Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:23

Uppojono schreef:
Hmm ik zit ook in een afvaldipje. Schommel enorm, terwijl ik me doordeweeks strict aan mn dieet hou, en op zaterdagavond wel zondig. Daarom heb ik besloten toch maar aan Sonja Bakker te doen, denk dat dat gewoon veel meer afwisseling geeft en gezonder is als wat ik doe\deed. Merk alleen dat ik nu de 1e dag al dingen van het lijstje schrap, omdat ik ook zonder dat tussendoortje kan. Maar ga me toch er zoveel mogelijk aan houden. Ik breng de weegschaal naar boven en het is de bedoeling die na 8 week naar beneden te halen, aangezien ik er depri van wordt als ik na een week dieten bijna niet ben afgevallen.

Ik heb hetzelfde. -O- Schommel enorm... vrijdag nog blij met mijn 73 kilo (is -2) en vanochtend alweer 74,5 kilo :oo . En waar het vandaan komt!?! :? Blijkbaar kom ik aan van water. >;) Moet nog steeds ongi worden (moest zondag eigenlijk al), en daar zit m'n lichaam tegenaan te hikken merk ik. Heb gisteren geinvesteerd in een digitale weegschaal (0,1 kilo nauwkeurig) met vet- en vochtpercentage meter. Had wel 38,5% vet! Is een afname van 2%! *\o/* Maar wel met andere apparatuur vergeleken (van de sportschool), dus misschien niet helemaal 1 op 1 vergelijkbaar.
Maar wil geen SB gaan doen. Heb ik nu 2 keer gedaan de afgelopen jaren en daar ben ik klaar mee.

O: croissant (ze moeten nu eenmaal op)
T: appel
L: Bol met chavraux en honing
T: appel en opkikker
A: aardappelen, broccoli, stukje vlees.

ponymeid1

Re: Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:47

Ik ben ook zwaarder ivm periode vd maand :+ ach ja. Ik blijf gewoon door buffelen. Heb vandaag al 7 boterhammen op, das wel een beetje minder :') En een balisto op het werk, had geen fruit meer :o dus eerst zo ff boodschappen doen en sporten..

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:03

Ik heb gister geen enkel ongezond tussendoortje gehad.
En ook cola/chocolademelk heb ik laten staan.
Vandaag ook nog geen fris gehad. Zit al 2 dagen aan de thee en limonade. Is voor mij namelijk een caloriebom.

Ik ben na kerst en oud en nieuw ruim 9 kilo aangekomen. Schrikbarend gewoon. dus kan er nu wel - 30 afvallen. schaam me kapot. :\

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:08

Mik_ schreef:
Ik ben ook zwaarder ivm periode vd maand :+ ach ja. Ik blijf gewoon door buffelen. Heb vandaag al 7 boterhammen op, das wel een beetje minder :') En een balisto op het werk, had geen fruit meer :o dus eerst zo ff boodschappen doen en sporten..

Oei! Das niet mooi, 7 boterhammen. Daar moet je 3 dagen over doen joh! :D
Balisto, lekker!! Maar ook slecht....

Ik haal nu expres geen vers brood bij de bakker meer. Daar eet ik dus veels te snel te veel van. Ik moet mezelf echt beschermen tegen mezelf. :D

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:09

Bokkiej schreef:
Vandaag ook nog geen fris gehad. Zit al 2 dagen aan de thee en limonade. Is voor mij namelijk een caloriebom.

Ik ben na kerst en oud en nieuw ruim 9 kilo aangekomen. Schrikbarend gewoon. dus kan er nu wel - 30 afvallen. schaam me kapot. :\

9 kilo is wel veel zo na oud en nieuw! vat dit niet als aanvallend op hoor echt niet,
maar heb een aantal keer jou hier in het topic jou tussendoortjes zien staan en ik vind dat dat nog behoorlijk wat is wat jij als tussendoortje nuttigt,
mischien kan je daar iets minderen, ik denk dat dat al een heel stuk scheelt.
het is echt niet aanvallend bedoeld hoor! echt niet maar ik geef je alleen een advies!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:40

Zo na het rijden heb ik wel verschrikkelijke honger! maar over 2 uur gaan we al eten dus ik weet niet of het slim is om nu wel iets te pakken!
mn schema van vandaag;
O: Brinta
T: /
L: 2 vk boterhammen, een met vruchtenhagel en een met pindakaas
T: fruitbreek
T: mandarijntje + peer
A: kip + aardappeltjes + groente.
en veel groene thee en water.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:18

bahbah heb echt behoefte aan koffie met veel suiker... moet gewoon nog zon 140 blz samenvatten van een boek en doe over 10 blz een uur en dan werk ik echt super snel en dat moet vandaag af ;(

dus het is zondige met een goed doel

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:41

nog even een tip voor een magere tostie!

2 broodjes heel dus besmeren met 20+ smeerkaas en een plak kipfilet er tussen en lekker tussen de gril doen.
bevat minder calorienen dan ham en kaas.

ik vond het best wel lekker. dat beetje smeerkaas zorgt voor een kaas smaakje.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:48

Oh ik heb zo net een vreetbui gehad... jullie willen niet weten wat ik naar binnen heb gewerkt :=

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:51

als ik zon vreetbui aan voel komen ga ik 2 van die dikke winter wortels opknagen en dan heel gauw naar me paardje voor wat afleiding.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:53

Goed plan, ik ga nu aan het fruit! en groente.

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:29

Valeria schreef:
Bokkiej schreef:

9 kilo is wel veel zo na oud en nieuw! vat dit niet als aanvallend op hoor echt niet,
maar heb een aantal keer jou hier in het topic jou tussendoortjes zien staan en ik vind dat dat nog behoorlijk wat is wat jij als tussendoortje nuttigt,
mischien kan je daar iets minderen, ik denk dat dat al een heel stuk scheelt.
het is echt niet aanvallend bedoeld hoor! echt niet maar ik geef je alleen een advies!

Ja, zou best kunnen. Gister en vandaag alleen fruit als tussendoortje. Vandaag niet eens een koekje en geen frisdrinken. :)
En ik vind het fijn dat je advies geeft. Want daar ehb ik wel wat aan. ;)
Dus beschouw het allemaal niet als aanvallend.

Wat ik laatste tijd veranders is:
- ik drink geen frisdrinken meer
- Ik neem nog amper koekjes tussendoor
- en ik eet elke dag fruit, wat ik vaak hele weken niet deed.

En donderdag ga ik lid worden van fitness, en dan gaat het hoop ik helemaal goedkomen. :)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:47

Suzanne F. schreef:
Mik_ schreef:

Oei! Das niet mooi, 7 boterhammen. Daar moet je 3 dagen over doen joh! :D
Balisto, lekker!! Maar ook slecht....

Ik haal nu expres geen vers brood bij de bakker meer. Daar eet ik dus veels te snel te veel van. Ik moet mezelf echt beschermen tegen mezelf. :D

3 dagen?
Doe ik anderhalve dag over :') minder zelfs!
Ik eet er usually 5 per dag.

Maarre.. brood is toch niet zo slecht := ?
Verder wel gezond gegeten, pasta met beetje saus en kipfilet.
Net nog 2 ontbijtkoekjes.

Geen tussendoortjes. Misschien vanaaf nog ff appeltje snaaien.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:56

Vandaag weer een goede dag!!!!
O: 2 boterhammen met 20+kaas
T: milk break
L: 2 boterhammen met delight (had geen tijd voor meer, beter ontspannen 2 boterhammen eten als snel snel 3 boterhammen eten is mijn motto)
T: plakje ontbijtkoek (minder vet en minder suiker)
A: boerenkoolstamppot, en optimel chocoladevla zonder vet (en die is gewoon niet lekker eigenlijk)
T: nog geen idee, heb nog manderijntjes liggen.

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:10

Vandaag even caloriechecker.nl gedaan.
Heb vandaag ongeveer: 1400 calorien gebruikt.

En dat vet snap ik niet hoe dat zit.
verzadigd vet is 18 en totaal vet 46. Maar is dat goed of slecht?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:17

Ik heb geen idee hoe dat dat zit hahaha

Ik heb net een hilarisch valentijnscadeautje besteld voor mijn vriend. Hij werkt bij Mars en op internet kun je m&m's laten drukken met je eigen tekst er op en zelf een kleur uitkiezen hahaha Vond m zo toepasselijk dat ik het ondanks de vreselijk hoge prijs toch gewoon besteld heb!
En hij mag ze zelf allemaal opeten want ik doe daar niet aan!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:22

Mik_ schreef:
Maarre.. brood is toch niet zo slecht := ?

Slecht is een groot woord. Brood en met name volkoren is gezond maar brood (vooral wit) bevat veel koolhydraten. En koolhydraten wordt omgezet in puur vet.
7 sneden brood is dus niet echt aan te raden. Maximaal 4 op een dag en dan volkoren met mager beleg.

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:26

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:29

Mijn dag vandaag, ben de hele dag aan het leren dus heb altijd zin om te snaaien :o

O: Appel, bekertje Optimel
T: 3 soepstengels.
L: 3 boterhammen, 2 cottage cheese/jam en 1 vruchtenhagel. 1 opkikker.
T: Rijstwafel kaas.
A: Lasagne, doperwtjes. Als toetje wat vla.
T: 2 soepstengels.

Verder denk ik 4 grote koppen thee.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:58

:( ik wil steeds beginnen, en ben al enorm geschrokken van m'n gewicht :o maar ik krijg die knop maar niet om :(
terwijl ik me echt niet fijn voel met die kilo's extra. Maar dan heb ik weer een etentje, en dan weer stadten + lunchen.. en dan denk ik.. 'nouja, daarna begin ik echt' maar ik begin nooit ;(
Bunkeren is echt een gewoonte, en zoveel makkelijker als je stress hebt of als je je rot voelt, dan om je hardloopschoenen aan te trekken en een rondje te gaan rennen...
Kan iemand me ff een enorme schop onder m'n kont geven :Y) want dit gaat echt niet goed, en ik wordt alleen maar zwaarder :\ (en ongelukkiger..)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:15

Bokkiej schreef:
Vandaag even caloriechecker.nl gedaan.
Heb vandaag ongeveer: 1400 calorien gebruikt.

En dat vet snap ik niet hoe dat zit.
verzadigd vet is 18 en totaal vet 46. Maar is dat goed of slecht?

Dat staat uitgelegd als je op 'Bereken mijn advies' klik. Vrouwen max 22 gram vv en tussen de 45 en 90 gr voor totale hoeveelheid. Dus jouw score is netjes..

1400 is net het minimum.

Ik had er vandaag 1187 en dat is te weinig... terwijl ik totaal geen honger heb. Ik vind het vreemd... Ik wil niet teveel eten, maar avondeten heb ik echt genoeg aan en als ik gezond wil eten, kom ik aan weinig kcal (in fruit zit nu eenmaal niet zoveel en in lightproducten ook niet).

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:29

Weeg je je eten ook wel eens na Duke?
Want ik vind dat jullie echt weinig caloriën verbruiken. Nu doe ik de WW, maar daar wordt echt met portiegrootes gewerkt. En zo nu en dan weeg ik dus weer eens wat na ter controle. Zo dacht ik dat 2 flinke opscheplepels gekookte pasta niet meer dan 100 gr. zouden zijn, en dat bleken er dus 200.
Oeps...

Overigens ben ik vandaag voor een stukje taart voor de bijl gegaan...Het is me 3xaangeboden en de 3e keer lukte het niet meer om te weigeren :(
Maar ik heb wel een boterham minder gegeten en dat voelt wel goed. Ook heb ik nu voor de 2e avond op rij geen honger. Zou ik dan nu eindelijk in het ritme komen?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:43

Bij de caloriechecker kan je ook opscheplepels als maat invoeren. Dus ik heb 3 opscheplepels broccoli gegeten en dat ingevoerd, en dat was 30 kcal! 2 opscheplepels aardappelen en dat is ruim 100 kcal! Dus dat is flutweinig... Zit ik met m'n avondmaal nog maar op 130. Nou, dan nog een lapje schnitzel (gepaneerd) en die is dan wel 311 kcal. Plus een sauslepel jus (van de schnitzel) en die komt op 50 kcal... nou... zit ik pas op 497 kcal... -O- En dat is de grootste maaltijd van de dag...

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:43

maar misschien maar beter eens nawegen en dan die grammen invoeren.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:59

Ik ga ook eens kijken. Vrees alleen dat ik best behoorlijke porties moet eten in mijn geval! Ik loop werkelijkwaar de hele dag! Als ik overdag een uur op mijn gat kan zitten is dat lang! En 's avonds ga ik vrolijk nog een uur paardrijden of fysiosporten! Maar meer als wat ik nu eet krijg ik er echt niet in. Ik ga me er eens in verdiepen, misschien kan ik nog wat dingen aanpassen! Morgen is het weer weegdag en dan ben ik natuurlijk weer ongesteld......... zal er niet veel af zijn vrees ik!