Puisten, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Puisten, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:10

Wat werkt nou echt goed tegen een vettige huid? Ik heb geen puistjes of mee-eters, maar mijn huid is af en toe wel wat vettig. Ik was het nu altijd gewoon met water, maar ik vroeg me af of er misschien een goed middeltje tegen is. :)

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:15

is je huid droog na het wassen?

want dan zou het kunnen zijn dat je huid juist extra vet wordt omdat het bang is uit te drogen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:22

Nee hoor, daar heb ik geen last van. Soms is het op de wangen een beetje droger, maar dat was vooral in de winter door het weer. Zo extreem veel was ik ook niet hoor, gewoon 's ochtends en 's avonds even afnemen (tenzij ik douche).

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:27

hmm, dan weet ik het verder niet :P
ik zou even bij de drogist gaan vragen of zij een goed middeltje ertegen hebben.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:28

Het is verder ook niet zo'n groot probleem hoor, ik ben allang blij dat alle puistjes ed. zomaar ineens verdwenen zijn. :+ Maar ik heb het soms op m'n voorhoofd en mijn neus(vleugels), dat het wat vettiger oogt. Misschien is het wel gewoon mijn huidtype, dat kan ook.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:32

ja dat kan ook :P

als je er verder geen last van hebt :)

ik ben bang dat ik je ook niet verder kan helpen helaas :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 07:28

Ik heb er ook niet altijd last van, het verschilt. Misschien heeft het met zweten of voeding te maken, dat kan ook natuurlijk.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:05

Focussed schreef:
Dat bedoel ik, een maand, daar mág je niet eens een conclusie uit trekken.

Maar goed, paar posts geleden gebruikte je het "zeker 6 maanden" dus ik laat het allemaal maar voor wat het is.

Ik wil 1 ding hierop zeggen. Voordat ik met Clinique begon, had ik een paar puisten. Na 3 weken gebruik van Clinique had ik er misschien wel een stuk of 8. Nu ik weer gestopt ben heb ik geen puisten meer (en ja ik ben nog ongesteld ook ;) ). Dan kún je me gewoon niet wijsmaken dat het helpt. En ik geef producten wel de kans, als ik voel dat het goed voelt (maar dat was in dit geval zeker niet zo). Maar zo veel geld uitgeven voor iets dat mijn probleem alleen maar erger maakt vind ik een beetje zonde :P

(ik heb overigens getemd, want sommige reacties gaan echt te ver ;) )

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:45

Who kinderen toch! Moeder Majo leest een halve dag niet en er ontstaat een ware catfight! Kinders, wees lief tegen elkaar.
En dank voor alle respect jegens Moeder Majo, zij heeft echt haar best gedaan met de Clinique, 3 maanden lang, elke dag die-hard 2x, en helaas: voor mij werkt het niet goed.
Ik ben nu een weekje ongeveer met de Lush bezig, en tot nu toe gaat het goed. Mijn puistjes worden minder, de roodheid is wat minder, alleen die plekjes he... die gaan niet weg, maar dat zal ook wel een verhaal van jaren worden. Iemand nog een goede tip? Heb de Biodermal voorbij zien komen, maar er zijn vast meer producten die helpen. Alleen ken ik ze nog niet.
Tot nu toe ben ik dus tevreden over de Lush, maar ik moet het over een paar maanden nog eens bekijken. De eerste maand was ik namelijk over Clinique ook heel tevreden, dat werd toen langzaam weer wat minder.
Ik vind niet dat dit topic alleen over Clinique gaat, ik heb het bijvoorbeeld nu over Lush, en kijk! Ik leef nog ;)

Overigens: ik las bij iemand (weet ff niet meer wie het zei) dat ze producten van De Tuinen gebruikt die je huid erg uitdrogen, en dat dat heel goed is voor een vette huid.
Ik ben het hier absoluut niet mee eens dat dit goed is voor je huid! Clearasil droogt namelijk ook enorm uit, en daar krijgt bijna iedereen alleen maar meer pukkels van. Als je je huid zo uitdroogt, ga je alleen maar meer talg aanmaken. Je huid gaat denken: aarrghhh!! te droog te droog, meer vet meer vet aanmaken! Veel producten drogen je huid uit, maar je MOET er echt ene dagcreme bij gebruiken, anders wordt je huid op den duur alleen maar nóg vetter, met alle gevolgen van dien.

Moeder heeft gesproken.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:26

En ik hoef verder niet als 'kinder' aangesproken te worden door een 'moeder Majo'. Dát vind ik te ver gaan. Dank u. :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:29

SSDesign schreef:
Focussed schreef:
Dat bedoel ik, een maand, daar mág je niet eens een conclusie uit trekken.

Maar goed, paar posts geleden gebruikte je het "zeker 6 maanden" dus ik laat het allemaal maar voor wat het is.

Ik wil 1 ding hierop zeggen. Voordat ik met Clinique begon, had ik een paar puisten. Na 3 weken gebruik van Clinique had ik er misschien wel een stuk of 8. Nu ik weer gestopt ben heb ik geen puisten meer (en ja ik ben nog ongesteld ook ;) ). Dan kún je me gewoon niet wijsmaken dat het helpt. En ik geef producten wel de kans, als ik voel dat het goed voelt (maar dat was in dit geval zeker niet zo). Maar zo veel geld uitgeven voor iets dat mijn probleem alleen maar erger maakt vind ik een beetje zonde :P

(ik heb overigens getemd, want sommige reacties gaan echt te ver ;) )

Maar het staat bij Clinique bekend dat je zeker 3 maanden moet smeren voor de rust in de zaak komt, bij mij was dat zelfs 6 maanden. Met dat in je achterhoofd kan je toch wel begrijpen dat je na een x aantal weken nog niet "uitbehandeld" bent :P

Beetje hetzelfde als je naar de kapper gaat, en die bijv. standaard 1 uur lang nodig heeft om je haar te knippen. Na 30 minuten spring je uit die stoel en roep je: Nou ik zie nog niet het beoogde resultaat, jij bent een slechte kapper! :P

Maar goed haha laten we het maar voorbijvaren.
Ik heb verder alleen ervaringen met Sisley en met La Prairie. Allebei fijn, beeetje aan de dure kant :=

Fifill: was jij niet de die-hard Clearasiller :P Ik was nog steeds benieuwd hoe het daarmee ging!
Majo: Hahahaha geniaal Majo +:)+ !

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:55

ik heb een hele fijne winkel :)

ben zonet even terug gegaan met de melding dat er toch wat mis was gegaan. ik wilde een thermisch masker en ik kreeg iets met glittertjes ofzo :S
gelukkig was dat helemaal geen probleem, maskertjes werden geruild en ik kreeg het geld dat ik teveel had betaald gewoon terug. en nog een leuk geurtje als excuses.
heel fijn :D
ik denk dat ik em over een dag of twee ga gebruiken, ik heb natuurlijk gister dat andere maskertje gebruikt en ik wil m'n huid even laten bijkomen want die vond ie dus helemaal niet fijn.
weet iemand trouwens hoe lang je dit masker moet laten zitten. want het staat nergens en ik ben vergeten het te vragen.
het gaat dus om de: pore minimizer, thermal active skin refiner.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:58

Haha bij dat glitter masker moest ik echt denken aan een limited Kerst-editie _O-

Ik weet het niet, heb geen ervaring met Clinique maskers! Staat het ook niet op de verpakking?

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:01

nee. ook niet
het zal toch niet de bedoeling zijn om dat erop te doen en dan meteen weer eraf te halen. dat lijkt me een beetje raar.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:04

Op internet staat dit:
If you like gentle but thourough cleansing a few times a week and want the clean and smooth effect within 5 minutes.

Dus iig minder dan 5 minuten laten zitten _O-

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:06

daar doe ik het voor :P

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:25

Ik gebruik nu één of andere slakkencreme, en ja zie nu al verbetering. Ik gebruik hem als dag en nachtcremé. Daarbij scrub ik mijn gezicht 3 keer per week, was het elke dag 2 keer en heb 1 of 2 keer een maskertje.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:27

Vroeger als mensen waren geopereerd werd hun geadviseerd om een slak te laten kruipen over hun hechtingen/wond, je zou op die manier een litteken verminderen, roodheid ging weg en het was goed voor het herstel van de huid.

Zeker een aanrader. De pot is 10 euro per stuk, dan heb je een hele grootte pot waar je denk ik zeker een jaar mee vooruit kunt. :j

Even een site zoeken.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:30

Persoonlijk vind ik slakkencreme de grootste marketing-giller van de eeuw, maar als het voor jou positief werkt is het goed toch :j

(Beetje placebo-effect denk ik :P )

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:30

Majo schreef:
Who kinderen toch! Moeder Majo leest een halve dag niet en er ontstaat een ware catfight! Kinders, wees lief tegen elkaar.
En dank voor alle respect jegens Moeder Majo, zij heeft echt haar best gedaan met de Clinique, 3 maanden lang, elke dag die-hard 2x, en helaas: voor mij werkt het niet goed.
Ik ben nu een weekje ongeveer met de Lush bezig, en tot nu toe gaat het goed. Mijn puistjes worden minder, de roodheid is wat minder, alleen die plekjes he... die gaan niet weg, maar dat zal ook wel een verhaal van jaren worden. Iemand nog een goede tip? Heb de Biodermal voorbij zien komen, maar er zijn vast meer producten die helpen. Alleen ken ik ze nog niet.
Tot nu toe ben ik dus tevreden over de Lush, maar ik moet het over een paar maanden nog eens bekijken. De eerste maand was ik namelijk over Clinique ook heel tevreden, dat werd toen langzaam weer wat minder.
Ik vind niet dat dit topic alleen over Clinique gaat, ik heb het bijvoorbeeld nu over Lush, en kijk! Ik leef nog ;)

Overigens: ik las bij iemand (weet ff niet meer wie het zei) dat ze producten van De Tuinen gebruikt die je huid erg uitdrogen, en dat dat heel goed is voor een vette huid.
Ik ben het hier absoluut niet mee eens dat dit goed is voor je huid! Clearasil droogt namelijk ook enorm uit, en daar krijgt bijna iedereen alleen maar meer pukkels van. Als je je huid zo uitdroogt, ga je alleen maar meer talg aanmaken. Je huid gaat denken: aarrghhh!! te droog te droog, meer vet meer vet aanmaken! Veel producten drogen je huid uit, maar je MOET er echt ene dagcreme bij gebruiken, anders wordt je huid op den duur alleen maar nóg vetter, met alle gevolgen van dien.

Moeder heeft gesproken.

Hier moest ik echt om lachen, briljant :')

Laten we er maar op houden dat ieders zijn huid verschild, niet iedereen zijn huid kan blijkbaar tegen clinique. Wel vind ik, ja meot het product een kans geven, niet direct gaan gillen van 'Ja maar het werkt niet!'. Het is moeilijk, maar blijf doorgebruiken. Zowiezo 3 maanden, dit ga ik nu ook volhouden. Ik zit er ook bijna al aan, en dan bekijk ik mijn mogelijkheden. En voor mijn huid is het ook steeds verkeerd om een andere product te gaan gebruiken naar een maand of zelfs korter.. Geef het een kans. :)

Laten we verder het topic gezellig houden, het zou echt jammer zijn als dit gesloten word. Vecht het dan uit via de pb :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:33

Focussed schreef:
Persoonlijk vind ik slakkencreme de grootste marketing-giller van de eeuw, maar als het voor jou positief werkt is het goed toch :j

(Beetje placebo-effect denk ik :P )

Dat dacht ik eerst ook hoor, tot ik het een keer ging proberen. ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:33

Van Clinique werd het bij mij ook alleen maar erger!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:34

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:42

Misschien was je stap wel te heftig? :) Dat kan natuurlijk ook he :j

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:47

Ik heb ook een tijde slakkencreme gebruikt, maar dit had bij mij weinig nut, eerlijk gezegd... :)