Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:11

Lijkt mij ook hoor, zo stel je jezelf nog kwetsbaarder op dan je al doet.

Maar zoiemand erbij kan wel ervoor zorgen dat alles op de juiste en normale manier uitgesproken gaat worden. Zonder dat er iemand met het vingertje word aangewezen en zonder dat iemand beperkt word in zijn verweer.

Ben benieuwd hoe je behandelaar hierover denkt !

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:14

Ik ook!
Even afwachten nog. Heb de 13e pas weer een afspraak. Maar het stelt me voor nu wel wat gerust. Denk dat dat gewoon een goede manier is om dingen bespreekbaar te maken. Alleen met mijn ouders gaat niet werken denk ik.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:24

Nee dat idee had ik al, en doordat je er zo tegenop ziet , word het nog moeilijker gemaakt.

Ik denk dat jij je in elk geval beter en vollediger kunt uitten met je behandelaar erbij :)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:02

CM, misschien lees ik erover heen maar hoe is het nu met jou? Edit: zal eens opzoeken wat de Q koorts is :o

PW, vind het een goede oplossing van CM, zou het zeker voorstellen. Is het gelukt met de beestjes van je schoonouders?

Ik heb net wat gegeten bij mn pa en zijn vriendin is even meegelopen met de honden, was wel makkelijk. Voel me nog knap beroerd, veel buikpijn daardoor ben ik niet bij het huis van mn moeder gaan kijken vandaag en ik geloof niet dat ze er blij mee waren. Had het ook beloofd dus het voelt slecht dat ik het nu niet heb gedaan maar ik zie het niet zitten om nu een half uur te rijden en te zien dat alles (waarschijnlijk) gewoon goed is. Hoop morgen weer te kunnen gaan.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:22

Hier gaat het.

Er zijn veel ontwikkelingen die ik niet op Inet kan plaatsen.
Wil ze jullie best vertellen, maar lastig als ik zoveel PB"s moet sturen :o

Maar allemaal goede ontwikkelingen.

Vandaag zijn er mensen wezen kijken voor een van de katers . Deze laat ik vd week castreren en dan breng ik hem naar hun toe.
Ik heb aangegeven dat een andere ook weg mag, deze vonden ze ook wel erg mooi en lief. Ik hoop dat ze ervoor kiezen om ze beide te nemen.

Word dalijk wel even janken. Maar ik sta achter mijn beslissing , het zal me dalijk veel rust geven.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:28

CM, wat fijn dat je al een huisje hebt gevonden voor 1 en misschien wel 2 van katers! Moeilijk zal het wel worden maar het moet een geruststellende gedachten zijn dat ze het goed krijgen en misschien kan je ze nog een opzoeken? Je mag ons allemaal wel dezelfde pb sturen maar ik snap wel dat het wat lastiger is. Gelukkig zijn ze positief en ik denk dat ik wel weet wat dat betekend ;)

Kreeg nog een sms van mn of ik dan morgen wél wil gaan kijken, wat vervelend om net nu, nu ik ook de zorg voor 'andere' heb ziek te worden.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:29

Wel fijn dat het goede ontwikkelingen zijn crossmonster :j
Kan me voorstellen dat het wel even janken wordt als een of misschien zelfs twee van je katten weggaan. Dat mag ook. Hopelijk gaat het je inderdaad rust geven, maar dat zal wel.

CIV ik zou me als ik jou was niet te druk maken dat je niet bij het huis van je moeder bent geweest, morgen weer een dag. Nu eerst maar even een beetje uitzieken. Hopelijk voel je je morgen weer een stuk beter. Ik kan me wel voorstellen dat je geen zin hebt om nu een half uur en een half uur terug in de auto te moeten. Ziek worden heb je zelf niet in de hand en dat zal je moeder toch ook wel begrijpen?

Bij mijn schoonouders was alles goed met de beestjes. Is niet veel werk, maar moet wel even gebeuren.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:38

Ben je lekker uitgewaaid op de fiets, kan mij soms echt goed doen al moet ik er nu niet aan denken. Geloof niet dat ze het leuk vonden dat ik niet ben gegaan, ze hebben gevraagd of ik écht iedere dag wil gaan kijken omdat ze bang zijn voor inbraken/vandalisme etc. hebben ze eerder ook al gehad. Twijfel of ik nu nog moet rijden maar eigenlijk weet ik het antwoord daar wel op maar ik voel me schuldig.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:43

Het is jammer dat ze jou min of meer een schuldgevoel aanpraten. Je hoeft je niet schuldig te voelen, je bent ziek. Bovendien vind ik het eerlijk gezegd best veel gevraagd om er iedere dag heen te rijden, zeker omdat het een half uur is. Morgen weer een dag hoor! Probeer een beetje van je avondje te genieten.

Op de fiets was wel even lekker, ben samen met mijn vriend geweest. Tijdens het fietsen hebben we een goed gesprek gehad over de situatie. Hij gaf eerlijk aan dat hij me vandaag weer zo afwezig vond. En dat klopt ook wel, omdat ik met van alles in mijn maag zat.

Ik ga zo nog maar even een beetje tv kijken met hem. Even samen zitten, kan hij wel waarderen denk ik. Hang zowat de hele dag alweer achter de computer, is niet echt gezellig..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:50

PW, dan zal hij wel blij zijn als je even samen zit, wij kijken altijd tv met de computer op schoot maar nu doe ik dat alleen. Zo de hond van mn ma weer eens naar binnen halen en de katten naar de kattenkamer brengen, lekker ontspannen allemaal.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:46

Goede avond,

Ik weet niet goed hoe ik hier mee om moet gaan, kan ook niet echt reageren op de paginas terug.
typen en weer backspace, dus ik laat dat even open en reageer gewoon op de anderen.

Civ, heb jij alles een beetje in het gareel kunne houden? Kan me indd wel voorstellen dat je zo weinig rust hebt, iedere keer opletten dat je eigen beestjes veilig zijn en de hond en hun uit mekaar houden, je kan geen moment weg.
Ik heb toevallig gisteren een vriendin gezien die had ook klachten en belde de huisartsen post voor de zekerheid, ze moest vanalles beantwoorden , aan de hand van de vragen konden hun opmaken dat ze niet besmet was.

Pw, ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik jou moet helpen , die situati eis voor mij heel onbekend terrein, ik denk wel dat je ooit de confrontatie aan moet gaan, maar dat is geheel op jouw tijd, eerder niet doen. als jij je sterk genoeg voelt dan kan het , je kan het misschien ook in een brief zetten, dan schrijf je het van je af en niemand kan je onderbreken in je gesprek, hun moeten het lezen zoals jij het geschreven hebt. Niemand kan dan je woorden verdraaien. is maar net waar jij je beter bij voelt.

Cm hoi je bent er weer. positieve dingen zijn goed voor je fijn dat te horen!

Angela, vind erg dat je er zo mee zit. :(:)

Sam ik las je post schrok me wezenloos, maar met jou en je kleintje is alles goed opluchting toen ik het las.
Hoop dat je buurvrouw ook niks erntigs heeft.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:52

Daijano, hoe is het met jou? Moet zeggen dat ik me nu weer minder beroerd voel dan daar straks, bij mij thuis hebben ze het ook en die zeggen dat je hoe dan ook uit moet zieken, wat voor griep je dan ook hebt. Zei vonden het maar niks als ik nu met deze klachten naar de HAP zou bellen.

Net ging het hondje van mn moeder bijna in mn woonkamer zitten plassen, snel opgepakt en buiten gezet, is ze helemaal..... :( zal een rust zijn als ze weer weg is. Verder staat het huilen me een hele dag nader dan het lachen, zie op tegen deze week ;(

Edit; hoe is het eigenlijk met Sifra, Janne, RodeoRoxy, Bokjebok, Pink Lady, Axeltje en degene die ik vergeten ben? Dit is even opsomming van mensen die deel hebben genomen aan deel 3 maar hier inmiddels al even niet meer zijn?
Laatst bijgewerkt door koi op 02-08-09 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:57

Civ is ook niet niks vreemd beestje in huis en je moet ze altijd in in de gaten houden, heel je rust en normale gang van zaken is in de war, en dat is niet helemaal makkelijk dan. denk j edat het nog bij trekt? Hondje voelt ook wel het een en ander, en is ook nog niet helemaal thuis.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:05

Klopt Dajiano maar gelukkig verliep vandaag al een stuk rustiger dan gisteren, ze ligt hier nu lekker rustig. Maar hoe is het met jou want dat ik ook belangrijk!?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:03

Nou ik zal eens naar bed gaan, kan niet stoppen met huilen en ik voel me zo alleen op dit moment, zal wel door de vermoeidheid komen. Hoop dat ik slaap zonder nachtmerries. Slaap lekker en tot morgen. Voor degene die morgen iets hebben (ben even kwijt wie :o ) Succes!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:44

Het is rustig hier, lekker geslapen? Ik helaas nog niet, ben nogsteeds niet helemaal lekker. Geloof niet dat ik koorts heb maar verder voel ik me flink beroerd. Wil zo even bij het huis van mn ma gaan kijken en verder wou ik niks doen, vrees dat ik al blij mag zijn als dat lukt. Katten zijn gelukkig wat meer op hun gemak en hondje is rustig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:47

Goedemorgen!

Iedereen lekker geslapen? Ik heb redelijk geslapen, heb vreemd gedroomt. Ik heb gedroomd dat ik een fanatiek concoursruiter was en dat ik een groom zocht???? Heel apart, aangezien ik nog niet eens op Garuna durf te gaan zitten.

Vanmorgen heb ik toch mijn therapie afgebeld, ik wil niks overbelasten zo voor mijn vakantie. Ik kreeg de vervangster van de activering er aan, en ze wist meteen wie ik was en ook dat ik naar de kaakchirurg ben geweest. Vond ik erg fijn, en ze vroeg of ik nog een angstaanval had gehad daar. Dat was dus niet het geval, dus ik mocht weer trots zijn.
Donderdag hebben we geen running, maar woensdag ga ik hardlopen bij de atletiekvereniging. Heb er zin in!

Dadelijk toch wel even langs Garuna, ik ga nog niks met haar doen, maar ik heb haar gemist... Nu eerst even een hapje eten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:49

CIV: Veel beterschap! Zou je wel alleen in de auto stappen en zo'n stuk gaan rijden? Wel fijn dat je diertjes weer rustig zijn!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:56

Zie dat je jarig bent Angela, GEFELICITEERD!en nog vele gelukkige en gezonde jaren toegewenst! Nog plannen of al iets gehad? Was wel een leuke droom toch, wie weet denk je later, dit heb ik eerder meegemaakt. Zou nu alvast maar gaan zoeken naar een groom want dat valt ook nog niet mee :D

Ik rij voorzichtig maar vind dat ik wel even moet gaan, smorgens voel je je het best dus daarom rij ik zo gelijk even. Had nog andere plannen vandaag maar die laat ik maar varen. Lijkt me geen goed idee.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:05

Gefeliciteerd Angela !!

Probeer een beetje van je verjaardag te genieten !!!

Civ, je voelt je nu extra rot omdat je zoveel druk ervaart van de taken die je zijn opgelegd.

Ben je overwerkt of overspannen dan is die druk juist funest voor je gezondheid en herstel.
Dingen MOETEN is nu 4 keer zo zwaar, plus je ervaard het als een beklemming, een beangstiging.
Maar ik snap dat je in dit geval er niet onderuit kan.
Is er niet iemand die met je wil afwisselen om het huis te controleren?
Een famillielid ofzo, dat je om beurten gaat?

Die beestjes in huis is natuurlijk ook een hele drukte.
Ik weet dat ik op mijn mindere dagen ook de katten vervloekte. En dat zijn allemaal mijn eigen diertjes...

Probeer op tijd wat leuks te doen, iets wat je echt leuk vind om te doen.

Zo ben ik vorige week in mijn uppie naar de sauna geweest ZAAAAAALIG .
Heeft me veel opgeleverd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:21

Thanks meiden.. Ben niet zo blij om jarig te zijn eigenlijk, weer een jaartje ouder en nog steeds geen goede vooruitzichten voor de toekomst. Daar baal ik vandaag extra van.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:10

En toch ook van hieruit gefeliciteerd !!!Probeer aan de vooruitgangen te kijken die je al geboekt hebt tot op heden en in het nu te leven. Dat doe ik toch op het moment. Het verleden kan je niet meer veranderen en de toekomst moet nog komen. Ik vind dat jij, net zoals PW, toch ook wel aardig grote sprongen vooruit aan het maken bent als ik je zo hoor. Die runningtherapie bijvoorbeeld, vind ik echt knap (ik zou het zelf niet kunnen of volhouden)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:30

Angela, ik ben altijd blij dat ik een jaartje ouder ben maar ik ben dan ook 'bang' om dood te gaan. Wel slim om een dagje niet naar therapie te gaan, het is niet anders. Komt er nog visite voor je verjaardag? Al iets gekregen van je vriend? En zien je ouders het zitten om op Yana te passen?

CM, vermoed niet dat dit overwerkt of overspannen is maar gewoon de griep, zo voelt het dan toch. Bedankt voor je lieve woorden en het meedenken, dat doet me goed. Ga zo lekker weer even naar mn bedje toe. Voel me altijd zo rot als ik op de bank hang, denk altijd wat zullen de buren wel niet denken? Stom ik weet het maar toch voelt het zo. Jij nog plannen voor vandaag?

Flappie, hoe is het met jou?

PW, hoe is het met jou? Hoe was het vanmorgen?

Ben al bij het huis van mn moeder geweest, alles was goed gelukkig. Ben nog even in de supermarkt geweest maar het was zo druk dat ik er gelijk weer uitgelopen ben. Heb de HA toch nog maar gebeld voor de zekerheid maar die dacht aan een gewone griep, bij de mex. variant heb je hele hoge koorts en dat heb ik gelukkig niet. Uitzieken en rustig aandoen was het advies, kon altijd bellen als het veranderde, is een geruststellende gedachten. Ga zo dan ook nog maar even op bed liggen, is het niet echt weer voor maar buiten zitten lijkt me ook niet goed. Daarnaast ziet dat hondje mij dan en dan wil ze uit de ren. Doe rustig aan en moet even kijken of het lukt om morgen te gaan werken.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:04

Goedemorgen allemaal!

Angela, gefeliciteerd meis! Ik wens je alle goeds en hoop dat je toch een beetje kunt genieten vandaag.

Civ, hoop dat je je snel weer beter voelt zeg; is ook niet niks allemaal!!

CM; jij brengt me op ideen :j Ik vind het al heerlijk om naar de sauna te gaan, maar alleen lijkt me nu nog lekkerder. Ik denk alleen dat ik voor de zekerheid ga wachten totdat ik bevallen ben. Wordt nu al vaak ligt in mn kop als ik te warm douche nl.

Daijano, hier weer alles rustig gelukkig, buuf nog steeds in het ziekenhuis, maar gaat steeds beter.

Hier gaat het, sja weet ik niet. Aan de ene kant voel ik me wel goed en lekker, aan de andere kant nergens geen zin in en alleen maar naar bed willen :?
Gisteren wel een giga baaldag gehad, heb alleen maar op de bank gehangen met de laptop op schoot. Denk dat de stress er nog uit aant komen is van van de week.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:35

Sam, doe maar even lekker rustig aan, als je lichaam aangeeft rust nodig te hebben dan moet je dat nemen! Heb je verder toch geen klachten meer? Wat had je buurvrouw of weten ze dat nog niet?

Ik ben een gedichtje op aan het zoeken voor mn vriend maar het valt nog niet mee om iets te vinden.