Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:06

Pilipa, hoe gaat het nu met de kat? De nacht goed doorgekomen? Kan me voorstellen dat het je spanning oplevert, is normaal, zou iedereen hebben en het mag er zijn. Hoe voel je je verder? Hondje is er nog, moet de oude eigenaar gaan contacten maar zie er tegenop, leuk is ook anders maar onze hond lijdt er teveel onder. Alhoewel ik wel wat vooruitgang zie. Vanmorgen begon hij om 5 uur te blaffen, niet echt een goed begin van de morgen. Ga zo bij mn paardje kijken, even poetsen. Jij nog plannen?

Hoe is het met de ander dames? Hoop dat jullie een beetje kunnen genieten van het weekend :(:)

_Pilipa_

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 10:25

Goede morgen,

TIs indd stilletjes hier, hopen dat iedereen lekker genieten van het weekend!
Civ , jeetje das ff schrikken zeg heeft ze er wat aan over gehouden ? Heb je al gebeld voor het hondje? twijfelen is niet goed meis je moet er echt achter staan, en weeg het goed af... maar je zei dat je andere hond er best last van heeft? denk je dat het misschien nog een weekje aan te kijken is ? EN anders moet je gewoon de knoop doorhakken, is stress voor het hele huis, en dat is niet goed voor jullie!

Weekend tot nu toe erg rustig verlopen, maak me nog steeds zorgen om mijn kat , hij is nog niet echt opgeknapt, krijgt iedere dag zijn medicijnen, hij eet gelukkig gewoon en slaapt veel.
Ik wacht nog een dag af en anders ga ik morgen weer terug..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:04

Heb net gebeld, we gaan het hondje terugbrengen |( vind het wel rot (zachuitgedrukt) Bah wat een vervelende dag maar we zullen maar zeggen dat het het beste is.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 13:27

Sterkte CIV, ik denk dat het een goed besluit is en je op den duur weer meer rust zal geven. Je hebt het tenminste geprobeerd!

Pilipa: Wat vervelend van je kat. Hopelijk knapt hij gauw op! Ik vind het wel een goed teken dat hij gewoon eet. Dat is belangrijk. En slapen is niet erg, daar knapt hij van op. Jij ook sterkte ermee!

Met mij gaat het even minder. Vrijdagavond een hele zware avond gehad. Zit er een beetje doorheen. |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:25

CIV: Wat ontzettend rot meid.. Als je je hart wilt luchten ben je welkom he?

Pilipa: Jij ook al zo'n pech met je kattekop. Zoals PW zegt, als hij maar goed eet en slaapt knapt hij waarschijnlijk wel op. Zorg jij ook goed voor jezelf? Sterkte meid!

PW: Ah meisje toch.. Het gaat gewoon even helemaal niet lekker he? Als er iets is wat ik voor je kan doen, laat het me weten he? Al is het maar een luisterend oor bieden ofzo.. Sterkte en een dikke knuffel!

Een dikke knuffel voor iedereen hier trouwens..

Ik had een vrij druk weekend, vrijdagavond zijn we bij een vriendenstel op bezoek geweest. Was erg gezellig! Die vriendin heeft me een ontzettend lief kaartje gestuurd met kerst, wat ik helemaal niet achter haar had gezocht.
Gisteren kwam de eigenaresse van de paarden uit het ziekenhuis, dus was ik 's morgens op stal een beetje meehelpen. 's Middags heb ik niet veel gedaan, ben alleen even naar de winkel geweest wat inpakpapier halen enzo. 's avonds kwam weer een vriendenstel op bezoek, en dat was ook erg leuk. Hun hadden een reis naar Thailand geboekt, dus dat was wel een leuk onderwerp.

Vanmorgen ben ik de paarden gaan verzorgen, dat is mijn taak de aankomende weken. Zal wel goed voor mij zijn, dan moet ik wel de deur uit en heb ik een ritme. Eens zien hoe dat gaat verlopen. Nu even niks, en straks naar een vriendin toe. Ik ben super zenuwachtig, en waarschijnlijk om niks. Ik ga haar als getuige vragen...

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 15:00

CIV wat rot van het hondje..

Ik heb een relaxed weekend, vrijdag weer bij mijn paardje geweest maar niks gedaan, alleen even wat gekletst met de meiden en wat geknuffeld. Gisteren heb ik een rustige dag gehouden en de gehele dag op de bank gelegen. Ik hou er veel rekening mee dat wanneer ik een dag wat drukker heb gedaan, ik de volgende dag niks doe en dat gaat goed.
Vanmorgen ben ik weer naar stal geweest en ben ik wezen kijken bij het rijden van Beau, hij gaat al zo lekker vooruit en het is zo'n knappe vent. Ik ben weer helemaal in de wolken en ondanks dat ik hem op het verkeerde moment heb gekocht ik er toch absoluut geen spijt van heb, er zit zo'n super lief karakter in en hij is zooo braaf en onder het zadel zo'n gaaf paard !!

Ik ben weer helemaal verliefd *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 15:02

Je doet het echt goed flugeltje, goed naar jezelf blijven luisteren dan komt het helemaal goed!

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 15:12

Heej allemaal Ik heb ff vluchtig alles gelezen, maar heb ff geen puf om terug te reageren. Ik heb echt een vreemd weekend. Mijn opa was ineens ziek geworden en mijn moeder belde me gister rond 5 uur. Ze zei dat het nogal kritiek was. Dus na wat wikken en wegen zijn mijn vader ik en mijn zusje naar den bosch toe gereden. Ondertussen ging het mega sneeuwen...Toen we daar aankwamen was ie al overleden. jeetje, zo ineens. Ik heb er wel vrede mee. Hij was erg dement en ja ooit ga je dan een keer dood. Vandaag ga ik zo naar den haag toe, naar mijn vriendje. Daarvoor moet ik dus met de trein...Ik haat treinen en nu ben ik dus een en al angst....Plus met dat van gister er bij, flip ik um dus best. Ik ga het wel doen, probeer voor mezelf te zorgen...maar poe jongens wat kan het leven godvergeten zwaar zijn....Nu ik moet stoppen, zo de trein pakken..Ik hoop dat de reis een beetje vredig verloopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 15:14

Gecondoleerd Jantine... Succes met je treinreis, doe lekker rustig aan meid!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 15:33

Poeh... heftig... gecondoleerd jantine...
Lekker naar je vriendje, das weer lekker positief..

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 15:42

Angela_ schreef:
Je doet het echt goed flugeltje, goed naar jezelf blijven luisteren dan komt het helemaal goed!

Thanks... Ik weet hoe lang het allemaal kan duren en dat vind ik veeeeeeeeeeeel te lang hihi, dus ik probeer het maar zo goed mogelijk aan te pakken en hoop er dan maar zo snel mogelijk vanaf te zijn (al heb je dat niet in de hand natuurlijk, maar ik doe wel mijn best ervoor).

Ik heb me nu volledig neergelegd bij het "niks" doen, ik heb er ook geen moeite mee om te kijken naar mijn paardje onder het zadel bij een ander waar ik normaal echt van baal, maar ik vertrouw haar volledig qua rijden en ik zou het zelf niet beter doen.
Dat was voor mij de grootste opgave om me bij deze dingen neer te leggen, maar is toch gelukt :D .
Woensdag mijn 1e therapie en ben benieuwd hoe dat gaat verlopen, ik hoop dat ik iig snel kan stoppen met die oxazepam en dan voldoende heb aan mijn andere medicijnen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:33

Pilipa, hoe was je dag? Zie je al vooruitgang bij je kat? Mijn paardje heeft er niks aan over gehouden maar ik schrok er wel van. Jij wist toch misschien nog iets voor mn paard? Weet niet meer wat maar misschien kun je me via pb even informeren?

Pw :(:) vandaag een beetje rustig aan kunnen doen? Dit weekend nog autogereden en zoja hoe ging het? Doe rustig aan en pas goed op jezelf.

Angela, hoe was het bij je vriendin? Ze was wel vereerd zeker? Snap dat je zenuwachtig was maar het is leuk nieuws om te mogen brengen. Zo gaat heel het feest toch al wat vorm krijgen. Fijn dat je nu ook regelmaat krijgt zo met de paarden voeren etc. Vind het een positieve en opgeruimde post van je, klinkt goed.

Flugeltje, wat leuk dat het weer zo geslaagd was op stal! Heb je er zelf ook al weleens opgezeten of dat nog niet? Luister naar je lichaam, die geeft het wel aan. Probeer er verder geen limiet aan te stellen, het komt zoals het komt want anders valt het misschien tegen. Slik je nu dagelijks Oxazepam?

Jantine, gecondoleerd met het overlijden van je opa. Hopelijk vind je wat rust in de gedachten dat het snel gegaan is en een verder lijden heb bespaart is gebleven. Hoe is het treinreizen je nog vergaan? Kan me helemaal voorstellen dat je angstig werd maar probeer te zien dat je gedachtes niet reeel zijn (het is lastig)

Wij hebben het hondje teruggebracht, heb even flink moeten huilen maar dat is goed. Daarna had ik er snel vrede mee en was het goed. Het terugbrengen verliep ook allemaal soepel, dat scheelt. Daarna nog doorgereden voor wat auto onderdelen voor mn vriend, was daar ook in de buurt en toen terug naar huis. Vriendlief wilde nog uiteten maar ik ben niet zo in de stemming, nu gaan we een andere keer. Vind het wel jammer maar vond dat ik voor mezelf moest kiezen, zo'n leuke dag was het niet en moet morgen weer werken dus even rustig aan vanavond.

Vond het trouwens wel knap van mezelf, ben een beetje trots, dat ik het gedaan heb want liever had ik hem gehouden. Heb wel gewacht tot het laatste moment met bellen en hoopte eigenlijk nog dat ze niet thuis zouden zijn maar nu heb ik het in ieder geval achter de rug en kunnen we verder met 1 hond.

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:15

Pff ben aangekomen. Ging goed, in het begin ff paniek, maar op een gegeven moment wel beetje rustig. Wel kapot. Nu lekker eten en geniet van vriendlief :D

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:53

CIV
Ja ik heb 6x op mijn paard gezeten en de laatste x ben ik eraf gevallen :o , hij deed niet veel, maar gewoon omdat ik toen al niet fit was. Hij sprong opzij en weg was ik hihih, maar ik ben toen heel hard gevallen en met de ambulance afgevoerd, omdat ze dachten dat mijn rug gebroken was. En een paar weken later toen ik weer wilde gaan rijden, zette de burn out door.
Hij is super braaf verder en is niet snel onder de indruk, ja... hij springt weleens om of iets, maar das niet raar met een 3 jarige.

En ja.. ik slik dagelijks 2 tot 3 tabletten oxazepam, al een week of 4 en daar wil ik graag vanaf, maar ben zo super gespannen, dat ik 's morgens met gebalde vuisten wakker wordt en met mijn kaken strak op elkaar waardoor ik heel de dag een zere kaak heb. Mijn trigger is dus spanning, maar hoe kom je er vanaf ?? Als ik heel de dag op de bank lig of ik ben bezig, dat maakt geen verschil.. ;(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:10

Ik denk niet dat de trigger spanning is.
Daar gaat namelijk al iets aan vooraf. Iets wat de spanning oproept. Al vraag ik me af in hoeverre je nu van een trigger spreekt, omdat het opgebouwde spanning is door je burnout. Dus het gaat om spanning die je de afgelopen maanden (misschien wel jaren) hebt opgebouwd. Je lichaam verkeerd nog steeds in opperste staat van paraatheid zeg maar en dat zal nog wel een tijdje zo blijven. Dat heeft tijd nodig :j

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:57

Flugeltje, zo dan ben je flink gevallen. Zou niks voor mij zijn, ben bang om te vallen en dat houd me ook tegen om erop te gaan :s hoop er weer wel vanaf te komen want ik weet dat het tussen mn oren zit. Zie jij het weer wel zitten om erop te gaan? Gelukkig krijgt hij nu wel zijn beweging. Toen bij mij de burnout doorzette had ik ook nog lange tijd last van spanning, door ontspanningsoefeningen ging ik het verschil voelen en werd het wat minder maar het bleef nog erg aanwezig. Voelde of ik de hele dag paraat stond om een examen af te nemen.

PW, rustig aan kunnen doen vandaag? Deze week een drukke planning?

Jantine, nu lekker genieten van je vriendje en gelukkig zette de paniek niet door, dat is weer een overwinning!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:06

Civ, ik vind een innd knap van je en je weet nu dat het beter is, en zo weer wat meer rust thuis.
Vind goed dat je dan tegen je vriend ook gezegd hebt dat je liever niet wil gaan eten, lekker thuis en even bijkomen was een heftig dagje. Doe rustig aan meid en ik pb je zo!

Angela klinkt als een geslaagd goed weekend, fijn om je zo te horen naja lezen dan :D
Wat zei je vriendin toen je het vroeg?

Flugel.. vind knap dat je het zo positief ziet en leuk met je paardje zo een beleef moment dat je were helemaal blij bent!
Wat me heel bekend voor komt is die pijn in je kaken dat heb ik ook erg vaak,.. sta vaak op met zere kaken en spanning.

PW, je klinkt erg down voor het moment? al sik wat voor je kan doen laat het me weten mijn inbox staat open

JAntine gecondoleerd, jeetje dat ging indd snel zeg, maar hoop dat je e rindd vrede mee hebt dat het zo snel ging is wel flink schrikken.

De kat is nog beetje slapjes, ik weet niet of er nu verschil te zien is,.. hoop gewoon dat ie snel opknapt ik hem hem zelf met de fles,.. naja pipet groot gebracht toen ik hem van de boerderij haalde had hij net zijn ogen open is dus mijn kindje..
Vandaag op wedstrijd mee geweest met de meiden lekke rdagje gehad, ben nu wel blij met mijn bankje.
Heb van de week intens gesprek gehad met een goeie vriend en die heeft me weer wakke rgemaakt heb weer een goed boek gehad van hem, en goeie meditatie cd's en veel inspirerende woorden.
Probeer ermee aan de slag te gaan , ik heb namlelijk nu het idee dat ik niet een soort van uit getherapiet ( weet even niet hoe ik het moet schrijven) bij mijn psych ik heb het gevoel dat ik aan iets anders toe ben. ik heb van de week geleerd dat al die mensen.. als pscych hapto.. ens diegenen zijn die je de weg wijzen maar je moet hem zelf gaan en niet allen gefocused blijven op hoe of welke weg het is anders verlies je de weg uit het oog , ze wijzen hem aan , maar staar je niet vast op hun hand die wijst maar kijk voor je! Dus ik ga nu weer wat anders proberen, voel me er erg goed bij maar vind ook weer spannend.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:15

Pilipa, hoop ook dat je poezenbeest zo weer op de been zal zijn. Leuk, mee op wedstrijd, lijkt mij ook weleens wat maar niet echt vriendinnen die in de wedstrijden zitten. Goed dat je vriend je wat verder op weg kon helpen, dat pad moet je inderdaad zelf bewandelen maar ze kunnen je hierbij helpen.

Alvast bedankt voor je pb! Het was voor mij toch wel een heftig dagje, ja. Merk het nu ook wel maar neem straks lekker iets in om te slapen anders ga ik weer maar liggen malen en piekeren. Moet morgen een hele dag werken (ben normaal maandag vrij) maar dan heb ik woensdagmiddag al weekend dus het zal wel lukken. Morgen weer training, is altijd weer even spannend want het is weer een andere groep. Dinsdag mn functioneringsgesprek, vind dat ook weer wel spannend, hoop dat ze wat kunnen zeggen over mn contract, dit loopt juni af.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:27

Nou dat is zeker ben blij met wat ze tot nu toe hebben kunnen betekenen voor me, maar het is tijd voor wat anders, de pschych blijft wel mijn held en ik hou hem op de hoogte samen met de hapto, heb helaas nog niks van hem gehoord, ik weet niet maar denk dt hij of op vakantie is of er is iets mis.. ga morgen denk ik bellen of nog een keer mailen, is niks voor hem namelijk!

Das wel lekker woensdag al weekend, ik ebn morgen benieuwd dan begint die nieuwe...
dinsdag je gesprek, spannend zeg, hoop dat ze je wat duidelijkheid kunnen geven.

Ik sta daar op stal heerlijk we zijn klein clubje, jow mijn beste dinnetje rijdt aantal paarden in de sport , haar vriend ook en nog 2 vriendinnen en daar voel ik me altijd wel ok bij , ik ben niet de perfecte groom , durf niet te lezen .., maar help wat ik kan, en ze weten dat ik geen held ben en nemen me het niet kwalijk. heb wel de laatste 3 wedtrijden de paarden echt vast gehouden van hun met opzadelen en lopen in de bak, vond ik al heel knap van mij, vind andere paarden meestal beetje eng, maar met dezelfde paarden wen ik ook weer.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 10:49

CIV Heb je lekker kunnen slapen ?? en ben je weer wat uitgerust ??

Ik ben niet bang om er straks weer op te stappen (denk ik), maar ik weet en zie dat hij gewoon heeeeel braaf is. Ik ben ook erg bang om te vallen en zeker nu, want de laatste x was geen pretje. Daarom heb ik wel besloten om er pas weer op te stappen als ik me weer helemaal goed voel en ook wat ben aangekomen, want ik ben veel te licht en er is maar een zuchtje wind nodig om me eraf te gooien volgens de staleigenaar hihi. En omdat ik een behoorlijke grote, forse jongen onder mijn kont heb, is dat wel nodig.

PhilipaWat rot van je katje zeg idd maar hopen dat ie snel weer opknapt.

Ik probeer het wel zo positief mogelijk te houden ( schijnt goed te helpen ) en mijn paard, ja...daar wordt ik zo gelukkig van. Mijn vorige paard had zo'n gecompliceerd karakter en was zeer neurotisch, ook mankeerde hij van alles en dat gaf me enorm veel zorgen. Ik kon hem nog geen week uit handen geven ivm vakantie oid, dan stond hij dag 2 al te weaven, met rijden net zo, ik kon hem 1 dag vrij geven, dag 2= weaven, dus moest ik zomer en winter 5 dagen per week rijden en ik kon hem niet even lekker een paar weekjes op de wei zetten zonder te rijden, dan ging het ook mis. Vorig jaar met mijn vakantie (we staan op een camping 3 kwartier hier vandaan) ben ik elke dag heen en weer gereden om mijn paard te doen, das geen vakantie. Ik heb dat nooit zo door gehad, want heb hem 7 jaar gehad en dat sluipt er in, maar nu ik mijn nieuwe paardje zie met zijn nuchtere knuffelbeer karakter, word ik zo blij !! Van de zomer gaat ie in de vakantie lekker dag en nacht op het land en dat is zoooooooooo'n fijn vooruitzicht.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:47

CIV: Heb je een beetje kunnen slapen? Fijn dat je snel vrede had met je beslissing. Hopelijk voelt het nog steeds goed. Ik denk dat het het beste is :j Lekker dat je na woensdag al weekend hebt. Mag ook wel, want de week zal je genoeg energie kosten. Spannend morgen een functioneringsgesprek! Hopelijk kunnen ze je inderdaad meer vertellen over je contract!

Pilipa: Wat fijn dat je een lekkere dag hebt gehad. Ik vind groomen ook altijd erg leuk. Jammer genoeg kan de eigenaresse van de paarden nog steeds niks vanwege een val van een jaar terug en komen we dus al een tijdje niet meer op wedstrijden. Goed dat je je grenzen aangeeft en er ook naar geluisterd wordt. Fijn om zulke mensen om je heen te hebben.

Ook fijn dat je zo'n goed gesprek met die vriend hebt gehad. Kan heel verhelderend zijn. Je klinkt sterk in je post. Weet je ook wat voor anders je wil gaan doen? Heb je daar al concrete plannen voor? Ben wel heel benieuwd. Goed dat je naar jezelf luistert. Als je het maximale uit de psych hebt gehaald is het goed toch?

Sterkte met je kat! Hopelijk knapt hij snel op!

Flugeltje: Ik kan me voorstellen dat dat onbewust ook voor veel druk gezorgt heeft (je vorige paard). Het zal in ieder geval zeker meespelen. Ik vind het fijn om te lezen dat je zo blij bent met je huidige paard. Mooi dat je momenteel iets ebt wat je echt goed doet en waar je energie uit haalt.

Angela: Wat leuk om voor de paarden te zorgen. Geeft je vast een voldaan gevoel. Ook wel lekker inderdaad dat het wat structuur geeft. Is bij jullie de sneeuw ook zo goed als weg nu?

Je klinkt positief over je weekend, dat vind ik goed om te lezen. Leuk dat het contact met vrienden je weer goed doet! Heb je je vriendin nog als getuige gevraagd en hoe reageerde ze? Kun je een beetje genieten van de voorbereidingen?

Jantine: Gecondoleerd met het verlies van je opa. Dat is wel even schrikken zo onverwachts. Ik weet ook niet zo goed wat ik er verder over moet zeggen. Heb je gisteren nog een fijne avond gehad? Lukte het om de spanning een beetje kwijt te raken?

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:01

PW leuk dat je op iedereen reageerd...maar hoe is het met jou ???

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:12

Ik zat nog even na te denken over wat ik zou schrijven. Wil namelijk niet zeuren.

Ik voel me eigenlijk gewoon heel slecht. Zit er even flink doorheen en heb er even helemaal genoeg van. Ik baal vooral van mezelf. Er lijkt soms zo weinig veranderd dat ik er moedeloos van word.

Verder zou ik vanmiddag een evaluatiegesprek hebben over de schemagerichte therapie, maar die heb ik net afgebeld. Ik heb geen zin om positief te gaan zitten zijn terwijl ik me even helemaal niet zo voel. Ik heb ook geen zin om hun positiviteit aan te horen. Ik heb geen zin in die standaard ingestudeerde zinnetjes van hoe goed ik het wel niet gedaan heb tijdens die schemagerichte therapie. Natuurlijk is het ook wel zo, maar het is slechts bewustwording. Iedere keer als het erop aan komt verval ik gewoon in mijn oude gewoontes en gedrag en momenteel twijfel ik er sterk aan of dat ooit wel gaat veranderen. Voor mij hoeft het allemaal even niet meer. |(

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:36

Poeh... nu moet ik even verzinnen wat ik ga schrijven..

Ik kan best begrijpen dat je je zo voelt, de laatste dingen die ik van je leest zijn ook allemaal niet zo leuk. Het is dan ook erg moeilijk om positief te blijven. Maar ik hoop wel dat je de cirkel weet te doorbreken, want anders zak je weer verder terug.

Die oude gewoontes verander je ook niet zo makkelijk, daar zal best veel tijd voor nodig zijn, maar ik heb ook al veel goede en sterke dingen van je gelezen en dus boek je wel degelijk vooruitgang.
Heb je geen dingen waar je weer wat positiever van word ?? Zoals ik met mijn paard. Dan moet je je daar even op gaan richten en de rest gewoon even laten voor wat het is, dat komt dan vanzelf weer.

Verder weet ik niet goed hoe ik je kan helpen, zit nog niet zo lang in een burn out en kan je dus weinig tips geven :(:)

jantineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 15:24

PW Ik voel heel erg met je mee. Kort geleden had ik ook zo'n fase..Elke avond janken in mijn vaders armen. En de wanhoop die je dan voelt is haast ondraagbaar. Het lijkt alsof het nooit meer goed komt, als iets je brein heeft overgenomen wat je alleen maar narigheid laat zien. De wereld lijkt grijs, somber, pijnlijk en alles is moeilijk..Ik beschrijf het zo basaal omdat het ook zo basaal voelt. ten minste dat was voor mij zo. Het ergste van alles was dat ik mezelf er van de schuld gaf, ik dacht mezelf ziek. En dacht daarmee, dan kan ik mezelf toch ook vrolijk denken?! Tot het kwartje ging vallen. In mijn vaders armen en met zijn wijze woorden zag ik weer een sprankeltje licht. Mijn vader benaderd namelijk de wereld op een boedistische wijze. Op die manier is je pad zwaar, moeilijk, maar de beloning is wijsheid. En vertrouwen en inzicht.
Hij zei een combinatie van dingen tegen me. Toen ik zo huilde zei ik " ik kan het niet meer, stop dit. Hoelang hou ik dit nog vol?" Hij zei, je vecht er tegen. Je vecht tegen een wezelijk deel van jezelf en daarmee ontken je je behoefte, maar ook je kracht. Jij bent veel meer dan alleen pijn en verdriet. Al zie je dat nu niet, ergens weet je dat. Voel dit deel maar, door voel het, want dat kan je aan. Je grootste pijn is namelijk ook je grootste kracht. Maar zolang je er tegen vecht kan je er niet van leren. Stel het leren er van als doel. Zoek naar wat je nodig hebt. Zoek ook naar je licht. Want in het hier en nu is er geen pijn. Kijk als een kind de wereld in. Verwonder je over de bomen, een kopje thee, de mensen om je heen. En zie je zelf als kopje thee zonder bodem. Giet er water in (je leiden) en laat het er weer aan de onderkant uitlopen. Alles gaat voorbij. Maar zogauw als er een bodem in gaat zetten (controle) loopt het kopje over. Dan voelt het alsof het niet meer te dragen is. En het belangrijkste is het besef van hier en nu. Het vertrouwen in het nu.

Flugeltje Ik herken je spanningsgevoel. Ik heb dat ook nog steeds heel erg! Bij mij is het echt beter gegaan na alle voedingsuplementen. Voor je burnout heb je waarscheinlijk je cortisol en je adrenaline peil zohard opgevoerd dat je dat nog steeds voelt. Je lichaam moet nu als het ware afkicken. Afvalstoffen verwerken. Stressoplossende denk taken kunnen je helpen. Maak kruiswoordpuzzels en tel terug met drie van af driehonderd. Hiermee word het cotrisol een beetje opgelost. Sterkte!

Pilipa Je moet idd je eigen pad zoeken. Knap dat je dat durft te doen!

Hier gaat het wel. Ik vind het moeilijk mijn rust te vinden in andermans huis. Vriendje is naar school dus ben lekker alleen. Ik ben wel nog steeds uit geput van gister. Probeer alle wijze lessen die ik in me heb te bewerkstelligen, maar blijft moeilijk. Het gaat zullen we maar zeggen. En toch voelt het als goed, je moet de moeilijke dingen gedoseerd blijven opzoeken. Zijn jullie ook allemaal zo snel vermoeid, overprikkeld? dat vind ik altijd zo moeilijk...