Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:50

Angela, wat lekker dat het nu achter de rug is en goed geregeld wordt! Dan moet toch wel een prettig gevoel geven?

DC, zelf zette ik er altijd bij verantwoordelijk voor o.a. ...... dan een kleine opsomming van de dingen die je deed. Het is ook slim om je kwaliteiten/ervaringen apart erbij te vermelden. Kan je eventueel wel een voorbeeld pb-en maar dat is zoals ik het had, zal niet zeggen dat dat de beste manier is. Op internet kun je ook veel voorbeelden vinden.

Flicka, lekker gewandeld, droog gehouden?

Billyboy met jou alles goed? Hoe was het op school?

Sta er van te kijken hoeveel mensen hier hun familie niet meer zien of er geen mogelijkheid toe hebben, snap goed dat jullie het er moeilijk mee hebben, voor andere was het een bewuste keuze. Zelf zou ik mn familie niet willen missen, heb er al wel veel mee meegemaakt maar zou denk ik niet zonder ze kunnen. Vind het knap dat jullie het toch doen of proberen. Het is overgens niet zo dat ik ze dagelijks zie maar wel vaak. Sterkte voor degene die het nodig hebben :(:)

Pr_BillyBoy

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:55

civ : tjah ik heb me wel eens beter gevoelt :\
op s chool ging het niet echt top heb gelukkig wel een voldoende voor mijn PowerPoint presentatie .
tjah ik zou mijn familie ook niet willen missen maar toen ik nog een baby as hadden we al ruzie met de mensen van mijn vaders kant .
en jaa aan mijn moeder kant blijf took niet lekker veel over ! :\

hoe gaat het nu met jou ?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:58

Met mij gaat het wel, beetje moe, slecht geslapen door de storm. Doe lekker rustig aan, beetje bankhangen en tv kijken. Mn vriend heeft ook al gebeld, was fijn hem weer te horen. Had het idee dat het beter ging dus dat geeft me wel rust. Goed dat je presentatie goed ging en Engels, is dat ook goed gegaan?

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:02

geen ideee
die van gister wel
en die vanvandaag weet ik niet
lekker joh dat je vriend heeft gebeld !

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:17

Pfff net bij de haptonoom geweest. Was wel heftig, maar wel heel positief. Het was wel een moeilijk gesprek, omdat de pijnlijke dingen (dingen waar ik tegen aan loop) uiteraard ter sprake kwamen. Merk dat ik me daardoor nu echt een stuk minder voel.

Het is wel een hele aardige vrouw en heb er een heel goed gevoel over. We hebben een vervolgafspraak gemaakt voor een sessie op de bank. Na twee of drie keer kijken we samen of ik het wat vind en of zij denkt dat ze me verder kan helpen. Ik heb er echt een goed gevoel over.

Inderdaad veel mensen die ver van hun familie af wonen. Ik heb momenteel een heel dubbel gevoel bij mijn familie, vooral mijn ouders. Veel van mijn problemen vinden hun oorzaak in mijn jeugd namelijk. Dat is wel klote. Aan de ene kant kan ik heel goed met ze, aan de andere kant voel ik veel boosheid en heb ik veel opgekropt verdriet.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:24

ik ga naat billy toe
moet niog fietsen ook dus moet nu echt weg doeii !

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:33

Sam, ik sta er al ruim 6 jaar ingeschreven maar moet ook geld hebben voor de verhuizing. Nou heb ik volwassen neven die weer vrienden hebben en mijn spullen wel kunnen overbrengen. Hopelijk weten ze dan een goedkoop vrachtautootje te regelen. Er komt zoveel bij kijken. Daarna moet het huis hier nog geïnspecteerd worden dus moet ik weer terug dat hele roteind. Ik zie allemaal al beren op de weg.

PW, een haptonoom is toch ook vaan psycholoog? Omdat ik alleen maar de basisverzekering heb, heb ik geloof ik recht op 6 sessies bij een psycholoog, zal eens gaan googlen wat er hier in de buurt mogelijk is.

Leuk CIV dat je vriend je zo vaak belt, hij denkt dus veel aan je.

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:35

he wat een ellende allemaal. op een een of andere manier is het ook wel weer prettig om te weten dat je niet de enige bent die in de put zit. Ik heb nog geen tijd gehad om alle gemiste pagina's door te lezen, maargoed. ik weet eigenlijk niet wat ik verder moet melden, behalve da tik maar eens begin aan het bijlezen :) hiero nog niet veel verbetering, ma heeft de hele nacht op de trap gezeten vanwege lek in het dak :P

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:44

Flicka, ben je niet via je huisarts bij de psych terecht gekomen? Ik wel en krijg alle behandelingen vergoed, is 2de lijns geloof ik. 1ste lijns is als je zelf hulpt zoekt en dan zou ik 10 euro per x moeten betalen. Vind het fijn dat het zo geregeld is.

Vervelend dat je al zo lang ingeschreven staat, je kunt toch een verhuisvergoeding aanvragen of geld dat ook niet voor iedereen? Weet dat familie van mij dit heeft gedaan, die kregen behoorlijk wat om te verhuizen? Misschien kun je eens op internet kijken of je er voor in aanmerking komt?

Ben erg blij dat ik mn vriend zo vaak hoor, heb net een e-card verstuurd met de tekst de beste relaties zijn die met de meeste uitdagingen Dan zitten wij wel goed, haha.

PW vandaag was dus een soort van intake gesprek of heeft ze ook al iets gedaan? Wanneer mag je weer? Doe nu gewoon even rustig aan, even mediteren misschien?

Oliebeer, 'leuk' weer iets van te horen. Bijlezen zal niet meevallen, het gaat zo hard hier. Jullie hebben dus ook kunnen genieten van het slechte weer? Hier is het ook weer een buitje aan het doen, bagger weer. Hoe voel je je nu verder?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:47

Ja, vandaag was alleen intake.
Hebben we een afspraak gemaakt voor volgende week vrijdag, terwijl ik dan naar de psych moet. Lekker handig weer van me. Heb net al gebeld maar kreeg haar niet te pakken. Moet de afspraak die we gemaakt hebben dus alweer verzetten.

Mediteren doe ik vanavond voordat ik ga slapen. Nu gaat niet lukken, ben te druk in mijn hoofd. Veel oude pijnlijke dingen komen weer naar boven. De druk op mijn borst is er ook alleen maar erger van geworden.

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:04

voel me een bagger. Toetsen gister gingen wel redelijk, ik denk 2 6jes. Bio ging erg goed, 9,5. Ook heeft het heel erg geholpen gisteren een dagje gewoon aso geen huiswerk te doen. gelukkig geen onverwachte so's, want ik had niks geleerd. Mediteren is mislukt, maar ik gaf het ook wat te snel op, dus ik ga het straks nog maar een keer proberen. En ik heb vannacht nouwelijks geslapen, zeikweer. Maar was niet de enige. Had een beetje bonje met franse docent, mevrouw vond dat ik niet mocht klagen als een paar etters de hele tijd proberen voetje te vrijen. gadver, zoek lekker je vriendjes op voor die bezigheden. (al zei ze dat natuurlijk niet letterlijk) kep aan mevrouw van frans gevraagt wat bagger in het frans is, wist ze niet. Toen vroeg ze waarom en ik heb me maar ingehouden om te zeggen dat ik dat van haar vond :+

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:12

Wat goed he een 9,5 voor bio!
En als je idd 2 6jes hebt voor de toetsten gisteren is het toch prima? Behaald is behaald.

Wat een rare snuiter is dat mens van frans dan zeg. Wel goed dat je je ingehouden hebt.
Hopelijk lukt het mediteren je straks wel. Ik had trouwens toen ik begon met mediteren de eerste paar keer ook zoiets van "is dit het nou?" later begon ik het pas fijner te vinden. Is even doorzetten, maar het komt vanzelf :) Ik ga vanavond weer mediteren.

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:18

ok, alvast succes dan :P ik hoop dat het helpt :)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:28

Pw wat goed het zo prettig verliep bij de hapto, wees niet boos omdat er sommige dingen uit je jeugd opkomen
En dat het misschien aan je ouders lag, dat is verleden tijd je moet proberen je ouders en jezelf te vergeven , dan kan je weer verder.
Klinkt heel makkelijk , maar dat is wel een stap die je moet zetten, als je wrok of boosheid met je verleden en bepaalde personen verbindt moet je dat eerst loslaten en dan kan jij weer verder.

Civ leuk dat hij vandaag weer belde, en ik denk dat jullie hier wel indd sterker uitkomen,

Angela ben blij zulk nieuws van je te horen, dat is positief, zeker omdat de arbo nu achter je staat , dat geeft jou ook wat meer rust.
Nu kan je even je eigen ding doen zonder weer te denken ‘morgen moet ik weer bellen ‘ hoop dat het een beetje lukt.

Flicka probeer even alles op een rijtje te zetten , wat is het meeste dat je nu dwars zit, dat moet je oplossen, om indd niet verder te zakken, als je iets echt wilt is er niks en niemand die je tegen kan houden!

Sam leuk je 2 de echo, gaat al snel he..leuk dat je er zo blij mee bent.

Renate welkom.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:31

Het is boosheid, met daaronder vooral veel verdriet. Ik weet dat ik het een plekje moet geven en los moet laten, maar ik weet niet hoe. Mijn ouders hebben mij zoveel pijn en verdriet gedaan, dat ik niet weet hoe ik dat een plekje moet geven |( Het is opgekropt verdriet, opgekropte boosheid waar ik voor mijn gevoel wat mee moet, alleen weet ik niet wat. Ik hoop dat mijn psychiater me hier de volgende keer wat verder mee kan helpen. Het belemmerd me. Ik ben er door vastgelopen, ik droom er van, heb herbelevingen en het lukt me niet om het uit mijn hoofd te zetten. Ik vind het zo moeilijk...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:36

PW ik begrijp wat je bedoeld, oh dat boek waar ik over vertelde staat een hoofdstuk wat jou echt even zou helpen,
Ik zou je graag willen helpen, vergeven klinkt veel gevraagd, maar zonder dat kan je niet verder!.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:37

Hoe heet het boek ook alweer? (Sorry, je hebt het al een keer gezegt, maar ik ben het helemaal vergeten)
Ben nu bezig in "Nestgeuren" een boek over de betekenis van de ouder - kind relatie in een mensenleven.
Het boek is er in tegenstelling tot andere boeken die ik gelezen heb niet op uit om de ouders te veroordelen, maar beschrijft de verschillende processen van een ouder - kind relatie. Ik vind het wel prettig dat dit boek niet zo veroordelend is over ouders.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:10

Pw, wat fijn dat je een goed gevoel hebt bij de hapto :j Verder is het even zuur dat je die herinneringen allemaal boven moest halen natuurlijk, maar bedenk dat dit alleen de eerste keren is. Daarna weet ze het, en kan ze oplossing gericht gaan behandelen ;)

CIV heeft weer contact gehad met haar luver. Wel fijn dat je zo 'vaak' contact met m hebt zeg! Ik weet van een ex vriend, dat zn broer misschien net een keer in de maand kon bellen :oo En dan kon ie ook nog niet fatsoenlijk praten, om zn missie niet ingevaar te brengen.

Flicka, ik snap dat je je alleen voelt zeg :(:) Dat is de reden waarom ik nu weer dichter bij mijn ouders en vrienden ben aan het zoeken naar een huisje. Ik moet toch verhuizen ivm de kleine die er aan komt, dan maar gelijk dichterbij. Dalijk gaat mn relatie stuk, en zit ik hier. Het is voor mij dan maar een half uurtje met de trein, maar toch mis ik ze :o

Daijano, op de een of andere manier krijg ik altijd rust als ik jou reackties lees. Jij weet altijd op de een of andere manier precies de goede dingen te zeggen. Op een heel mooie manier verwoord ook :j Tis niet de eerste keer dat ik een brok in mn keel krijg als ik je reactie lees :o :D

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:25

Pw je kan je leven helen van L. Haey
Goed dat je nu wel een boek leest in die richting, je ouders wisten ook niet beter, haat en boosheid zijn de dingen die jouw leven vertragen en je hebt het recht om gelukkig te zijn, dus ik hoop van harte dat je jezelf en je ouders de dingen kan vergeven die jouw op dit moment remmen en je weerhouden om te genieten van iedere dag,
Klinkt heel makkelijk en ik weet dat het dat niet is.
Ik weet zeker dat je het kan!!!!

Sam thanks voor dit super fantastische compliment!
Ik doe mijn best , en vind het belangrijk dat het goed met jullie gaat!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:27

Hop ga ik weer :')
Graag gedaan, ik wil ook altijd graag het goede zeggen, maar vaak ben ik bang dat ik lomp over kom of zo := Heb gelukkig nog geen weerwoord gehad hier, dus hoop dat het niet zo is :+

Soms denk ik wel eens, zou het niet leuk zijn om te meeten?
Maar dan krijg je weer dat het onbekend zijn met elkaar, het juist makkelijker maakt om te praten. Iig voor mij :j

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:29

Sam dom ben je niet, is niemand hie , goed onthouden dat je uniek op deze aardbodem bent en niemand zo is als is als jij en dat is toch geweldig!!!!

Dames ik ga naar huus ff paardjes doen en dan op de bank toto vanavond.

Knuffie

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:36

Knuffel terug Daijano :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:51

Goedemiddag!

PW: fijn dat je je bij haar zo op je gemak voelt! Ik ben benieuwd naar je volgende sessie.

Samantha: Hoe voel je je nu? Mij lijkt meeten ook wel leuk, ik woon overigens het dichtste bij jou in de buurt. Ik weet alleen niet of ik wel durf te meeten...

Daijano: Bedankt voor je ontzettend lieve berichtje! Het doet me inderdaad goed dat er iemand achter mij staat.

CIV: fijn dat je je mannetje hebt gesproken. Heerlijk!

Oliebeer: Wauw!!!! Wat een goed punt! Super gedaan meid!

Ik kom net terug van de paardjes, en ik heb gevraagt of ik les mag nemen met Garuna. En jawel, dat mocht, moest ik zelf weten, was toch een beetje mijn paard.. ;( Begon zowat te janken.. Stom he, als mensen begripvol zijn of iets voor me doen kan ik zo in tranen uitbarsten. Waar dat nou vandaan komt???

Ik ga dus met haar beginnen met grondwerk, dus vertrouwen krijgen, grenzen stellen, duidelijk zijn in lichaamstaal, en leiderschap nemen. Ik hoop dat het me in het dagelijks leven ook een beetje gaat helpen. Uiteindelijk is het de bedoeling dat ik dat ook kan vanuit het zadel, dat ik weer het lef terug heb.
Ik heb er in ieder geval zin in, al vind ik het wel spannend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:54

angela,dat heb ik ook lang gehad. om zulke dingen moest ik ook snel huilen..

ik ga een pizza eten en dan zo weg,arabier halen..
ben benieuwd!!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:56

WAUW wat een super vooruitzicht voor je Angela :) Goed dat je het ook rustig aan gaat doen allemaal!

En ik snap het wel, dat je dan even volschiet.
Ik heb dat ook altijd. Heb ook heel vaak het idee dat ik alleen tegen de wereld vecht, en dan het besef dat er mensen zijn die om me geven of me willen helpen en me begrijpen, o god, dan schiet ik zo snel vol :o

Veel plezier DC Had even in het prof van Spookie gespiekt, leuk dier :j