijk, dat ze er niet over praten. Ken er ook 1tje, maar veel meer vrouwen die het hebben, of erover vertellen. Misschien stressen we te hard haha...*eigenlijk niet grappig*